Stránka 1 z 9

STK

PříspěvekNapsal: 23 led 2010, 17:02
od B-eckham
Zdravím,
letos budu muset navštívit STK a ještě jsem tam nikdy nebyl,
když jsem skútra koupil tak tam byla technická až do...
1.Technickou mám do únory, musím tam ještě před skončením platnosti nebo můžu až vyjedu? protože v minus 15 to nevím teda :-D
2. Musím se něják speciálně připravit? Na Skútru není žádný problém, snad jen že musím svítit dálkovýma protože mi svítí jen 1 ze 2 žárovek normálních, zatímco dálkové svíti obě, takže tu musím vyměnit. Ale co se týče třeba rychlosti ( V TP je Max 45, jede takových 65-70) ? Nehlídá se to tam?
3 CENA? Kolik ze mě zas ti vydřiduši vytáhnou?

Díky moc za odpovědi...

jo a ještě... Potřebuju novou baterku... chci se zeptat, kterou koupit? Gelovku nebo obyčejnou? Je mi jasné že gelovky jsou lepší, ale jak je to v zimě s údržbou? Klasickou jsem nabíjel normální autonabíječkou ale nevím jak gelovka??

Díky moc
B.

Re: STK

PříspěvekNapsal: 23 led 2010, 17:18
od petridas
no jak ja byl z motkou tak to bylo cca 2 min. !bylo asi 5stupnu prijel sem davam papiry a rika dem se podivat na cisla! vylezl a rika kur.a to je kosa! pry :sviti? jo rikam ! brzdi? jo nechcu se zabit ! ok s..... na to!! dobre a myslim ze sem dal 350kc!!

Re: STK

PříspěvekNapsal: 23 led 2010, 18:01
od BTjacker
Já měl gelovku, ale i když byla jen rok stará, přes zimu se nafoukla (byla v teple) a musel sem ji vyhodit. Záručák jsem neměl, byla od předchozího majitele, tak jsem koupil klasickou baterku, dvakrát tak velkou a s dvojnásobnou kapacitou. Do skutra padne přesně a točí jak ďas. Elektrolyt zkontroluješ, nesháníš speciální nabíječky...
gelovka je asi lepší, jinak by nebyla tak drahá. Zatím sem ale nepoznal rozdíl a jsem spokojenej. Co jsem se díval tak všechny baterky s kapacitou jako moje gelovka byly vždy větší. Vyhodil jsem "podstavec" na kterém gelovka stála aby v kastlíku nelítala a nová větší baterka tam zapadla bez problému. Takže záleží na tom jestli se ti tam jiná baterka dostačující kapacity vůbec vleze. Ještě bývají někdy přehozené póly na baterce a pak tam nejdou zapojit dráty protože jsou moc krátké a musíš je nadstavovat a pod. Na to chce dávat bacha.

Když už je tu téma STK,zajímalo by mě jestli jim nevadí nějaké neony,ledky pod skutrem a podobně. Když se podívá na číslo rámu tak já mám ledky hned vedle :) Je to sice lehce demontovatelný ale i tak mě to zajímá.

Re: STK

PříspěvekNapsal: 23 led 2010, 18:15
od sedli
BT Jacker - asi budu řešit stejnej problém před STK, asi se jim to moc líbit nebude, ale zase si myslím že vy vyhlášce je že nesmíš používat tyto věci a né že to tam nesmí bejt ne? Já bych jim řekl že to mám jen na srazy atd, stejně to na silnici nezapínám, nejsem blázen. Krabičku tam mám danou napevno a 2 diody pod scootem zakáplý lepidlem. Jinak s tím elektrolytem si taky myslím že je to blbost nekupovat ji do scoota jen kvůli tomu že prý teče...když ji mám venku a nahnu na bok víc než se nahne ve scootu, nic z ní neteče-jsou tam přepážky- vyteče to jen když se to přehřeje si myslím nebo nějaký přepětí a i když se nahne víc, pořád zůstávají olověný destičky v elektrolytu, takže se to neničí, takže já si myslím že zbytečný kupovat gelovky, ale možná na to myslím jen proto že gelovky jsou o dost dražší, no kdo má peníze a neví c s nima si může koupit gelovku, já si koupím novou klasiku jak na ni budu mít a budu spokojenej..

Re: STK

PříspěvekNapsal: 23 led 2010, 20:15
od Rady
Pokud ti konci STK v unoru, tak od te doby jiz nesmis ze skutrem na cestu. Takze na jaro bud to dopravit na voziku a nebo to risknout. Jinak co jsem byl na technicke, tak zadne doplnky nikdo z techniku neresil. Pridavna svetla a podsviceni mam vypnute pres skryty spinac.

Re: STK

PříspěvekNapsal: 23 led 2010, 20:28
od slapky
Je to asi jen o tom risku :shock: . Také jsem měl u Majesty STK prošvihlou o vic než tři měsíce, aniž bych si toho všiml, v servisu je jim to jedno. Jde jen o štěstí nenechat se chytit cestou. Slyšel jsem, že uplynutím termínu STK končí současně i povinné ručení a zde jde o průšvih při kolizi... :x

Re: STK

PříspěvekNapsal: 23 led 2010, 20:43
od Rady
No myslim. ze je to podle novely z roku 2006 i trestny cin.

Re: STK

PříspěvekNapsal: 23 led 2010, 20:47
od zbyňák
Moje STK proběhla cca za 5 min. Technik prošel kolem dokola. Při tom se podíval na pneu (nic neměřil), zkontroloval VINko a SPZ-ku, nechal mně to nastartovat, rozsvítit světla potkávací, blinkry a brzdové. A to bylo vše. Bylo to v létě 08 tak si to moc nepamatuji, ale bylo to určitě do 400,--. U auta jsem jednou jel cca 14 dní po termínu propadnutí. Jenom mi to řekli, ale jinak to na STK neřešili. Problém je pokud Tě zastaví policajti a máš ji propadlou. Pak to záleží na jejich náladě a Tvé výmluvnosti. S platností povinného ručení u propadlé technické nevím, ale Šlapky mně svojí informací trochu překvapil a to si určitě vyhlededám. Neplatná smlouva poviného ručení by v případě nehody a nedej bože zranění někoho mohl být dost velkejj průšvih.
Rady: trestný čin jet bez povinného ručení a nebo propadlá technická ?

Re: STK

PříspěvekNapsal: 23 led 2010, 21:26
od Rady
No ono zalezi na jakeho policajta v pripade kontroly narazis, kdyz bude rozumny, tak te necha odjet na STK, ale tomu moc v dnesni dobe neverim. Pokud bude dusledny a usoudi ze technickym stavem ohrozujes silnicni provoz, tak ti muze vzit 5 bodu, pokuta v rozmezi 5000 – 10000 pokuta a v pripade soudu 6 mesicu – 1 rok zakaz rizeni.
Zalezi opravdu jak to policista posoudi.Bezne s propadlym terminem STK by to mela byt pokuta do 2000.
V pripade nehody ti pojistovna ale zrejme neda ani korunu.

Re: STK

PříspěvekNapsal: 24 led 2010, 14:06
od B-eckham
A lidi prosím vás co s tou baterkou?
Co je teda podle Vás nejlepší? Klasika nebo gelovka?
A na co si při nákupu dáít pozor? je lepší vzít starou ssebou?

Díky

Re: STK

PříspěvekNapsal: 24 led 2010, 16:58
od Jikonek
Gelovka je lepší,je sice dražší a potřebuješ na ní nabíječku která zvládá pulzní nabíjení,dá se pořídit v Lídlu okolo 400 kč,při koupi nemusíš brát starou ale je potřeba koupit se stejnýma ampérama,kámoš si koupil slabší a startér jenom cvaká.

Re: STK

PříspěvekNapsal: 24 led 2010, 17:53
od tomiktom
koukni na označení baterky a koukni se na http://www.zbozi.cz tam ti vyjedou všechny s tím označením porovnáš ceny porovnáš rozměry no a se koukni i po olověné jsou levnější a nemusíš kupovat tu nabíječku záleží co ti víc vyhovuje , nabíječka taky něco stojí a ty olověné nejsou tak náchylné jak gelové baterky , ale nejduležitějsí jsou rozměry aby se ti tam vešla a aby to mělo stejně nebo více amper

Re: STK

PříspěvekNapsal: 24 led 2010, 21:29
od B-eckham
V Papírech ke skútru mám napsáno 4Ah, 10V... takže nebude vadit když koupím 5Ah a 12V???

Re: STK

PříspěvekNapsal: 24 led 2010, 22:00
od Rady
Pokud ti tam vleze, tak to vadit nebude.

Re: STK

PříspěvekNapsal: 24 led 2010, 23:12
od wictor
Technická na scootu (měl jsem Peugeot Elyseo) trvala cca 3 minuty - nastartovat, zablikat, rozsvítit a zabrzdit, pak ještě následovala kontrola VIN a tradáá :P