Stránka 1 z 2

Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 16:03
od jorgekrupino
Ahoj, mám Runnera 50 SP karbec, r.v. 2007 (poslední typ) a říkal jsem si, že nastal čas pořídit větší válec. Má otázka zní. Jde na něj namontovat (bez významných konstručních zásahů) i 125ccm válec, nebo jen 70ccm? Pokud jde i větší, co všechno se pak musí vyměnit? Mám ji v podstatě v sérii pouze s touringovým výfukem (LeoVince) a těžšíma válečkama...
Díky moc za všechny odpovědi...

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 16:23
od tyjo
Není 125 málo ? :mrgreen:

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 16:33
od jorgekrupino
Otázka nezní, jestli je to málo, ale jestli to vůbec jde :wink: Pokud je to absolutní blbost, tak si koupím jen tu 70ku a bude...

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 16:44
od PROOF
No to je blbost. :roll:

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 16:59
od sedli
Hlavně blbost teď něco překopávat když můžeš jít do 125 ccm i s béčkem...jestli máš zatím Am, počkej na papíry B a pak pořiď 125...v tomto utopíš moc peněz a bude to chtít častou údržbu...musel by jsi vyměnit i variátor, asi karbec, převody a možná i kliku.

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 17:14
od jorgekrupino
Já vím, že budu moct mít 125ku od ledna, ale tady jde jednoduše o cenu. 50ku za moc neprodám (mám v papírech maximálku 25km/h, 1 sedadlo a 2kW, navíc mám prasklej jeden plast) a za 10 tis prostě 125 ve slušným stavu neseženu a Runnera 125 už vůbec ne. Navíc se daj od ledna očekávat vyšší ceny ojetejch 125... Jde mi o to, jestli by to spočívalo jen v novejch dílech (a jakejch), nebo zásah do konstrukce...

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 17:22
od sedli
Tak to je potom na tobě, ale počítej s tím, že ti hrozí riziko pokud tě zastaví policie a pošlou tě na STK, nebo při nehodě může jít všechna vina a škoda na tebe kvůli upravenýmu motoru, i když nejsi viník a na nehodu to nemělo vliv ;-)

Jinak pokud myslíš zásah do rámu, nebo jiné uchycení, tak to ne. Ty sady jsou dělaný tak, aby se odmontovaly původní, nasadil jsi nový komponenty a mohl vyrazit a v případě nutnosti třeba STK mohl zase nahodit původní sériový díly.

Pár informací najdeš zde, co všechno je potřeba : http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/tuning-2t/

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 17:23
od Winterwolf
Kup nabořenou 125 a přehoď motor. To je nejlevnější řešení. :idea:

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 17:51
od TUNER
No,pokud nechceš jen nějakou litinovou 70ku s kterou budeš někde kolem 8-9 koní,ale budeš chtít aby to jelo jako ta 125 ccm verze,tak počítej s tim že do toho nastrkáš tolik peněz ( klika,válec,variátor,karburátor,klapky,výfuk,spojka + zvon a další drobnosti),že tě vyjde ta 125 ccm stejně draze. Nehledě na to,že to bude hlučný a bude to žrát o nějakej ten litr víc než 125 ccm ve čtyřtaktu,na kterou nebudeš muset sáhnout.

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 17:54
od jorgekrupino
To Sedii: Jasně, ale to můžu dostat flastr od policie už teď, neboť maximálku reálně opravdu 25km/h nemám, mám tam 2 sedadla i se stupadlama a výkon je taky větší ;-)
Pomáhači a chrániči mě už stavěli dvakrát (jednou pro jasný přestupek) a jednou preventivně, v prvém případě jsem jel 50 km/h, v druhém asi 60 km/h a ani jednou nic nenamítali... V Čechách Tě na STK nepošlou, pokud moped vypadá civilně a nepadaj z něj kusy za jízdy.
Na STK akorát nastartujou, zkusej, zdali svítí světla a blinkry a překontrolujou VIN (co by taky jinýho dělali), takže toho bych se taky nebál.

To Tuner: Je mi jasný, že to nepojede jak novej Runner 125ka, ale právě by mě zajímalo, kolik bych musel (velmi přibližně) do toho nastrkat peněz, abych z toho měl "průměrnou" dvoutaktní 125ku, někde kolem 12 koní.

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 19:09
od TUNER
Aby to jezdilo lépe než 125 ccm neni problem,jen je to o penězích. Pokud budeš chtít kupovat nové věci na výkon kolem 12 PS,tak počítej kolem 15-20 000,- za díly.

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 21:14
od Dom999
A srejne to nikdy jako 125 4t nepojede protoze to nebude mit kroutak a budes se v tom furt dokola stourat.

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 23:21
od TUNER
Jak jsem psal,aby to jelo lépe než 125 ccm neni nejmenší problem....a ani s krouťákem neni problem,ba dokonce bude vyší,přece jen 2T udělá 2 pracovní cykly za dobu co 4T jeden....

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 23:33
od Dom999
To jo ale ten prubwh je proste jinej je kratkodobej oproti 4t ten jede od nizkejch az po vysoky otacky.
Jinak samozrejme nejni problem aby 70ccm zprasila 125 ccm 4t ale pak na to aednes ve dvou a vykon je ta tam.

Re: Gilera Runner 50 ---> 125

PříspěvekNapsal: 15 lis 2012, 23:46
od jorgekrupino
Jenže to je právě ono. Nejde mi o to, abych co nejvíc "vytunil" 70 (protože bych stejně musel měnit variátor, karbec a možná fuk), ale zda bych tam prostě nemohl lípnout 125 válec a k tomu dokoupit sériové díly za v podstatě stejnou cenu. Nepotřebuju závoďáka ani nejhlučnější pilu ve městě, ale mopeda, se kterým se po městě nebudu bát, že mě nějakej soutěživej blb přejede...
No a aby to frčelo po rovině 100, když se rozhodnu vyjet někam za město... Je hrozný, když cítíte, jak při 70 km/h dusíte štrůdl aut za sebou :(