Stránka 1 z 1

Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 14 říj 2012, 13:33
od nav208
mám dotaz k variatoru. vše je na skutru origo. valečky jsou měněné s řemenem asi vloni, skutr ma najeto za 6 let 14tkm.
při rozjezdu to trošičku kopne na mistě asi při 5000 ot, kdy začne zabirat. ale zrychleni nic moc. vyleti otačky a mam pocit že spojka hodně klouže. otačky jsou celou dobu nahoře na 9000 až do maximalky ktera je někde asi na 70ti.
mám ještě jednu aprilii sr 50 ditech, ta je taky v serii a ta ma mnohem větši zrychleni.

uvažuju nad jinym variatorem, kontrastkou a spojkou, popř. pružinkama spojky.
vario : http://www.skutry-malsice.cz/aprilie/sr ... ml#content
popř vario http://www.skutry-malsice.cz/adly/tb-50 ... ml#content
pružinky http://www.skutry-malsice.cz/baotian/pr ... ml#content
v malšicich bych mohl mit nějakou slevu.

co by jste mi doporučili? maximalka neni podminkou zvedat, chtěl bych trochu poladit rozjezdy, aby to bylo ostřejší. vyfuk ani motor se vstřikem a mapama upravovat nechci.

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 14 říj 2012, 16:20
od TUNER
A nemáš moc lehké válečky ? Zkoušel jsi těžší?

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 14 říj 2012, 19:19
od nav208
jaká hmotnost mají origo valečky?? jak velky rozdil bude mezi origo variatorem a timto na zrychleni?
http://www.skutry-malsice.cz/aprilie/sr ... -2453.html

co značka motoforce? Je v sadě i kevlarovy řemen.
http://www.scootland.cz/zbozi/motoforce ... ce-racing/

Doporučte mi variator - kontrastni pružinu - pružinky spojky popř řemen, pro co největši zrychlení. dík za rady

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 15 říj 2012, 06:33
od TUNER

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 15 říj 2012, 16:19
od nav208
toto mám pročtené, grafy z brzdy jsou vždy s variatorem malossi, nikde není rozdíl mezi mallosi a naraku HS racing, viz
http://www.skutry-malsice.cz/yamaha/why ... ml#content

taky bych potřeboval poradit, jestli k těmto variatorum stači seriova spojka, nebo je lepši vyměnit pružinky za měkčí - tvrdší?

při zaběru v bodě kdy začne zabirat se skutr hodně rozvibruje. je to až nepříjemné.

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 15 říj 2012, 19:58
od TUNER
Odkaz jsem ti dal hlavně kvůli váze válečků,tak si porovnej s těma co tam máš a nebo rovnou vyzkoušej těžší,jak se to bude chovat.

Pokud jdou vibrace od spojky při rozjezdu,zkus smirkem zdrsnit jak povrch paken,tak povrch spojkového zvonu.

Pokud máš seriový skútr,spojka bude zbytečná pokud je původní v pořádku,maximálně vyměnit pružinky,ale zůstal bych u původní tvrdosti,pokud neměníš výfuk.

Test variátorů na Minarelli : http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... minarelli/

Motoforce jsem 2 roky jezdil na závodech a byl jsem s ním maximálně spokojenej.

Pokud máš načtený minimálně ze scootlandu jak co funguje,pak se nemusíš ptát na doporučení pružinek,kontrastky a dalších,ale je potřeba vše doladit podle toho jak se skútr chová.

PS : nemusíš citovat poslední příspěvek,všem je asi jasný na co reaguješ.....

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 18 říj 2012, 20:54
od nav208
objednam http://www.skutry-malsice.cz/aprilie/sr ... ml#content

mám objednat i jine pružinky do spojky? Spojka je origo a je jak nová. Jsou tam modré pružinky.
Mám pocit že spojka hodně klouže tedka. Zabere asi při 5000 otaček, otačky vyleti při rozjezdu na maximum na 8000 a jsou celou dobu 8000. jestli jedu do kopce, z kopce, jestli jedu 20, 70.. furt toči 8000.
Na starem skutru otačky vyletěly na rozjezdu, trochu poklesly jak skutr zabral na rozjezdu a pak jak se rozjel cca na 50 tak s rostouci rychlosti otačky rostly. Vario je ted origo a valečky maji 5.3g.

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 18 říj 2012, 21:16
od Jimmy
Tahle Aprilie bude mít stejný motor jako můj předchozí Runner. Ty otáčky jsou OK. Mě spojka zabírala (či spíše vypínala, to šlo lépe poznat) při 4000 ot./min, při půl plynu jsem měl 7000ot/min a při plném plynu 8500ot/min. Bude to tak určitě správně, protože použitý 2T motor bude mít ostrou špičku výkonu a toho výkonu není zrovna moc, takže nemá smysl otáčky příliš snižovat.

Pokud krátce po rozjedu vyletí otáčky na 8000 ot./min, tak z toho rychlejší rozjezd nedostaneš. Že by takových otáčkách spojka prokluzovala je nepravděpodobné. A nastavit si spojku třeba tak aby ti spínala při 7000ot/min, by byl nesmysl, to by prokluzovala při jízdě na půl plynu.

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 18 říj 2012, 21:41
od nav208
myslel jsem že pokud spojka dostatečně zabere a otačkama motoru vyleti řemen na velky převod, motor to neutahne a malinko otačky poklesnou z maxima. S rychlosti pujdou pak otačky malinko ještě zpět nahoru.

mam spiš pocit že motor vytoči maximum (zhruba 8200 otaček) ale silna kontrastka nepusti řemen nahoru a proto to neroztoči vic spojku ktera by mohla zabrat vic. je to blbost?

stara aprilia sr 50, rok 2002 jela jak pila za plynem, mam pocit že točila i vic.. taky to byl vstřik. Je to možne? Factorka mi přijde dost lína, nejde tak ochotně za plynem. Co kdybych nechal udělat lehky vybrus a dal novy pist s novyma kroužkama? stara aprilie měla vše origo a při rozjezdu se skoro stavěla na zadni. factorka je strašně lina. řve a nejede :D

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 19 říj 2012, 06:53
od Jimmy
Pokud otáčky vyletí rychle na maximum (předpokládám při plném plynu) a pak se tam drží kopec nekopec, tak bych řekl že to znamená že variátor funguje přesně jak má a spojka neklouže. Pokud by spojka prokluzovala, tak otáčky půjdou výše.

Originální spojka je nastavená tak aby se dalo rozjíždět plynule. Co jsem si skoušel kamarádova poladěného skútra, tak tak byla nastavená tak, že pořád se nic nedělo a pak najednou skútr vyrazil dopředu. Na závody a na adrenalin to bylo možná fajn, ale do normálního provozu to IMHO úplně vhodné nebylo. Předpokládám, že tohle je ale to co ti chybí. Pokud by jsi chtěl rychlejší rozjezdy, pak bys musel dát tvrdší pružinky do spojky.

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 19 říj 2012, 07:28
od TUNER
Přesně tak,variátor by měl mít plynulou křivku otáček bez nějakých výkyvů a až třeba při dosahování maximálky mohou otáčky trochu povylezt.
Bezhlavě dělat výbrus mi přijde nesmysl. Určitě je potřeba ? Změř kompresy. Řemen je tam správnej ? šířka/délka?
Pokud spojka zabírá až v 5000 tak myslim tvrdší pružinky nejsou potřeba,na seriovku je to dost otáček.
Odkud jsi ? třeba by ti na to někdo kouknul,nebo se najde nějakej dobrej servis poblíž....

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 19 říj 2012, 23:27
od nav208
jsem z Nového Jičína, severní morava. Možná bych to mohl dovézt někam do ostravy kdyby byl někdo šikovny z tama..
řemen je měněny nedávno a připadá mi správný, zkusim kouknout co na něm je napsané.

21.10. edit:
http://www.youtube.com/watch?v=6Sr94G_a ... ata_player
Tady je to studene. Po zahrati to je trochu lepsi ale porad proti sr 50 ditech to reaguje hodne pomalu.

Na netu jsem videl ze nekdo odstranuje restrikci v ECU. Je jednotka omezena? Sla by na serii nejaka ostrejsi mapa do jednotky? Je tu nekdo kdo by to umel?

Dalsi vec ze pri zaberu a rozjezdu hodne vibruje. Co by to mohlo delat?
Prede mi ze i na volnobeh se dost trepe.

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 16 úno 2014, 21:50
od BrianRS
Zdravim, nedávno jsem si pořídil Aprilii SR 50 factory, stříkačku.
no nějak jsem tuhle jedinou avšak zásadní věc přehlídl ale dobrý. skůtr má najeto 3 tis km. Dostal výfuk Arrow již za původního majitele a jediný krom odblokování se tam asi nestalo... špatný to určitě neni ale najezdil jsem zatím tak 200 km, na pohodu se dá kolem 70 km/h a těch 85 jsem už taky na něm jel. Přemýšlím teďka o filtru, jelikož si myslím, že díky tomu že to neni karbec se to s nim nějak popere a možná tím trochu pomůžu, ještě jsem zatim neměřil kolik je tam místa, proto se rád zeptám zda neporadí někdo nějakej filtr? a co se variátoru týče, tak si myslím že by jen stačilo dát těžší válečky a tvrdší pružinky? Je asi zbytečný když je to 50tka dávat celej kit protože to nemá ani najeto tak moc km... nebo se pletu? Budu rád za nějaký rady :o)
Měl jsem předtim 2 číňany a jednoho jsem utavil svojí zběsilou jízdou kterou jsem se snažil dohnat chybějící výkon :lol: a u druhýho číňana mi vyskočil motor ze silentbloku a předběhlo mě to :roll: takže proto jsem volil do třetice už něco snad podle mě trošku lepšího.
Díky Kristian

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 16 úno 2014, 22:34
od nav208
Nejsem zadny odbornik, ale za sebe bych ti radil nechat tam origo vzduchovy filtr.. S jinym ti tam pujde vic vzduchu a protoze nemas karbec, nevyladis bohatost a trysky a pojede to jeste hur, dokonce bys to mohl i pridrit s chudou/bohatou smesi. Leda by ti nekdo vyladil mapy.

Valecky muzes zkusit, s mallosi variatorem, pruzinou a valeckama bys mohl docilit sviznejsi rozjezdy..
Na strikacce toho moc neudelas. Na druhou stranu pokud je vse v poradku tak myslim ze jezdi dobre.

Re: Aprilia SR 50 Factory

PříspěvekNapsal: 25 bře 2016, 09:37
od hnoor0055
a co se variátoru týče, tak si myslím že by jen stačilo dát těžší válečky a tvrdší pružinky? Je asi zbytečný když je to 50tka dávat celej kit protože to nemá ani najeto tak moc km... nebo se pletu?