Stránka 33 z 33

Re: Válečky Dr.Pulley

PříspěvekNapsal: 02 srp 2020, 22:41
od JardaB
Jo, převodový poměr změníš (podřadíš) a současně se změní otáčky motoru v převážném rozmezí rychlostí ... pokud motor točí 5.000 ot. tak máš nějaký výkon, pokud točí třeba 6 tis. tak máš výkon vyšší ... že ?

Motor s variátorem při rozjezdu zvyšuje otáčky, pak dlouhou dobu (třeba 40-90km) drží určité otáčky a na konci začne zvyšovat na maximum ... žádné "mrtvo" tam není.

Někomu pomůže graf https://www.rajce.idnes.cz/f1270276533
a tabulka https://www.rajce.idnes.cz/f1451170853

V grafu vidíš že motor po úpravě točí cca 8 místo původních 6 tis. ... takže, většinu doby, mám k dispozici "poněkud vyšší" výkon.

Najdi si nějaký graf závislosti toč. momentu a výkonu motoru v závislosti na otáčkách ...

Kdyby to bylo obráceně, válečky byly těžké, tak to bude točit méně a nepojede to.

Re: Válečky Dr.Pulley

PříspěvekNapsal: 03 srp 2020, 06:45
od kalis323
Pěkný graf stoho pěkně vyčíst jak je pěkně využitích výkonu motoru přesně jak jsem psal po překonání 90km šup výkon dole takže mrtvo je to vydět na grafu. Pouze pěkně optimalizován variátor.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Re: Válečky Dr.Pulley

PříspěvekNapsal: 03 srp 2020, 09:45
od josuk
Pěkný graf a díky Jardovi za investici. Na grafu je dobře vidět, že po tuningu Vmax dokonce o 1 km/hod klesla. Vysvětluji si to tak (ten ke konci kostrbatý a pomalejší pokles červené čáry) že válečky se do krajních poloh dokutálí neochotněji a postupněji než přesnější a hladší slidery, tudíž umožní variátoru se o fous víc roztočit do maximálky.
Samozřejmě jinak většinu doby k dispozici vyšší výkon, což na jednu stranu větší bezpečí v provozu, na druhou stranu bohužel větší hluk (otáčky) a spotřeba.

Re: Válečky Dr.Pulley

PříspěvekNapsal: 03 srp 2020, 10:38
od kalis323
Taková úprava je dobrá tak na město mimo město tě to sežere.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Re: Válečky Dr.Pulley

PříspěvekNapsal: 03 srp 2020, 10:49
od JardaB
Svatá pravda .. je jistě otázka, zda dosažení výše uvedeného naladění je optimální cíl. Bzučelo to jak přerostlá vosa

Je třeba si uvědomit, že takto vysoké otáčky jako na dynamometru dosáhne motor jen pod plným plynem. Pokud pojedete ustálenou rychlostí na rovině a ne v protivětru :-) budou otáčky motoru mnohem nižší (o 500-1.000 ot.) viz tab. níže. A pokud budete brzdit motorem jsou otáčky ještě nižší. Podle pozice plynu si variátor hodně výrazně "přeřazuje" - u série to nebylo.

Otáčky v ustálené rychlosti
serie 13g Pulley slider 9,5g
50 km 5500 6500
70 km 6500 7200
90 km 7600 8100

Zrychleni 0-90km 15 sec místo původních 20 sec.

Re: Válečky Dr.Pulley

PříspěvekNapsal: 03 srp 2020, 11:57
od kalis323
Škoda že ten zvuk motoru nemáš nahraný.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Re: Válečky Dr.Pulley

PříspěvekNapsal: 03 srp 2020, 12:50
od JardaB
Teď u kubatury 350 považuji nějaké ladění za nesmysl ... a pokud je 125 používaná ve městě tak je to taky zbytečné ... je vždy rychlejší než auta.

Re: Válečky Dr.Pulley

PříspěvekNapsal: 03 srp 2020, 13:46
od kalis323
Souhlasím s tebou na 125 každý 5km navíc pěkně drahý . Obsah ničím nenahradíš.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk