Stránka 6 z 6

Re: Variátor MALOSSI

PříspěvekNapsal: 06 dub 2016, 10:03
od Baharis
Sumss píše:... jen velmi málo poznatků bylo napsáno s odstupem.

* spotřeba - změna, o kolik?
* opotřebení válečků - jak se změnilo?
* je možné vyladit do nějaké podoby, že je znát rozdíl oproti klasice - tj.zlepšení rozjezdů a ponechání stávající maximálky?

Vyplatí se tedy? :D

Oproti původnímu reportu nemusím nic měnit. Pocity stále vynikající, maximální spokojenost. Lítá to jak gula.

Spotřebu PHM ani válečků nesleduji, to jsou pro mě věci podružné, vyladit to asi jak jsem dokumentoval diagramem na brzdě lze.

Vyplatí / nevyplatí. Kdo to ví ten ti odpoví. :lol: Vyplatí jako že cenově, pocitově, udělat si radost? Jak to myslíš? Co to je, takové slůvko "vyplatí"?
Polož si spíše otázku jestli chceš nebo nechceš... :wink: A kolik peněz jsi vyhodil za různé jiné blbosti, které se ti ani nevyplatily, ani jsi z nich neměl radost?

Re: Variátor MALOSSI

PříspěvekNapsal: 06 dub 2016, 20:44
od Sumss
děkuji za odpověď, pokusím se upřesnit své preference, aby to bylo naprosto patrné. Pro mě je opotřebení/spotřeba faktor, který neberu na lehkou váhu. Což je patrné i z oněch 3 aspektů, které jsem uvedl v příspěvku. Skútr používám na delší štreky, tj představa, že válečky mají plošky již po 150 km, což zde několikrát zaznělo, je pro například nepředstavitelná.

Neřeším tak finanční hledisko (ikdyž je také podstatné), ale především praktické. Je nepřípustné, abych na cestě například na 2000 km řešil ojeté válečky (a třeba i několikrát :) ). Taková úprava by pro mě ztratila smysl.

Nemám potřebu být trhačem asfaltu na křižovatce. Zároveň chci zůstat u současné mašiny pro svoje osobní preference. Tj. hledám jen hru s pozitivním součtem, zbytek povede jen k odmítnutí Multivaru :)

Re: Variátor MALOSSI

PříspěvekNapsal: 09 dub 2016, 09:13
od zitow
Sumss↓
Jestli je pro tebe podstatné opotřebení, tak si pročti toto vlakno: tuning-f11/valecky-dr-pulley-t4742.html

Re: Variátor MALOSSI

PříspěvekNapsal: 18 čer 2016, 22:59
od Orin
Ahojte, tak sem po dlouhé době o5 vyzkoušel laborovat s gramáží na moji piaggio x10 125 . Měl sem tam dané 6x9,5g =57g malossácké válečky co byli přibalené v sadě i ze 14g válečky, před rokem sem dam dal 6x10=60g malossi při této váze sem vytlačil max 95-100km při 8000 otáček na rovince, rozjezdy celkem svižné když si člověk vybaví váhu skůtru 173kg +mích 90kg celkem 263kg :-) tak to celkem jelo. Před týdnem sem tam dal 3x14g+3x10g =72g Zde už akcelerace byli vlažnější a muselo se déle roztahovat než se to vytáhlo na na 100km/h Po městkem provozu sem měl při 50km/h 7000ot/min, pak když už se to rozjelo tak sem vytlačil i 125km/h při 9000ot/min, ale musel sem mít pořád plyn na plno. A dneska sem se vrátil z5 ke gramáží 6x9.5g akcelerace super, dokonce sem nemusel nějak dlouho roztahovat rychlost, během pár sekund se mi ručička stopořila na 115 až 120km/h ( měřeno na rovince) a skutr jel celkem dost svižně při 9000 až 9500ot/min a bez problému a ani sem nemusel mít pořad plyn naplno ale spíše do třičtvrtě :-) jako u 72g. Tak sem se vrátíl z5 na 6x9.5g otázka je jak by to jelo s 9g (??????) :-)
Tak to jen takový poznatek pro ostatní co by chtěli zkusit jinou gramáž :-)