Stránka 6 z 11

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 07 čer 2012, 21:43
od keto
Už jsem to tu někde psal,tak jen krátce,podle mechanika od Hondy je prý poznat na motoru co má již něco najeto,jestli jezdil na kvalitní premiová paliva nebo ne a to v čistotě motoru,takže pokud by to nezvedlo výkon,tak alespoň udržují motor čistý, včetně palivové soustavy a to se samozřejmě dlouhodobě projeví i ve výkonu motoru.U mého SHáčka se dal vypozorovat lepší běh motoru(takový veselejší :mrgreen:možný částečný placebo efekt :roll: ) ale o pár deci klesla i spotřeba,kontrolováno na několika vyjetých nádržích,při použití vervy100. :wink:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 07 čer 2012, 22:05
od janon
Ja myslim, ze vysledny efekt techto paliv je minimalni a urcite neodpovida cene a humbuku, ktery se okolo toho dela. Na M400 jsem najel 105t km a na chodu ci kultivovanosti motoru, ci spotrebe nepozoruji vubec nic. Tankuji kde zrovna jsem OMW, Shell, Benzina a vubec to neresim. Na to aby jste na motoru neco zpozorovali, by jste museli najet 500t a je otazka jestli se to subjektivne projevi na funkci motoru a jeho soucastech. Z 80% je to placebo efekt, ktery v praxi zpozoruje bezny uzivatel jen tezko.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 07 čer 2012, 23:11
od mickielli15
No já to zjišťoval především proto, že vím, že u nás je to s kvalitou paliv někdy i u benzínu na štíru. Míval jsem Fiestu 1.25i benzín, ta holka spolkla všechno, tedy vlastně skoro všechno - Unicorn a další "X-OIL-y" jí VŽDY zakuckaly - a to je u benzínového motoru už co říct. Aditiva čistící motor v prémiových palivech jsou, ať se nám to líbí, nebo ne :D . Ale hlavně - tankováním prémiových paliv si dávám v našem prostředí především jistotu, že mám za své peníze opravdu kvalitní produkt, z velké části rakouský či německý... takže to mám sesumírované a jezdím jen na osvědčenou kvalitu. Ono při těch našich nádržích a spotřebách to jsou rozdíly v řádu korun na nádrž, a to tam radši dám prémium, než obyč...

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 07 čer 2012, 23:25
od LadasM
koukám, že se tu vede, zajímavá diskuse. Takže já to rozhřeším. Před cestou na sš, natankuju plnou nádrž vervy100 a uvidím :lol: Na sš vám dám vědět :D a když ne tam, tak aspoň tady na fóru :wink:

Honda FSJ 600 SilverWing - souhrnné téma

PříspěvekNapsal: 08 čer 2012, 20:19
od Energy
Tak jsem dnes díky tomu, že jsem při nákupu v Lídlu dostal poukázku na slevu u Shell, natankoval plnou nádrž V-Power 95. Tak jsem zvědav, jestli se to nějak projeví - výkon, spotřeba atd. Mohlo by mi to vystačit akorát na zítřejší Šňůru, nakonec přece jen jedu, neodolal jsem (pokud teda nebude nějaký extrémně špatný počasí).

Re: Honda FSJ 600 SilverWing - souhrnné téma

PříspěvekNapsal: 08 čer 2012, 20:40
od angel2904
Já zkusil 98okt. a rozdíl minimální, spíš žádný. Tedy kromě větších vibrací a tvrdšího chodu motoru :(

Re: Honda FSJ 600 SilverWing - souhrnné téma

PříspěvekNapsal: 08 čer 2012, 21:18
od Energy
Kdysi jsem četl test těch "racing" paliv v ČMN, konkrétně V-Power 95 a V-Power 100+ (nebo tak nějak se to tehdy jmenovalo), lili to do tuším R1 a pak měřili výkon i krouťák na brzdě a výsledek byl, že ten 95 nějaký koník přidal, ale ten "lepší" naopak ubral. Nějaký odborník přes paliva to tehdy vysvětloval tak, že běžný motory nejsou na vysokooktanový paliva stavěný, ty se používají v závodních motorech s vysokým kompresním poměrem. Z vlastní zkušenosti jsem jen jednou kdysi natankoval V-Power tuším ten lepší do MZ 150 a tam to poznat bylo, subjektivně lepší ochota motoru se vytáčet a lepší zrychlení, ale zase je to 2T, tak je to nesrovnatelný.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 10 čer 2012, 22:45
od LadasM
Tak přidám svou zkušenost s Vervou100 s kterou jsem absolvoval skůtršňůru.
Celkem jsem najel do Prahy a při průjezdu 262km a skoro jsem se podíval nádrži na dno. Poté jsem natankoval u Agipu na Evropské 11l (nádrž plná do hrdla, tak jako předím). Takže celkem přesně spotřeba 4,2l, což je o cca 0,5l/100km víc než normálně. O to ale nejde, protože cesta do Prahy zrovna šetrná nebyla a ten průjezd Prahou nádrž očividně taky vysával.
Nicméně subjektivně jsem žádný rozdíl oproti běžné 95 nepocítil, takže asi tak, dokonce bych řekl, že skůtr hůř (dýl) startoval.
Určitě lepší pocit jsem měl z toho Agip premiumSuper95 (nebo jak se to jmenuje) při cestě na zpět, skůtr se mě zdál o trochu živější a klidnější chod motoru, spotřeba bude taky někde úplně jinde, protože zpět už do byla více méně kochačka (z poloviny v dešti..)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 11 čer 2012, 10:25
od mickielli15
spotřebu dělá opravdu nejvíc styl jízdy... ale já mám s tím Agipem obdobnou zkušenost v porovnání s Vervou 100. Nejlíp mi to jede zřejmě na OMV Maxxmotion 95, potom ten Agip a ta Verva100 je subjektivně nejslabší. Ale nepochybuju, že má v sobě nejlepší aditiva, což ale Maxxmotion95 taky, zvlášť u pump na jihu republiky.. Myslím, že kvalitní (prémiové) palivo je možné načerpat už na spostě pump a pokud budu (jakože budu) jezdit pouze na paliva Verva, Maxxmotion, Agip Tech a Ultra95, tak mám určitě klid, co se kvality týče a jednu z těch pump potkám kdekoliv po republice do 40km okruhu... takže ani nemám proč tankovat jinde ... kuk-oil, bux-oil, šuš-oil, to ne-e. :D

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 11 čer 2012, 13:26
od Seti
Já jezdím na V-Power 95 už asi rok a zatím jsem velmi spokojen. Na výkonu je to poznat, moc to nešetřím a spotřeba je i přesto slušná. Motoru se to tedy asi líbí. V-Power 98 Racing jsem zkoušel jednou a nějakou výraznou změnu k lepšímu oproti V-95 jsem nepocítil. Ta stříkačka ho vzhledem k svému nastavení prý nedokáže jaksi využít.. (tolik z doslechu)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 11 čer 2012, 14:14
od Jarys4
Zdravím, mám jednu takovou zkušenost spojenou s palivem a aditivy. Tankuju obyčejnou 95 na Benzině, ale je to uplně jedno, jestli na OMW, Benzině, Shell nebo známějších čerpačkách :-) Vždyt je to stejně ze stejný trubky, jen záleží na aditivaci :D Ale k věci, tankuju 95 a přidávám si do toho sám aditiva do benzínu (modřidlo), který jsem dostal od známého. Dával jsem poměr 10 ml na 20 litrů. Tak jak by se to mělo dávat. Poprvé,když jsem tam nalil namíchaný benzín, tak žádný vliv. Až po 3 dnech se benzín promíchal a dostal pořádně do motoru, tak mi začalo hrabat zadní kolo, jel jsem zrovna po městě a pokaždý, když jsem stál na semaforu a rozjížděl se, tak to začlo strašně hrabat, ani jsem nepřidával moc plynu, jak kdyby si to samo přidalo otáčky. POřád jsem nevěděl, co to může být, bylo to docela i nebezpečný, kdyby mě to podkluzovalo v pomalý zatáčce. Až další den mně došlo, že to bude asi tím namích. benzínem. Tak jsem to nechal být a nalil jsem tam čistou 95. Pořád to mělo tendenci hrabat, tak jsem tam nalil v tom poměru o pulku míň, a asi za další 2 dny už to bylo v pohodě. Podle mě byl v motoru bordel a tím obohaceným benzínem, kterej měl tak 98-99 oktanů, tak se motor vyčistil. Skutra mám z Itálie z roku 2004 a když vím jak tam jezdí, tak věřím, že tam tankovali, kde co. :D Ale musím říct, že ten motor změnil trochu zvuk a je o něco málo svižnější. Ted tam liju poměr 5ml na 20 l a je to v pohodě. Neříkám, že by se výkon nějak zvlášt zvýšil, ale je to znát oproti tomu, když jsem skutra dovezl od prodejce. Ale na spotřebu to vliv má. Jsem to schválně zkoušel. Když jsem tam tankoval plnou nádrž čisté 95, tak jsem ujel 300km a kontrolka rezervy mě už intenzivně bilkala až úplně svítila. Potom, co jsem tam tankoval namichanej benzin, tak jsem ujel 300 km a kontrolka sotva blikla, jen když jsem dojížděl na křižovatku. Tak věřím, že malý vliv na spotřebu ten aditivovanej benzín má. :-) A další výhoda je, že na sebe neváže vodu, takže na přezimování je ideální naplnit nádrž aditivovaným benzínem :-)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 11 čer 2012, 14:53
od janon
A pak si se probudil vid? Nechces mi snad tvrdit, ze nejake aditivum pridane do benzinu zacne trhat asfalt po pridani plynu. :mrgreen:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 11 čer 2012, 15:06
od Jarys4
Já to netvrdím na 100%, ale pak nechápu, co jinýho to mohlo být?? Když mě prokluzovalo kolo samo od sebe a to jsem přidával pomalu plyn při rozjezdech. Nejsu sice žádnej odborník, pouze jezdec. Taky jsem si napřed myslel, že to je asi nějaká porucha, že třeba se tam zbláznil nějakej váleček nebo prostě něco :D co tam přidává otáčky a tím pádem mi podkluzuje kolo. Ale jak jsem uvedl, za pár dní to přestalo. Podle mě se jen vyčistil motor. Možná to tak není, ale jiný vysvětlení nemám :-)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 11 čer 2012, 16:32
od janon
At to bylo co to bylo, urcite to nebylo aditivum do benzinu.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 11 čer 2012, 16:35
od mijuna
napadnul přes noc sníh..cca 3,98cm?proto to hrabalo.....