Stránka 5 z 11

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 05 říj 2010, 07:18
od _Tom_
a ta irifiová svíčka má jaké označení pro sh,ps ??

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 05 říj 2010, 08:50
od Bahnak
Tak přemýšlím, jak může vysokooktanový benzin nebo "iridiová" svíčka změnit výkon motoru . Jsem z toho jelen a žádný argument mě nenapadá. Vysvětlíte mi to někdo?
díky :mrgreen:
PS.Co se týče benzinu tak nemluvím o jeho kvalitě (v ČR převážně strašné!) ale jen o rozdílu v oktanovém čísle.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 05 říj 2010, 12:02
od _Mimo_
O vykonu motoru to urcite nebude, to ne.
Predposledne jsem nakoupil benzin u OMV a v pohode, zadny problem. Bezne beru u Benziny no a po vcerejsim tankovani jsem si vsiml, ze po nastartovani za tepla chcipa a pri max. taky nejak divne rve. No budu to chvili pozorovat. Myslel jsem, ze Benzina patri mezi ty lepsi.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 29 lis 2010, 11:14
od Morx
Já ze zkušeností můžu říct, že to není moc o firmě, ale té konkrétní stanici. Kolikrát někde naberu u stejné firmy, ale úplně jiná kvalita benzínu.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 29 lis 2010, 23:31
od Ludwig
Tak moje postřehy, u benzinových aut a motorky se vstřikováním rozdíly nepozorovatelné. U padesátky s karburátorem : Euroil 95 nejede a má mezery ve výkonu, beru jen u Shell, natual 95 jede v pohodě ale V-power se chová líp za studena. Taky můžu po studeném startu skoro hned přidat a jede to i teď v tom chladu. Jinak na výkon vliv žádný. Asi tam budou nějaká jiná aditiva. Předpokládám že biosložka tam je taky. Skrátka minimotorek s minikarburátorkem je choulostivý strojek.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 30 lis 2010, 10:45
od petan600
Můj postřech je ten,že v USA se běžně používá benzín s 90 oktany.Tady mi to připadá jako zbytečně vyhozené peníze.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 14 pro 2010, 16:15
od Driver
Jezdím jen na Vervu co jsem jsem skutra koupil jako noveho.Ty 3l na 100 mě nezabijou :wink:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 12 bře 2011, 21:27
od jesik
semjaboooooorek píše:Zdravim, Mam Peugeot TKR 50,, jen pri koupi tam bylo asi pul nadrze nakyho benzinu, od ty doby tankuju jedine SHELL V-Power, najeto 7560km, olej pouzivam Mobil1 racing 2T ,, a absolutne zadny karbon, pri sundani hlavy po delsi jizde, motor 100% cistej, vyfuk taky bez usazenin :P ,, vzduchovej filtr peru kazdejch 1000km a strikam Denicol Filter Oil,, neco to sice stoji ale zase se mi to vrati na zivotnosti motoru :D,, co sem rozdelaval skutry tak cistci motor + fuck sem jeste na zadnym nevidel :D :( nwm jak to delam:D

Sice je to starší příspěvek,a asi v roce2008 na shelkách měli kvalitnější benzín!!!!!!Ted jsem sundal hlavu a zhrozil jsem se!!!!!!Všude silná vrstva karbonu!!!Taky od posledního namontování hlavy to je v loni touto dobou jsem tankoval jen SHELL V-Power a motor mám zas....j jako prase!!!!Ty jejich slavný eco složky-valí tam řepku pod tlakem a čím víc ji tam dají tím víc na tom vydělávají!!!!!Z karbecu jsem včera po zimě vyndával jakousi zelenou usazeninu-asi tu eco přísadu-řepku!!!!Tomu jelitu co ty přísady vymyslel bych to nechal celý vyčistit,skouším to rozpouštět védéčkem,ale asi marně,budu to muset nějak šetrně seškrábat,no to bude zase hokna!!!! :evil: :evil: :evil: Kdyby někdo věděl jak na ten karbon tak at sem písne,než na to vemu drátěnej kartáč,díky. :idea:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 20 bře 2011, 17:42
od jira851
Věc se má tak, jestli se vezme do vysokootáčkového stroje například 2T benzín s vyšším oktanovým číslem, nic se neděje a je rozdíl znát, ale jestli ten 2T vysokootáčkovej není, tak to více uškodí než pomůže, protože nízné otáčky nedokážou zaručit vysokou teplotu, která je právě ke spálení víceoktanového benzínu potřeba, takže se tam směs která se nespáli hromadí a výsledkem je karbonizace spalovacího systému.Do 4dobého motoru bych to nedával vůbec jestli nejde zase o nějakou vysokotáčkovou pilu, protože se také nespálí a dokonce nedělá dobře ani na ventily ( myslím nespálenou směs)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 20 bře 2011, 17:55
od Seti
Já jsem zkusil 98okt. jednou pokusně, ale nějaký znatelný rozdil jsem u té stříkačky nepostřehl. Takže zůstávám u doporučené 95. Nicméně do plechovky jednou za čas naleju něco i lepšího a jede to fakt líp. Bohužel v dnešní době je člověk rád, že dostane někde za trochu slušnější cenu běžnou 95.. :roll:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 20 bře 2011, 22:58
od dair
vicena píše:Nevím, co na 98 poví palubní comp, ale pravděpodobně se ani nedoví co žere, a že má patřičně upravit předstih, časování ventilů a velikost spalovacího prostoru.
Von ten benál totiž rychleji hoří,tzn. že směs po zapálení jiskrou prohoří rychleji, a píst se nemusí dostat včas do správné polohy.
Pokud se do compu natáhne jiná výkonová křivka tak by to mělo jít dobře. CHce to trochu víc potunit. Hlava, píst, ostrá vačka, comp.
Bez úprav to pojede, ale nevyužije se potenciál. Navíc je tu riziko detonačního hoření.
Jezděte na to na co máte a je po problému.
Vicena



Mam vlastni zkusenost s oktanovymi cisli na fikovi. na 90 specialu to lita jak sip. kdyz tak ale dam 95 natural tak je to line jak nevim co. verim tomu ze je to tim rychlejsim prohorenim benzinu a nez se pist dostane do optimalni polohy uz smes dohoriva a tudiz vetsina sily jde vnivec. tot muj odzkouseny nazor. na mem skutru jsem to jeste nezkousel. davam 95+ a zadny problem. olej api - tc

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 20 bře 2011, 23:31
od keto
Podle oktanového čísla u konstrukčně starších motorů je třeba nastavit i předstih,aby bylo spalování optimální,pravděpodobně příčina u toho fichtla,moderní stříkačky si umí nastavit optimální předstih samy,což je většina dnes prodávaných aut.Dále vyšší oktanové číslo znamená,že benzín má vyšší samozápalnou teplotu,toho se využívá u motorů s vyšším kompresním poměrem vybavených detekcí samozápalu a u takových to může znamenat i vyšší výkon nebo nižší spotřebu,u motorů s nižším kompresním poměrem to jsou zbytečně vyhozené peníze.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 20 bře 2011, 23:50
od Sectoid
Jak tu nekdo uz psal, tak u motoru s detekci samozapalu nema vysokooktanovy benzin smysl. Pokud chcete "premiove palivo" lejte tam Shell V-Power 95. Na motorce jsem nikdy nic nepoznal ale na autech vzdy. (nicmene srovnani je vetsinou s nejakym benalem od Pap Oil ci tak- takze ten je treba rad ze vubec hori)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 07 čer 2012, 18:44
od mickielli15
Navážu na toto téma, dělal jsem několikrát podrobnější průzkum včetně emailové komunikace, sleduji to už delší dobu i kvůli autu... benzín, nafta, to je u nás téma, kterému se je dobré věnovat, pokud máme své stroje rádi...

Promiňte obsáhlost příspěvku, myslím, že to bude všem ku prospěchu, dalo mi to týdny a měsíce čtení, bádání, psaní a telefonování :)

Zaprvé - Shell již netankuji dlouhou dobu. Poté, co jejich testy jejich paliv odhalily, že prémiové palivo bylo v testu v některých parametrech dokonce horší (!), než obyč., u mě tato firma skončila. Skončila definitivně hlavně proto, jak se k tomu testu arogantně vyjádřila - že prý uzpůsobuje paliva jednotlivým trhům a V-Power byl údajně upraven podle našeho českého vozového parku. To je vrchol arogance. Nejen že to přiznali, ale navíc přeneseně řekli - pro Vaše stroje to stačí, je to horší, než normál a ještě nám za to zaplatíte víc... Sami si toto vyhodnoťte jak chcete, ale těmto lidem má peněženka obsah ukazovat nebude. Toliko Shell.

Hledal jsem dobré palivo (do auta již léta osvědčená Verva, pokud jsem v Rakousku tak JEDINĚ BP Ultimate Diesel - nejlepší diesel v Evropě spolu se sesterským Aral Ultimate Diesel) - a zajímal jsem se, zda můžu bez obav brát vysokooktanový benzín do mého 4T skůtru. Psal jsem do Hondy, psal i volal jsem do Benziny, OMV, Agipu i Unipetrolu. Byl jsem ubezpečen, že 100- nebo 98-oktanový benzín mohu brát bez obav. Nicméně ve výkonu to nepoznám, nebo naopak trochu poznám, ale naopak :-). O to mi ale nešlo, pídil jsem se, v jakých préminových palivech NENÍ biosložka. Dostalo se mi zajímavých odpovědí:

Benzina - tam jsem komunikoval přímo s panem Loulou, což je ředitel jakosti Benzina. Napsla mi dlouhý email, kde mi vše vysvětlil. 100 oktan Vervu brát můžu bez obav, dokonce je to jedno z mála paliv, kde NENÍ obsažena biosložka. Benzina si to může dovolit proto, že prodává ještě jiné produkty, díky nimž splní povinnou roční kvótu a prémiovkám se to tak může vyhnout i proto, že 100oktan Verva není v prodeji procentuálně tolik zastoupena. Takže je to jeden z mála benzínů v ČR, kde to svinstvo přimícháno není, navíc je aditivovaný prémiovými aditivy. Prostě jeden z nejlepších benzínů, který se dá sehnat. Ještě poznámka - vysokooktanové benzíny bez výjimky se u nás nevyrábí, vždy je to dovoz (Rakousko, Německo).

OMV - tady jsem telefonoval s velmi erudovanou paní (jméno si už nevzpomenu). OMV je v poslední době kapitola sama pro sebe, co se týče biosložek. Vyvinula totiž náhradu za biosložku zvanou ETBE, která vyhovuje jako náhrada za klasické, v mnohém škodlivé biosložky v palivech. ETBE má téměř nulový škodlivý účinek pro motor, naopak je to využíváno jako aditivum, protože svým složením motoru prospívá. Háček je v tom, že ETBE není obsaženo ve všech palivech OMV. Stoprocentně a vždy je v Maxxmotion 100, který je dovážen z Rakouska bez výjimky. U pump OMV, které jsou blízko rakouských hranic, se zaváží ETBE i do Maxxmotion 95. V případě nafty je jejich patentované aditivum přítomno vždy - Maxxmotion diesel. U všech pump OMV, kam se nezaváží Maxxmotion 95 s ETBE, nalezneme v tomto palivu (Maxm.95) obyč. biosložku, ale zároveň je to palivo prémiové, takže je i tak prémiově aditivováno. ETBE je patent OMV a má myslím velký potenciál.
Pozn. - abyste zjistili, zda zrovna u Vaší pumpy OMV je zavezen Maxxmotion 95 s ETBE, stačí požádat obluhu té které stanice o nahlédnutí do dokumentace k palivům, na listu o Maxxmotion 95 musí být nahoře napsáno výslovně ETBE.

Agip - zde mi řekli, že jejich natural 98 biosložku obsahuje, jejich Supertech také, ale obsahuje aditiva na zmírnění nepříznivých vlivů biosložek na motor.

Unipetrol (Globus 95 Ultra, Makro 95 Ultra...) - zde mi bylo řečeno totéž, co u Agipu - benzín Ultra 95 obsahuje aditiva na (mimo jiné) zmírnění nepříznivých účinků na motor způsobených biosložkou (bioetanolem).

... pro mě z toho vyplývá:
1) Honda, Benzina, Unipetrol, OMV i Agip mi tvrdí nezávisle na sobě, že vysokooktanovým benzínem nemůžu svému 4T motoru uškodit.
2) Vím, že nebudu jezdit nikam, kde můžu očekávat pochybnou kvalitu - naopak, budu tankovat pouze prémiová paliva zde zmíněná - OMV Maxxmotion 95 nebo 100, Verva 95 nebo 100 (Verva 95 je k sehnání asi jen na 12-ti čerpacích stanicích v ČR), Agip Supertech, Ultra 95 (Avia, Globus, Makro). Hypermarkety mají obrovskou výtoč a zaváží je Unipetrol, Tesco zaváží i OMV (někde). Takže hypermarketů bych se nebál.
3) já to vidím na OMV maxxmotion 95 s občasným braním čistokrevného benzínu Verva 100. Pokud nic z toho nebude po ruce, určitě bude nablízku Agip, nebo nějaká pumpa poskytující Ultra95... Nic jiného tam dávat nehodlám :-)

Tak se mějte a dejte pít svým miláčkům to nejlepší! :wink:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 07 čer 2012, 20:13
od nedory
ale benzín se nastavuje bioetanolem, což motoru nijak dramaticky nevadí. Pouze se to, vzhledem k většímu výparnému teplu může déle ohřívat - ale vzhledem k objemovému % to nehraje roli.
Na rozdíl od nafty, kde řepková nafta (methylester) narušuje těšnění a parafinuje v palivové soustavě.

Víceoktanový benzín je pouze více odolnější vůči samozápalu a tím umožní posunout okamžik zážehu stechioemetrické směsi do vhodnějšího okamžiku - ale motor musí být vybaven čidlem klepání (knock sensor) aby to dokázal detekovat a využít. Projeví se to ve vyšších otáčkách. Takže vysokootáčkový 16-ti ventil snad, ale ani na něm jsme to nepozoroval. Auto točilo stejně, žralo stejně, jelo stejně, kravál stejný ... cena paliva vyšší. Jinými slovy, je to placebo.