Stránka 3 z 11

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 24 čer 2009, 22:20
od banjo
Já v tom mám trochu hokej. Na svém skútru mám předepsaný benzín 92 oktanů. Začal jsem jezdit na 95 a zkusil 98 až 100. Pocit mám při tom jako když vyměním olej, svíčku a filtry. Zdá se mi všechno lepší, lépe startující, lepší odpich na křižovatkách a menší spotřeba. Časem jsem se vrátil na 95 a pokud opravdu je ten pravý co deklarují na benzinkách , jsem spokojen.Dříve (za mlada) jsem si nosil technický benzín z práce a moje jawa pérák to vůbec nepoznala.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 10:43
od janon
Zajimave srovnani ZDE

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 11:34
od novaka
Rady píše:Nechtěl jsem v tomto tématu reagovat, ale už se to nedalo vydržet :D
Totiž u vozidel, ktere mají předepsany natural 95 jsou motory na to stavěné a benzín se spaluje jak má. Vše je nastaveno v řídící jednotce v tzv mape, kde se počítá s určitým druhem benzínu.
Jinak platí, že čím má bezín vyšší oktanové číslo tím má větší hořlavost, takže hoří více a tedy dříve. Tak si dejte sami dohromady jestli to je lepší a jestli vám podpalené ventily stojí za to :D



Tak tohle zase nemohu vydržet já. Co to je hořlavost ? Proč by měl hořet dříve ? Proč podpálené ventily ?

Tak předně motory, které jsou konstruované na spalování vyššího OČ mají vyšší kompresní poměr. Pokud má někdo cca 9 až 10:1, tak ať dává 95. Pokud má někdo 11:1 a více, tak ať klidně dá 98. Zajisté, že mezi námi mohou být skútry, které ještě potřebují palivo s přídavkem tetraethylolova nebo s jeho náhradou - to už jsou hodně staré skútry.

98 a vyšší, že více hoří - nesmysl, právě tím, že má vyšší OČ hoří řekněme při stejném kompresním poměru hůře Prostě moderní motor s kompresním poměrem 9,5:1 nestlačí směs tak jako motor s vyšším kompresním poměrem a díky nižšímu tlaku ve spalovacím prostoru je i teplota hoření nižší a uvolní se méně energie z tohohle paliva - je to zjednodušené, ale rozhodně více nehoří a pořád se bavíme o moderním motoru, řekneme 8 let starých.

Jinak já u obyč SHčka mám kompresní poměr 11:1 a mohu tam dávat třeba 98. Co se týče předstihu a tedy nastavení řídící jednotky, tak to je jen jeden z parametrů.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 11:37
od novaka
banjo píše:Já v tom mám trochu hokej. Na svém skútru mám předepsaný benzín 92 oktanů. Začal jsem jezdit na 95 a zkusil 98 až 100. Pocit mám při tom jako když vyměním olej, svíčku a filtry. Zdá se mi všechno lepší, lépe startující, lepší odpich na křižovatkách a menší spotřeba. Časem jsem se vrátil na 95 a pokud opravdu je ten pravý co deklarují na benzinkách , jsem spokojen.Dříve (za mlada) jsem si nosil technický benzín z práce a moje jawa pérák to vůbec nepoznala.


Pokud máš 92 oktanů, tak máš buď starý skútr u kterého se asi ještě počítalo s přídavkem tetraethylolova nebo jeho náhražky - viz. staré dělení u nás speciál a super nebo máš jako já předepsáni minimálně 92 oktanů a to bez přísad na ochranu ventilových sedel atd.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 11:47
od _Tom_
nikdy jsem nepozoroval nějaký rozdíl u seriových motorů, jestli tankuju ten nebo ten benzín. motoru bez uprav to je podle mě jedno.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 12:08
od jel.en
z meho pohledu je to dobrý akorát k pročištění palivoveho systému :shock:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 12:48
od janon
jel.en píše:...je to dobrý akorát k pročištění palivoveho systému :shock:


A penezenky... :lol:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 12:55
od MikyMiky

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 13:34
od jel.en
jo to sem čet a nepotvrdilo se mi jsem si myslel.Já bych před tim řek že sou to téměř vyhozený peníze :mrgreen:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 14:11
od janon
MikyMiky píše:Myslím že toto hovoří za vše :wink:

http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... 4694.html#


Bacha na duplicitu. To same jsem daval o par prispevku vyse.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 14:17
od _Tom_
jj ale je to svatá pravda. i když pocitově to jet musím podstatně víc, už jen pro tu cenu

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 14:24
od janon
Si myslim, ze motor po 100t km, kde se pouzivala pouze 98 a ten samy, kde se pouzivala 95, nebude vykazovat nejake zasadni rozdily v opotrebeni a stavu, oproti 95. Cele je to podle mne z velke casti, hra s psychikou spotrebitele, jeho subjektivnim si vsugerovanim, ze za ty penize, to "opravdu" jede lepe. A ty pripadne pozitivni vlastnosti, z daleka neodpovidaji vyssi cene. Tabulky hovori jasne. Priznam, se ze asi jako kazdy, jsem to nekolikrat zkusil a nepozoroval jsem vubec nic, krome te ceny. A kdyby ty benziny, byly takovy zazraky, proc je vyrobci nedoporucuji.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 19:30
od falonso
Já osobně jsem ještě více-oktanový benzín nikdy nebral ani do auta ani do skůtra.Do auta beru klasickou N95 od benziny a od shellu a do skůtra jsem si nějak zvykl brát OMV carreru 95.Mají tam i carreru 100,ale to už je dle mého názoru taky zbytečné vyhazování peněz bez užitku.Navíc já se raději vždy držím toho,co mi v manuálu předepisuje výrobce a tam mám N95.Ta carrera 95 stojí o kačku víc než obyč. natural a píšou,že by měla mít nějaký ty přísady,co zamezujou tvorbě úsad,atd.Těžko říct co je na tom pravdy,ale jedno je jistý,má jinou barvu než ten obyč.natural,takže tam asi nějaká přísada bude.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 19:51
od novaka
Článek na motorkarich.cz neni spatny. Faktem je, ze neni vycerpavajici a neprinesl nic noveho co uz by tady na tomto foru nebylo napsano (i mimo tohle vlakno) a co jsem i ja psal na motorkari.cz, tj. ze v prvni rade zalezi na kompresnim pomeru.

Bohuzel clanek nehodnoti dalsi prinos vysokooktanovych paliv a tim je spotreba. Vubec tam neni rozebrana destilacni krivka. Pochopitelne tezko hodnotit subjektivni dojmy. Ja mam o 10% nizsi spotrebu. faktem je i to, ze do vysokooktanovych paliv se davaji lepsi aditiva. Pochopitelne jdou dat i do 95 :-)

Nechci odbocovat, ale nafta, u te je v kvalite jeste vetsi rozdil a v cetanovem cislu take ve smyslu funkce motoru.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 02 lis 2009, 20:36
od _Tom_
v aute jsem i po natankování pár nádrží s "lepším" benzínem nepozoroval téměř žádný efekt na snížení spotřeby. nebo spíš asi ne tak dramatický aby mi to stálo za tu nákupní cenu vysokooktanového benzínu. takže za mě nesouhlas

jinak pokud se nepletu, škoda-auto doporučovala N98 do octavii II s benzinovými motory FSI 1,6. z debat bylo patrné, že na N95 to jede opravdu hůř. ono to bude asi tím o poznání rozdílným kompresním poměrem a cekově jinou koncepcí motoru. a jsme zase v kruhu, protože škodovka N98 vyslověně doporučuje k motorům FSI, i když dnes už ne tak oblíbeným.

U dnešních novinek a to benzínových TSI jsou zase zpět u N95ky