Stránka 10 z 11

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 19 dub 2013, 16:51
od janon
LadasM píše:...Rozdíl s Verva 100 mě oproti N95 vůbec nepřišel znatelný...:

Ty si necitil tu vyssi cenu za litr? :?: :wink:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2013, 00:09
od skútr
quote="Gandalf"].
Jde mi o to, jestli mi zkušenější mohou doporučit v Brně a okolí ověřené benzínky - tím myslím, nabízející kvalitní palivo za rozumnou cenu. Nehledám nejlevnější benzín, klidně si připlatím, ale chci vědět, že to za to stojí.
Zkrátka pokud máte pro tuto lokalitu osobně ověřené tipy, kam mohu zajet natankovat a nepřemýšlet, jestli tam leju nějaké svinstvo, se kterým si můj jednoválec moc neužije... :wink:
Díky za zkušenosti :)[/quote]

- pokud bych hledal 95, jezdil bych tam, kde mají vyšší výtoč (kvůli malé oxidační stabilitě biosložky)
- v autech se mi benzín jen povaluje klidně i 4-5 měsíců (jedno na lpg, druhé na veteznačkách), beru raději 98-100, kde tenhle kyselý výdobytek moderní doby údajně není. se vším jezdím na černovickou (donedávna avanti), nemám to daleko, zavážejí omv a je to levnější než ostatní omv, které si obvykle drží ceny shellu.

pokud benzín modernímu motoru v autě nesedí, řj v určitém omezeném rozsahu sníží předstih a mírně upraví bohatost směsi (vždycky reaguje, jako by bylo nižší oc). řidič to pozná víceméně jen zvýšením potřeby, u hodně špatných benzínů pak i výkonově (všichni mají zkušenost s vyšším nájezdem s benzínem čerpaným v de, at...).

motory s karburátory bez elektroniky jsou seřízené natvrdo, takže se každá odchylka vlastností paliva projevuje tradičními neduhy. po určité fázi experimentování jsem nakonec s veteránem vždycky (bylo jich už víc a všechny se chovaly stejně) skončil u paliva 98/100. aktuální kousek má papírovou kompresi 9:1 (srovnej to s kompresním poměrem motoru ve skútru...), a stejně se mu 95 nelíbila, přestože přepočtený oktanový nárok motoru toho auta je max. 93! to co je u benzínky napsané na stojanu, ve většině případů nebude v tanku. aspoň ne u nás. nejde přitom jen o zápornou toleranci oktanového čísla, ale rovněž o další vlastnosti paliva, které se liší stát od státu, kontinent od kontinentu

mám-li tedy motorku/skútr s karburátorem/bez elektroniky a motor má kompresní poměr 11-12:1 neřešil bych to, a lil hned 98/100 a nanejvýš si seřídil předstih/směs. no a u stříkaček s elektronikou se to holt musí vyzkoušet tak trochu naslepo. ale jedná-li se o moderní motor v dobrém stavu, už vzhledem k jeho kompresnímu poměru si určitě spíš poradí s tuzemským 98/100 než s tím, co se u nás prodává jako 95. (pokud má přece jen někdo vyšší spotřebu na 98/100 než na 95, tak jeho motor z určitých důvodu (i opotřebení) prostě všechno nespálí. pak má tedy důvod zůstat u 95)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2013, 13:23
od ravoj
Tak pokud jde o doporučení jednotlivých čerpacích stanic, tak bych se vyhnul Unicorn v Modřicích a té, co je na prvním sjezdu do Brna z Vyškova.. v autě mi po opakovaném natankování začal kuckat motor.. když jsem začal tankovat jinde, tak se to "vyčistilo" a pohoda..

Jinak já osobně tankuju "V Power", nebo u OMV tu lepší verzi 95. Když jsem natankoval normální 95, tak to podle mě bylo znát... A to jak u skutru s karbecem, tak u stříkačky... ne že by se nějak skutr zrychlil, ale pár procent na lepších jízdních vlastnostech to přidalo.. 98 oktanů jsem zatím nezkoušel... V Power a pod. mi zatím stačí..

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 08 kvě 2013, 21:16
od mickielli15
Mě se prémiová paliva (kterým jsem se jednu dobu věnoval hodně, ale už to nechci všechno psát znovu) vyplatila u auta, které je hodně citlivé na vstřiky a turbo. S autem jsem najel za 3 roky 110000km a bez jediného problému. 70% nájezdu Verva diesel, 30% MaxxMotion diesel... v zimě je ještě trochu lepší ten MaxxMotion (filtrovatelnost), ale cetanové číslo si zachovává v zimě jen Verva, která je přeaditivovaná, ale zase má v sobě biosložku :-) 40-50Kč na nádrž navíc za to stojí. To je jak bageta navíc... ale zpět k vůni benzínu:
Se skútrem beru v podstatě pořád MaxxMotion 95 u OMV (ten je prost biosložek, stejně jako 100-kové benzíny - neptejte se mě proč, je to na dlouho, ale je to tak :-) ), sem tam tam dám 100-ku od Benziny, nebo nějakej jinej, když není toto. Normálně by k tomu nebyl důvod, ale zrovna v naší republice koumáci dovedou prodat leccos, což potvrzijí i testy, nebo zkušenosti lidí s no-name pumpami. A u skútra je rozdíl na nádrži ... držme si čepice ... třeba i celých 9 korun!!!! :mrgreen:

... a názory jako "stejně je to všechno podfuk - i ty prémiovky" - to v tomhle případě platí jen u firmy Shell, ale to je taky na dlouho... prostě kvalitní palivo je zaručeno (většinou - nabrat za slovo) u OMV, Benziny. Agip - standard, ale kvalitní. No, už budu končit :D

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 08 kvě 2013, 21:21
od sedli
mickielli15 : Já zase beru hlavně jen OMV ale klasickej, minulej týden jsem se přehmátl pro MaxxMotion ( stejná barva na štítku, jen nápis MaxxMotion :-) ) a jen jsem na něj najel míň km při stejným stylu jízdy, tak si beru zase ten standartní 95 a absolutně no stress. Jo a kvůli těm 9 kč to nedělám :-)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 08 kvě 2013, 21:29
od mickielli15
Ale stále bereš OMV, která spolu s Benzinou mají i docela přísné kontroly distribuce. Takže OK :-) OMV na jihu republiky někdy vozí i standardní, neprémiová paliva z domoviny, tedy z Rakouska. Prémiovky vždy z Rakouska. Na severu republiky už je situace složitější, ale pokud člověk chce, zeptá se na konkrétní stanici a tam se to dozví... ukážou Ti list paliv a jakmile u konkrétního paliva uvidíš zkratku ETBE, je z Rakjouska :-)
A já neberu prémiovky kvůli nájezdu a spotřebě, ale kvůli aditivům chránícím motor a čistícím vstřiky :-) U OMV speciálně i kvůli jejich patentované náhradě biosložek, zvané právě ETBE.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 09 kvě 2016, 15:44
od Majka
Nový skútr Majesty 125 a první nádrž Natural 95 při zrychlování bylo cítit, jak se motoru podle zvuku nechce do otáček. Druhá nádrž OMV 100, změnil se zvuk motoru při zajíždění a jde lépe do otáček (najeto 600km). Od té doby ho dávám i do Oktavie 1.6. Soused do nové Astry a ukazuje mu to nižší spotřebu o cca 0.5l.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 26 srp 2016, 17:51
od radkocernohous
No vzhledem k příchodu E10 do našich končin tu 98 asi budeme kupovat všichni.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 26 srp 2016, 18:23
od JardaB
Dle mne nejlepší poměr cena výkon Optimal 95E u Euroil (Čepro) --- bez biosložky a aditivovaný (to se o Naturalu říci nedá) - z přísad pro mne podstatná mazací.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 26 lis 2016, 01:02
od FullSoft
2 JardaB:

Ale Optimal 95E obsahuje bioetanol - oproti klasickému Naturalu má však výhodu v tom, že obsahuje přísady, které minimalizují negativní účinky biosložky na palivovou soustavu a motor.

Osobně tankuji Vervu 100 od Benziny nebo MaxxMotion 100 u ÖMW - na 100 km nedosahuje rozdíl v ceně paliva u skútru ani 10 Kč, takže pohoda... ;-) U aut mi ten rozdíl dělá navýšení v průměru 20 Kč na 100 km, což také suma, co by člověka přivedla na mizinu...



_______________________
Odesláno z "founa"

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 26 lis 2016, 17:27
od JardaB
Omlouvám se za nepřesné tvrzení u Optimalu 95E, alespoň oproti Naturalu 95 má odpovídající aditivaci korigující částečně negativa bioethanolu.

Striktně bez bioethanolu jsou jsou jen tyto :
Benzina Verva 100 ... bez ethanolu (náhradou je ETBE)!!!! - vhodný ke skladování (ověřeno dotazem)
Shell V Power Nitro+ Racing - ETBE a jenom stopy bioetanolu (pod 0,5%)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 26 lis 2016, 18:43
od FullSoft
Osobně mám otestovaný MaxxMotion 100 od ÖMW, u kterého je biosložka nahrazena éterem (neověřená informace, kterou jsem dostal od jednoho majitele servisu na skútry v Pardubicích) - 20 litrů tohoto benzínu jsem měl uskladněno v klasickém plastovém kanystru déle jak 15 měsíců (má skleróza způsobila, že jsem tuto zásobu našel asi před 10 dny při zazimování sekačky), minulý týden jsem ho asi polovinu nalil do skútru a zbytek do auta a vše v pohodě, skútr i auto jezdí a startují bez potíží.

_______________________
Odesláno z "founa"

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 26 lis 2016, 18:50
od forester
Ako to tak prečitávam, môže byť problém keď klasický benzín N95 mám povedzme 1/2 roka v kanistru a potom ho šupnem do skútra?

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 26 lis 2016, 20:05
od FullSoft
2 forester:

Může a nemusí, on totiž není N95 jako N95, záleží na tom, jak je kvalitní, tedy kde jsi ho koupil... Kupoval jsem klasiku do sekačky na podzim u Benziny (září), nějakých 6 - 7 litrů mi v kanystru zbylo, na jaře (konec května) jsem to nalil do sekačky a křovinořezu a pohoda. Ale také jsem v sezóně koupil benzín u malé vesnické pumpy a sekačka ani neškytla Nakonec ten rádoby benzín "sežral" kámošův podomácku dělaný traktůrek s motorem ze staré Škody 100...

_______________________
Odesláno z "founa"

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 26 lis 2016, 21:00
od forester
Pýtam sa v súvislosti s mojím problémom keď som mal v nádrži abnormálne množstvo vody a toto by vysvetlovalo ako sa tam dostala keď ja vlastne z bandasiek kŕmim skúter na 90%