Stránka 9 z 11

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 25 čer 2012, 10:25
od mickielli15
ano, nejlepší je asi dávat kvalitní, místy až prémiové :) 95-ky. S Vervou 100 jsem měl podobnou zkušenost. Je to kvalitní palivo, ale jeho potenciál využijí jen některé motory. A naše skůtry to nejsou. Ale neznamená to, že bysme to tam nemohli lít.. nicméně Maxxmotion 95 se chová v mém skůtru opravdu lépe, než stovka.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 25 čer 2012, 10:38
od Dom999
Presne tak 100ok mi na skutru taky nefungoval ani na 2t ani na 4t.
Ale jenou jsem ho nalil do Toyoty MR2 kdyz jsem s ni jel na okruh a tam to rekl bych znad bylo. Ne teda ze by to melo najednou o 10koni vic ale v rychlostech kolem 180-200 km/h ti melo lepsi odezvu na plyn. Ale zase to melo vetsi spotrebu cca o dost.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 21 zář 2012, 19:17
od LadasM
Tak přidám dlouhodobější zkušenost. (vždy dotankováno až do hrdla celá nádrž).

Při cestě na skútršňůru jsem tankoval verva100 - cesta na sš + vyjížďka po Praze - spotřeba 4.19l/100
Bežné ježdění do práce (60km denně z toho tak 25km městem):
Agip Supertech 3,75l/100km
Vena-trade Protivanov (N95) 3,63l/100km
Shell (FS N95) 3,74l/100km
Globus (N95) 3,61l/100km

Pocitově jel skůtr stejně.
Za mě tedy jasný verdikt, je úplně jedno jaký N95 do toho liju. Dokonce značkovější paliva mají nepatrně vyšší spotřebu (otázka je jestli to není stat. chyba..). Dražší palivo se nevyplatí, stačí do toho lít ověřená paliva (Benzina, Globus, ..)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 21 zář 2012, 20:07
od StuntJ
Já mám bohužel u PCX opačnou skutečnost. Bohužel mrcha PCX je hodně citlivá na kvalitu benzinů a když jsem jednou natankoval na vesnici z jakési staré benzinky, kdy benzin smrděl po ředidle, či co to bylo. Tak se mi PCX vzpíralo, při startech chcípalo, motor klepal a vůbec nešel do otáček. Takže jakýkoliv benzin opravdu ne. A i u Benziny se mi stalo, že natankování u nich mi začal skútr žrát jak prokopnutý, pomohla změna benzinky....
Momentálně tankuji OMW MAxxMotion95 a PCX je spokojené, startuje jak víno, nesmrdí a jede .... :roll: Někde jsem četl že u nás premiová paliva vyšší jakosti jsou na západě prodávané jako běžná paliva. A naše běžné by tam nenalily ani do sekačky :roll:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 21 zář 2012, 20:47
od sinistre
mě se ze všech těchto sirupů nejvíc osvědčila carera 95 od omv... výkon stejnej, ale placebo mě tady zastihlo v plném rozsahu. Zkuste a posuďte, mě se zdálo že to motoru dělá mooooc dobře
samozřejmě ne v 2 taktu, ale ve dvou různých autech

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 21 zář 2012, 21:30
od keto
Jé mám s vervou100 na mém NC700 dobré zkušenosti,jede to líp ve spodních a středních otáčkách a je o něco málo nižší spotřeba,NC má koncepci motoru odvozenou z auta(honda Jazz) splňují euro 5 a tak už umí využívat optimálně palivo,výrobce píše u paliva 91oktanu a vyšší :D takže v pohodě si s tím ŘJ poradí :wink: u starších strojů(obzvlášť u karburátoru) to platit nemusí :roll: a může to jet i hůř :cry:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 21 zář 2012, 22:16
od roxman
Jezdím na Vervu 100.. Protože je modrá a pěkně voní :D

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 21 zář 2012, 22:29
od HonzaR
Lidi, divím se, že se necháte strhnout. Je to přeci jen placebo efekt. Dávejte stroji benzín předepsanej výrobcem, z osvědčené pumpy, kde máte jistotu, že není pančovanej. Pokud chcete dělat experimenty, tak je mějte podpořené exaktním měřením = na motorové brzdě. Jinak je to jen záležitost pocitů. Spotřeba může být různá, protože může být měřená za různých pomínek... Mějte na paměti, že moderní motory reagují na nižší OČ, než je předepsané snížením výkonu, nikoli obráceně.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 21 zář 2012, 22:37
od StuntJ
No k tomu abych zjistil, že mi klepe motor, anebo že mi jde blbě nastartovat skútr, či jde blbě vytočit, nepotřebuji, ani laboratoř, ani motorovou brzdu a za placebo to nepovažuji, to snad nepůsobí na skútr ... A že smrdí po ředidlu snad pozná každý .. :roll:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 21 zář 2012, 22:45
od LadasM
jasně. ale proč to nevyzkoušet. Za mě je to skoro jedno, vím že mi to jede v podstatě stejně s ověřenou N95. V Protivanově jsem tankoval, protože už mě lepilo, že nedojedu k další benzince v Boskovicích. Rozdíl s Verva 100 mě oproti N95 vůbec nepřišel znatelný. Ta spotřeba u vervy100 ale není moc relevantní, protože spanilá jízda po práglu nádrž vysávala sakra rychle..
Já spotřebu ovlivním leda stylem jízdy, ale jezdit na spotřebu mě fakt nebaví :P ty ušetřený 3-4 deci na 100km mi za to nestojí. Ten pocit pořádného otočení plynem je přece jen lepší :wink:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 22 zář 2012, 10:45
od roxman
U mě je spotřeba i průběh výkonu s Vervou i Naturalem 95 úplně stejný. Ale už jenom to, že víceoktanový benzín nesmí obsahovat biosložky, které se musí do 95 oktanového benzínu povinně přimíchávat (tušim 16-20%) je pro mě důvod si to kvalitnější palivo koupit. Kvalitní palivo spíše jenom pročistí a odstraní zbytky biosložek. Tu samou službu udělají i různá aditiva do paliva, které se dají běžně koupit a přimíchávají se do běžného benzínu.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 22 zář 2012, 14:44
od mickielli15
Palivo bez biosložek je jen Verva100 a některé konkurenční stovky, 98-ičky obsahují někdy, někdy ne. Pravda je ale ještě někde jinde - třeba OMV používá svojí patentovanou náhradu biosložky, tzv. ETBE. Nechce se mi to tu teď všechno popisovat, mezi lidmi je okolo toho spousta mýtů. Věnoval jsem se tomu jednu dobu hodně, včetně telefonátů do Unipetrolu, komunikaci s Benzinou, OMV, Agipem, Paramem... obecně z toho plyne jediné a dávno známé - tankovat u velkých pump. V našem státě je snadný podlehnout představě, že jsme okrádáni úplně všude. Což je do určité míry pravda, ale co jsem se dozvěděl i z jiných zdrojů, každá firma si nechává aditivovat paliva při stáčení v rafinerii podle svých formulí. Třeba Benzina Vervu "vyráběla" před tímto systémem přímo na pumpách přimícháním při plnění tanků, dnes se to už dělá v těch rafineriích. OMV zaváží jih republiky palivy z Rakouska. Svou prémiovou náhradu biosložky ETBE dává do benzínů jen na některé pumpy, většinou na jihu republiky. Co se dieselu MaxxMotion OMV týče, tam je ETBE vždy. Atd atd... prostě to není černobílé :) ... jo a ETBE je samozřejmě jen v prémiových palivech OMV, aby nevznikl omyl... :wink:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 22 zář 2012, 20:04
od Dom999
Ja jsem tad zkusil natankovat nitro+ od shelu a prestalo mi to strilet do vyfuku ale jese to stejne.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 19 dub 2013, 16:44
od Gandalf
Nechci zakládat nové vlákno, tohle je mu nejbližší. Mám najeto teprve cca 500 km a četl jsem, že na motory v záběhu je vhodnějším benzínem klasická 95, jinak do budoucna nemám problém tankovat např. Vervu 100.
Jde mi o to, jestli mi zkušenější mohou doporučit v Brně a okolí ověřené benzínky - tím myslím, nabízející kvalitní palivo za rozumnou cenu. Nehledám nejlevnější benzín, klidně si připlatím, ale chci vědět, že to za to stojí. Třeba Benzina svou Vervu 95 v okolí vůbec nenabízí, OMV Maxxmotion 95 asi více, ale po Brně je jich celá řada a mohou se lišit nejen cenou, ale třeba taky (ne)spolehlivostí obsluhy.
Zkrátka pokud máte pro tuto lokalitu osobně ověřené tipy, kam mohu zajet natankovat a nepřemýšlet, jestli tam leju nějaké svinstvo, se kterým si můj jednoválec moc neužije... :wink:
Díky za zkušenosti :)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 19 dub 2013, 16:51
od oldik
Zásadně netankuju u obchoďáků a pofiderních malých stáčíren a taky když je podezřele levno. Jinak kdekoli a pouze před zimou vyjedu a dám 98 a lepší. Zezačátku (i když jsem měl novou Innovu) jsem se snažil tankovat pocitově to nej a strašně brzo mě to začalo omezovat. Neustálé hlídání, abych dojel tam, kde mají dle mě dobrý benzín.
Takže bych se držel mé první věty a jinak to nehrotil, nemá to smysl.