Stránka 1 z 11

98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 24 úno 2009, 18:48
od Roman ST1
Chtěl bych se zeptat, jestli někdo používáte v pionýrech taky 98oktanový benzín (Verva 100, Shell V-Power Racing) Mám Atlantica 200 a nečekám, že by to bylo nějak znát na výkonu, spíš by mě zajímalo, jestli mu to neublíží. Asi hloupá otázka , ale raději se zeptám. V návodu píšou benzín minimálně 95oktanů, tak předpokládám, že by to neměl být problém.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 24 úno 2009, 19:08
od Marios
No řekl bych že je to jen zbytečně drahé .Takže škoda peněz :wink:

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 25 úno 2009, 00:14
od tom.boy
Nekde jsem o tom cet obsahlej clanek, ted nevim jestli na motorkarich nebo jinde. Kdosi to tam rozebral celkem vedecky, vysledek nic moc rozdil.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 25 úno 2009, 11:00
od rick
TB já sem tady na toto téma již napsal,že se mi to jelo pocitově líp-šlo to lépe do otáček a v kopci to i líp táhlo,ale pak sem dostal odkaz tuším na maxíky a tam to docela zdrchali - že to motoru nijak neprospěje.Mě se snížila spotřeba- ale benzín je to dražší,tak se to vyrovná.Můj názor proč to nevyzkoušet jednou za čas,to nemůže motoru uškodit,ale z principu zbytečnost. :)

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 25 úno 2009, 11:16
od kraken.99
nezkoušel jsem více oktanový benzín jen jsem bral dražší u shellky a je pravda že na pajdě to bylo poznat a i když jsem tam potom dal "obyčejný"jezdilo to lépe prý ta aditiva vyčistila kanálky
jinak dávat víc oktanů se podle mně nevyplatí máš jiný bod spálení čímž ti hrozí podpálení ventilů

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 25 úno 2009, 14:21
od xanta
Pokud máš na skutru proměndlivé časování ventilů tak to má smysl. Jinak si tím nic nepřidáš dokonce možná ubereš. Můj názor

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 25 úno 2009, 16:56
od WeCo
Jiné načasování detonace kvůli vyššímu okt. číslu motoru fakt neprospěje. Jestli chceš udělat něco pro svůj motor, tak nečerpej na lowcostových benzinkách a připlať si za značkový benzín s additivy. 98 ve čtyřtaktu je ničení stroje, u dvoutaktu nesmyslné mrhání penězi.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 25 úno 2009, 19:43
od Roman ST1
Díky za názory, beru většinou u Benziny, nebo na Shellu a spokojenost. S 98kou experimentovat nebudu, přeci jen mám docela dost najeto (33tis.km)
Něco došetřím a koupím silnějšího skútra.
Co by jste mi doporučili za staršího skútra v ceně tak kolem 60-70tis. kč? Aprilii Atlantic 500, Burgmana 400 K3-5, nebo Majesty 400?

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 25 úno 2009, 19:48
od kraken.99
záleží co preferuješ pokud se jedná o výkon aprilii 500 těch 100cc je opravdu znát pokud o pohodlí pro batůžek burgmana 400

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 07 bře 2009, 11:16
od novaka
BE98 a s vyssim oktanovym cislem se pouziva do motoru s vysokym kompresnim pomerem, takze na normalnim motoru to s vykonem nic neudela. Jedinou vyhodou je pritimnost detergentu tretiho druhu v tomto BE. Detergenty tretiho druhu cisti spalovaci prostor. Jestli to jak nebo neni at posoudi kazdy sam. Myslim, ze do bezneho motoru zbytecne. Nadruhou stranu kdo ma za barakem shellku, tak proc ne.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 07 bře 2009, 13:52
od Neos50
Jo jo je to jak píšeš..ta komprese je myslim přes 12:1,ale jistej si nejsem.Jinak se efektivně ten benzín nevyužije.Já mám výbornou zkušenost s benzínem od Shellu 95+ ten je jen doplněnej aditiva a je to znát...jak na dynamice jízdy tak pak výsledně i na o něco menší spotřebě.

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 07 bře 2009, 17:01
od janon
Podle mne je to celkem zbytecny, za hodne penez, malo muziky.

Roman ST1: Jednoznacne M400: :D

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 08 bře 2009, 22:59
od vicena
Nevím, co na 98 poví palubní comp, ale pravděpodobně se ani nedoví co žere, a že má patřičně upravit předstih, časování ventilů a velikost spalovacího prostoru.
Von ten benál totiž rychleji hoří,tzn. že směs po zapálení jiskrou prohoří rychleji, a píst se nemusí dostat včas do správné polohy.
Pokud se do compu natáhne jiná výkonová křivka tak by to mělo jít dobře. CHce to trochu víc potunit. Hlava, píst, ostrá vačka, comp.
Bez úprav to pojede, ale nevyužije se potenciál. Navíc je tu riziko detonačního hoření.
Jezděte na to na co máte a je po problému.
Vicena

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 14 čer 2009, 22:30
od Mlha
Pokud vím tak v Čechách vyrábí benzín akorát Kralupy a všechny benzínky berou benzín zde. Dokonce i ten V-Power se míchá z úplně stejného benzínu, jen tam přidávají aditiva. Na netu jsem viděl někde tabulku, že za míň peněz se dají sehnat daleko lepší aditiva (teď ji nemůžu najít, kdyžtak přidejte odkaz), takže pokud chceš aditivovaný benzín je lepší (a levnější) si to namíchat sám. Pak ještě dováží Slovnaft ten svůj šmejd, ale před tímto benzínem jem byl z několika stran varován, neboť je nekvalitní a údajně ani nemá ty oktany co jsou na stojanu deklarovány.

Použitím vyššího oktanového čísla motoru škodíme (hrozi propálení ventilů, jak zde již zaznělo), pěkný článek o kompresi a detonacích jsem našel zde:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387

Re: 98oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 14 čer 2009, 23:31
od semjaboooooorek
Zdravim, Mam Peugeot TKR 50,, jen pri koupi tam bylo asi pul nadrze nakyho benzinu, od ty doby tankuju jedine SHELL V-Power, najeto 7560km, olej pouzivam Mobil1 racing 2T ,, a absolutne zadny karbon, pri sundani hlavy po delsi jizde, motor 100% cistej, vyfuk taky bez usazenin :P ,, vzduchovej filtr peru kazdejch 1000km a strikam Denicol Filter Oil,, neco to sice stoji ale zase se mi to vrati na zivotnosti motoru :D,, co sem rozdelaval skutry tak cistci motor + fuck sem jeste na zadnym nevidel :D :( nwm jak to delam:D