Stránka 1 z 1

Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 14 dub 2017, 21:49
od moto.joker
Ahoj,
tak sedím a vymýšlím ptákoviny.
Zajímalo by mě, zda lze skútr přestrojit z karburátoru na vstřikování. Například Honda SCV Lead 100.

Nezajímají mě zamyšlení na téma finanční výhodnosti, legislativy, STK a tak podobně. Také rady na koupi jiného stroje zde nejsou žádány.

Skutečně mě zajímá jen a pouze otázka technické proveditelnosti. Nechci to dělat, jen mě to technicky zajímá.

Lze to jednoduše přestrojit, že vyměním karbec za vstřik a přidám příslušnou řídící jednotku? Nebo je tam ještě nějaký jiný technický zádrhel? Podle mě by to tak asi mělo jít. Skútr již má CDI, takže tam asi bude nějaký snímač otáček a napojení jiné řídící jednotky by neměl být problém.

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 14 dub 2017, 22:01
od krizik1
Nudíš se viď :mrgreen: Podle mě bude úplně jiná kabeláž.

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 14 dub 2017, 22:05
od moto.joker
No tak počasí sem tam dobrý a tak se chci vzdělávat.
Už jsem začal koketovat s myšlenkou Dr.Pulley. :D

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 14 dub 2017, 22:26
od JardaB
Jednoduchá odpověď! Určitě to technicky jde ... stačí ? Akorát mi připadá, že tobě hrabe .... Co má vstřik společného s Pulley ?

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 14 dub 2017, 22:34
od moto.joker
Jardo děkuji.
Zrovna takové odpovědi jsem zde očekával a rozhodně nechtěl.
Pokud k tomu nemáš technicky co dodat, prosím nepiš.
To že to jde tak asi nějak tuším. Ptám se tedy jak a to mi Tvá odpověď neříká.

Jinak moje připomínka o Dr.Pulley byla reakce na Křižíka. Ten to jistě pobral...

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 14 dub 2017, 23:40
od BacaNR
no minimalne budes potrebovat este dorobit cerpadlo do nádrže :wink:

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 15 dub 2017, 19:28
od josuk
obecně bude potřeba taky nějaká váha vzduchu, čidlo teploty vzduchu a lambda sonda.

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 15 dub 2017, 19:54
od Valheru_KOKr
Taky mě napadlo přehotit 152QMI za 150cc z PCX :)

Akorát pokud nejsou díly je levnější koupit celý PCX v pojázdném stavu

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 15 dub 2017, 20:33
od moto.joker
Tak já jsem to jednou dělal obráceně na svým B250.
Dali jsem rotor altíku z karburátorové verze, přidělali karburátor a motor frčel.
Tak jestli stačí vstřik místo karbce, jiné CDI a jedeme nebo ne.

Ta lambda si nejsem jist. Čerpadlo taky nebím, zda je nutnost. Možná jo, aby měl benzín vždy správný tlak, samospád to asi nevyřeší.

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 15 dub 2017, 20:48
od josuk
žádné vstřiky bez tlaku nestříkají.. ;-) a lambda (snad všechna čidla kromě kliky) se dá sice nahradit nějakou emulací, ale to by si s tím někdo musel pohrát aby to jelo a nežralo 8 litrů.. ;-)
(upgraduješ na EURO 4?) :-D

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 15 dub 2017, 20:51
od Valheru_KOKr
Proto jsem koukal po kompletu.. Elektrika+motor aby to bylo komplet odladěný

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 15 dub 2017, 20:53
od moto.joker
Ne neupgraduji.
Křižík mě zná dobře a hned se trefil v druhém příspěvku.

Trochu se nudím a vymýšlím bejkárny. Dělat to nechci. Leda že by to bylo hóóóódně easy.

Ale skutečně mě to technicky zajímá. Chci prostě být o trochu chytřejší :)
Baví mě, když vím, jak věci fungují.

-- 15. 4. 2017 20:54 --

Komplet by byl fajn, ale mě nejde o to měnit motor. Mě jde o to, motor s karbecem vybavit stříkačkou.

-- 15. 4. 2017 20:54 --

Zkusím se poptat ještě na jiných moto fórech.

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 15 dub 2017, 20:56
od Valheru_KOKr
řekl bych, že stříkačka bude pracovat s větším kompersním poměrem

Re: Předělávka karbec na stříkačku

PříspěvekNapsal: 15 dub 2017, 21:01
od moto.joker
No mě na ten nápad přivedl Ivo Kaštan. Ten staví repliky Honda Monkey. A právě s přechodem na Euro 4 přestal prodávat karburátorový verze a teď nabízí jen stříkačky. Tak dost se to prodražilo (plus 10 000Kč), ale motory jsou to stejný. Jen tam byla změněna palivová cesta. Tak mě zajímalo, zda lze takovou změnu uplatnit obecně.

-- 15. 4. 2017 21:12 --

Tak jsem dohledal tu informaci od Ivo Kaštana:

EFI obsahuje: vstřikovací jednotka DELPHI USA, palivové čerpadlo, airbox, jiná hlava, upravená nádrž, jiný výfuk s lambda sondou, teplotní čidla a k tomu sofistikovaná řídící jednotka...ono se to nezdá, ale je toho celkem dost, bohužel...

A tím je asi vystaráno. :P

Prosím zamknout vlákno, další diskuze je asi zbytečná.
Díky všem, co se vyjádřili. 8)