Výber ladeného výfuku

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Výber ladeného výfuku

Příspěvekod mari » 16 lis 2014, 18:14

Dobrý večer

Chcel by som sa spýtat aký ladený vyfuj by bol pre moj skuter najvhodnejší je to aprilia sr 50 seria varator multivar.Co vsetko treba vymenit spolu s ladeným výfukom viem že treba trysku asi cca o kolko čísiel aspon aby som zhruba vedel,a valčeky,a spojku treba tiež?A este sa chcem spýtat ci je vhodna úprava airboxu za open filter.

Dakujem vopred za odpoved.

-- 17 lis 2014, 11:33 --

nikdo nič??
mari

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 95
Registrován: 17 zář 2014, 19:44
Bydliště: Slovensko,Bratislava
Skútr / moto: Aprilia sr 50 1994
Tuning / úpravy: malossi multivar

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod TUNER » 18 lis 2014, 08:05

Trysku musíš odladit,neexistuje univerzální recept na "číslo" trysky. Můžeš zkusit o 5-10 čísel větší ale rozhodující je barva svíčky.
Začal bych ale tím zda máš chlazení vzduchem či vodou. Pak za další jaký tam máš karburátor,zda seriovou 12 mm,tak i bez výfuku bych tam dal jako základ 17,5 mm a ladil to až s ní. Dál budeš potřebovat tvrdší spojkové pružinky,válečky a nejspíš i kontrastku. Na OF zapomeň,tim si akorát uškodíš.
Výfuk si vyber podle peněz,na seriový skútr stačí i streetový výfuk. Pokud chceš laděný,jsou tady odkazy na testy s nima,tak si stačí jen vybrat.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod mari » 18 lis 2014, 15:24

a ked dam vetší karbec napr.17,5 nezvíši sa aj spotreba lebo ja mam spotrebu 3l3,5 na sto neni to nejako vela na seriovy skuter?Sviecku mam tehlovej farby.Napriklad co hovoríš na tento vyfuk:http://www.moped-slovakia.sk/sortiment_detail/6475&k=
mari

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 95
Registrován: 17 zář 2014, 19:44
Bydliště: Slovensko,Bratislava
Skútr / moto: Aprilia sr 50 1994
Tuning / úpravy: malossi multivar

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod Kiper » 18 lis 2014, 17:27

http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/maly-test-vyfuku/ Tady něco máš, jinak jich existuje x dalších :D
Úpravy na skútru: Hliníková podlaha, proužky na ráfky, laděný výfuk LeoVince TT, upravený karbec, variátor Malossi Multivar, spojka Stage6 Torque Control MK II, válec Malossi sport 50ccm, brzdové destičky BREMBO.
Uživatelský avatar
Kiper

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 158
Registrován: 22 dub 2013, 16:02
Bydliště: Pár minut od Brna
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod mari » 18 lis 2014, 19:30

ok dakujem a este k tomu karbecu zvíši sa spotreba???ked tam dam tu 17,5 a pojde to aj stym lepsie??

-- 18 lis 2014, 18:31 --

preto sa pýtam ci to nebude moc bohata zmes
mari

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 95
Registrován: 17 zář 2014, 19:44
Bydliště: Slovensko,Bratislava
Skútr / moto: Aprilia sr 50 1994
Tuning / úpravy: malossi multivar

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod TUNER » 18 lis 2014, 19:41

Co na to říct,koukni na ty testy a vyber si podle toho jak uvážíš. Yasuni Z tam popisujou a dle mě cena neodpovídá nárůstu výkonu. Jsou výfuky které přidají více a stojí méně.
Ohledně spotřeby,tu ti zvýší hlavně výfuk,který bude jezdit ve vyších otáčkách a hlavně spotřebu ovlivňuje tvoje pravá ruka,takže můžeš mít s větším karburátorem klidně nižší spotřebu.. Ani jsi nenapsal co máš za motor. Odkaz na Yasuni jsi dal dle fotky na motor vertikal,ale ten se už na SRku 97 nedával,tam byl horizontal. Ber to tak,že 12 mm karburátor je pro motor restrikce a motoru se s ním špatně dýchá. Pokud chceš dát laděný výfuk,nemá cenu uvažovat o tom 12 mm karburátor tam nechat a pokud máš vzduchové chlazení,tak už vůbec ne. Velikost karburátoru je zásadní i pro chlazení motoru. Napřed si pročti minimálně kompletní odkazy na scootlandu,ať alespoň víš co a jak funguje.....
Od směsy máš přece trysky,takže tam můžeš dát klidně 21 mm karburátor........

....a pokud takhle moc řešíš spotřebu,tak se na ladění vyprdni a jezdi v serii a nebo to prodej a kup si 4T. Čim víc 2T budeš ladit a upravovat,tím více bude papat.... upravený 2T je pro zábavu,ne s ním řešit spotřebu ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod mari » 18 lis 2014, 19:57

okej diki za info

-- 18 lis 2014, 19:00 --

a co hovorís na tento sice to neni ladak ale pisu nanho velmi dobre hodnotenia

http://www.scootland.cz/zbozi/stage6-vy ... arelli-ac/
mari

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 95
Registrován: 17 zář 2014, 19:44
Bydliště: Slovensko,Bratislava
Skútr / moto: Aprilia sr 50 1994
Tuning / úpravy: malossi multivar

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod TUNER » 18 lis 2014, 20:12

Slušnej streetovej vejfuk....mam ho na F12 na závody seriovek.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod mari » 18 lis 2014, 20:18

okej tak kupim nejaky karbec 17,5 a tento street vyfuk dakujem za rady.
mari

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 95
Registrován: 17 zář 2014, 19:44
Bydliště: Slovensko,Bratislava
Skútr / moto: Aprilia sr 50 1994
Tuning / úpravy: malossi multivar

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod Mr.Voza » 18 lis 2014, 20:32

Další test levnejch laufů: http://forum.scooter-tuning.cz/data/testvyfuku.pdf

S montáží většího karbecu je taky nutný zkontrolovat, jestli není přiškrcená i příruba. Minarellky (nevím, jestli všechny) měly přírubu seškrcenou na stejnej průměr, jako difuzor sériovýho karbecu a s výměnaou karbecu za větší se pak musí dát i otevřená příruba, jinak je větší karbec prt platnej.

Jinak k tý spotřebě - dá se postavit setup, kterej jede proti sérii nerovnatelně líp, ale žere cca stejně, nebo se dá postavit ostřejší setup, kterej jede ještě o dost líp, ale pak tomu odpovídá i spotřeba, životnost a všechno okolo.

Třeba moje SRko se setupem Malossi Sport 70, DellOrto 19mm+otevřená příruba, Malossi Multivar streetovej vejfuk LeoVince Sito - pohodovej tichej setup, kterej táhne pěkně od spoda, není potřeba na každý křižovatce vytáčet motor, jako s laďákem, zavadíš o plyn a už ti zabírá spojka a rozjíždí se to, reálná rychlost byla 90km/h (GPS), spotřeba kolem 3,5 litrů - to je stejná spotřeba, jako maj sériový 50tky... ideální setup na normální ježdění a do města.

Stejnej skůtr, stejnej zbytek setupu, jen výměna válce za S6 street race a vejfuku za S6 pro replica (ostřejší válec i vejfuk), přizpůsobení zbytku setupu (variátor, spojka, tryska) a je z toho uječená raketa, ktera se musí při každým rozjezdu hnát do vysokejch otáček, aby se vůbec nějak rozumě hnula z místa, důchodci ze sousedství na tebe hrozej berlema a řvou, ať si necháš opravit vejfuk, jezdíš od benzinky k benzince, protože se se spotřebou nevejdeš do 5ti litrů a každou chvíli na tebe svítí hladový voko... Proti předchozímu "streetovýmu" setupu o necelejch 10km/h větší maximálka, o něco lepší akcelerace, ale daleko větší kravál, nutnost hnát to při každým rozjezdu do toček, vysoká spotřeba, menší životnost všeho...

Zalěží, co od skůtra chceš, no...

edit: Ještě k tomu vejfuku, co jsi dal link - taky mě prošel rukama, tak jsem ho testnul na výše popisovaným setupu s Malossi sportem - asi nejvýkonější street, ale taky proti tichejm streetům vyžaduje o fous vyšší otáčky a je hlučnější - přišel mě takovej něco mezi tichým streetem a základním laďákem - a to jak zvukem tak i průběhem výkonu.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod mari » 18 lis 2014, 20:42

myslíš prírubu medzi vzdchovym filtrom a karbecom alebo medzi motorom a karbecom?
mari

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 95
Registrován: 17 zář 2014, 19:44
Bydliště: Slovensko,Bratislava
Skútr / moto: Aprilia sr 50 1994
Tuning / úpravy: malossi multivar

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod Mr.Voza » 18 lis 2014, 21:17

Mezi motorem a karbecem.

Odeslano z mobilu pres Tapatalk
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Výber ladeného výfuku

Příspěvekod mari » 18 lis 2014, 21:41

ok dakujem
mari

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 95
Registrován: 17 zář 2014, 19:44
Bydliště: Slovensko,Bratislava
Skútr / moto: Aprilia sr 50 1994
Tuning / úpravy: malossi multivar


Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků