Vlastní výroba válečků variátoru

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod Karlos 1 » 25 říj 2019, 08:39

Jednou z věcí, co mě štve na variátoru, je malá životnost válečků. Myslím si, že na jejich výrobu se nepoužívají úplně nejlepší materály a také jejich cena cca 40 až 60 Kč za 1 ks mě připadá neadekvátní. Zapátral jsem ve svém skládku a jako nejvhodnější materiál mi padla do oka textitová ( texgumoidová ) deska z mé éry ČKD. Tento v dnešní době už poměrně opomíjený materiál má podle všeho ideální vlastnosti, které variátorový váleček potřebuje . http://www.hansanet.cz/clanek/33/Charak ... Texgumoid-).aspx
Výroba válečků z této desky je poměrně jednoduchá, deska se dá řezat pilkou na železo, pak to ale chce to soustruh. Jeden prototyp jsem udělal na vrtačce ve svěráku, dá se to v nouzi, ale elegantnější je to samozřejmě na soustruhu. Původně jsem uvažoval, že jako závažíčka použiju origo ze starých sjetých válečků, ale mají dost velký průměr, takže na obvodu už zbývá jen tenká vrstvička textitu, což by mohlo dělat problémy. Proto jsem si vyrobil i vlastní závažíčka o menším průměru, při kterých zbývá dost materiálu na obvodu válečku. Údajně se dá textit i povařit v oleji, následně vysušit a pak má mít i za sucha samomazné vlastnosti. To by se taky dalo ještě zkusit, ale i ve výchozím stavu by tento materiál měl být více než vyhovující. Praxe ukáže, budu informovat.
Photo 25.10.19 8 44 59.jpg

Photo 25.10.19 8 45 50.jpg

Photo 25.10.19 8 52 30.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil Karlos 1 dne 25 říj 2019, 09:02, celkově upraveno 2
Karlos 1

100+
 
Reputace: 16
Příspěvky: 199
Registrován: 11 zář 2014, 08:22
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod josuk » 25 říj 2019, 08:57

:-D skvělé! Držím palce jakékoli inovaci!
Realisticky ale myslím, že na výměně válečků je nejnákladnější samotná montáž, takže experimentování nebude jednoduché. U válečků je důležité hlavně trefit správnou hmotnost, i tak aby to bylo vyvážené a zbytečně nevibroval celý variátor a pak, problémy byly u některých válečků s tím, že kovové středy vylézaly ven, proto bývají na jedné straně (proti směru otáčení) zakryté hmotou. Tak ať se daří!! ;-)
Kymco XCT 400 ABS (2016): Obrázek
X-max 250 ABS (2012): Obrázek
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 459
Příspěvky: 1019
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: X Max na citygrip WINTER a Xciting na Diablo Rosso
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod duky5 » 25 říj 2019, 10:14

Pozerám históriu môjho skútru a jedny valčeky dr pulley tam už mám 30 000 km, cena bola taká závratná, že som zobral úver :)

Ale tak vraví sa, kto si hraje, nezlobí :)
jazdim za Obrázek, dlhodoby priemer za cca 60 000 km
nejaké cestopisy tu: http://motoduky.blogspot.sk/
Drziak GPS, Termoscud Tucano Urbano, Vyhrievaná vložka pod bundu
Youtube
Uživatelský avatar
duky5

750+
 
Reputace: 91
Příspěvky: 934
Registrován: 27 kvě 2011, 16:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Gilera Nexus 500 mk2 2007 Dragon Red
Tuning / úpravy: Dr. Pulley valčeky, turistické givi plexi, kufor givi maxia 52l vo farbe

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod icask2 » 25 říj 2019, 10:27

Poznam jedneho pana co tiez valceky upravoval a co ja viem co s nimi robil. Presne do doby az mu jeden za jazdy explodoval a znicil iba cely variator.
Kup Pulli tie su zo speci odolneho plastu a nas pokoj. Ked budem mat masinku po zaruke tak pojdem do pulli

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
icask2

250+
 
Reputace: 53
Příspěvky: 391
Registrován: 14 črc 2018, 08:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod Citelis » 25 říj 2019, 12:04

Nápad dobrý, ale osobně bych se velmi bál, že se mi rozstřelí ve variátoru ... je to kompozit, takže je důležité, aby v tom zůstali funkční obě složky, což v tomto případě opravdu nejsou. Bavlna je v desce kladena jen jedním směrem. Když už bych chtěl s tímto experimentovat, tak bych zainvestoval do tyčoviny, kde je bavlněná výztuha namotaná a je přímo určena k výrobě kluzných pouzder...
Citelis

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 40
Registrován: 20 bře 2019, 16:19
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PCX 2015

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod JardaB » 25 říj 2019, 16:26

Také rád experimentuji, ale asi nejdůležitější vlastností válečků je jak kloužou (jaké mají tření na kov) a druhá co nejnižší otěr. Textit má dobrou pevnost, kluznost a dielektrické vlastnosti. Ovšem domnívám se, že srovnání s moderními materiály neobstojí ... jsem zvědav na výsledky.

Běžné válečky stojí nějakých 250,- Kč a furt se mění. Pulley válečky (ne ty hranaté) stojí u Evropského distributora drpulley.shopnix.de mezi 15-40 Eur (390-1040) podle velikosti bez poštovného a nemusíte se o ně starat.

Olej měníte každoročně s fitrem ... cenu s poštovným odhaduji třeba 450,-Kč. Proto mi cena Pulley válečků nepřipadá nějak extrémní já bych šel tímto směrem. Kutilstvím řeším věci nedostupné nebo jinak neřešitelné.
Naposledy upravil JardaB dne 26 říj 2019, 09:20, celkově upraveno 1
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 152
Příspěvky: 836
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách :-)

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod HonzaR » 25 říj 2019, 17:27

Připadá mi to, jako vyrábět si doma mýdlo... :roll:
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1000+
 
Reputace: 141
Příspěvky: 1495
Registrován: 15 srp 2011, 10:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Honda X-ADV750
Tuning / úpravy: není potřeba

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod krizik1 » 25 říj 2019, 19:11

Míň voní, míň pění, zato ale hůř meje :D
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 797
Příspěvky: 2235
Registrován: 22 srp 2010, 07:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod JardaB » 26 říj 2019, 09:39

Na druhou stranu .... kutilství i slepou uličkou je super. Zapojí se hlava a člověk nabere zkušenosti ze všech možných oborů.

Třeba já jsem dva roky vymýšlel bednovky (klece pro drobné exoty) z XPS polystyrénu. Proč ? Klasické bednovka z lamina váží přes 10 kg prázdná, nedá se operativně přenášet a není deštivzdorná. Můj vynález váží 4 kg i s plastovým šuplíkem, mřížkou a štěpkou, na balkoně tepelně izoluje a voda mu nevadí a do pokoje a zpět to hodím raz dva.

Proč to ale píši .... Na počátku jsem to viděl strašně jednoduše. Víte kolik problémů jsem musel cestou k cíli vyřešit ? Nastudování všech vlastností XPS, volba síly desek, odhad průhybu během životnosti, řezání strunou, volba lepidla bez nutné fixace spoje během vytvrzení, vyztužení hran nad a pod mřížkou, spodní lůžka pro trny mřížky do dutých nýtů, komponenty pro zavěšení vnitřní výbavy klece, dodavatelé komponent a přesnost jejich výroby. Kolik jiných kravin jsem řešil v životě ... a dnes si poradí skoro se vším :-) i s manželkou :-)

Možná jde @Karlos1 slepou cestou - uvidíme, ale snad si neuškodí a je to jeho osobní rozvoj. Nebo svůj vynález označí jako průmyslový vzor, pojede v sérii a ceny bude mít jako Pulley :-)
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 152
Příspěvky: 836
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách :-)

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod duky5 » 26 říj 2019, 10:29

Ja kutilom veľmi fandím. Keď si niekto vyrobí držiak na navigáciu tak je to fajn.

Ale keď má niekto motiváciu vysokú cenu valčekov s tým, že jeho pokus môže zničiť časť stroja, k tomu pochopenie akosi nemám. :)
jazdim za Obrázek, dlhodoby priemer za cca 60 000 km
nejaké cestopisy tu: http://motoduky.blogspot.sk/
Drziak GPS, Termoscud Tucano Urbano, Vyhrievaná vložka pod bundu
Youtube
Uživatelský avatar
duky5

750+
 
Reputace: 91
Příspěvky: 934
Registrován: 27 kvě 2011, 16:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Gilera Nexus 500 mk2 2007 Dragon Red
Tuning / úpravy: Dr. Pulley valčeky, turistické givi plexi, kufor givi maxia 52l vo farbe

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod nem.pe » 26 říj 2019, 11:25

pokud jsem pochopil správně, tak to nedělá kvůli ceně ale životnosti. zmínka o ceně byla myšlena, že za tak malou cenu jsou použity
nekvalitní materiály a tak zkusil jiný dle něho lepší .....
edit:
P.S: měl jsem DR Pulley dle mne asi to nejlepší byly tam vic jak 15000km a v pohodě určitě by dali 30000km tak že za mě jasná volba
tyto experimenty vyjdou určitě dráž než sada Pulleyů ale jeho čas, jeho peníze, jeho zábava proč ne.
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 41500Km (já 5500)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
Uživatelský avatar
nem.pe

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 391
Registrován: 06 bře 2010, 20:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod Karlos 1 » 26 říj 2019, 11:33

Pánové, když mi nový variátor z Autokelly ( oficiální dodavatel náhr. dílů pro Maxony ) vydrží ani ne 3 tis. km, tak se nedivte, že hledám cesty, jak se dostat na obvyklou životnost. Píšu o tom v sekci Maxon Ardour. Je to vlastně repase starých dílů, takže jejich cena je už stejně nulová, i při případné destrukci. A to není jen otázka válečků ale i středového uložení variátoru atd.
Naposledy upravil Karlos 1 dne 26 říj 2019, 11:45, celkově upraveno 1
Karlos 1

100+
 
Reputace: 16
Příspěvky: 199
Registrován: 11 zář 2014, 08:22
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod nem.pe » 26 říj 2019, 11:40

já to tak chápu nemám s tím problém
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 41500Km (já 5500)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
Uživatelský avatar
nem.pe

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 391
Registrován: 06 bře 2010, 20:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod Karlos 1 » 26 říj 2019, 11:54

Díky. A kde jinde si mám koupit náhr. díl , když ne u oficiálního dovozce. A přitom původní variátor, co byl na skútru z fabriky, tak vydržel při běžné údržbě 20 tis. km. Jenže takový už nikde u nás nekoupíš, dovážejí bůhvíjakou druhovýrobu z desetinovou životností, bohužel.
Karlos 1

100+
 
Reputace: 16
Příspěvky: 199
Registrován: 11 zář 2014, 08:22
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Vlastní výroba válečků variátoru

Příspěvekod Dusan14 » 26 říj 2019, 19:11

No jasne ze dovazaju cinske napodobnenimy.
Objednaj si diely z TGB 125 skutra, ale cena ta nepotesi. Su tam veci z GY6

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1064
Registrován: 09 bře 2014, 21:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Další

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník