Variátor MALOSSI

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod Seti » 02 srp 2011, 19:27

Při rozjezdu rozhodně zabírá níž, tudíž tolik neřve, je o něco svižnějsí a jde líp za plynem. Maximálka zůstala cca stejná, možná velice nepatrně dolů. Těžko říct, měl bych asi taky zhubnout.. V kopci se to chová o něco lépe a až pojedu v pondělí do práce, čeká ho zátěžový kopec z Radčic nahoru na Sylván (ta úzká asfaltka k vysílači). Tam se ukáže úplně všechno.
Nevím zda má cenu dál laborovat s válečky a jít třeba o -/+ 0,5g..
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 črc 2013, 14:12, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Gilera Runner 50 PureJet FL: Malossi multivar, U24ETR/Malossi Redsponge, 2,7L/100km
Uživatelský avatar
Seti

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 92
Registrován: 11 úno 2011, 12:14
Bydliště: Plzeňsko
Skútr / moto: Gilera Runner 50 PureJet

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod hruzamil5 » 02 srp 2011, 19:45

no oni sou i 0,2g hodně znát ! ...
US offroad service > servis veškerých US cars ...dodávka dílů z USA .....
dále veškerý servis 4kolek a skůtru
Martin Háša> +420 601 654 654
Miloslav Hrůza> +420 723 375 170

Po-So 10-18h
Uživatelský avatar
hruzamil5

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 678
Registrován: 12 dub 2010, 18:17
Bydliště: milovice
Skútr / moto: aerox tuniing !
Tuning / úpravy: ve výstavbě

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod jakattara » 02 srp 2011, 19:58

k těm válečkům - myslím, že na silnějších objemech těch pár gramů roli nehraje, ale na své pajdě poznám rozdíl když dám 7 nebo 7,5g. Ale je třeba ty válečky nechat sednout, pár km nalítat... Ale to je jen můj názor a mé zkušenosti :roll:
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod Seti » 02 srp 2011, 22:11

Tak zatím jsem na tom nalítal dost málo, nějakých 20km trochu sem a tam po blízkém okolí a možná že si to bude skutečně ještě sedat. Od pondělka zase začnu jezdit denně do práce a to začnou opět kilometry přibývat. Dá se z mého popisu změny vlastností vydedukovat, zda jít s vahou válečků nahoru, anebo naopak lehčí?
Gilera Runner 50 PureJet FL: Malossi multivar, U24ETR/Malossi Redsponge, 2,7L/100km
Uživatelský avatar
Seti

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 92
Registrován: 11 úno 2011, 12:14
Bydliště: Plzeňsko
Skútr / moto: Gilera Runner 50 PureJet

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod jakattara » 03 srp 2011, 09:44

Opět zase jen mé zkušenosti, já když dám lehčí válečky, tak je to svižnější ve startech, točí to od počátku ve vyšších točkách, ale maximálka se /tak jak ty píšeš - nepatrně sníží. Mě více vyhovuje, když mi to jede rychleji do maximálky, protož enejsem žádný závodník a na víc Ostrava a její okolí zase tak kopcovitý terén nemá. Co se týče kopců - řekl bych, že objem výměnou válečků nahradit nelze a asi by ti nezbylo nic jiného, než překitovat. Ale tomu zase tak moc nerozumím. Já bych to teď nechal tak. Před týdnem jsem na své pajdě jezdil po Čechách, najezdil jsem za 5 dní 1100km a to že jsem s naloženým scootem jel do kopce kolikrát jen 30km tach. mě nerozhodilo. Ale neber to jako rady, jsou to jen mé zkušenosti - myslím, že je tady více odborníků, kteří tomu navíc opravdu rozumí. U mě platí heslo vyzkoušej a uvidíš. A to že mám doma pár válečků na víc zas tak neřeším. Nepiju, nekouřím, tak proč bych si nedopřál aspoň koníčků :wink:
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod Seti » 03 srp 2011, 17:26

Tak mě to taktéž stačí a rozhodně díky tomu nebudu něco překitovávat a podobně. A u té stříkačky by to ani tak snadno nešlo. Zlepšení to určitě přineslo a jsem rád za stav který je. Uvidíme co spotřeba.
Gilera Runner 50 PureJet FL: Malossi multivar, U24ETR/Malossi Redsponge, 2,7L/100km
Uživatelský avatar
Seti

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 92
Registrován: 11 úno 2011, 12:14
Bydliště: Plzeňsko
Skútr / moto: Gilera Runner 50 PureJet

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod ffugas » 03 srp 2011, 17:33

Mám Majesty 250 a multivar nainstalován, akorát si kup těžší válečky (v setu jsem měl 11g, doporučuju tak 13-14g nebo kombinaci), protože s originálníma to točí hodně do otáček (u mě cca 7tis.) při rozjezdu a tím se zvyšuje spotřeba. A rovnou objednej tvrdší pružinky do spojky, jinak budeš mít rozjezdy na hovno. Mě osobně se rychlost zvětšila (v jednom dle tacho 140km/h), akcelerace je brutální a čekám na spojku delta clutch :D
SAMOZŘEJMĚ MALOSSI DOPORUČUJI A BERU JAKO SAMOZŘEJMOST VE SKÚTRU :twisted:
Uživatelský avatar
ffugas

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 70
Registrován: 22 črc 2010, 20:53
Bydliště: doma
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, HONDA CB600F HORNET
Tuning / úpravy: co je to tuning?

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod hruzamil5 » 03 srp 2011, 18:14

Seti píše:Tak zatím jsem na tom nalítal dost málo, nějakých 20km trochu sem a tam po blízkém okolí a možná že si to bude skutečně ještě sedat. Od pondělka zase začnu jezdit denně do práce a to začnou opět kilometry přibývat. Dá se z mého popisu změny vlastností vydedukovat, zda jít s vahou válečků nahoru, anebo naopak lehčí?

heled pokud maximálka šla domů nebo zůstala stejná tak určitě těžší .... tak 0,5g .... protože multivar jí má zvednout minimálně o5km/h ... kór u runnera ... !
US offroad service > servis veškerých US cars ...dodávka dílů z USA .....
dále veškerý servis 4kolek a skůtru
Martin Háša> +420 601 654 654
Miloslav Hrůza> +420 723 375 170

Po-So 10-18h
Uživatelský avatar
hruzamil5

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 678
Registrován: 12 dub 2010, 18:17
Bydliště: milovice
Skútr / moto: aerox tuniing !
Tuning / úpravy: ve výstavbě

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod Jimmy » 03 srp 2011, 23:18

A kolik by to mělo jezdit s tím výkonem 6 koní ? Maximální číslo co jsem na svém Runner Purejet viděl bylo 95km/h, což vzhledem k optimistickému tachometru Runnerů je asi 85km/h z prudšího delšího kopce. To byl rekord, ale z kopečka byl zas takový problém vidět 85-90km/h, tedy reálných 75-80km/h ale to už motor točil kolem 10 000 ot/min, takže pokud Malossi neumí udělat těžší převod než originální variátor, tak už maximálka asi nevzroste.

Ono u maximálky už závisí na hodně věcech jako teplota vzduchu, teplota motoru, vlhkost vzduchu, síla a směr větru, takže pokud má být rozdíl 5 km/h, tak ten klidně můžou vygumovat popsané vnější podmínky.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod hruzamil5 » 03 srp 2011, 23:23

http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-v ... io-gilera/ přečíst ! + kouknout na grafy ........ až si to přečteš a tady si přeštěš že mušla maximálka mírně dolů zjistíš,že tam má něco špatně a to nejpravděpodobnější bude špatně zvolená gramáž válečků ............

edit jinak purejet by ti měl dát reálně 90+ viz graf http://www.scootland.cz/graf-vykonu-z-m ... -brzdy/165
US offroad service > servis veškerých US cars ...dodávka dílů z USA .....
dále veškerý servis 4kolek a skůtru
Martin Háša> +420 601 654 654
Miloslav Hrůza> +420 723 375 170

Po-So 10-18h
Uživatelský avatar
hruzamil5

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 678
Registrován: 12 dub 2010, 18:17
Bydliště: milovice
Skútr / moto: aerox tuniing !
Tuning / úpravy: ve výstavbě

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod Jimmy » 03 srp 2011, 23:39

Graf je to hezký. Škoda jen že tam nelze vyčíst kolik by ten motor měl točit při těch reálných 90.

Nicméně držím Setimu palce při ladění. Zajímá mě totiž čeho by byla moje 50ka schopná.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod Seti » 04 srp 2011, 19:51

Dík za podporu, ale nic moc už na tom ladit nebudu. Příležitostně si ve Scootlandu ještě koupím jednu sadu o něco málo těžších válečku a odzkouším je. A to bude tak asi vsjo.. Stejně jsem se nechal nějak strhnout - původní záměr byl hlavně s tím jezdit a ne to štelovat.. :D
Gilera Runner 50 PureJet FL: Malossi multivar, U24ETR/Malossi Redsponge, 2,7L/100km
Uživatelský avatar
Seti

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 92
Registrován: 11 úno 2011, 12:14
Bydliště: Plzeňsko
Skútr / moto: Gilera Runner 50 PureJet

Re: variátor MALOSSI

Příspěvekod celda1970 » 07 dub 2013, 11:00

Najde se tu někdo kdo má na Satelisu 125 namontován Malossi Multivar 2000......???
Mám možnost koupit jetej 5tis/km(50éček) .....ale aby to mělo význam....
Nebazíruju na větší rychlosti,teď mi jede v poho 110...ale láká mě zde zmiňované zrychlení a lepší průběh výkonu.
Peugeot Satelis 125 ABS Peugeot 307sw silver Oxygo 1.6 HDi 80kw..2007
černá metalíza "2008"
Ex.- Simson elektronik. 1986
Ex.-MZ 150. 1992
Uživatelský avatar
celda1970

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 181
Registrován: 25 říj 2012, 22:16
Bydliště: Cheb Spáleniště
Skútr / moto: Peugeot Satelis 125 ABS 10/2007
Tuning / úpravy: Origo nosič na kufr Peugeot,kufr Kappa K37N ,brzdové světlo a blinkry do kufru,proužky na kola.

Re: Variátor MALOSSI

Příspěvekod RKa » 16 dub 2013, 09:11

Zdravím skúsenejších. Snažil som sa hľadať niečo o Trekkerovi, ale akosi som nenašiel. Mám ho tu síce aj na predaj, ale keďže mi predaj nesúri a keby sa nepredá tak mi to vôbec nevadí, tak som sa rozhodol ho trošku upraviť. Je to ešte sériovka a teda má aj reštrikcie. Na scootlande som si našiel takéto niečo:
Varianta 1
varianta 2

Chcem to v podstate vymeniť za originálne kúsky, kde sú reštrikcie, aby bol skúter o niečo živší a trošku sa mu zvýšila maximálka. Pomôžu mi na to tieto veci? Inak na skútri chodím zvyčajne len po meste, takže nejaký prehnaný tuning a špičkové veci tam nepotrebujem. Môžete mi prosím vás poradiť, či som vybral ok a ktorá varianta je pre mňa lepšia?

Ide o Peugeot Trekker 8/2006, Special Edition 307 WRC 50tka 2T.

Ďakujem pekne
RKa

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 62
Registrován: 27 úno 2011, 16:52
Skútr / moto: Piaggio MP3 6/2015

Re: Variátor MALOSSI

Příspěvekod Mirek77 » 11 črc 2013, 11:20

Hoj...tak jsem dal na piaggio X9 125 varec od malossi.Spokojenost od prvního zatažení za plyn.Okamžitej nástup a stálej tah hned od spoda...a to že já mám 90+165 scoot.A ted budu zjištovat jestli to je to maximum nebo to má ještě rezervu v ladění válečky.A ted mám otázku na vás. Jakou váhu používáte a jek se to chová.Já tam mám 9,5g.....scotta mám spíše na mimoměstké ježdění a tudíž netoužím být králem křižovatek.Zrychlení a tah je super,ale nechci to na ukor třeba max. rychlosti.Kolik to vytáhne jsem ještě neměl kde vyzkoušet,ale vím že originál dal 120kmh.
Mirek77

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 51
Registrován: 26 kvě 2013, 11:45
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Piaggio X9 125 Evolution

PředchozíDalší

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron