Jo, převodový poměr změníš (podřadíš) a současně se změní otáčky motoru v převážném rozmezí rychlostí ... pokud motor točí 5.000 ot. tak máš nějaký výkon, pokud točí třeba 6 tis. tak máš výkon vyšší ... že ?
Motor s variátorem při rozjezdu zvyšuje otáčky, pak dlouhou dobu (třeba 40-90km) drží určité otáčky a na konci začne zvyšovat na maximum ... žádné "mrtvo" tam není.
Někomu pomůže graf https://www.rajce.idnes.cz/f1270276533
a tabulka https://www.rajce.idnes.cz/f1451170853
V grafu vidíš že motor po úpravě točí cca 8 místo původních 6 tis. ... takže, většinu doby, mám k dispozici "poněkud vyšší" výkon.
Najdi si nějaký graf závislosti toč. momentu a výkonu motoru v závislosti na otáčkách ...
Kdyby to bylo obráceně, válečky byly těžké, tak to bude točit méně a nepojede to.










stoho pěkně vyčíst jak je pěkně využitích výkonu motoru přesně jak jsem psal po překonání 90km šup výkon dole takže mrtvo je to vydět na grafu. Pouze pěkně optimalizován variátor.


