Válečky Dr.Pulley

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod scarabeo500 » 27 čer 2017, 13:57

Občas mě napadne, že až budu muset řešit variátor, použít Dr.Pulley. A taky mám představu, že někde najdu přesné hodnoty pro můj skútr. Nějaké ladění si v podmíkách garáže a dvora nedovedu dost dobře představit. Určitě po změně gramáže nemůže nastat taková změna abych to subjektivně dokázal posoudit. Asi zůstanu u toho co tam bylo a budu si myslet že je to to nejlepší. :P
Pokud jsem to dobře pochopil radil tady někdo kombinovat válečky různé gramáže. Nevím jestli to není tím horkem, ale přijde mi to jako nemysl. Ty lehčí se tam budou pak přece jenom flákat.
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 296
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod Mr.Voza » 27 čer 2017, 16:02

Kombinovat válečky různejch gramáží není nesmysl, běžně se to při ladění dělá. Lehčí válečky se ve vatriátoru určitě neflákaj. Dám příklad - budu mít ve variátoru zkombinovaný 5g a 6g. Ty 5ti gramový budou působit odstředivou silou jako 5g a ty 6ti gramový budou působit odstředinou silou jako 6g a výsledná odstředivá síla bude jako bys měl všechny válečky 5,5g (průměr z obou gramáží). Doporučuje se ale používat jenom na odladění a pak tam šoupnout celou sadu nejvhodnější gramáže, protože ty těžší válečky jsou pak víc namáhaný a rychlejc odcházej. Nebo je potřeba počítat s jejich kratší životností, když budu chtít takhle "spotřebovat", co mám doma.

Ale hlavně je potřeba vědět, že se musej dávat válečky ve variátoru na střídačku - lehkej-těžkej-lehkej-těžkej... Jinak to rozhodí vyvážení klikovky.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod JardaB » 27 čer 2017, 17:43

Tedy (pro typ variátoru se 6 válečky) kombinace vždy symetrické a pro rotaci vyvážené 6-0; 4-2; 3-3; 2-4; 0-6;

Obvyklé doporučení hmotnosti je minus 10-15%, variátor se chová lépe , ale není vyšší výkon. To se musí ještě ubrat

Obrázek
Naposledy upravil JardaB dne 27 čer 2017, 21:51, celkově upraveno 1
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1672
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod bouska.t » 27 čer 2017, 19:37

Mr.Voza píše:.

Bouska.t: Sorry za OT a za zvědavost, ale co máš v plánu místo T-maxe?


KTM 1050 ADVENTURE :) :) :) možná 1090...

Sent from mTalk w10m
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod mzxy » 27 čer 2017, 21:38

U Dr. Pulley jde lehce upravit hmotnost, především směrem dolů

Loni jsem do BV 500 ( origo válečky 21,5 g) vložil dr. Pullery 21 gramů, zjistil jsem že jsou moc těžké..rozjezdy hladší a plynulejší, asi v 70-80 se udělal těžký převod spojený se stagnací otáček a skůtr ztratil výkon a dynamiku

V zimě jsem posuvníky rozdělal, k vyjmutí kovového jádra jsem použil přípravek na vytahování ložisek ze slepých děr, šlo to jako po másle, vnitřní část válečků jsem zbrousil malou hobby bruskou o jeden gram, k vážení používám digitální váhu za jeden dolar z číny (aliexpress) a vtlačil je zpět do obalu

Podle mého názoru jsou 20g dr. Pulley posuvníky pro originální variátor k tomuto typu motoru ( 500 ccm) kde se používají válečky 25x17 v počtu 8 kusů optimální hmotnost.

Laboroval jsem proto, že jsem nikde nenašel informaci o přesné gramáži posuvníků pro tento typ motoru, bohužel i na zahraničních fórech se objevují zavádějící informace o gramáži posuvníků, které autor po někoika měsících doplní informací, že nepoužívá originální variátor, ale nějakou tuningovou značku která má bohužel sklon dráh pro posuvníky s jiným úhlem, způsobujícícm jiné chování posuvníků, přesně to se mi stalo a proto jsem laboroval

Konstatuji že rozjezdy s 20 g dr. Pulley jsou plynulejší, při 80 motor nevadne ale točí a zrychluje dál, maximálku vyzkouším až o víkendu někde na dálnici...Při jízdě do 80 km/h motor běží ve vyšších otáčkách než s původními origo válečky...nevím zda je to tak dobře, jezdím sám a 29 kw dává slušnou dynamiku i s origo válečky, s posuvníky pozoruji jen nepatrný nárůst dynamiky při rozjezdech, který je logicky vykoupen zvýšením otáček...

Podle mého názoru podobný "tuning" u maxiskůtru může poskytnout především hladší chod variátoru a snížení drncání a vibrací při rozjezdech především u jednoválce piaggio 500 ccm, jehož celkový projev je citelně "drsnější" než u nižších objemů...200 ccm co jsem měl předtím běžel hladce a sametově, ale točil se víc...

Já bych naopak pro klidnější jezdce, jezdící sólo s 500 ccm skůtrem volil jiný postup, udělal bych revizi variátoru s cílem zjistit, zda je tam originální řemen, který je nepatrně širší než ty malossi tuningové a především zda je pod vnější polořemenici originální podložka, se kterou se dá laborovat, nebo jí lze úplně vyjmout...zkoušel jsem jezdit bez ní, udělá to citelně těžší převod, rozjezdy jsou trochu pomalejší ale po ujetí prvních 5 metrů je vše ok, otáčky se ve všech rychlostech nepatrně sníží a maximálka zvedne, resp, při běžných povolených rychlostech poklesnou otáčky... dlouhodobá spotřeba spadne asi na 4 litry...na nádrž jezdím cca 250 km ....kdo jezdí často delší trasy s malým počtem zastávek ( tedy i rozjezdů), po dobrém asfaltu vyšší rychlostí, tomu doporučuji podobnou úpravu, s tím, že tlušťku podložky bych zredukoval z původní hodnoty 3,2 mm nebo 2 mm o JEDEN milimetr...Je dobré nechat tam podložku o tloušťce alespoň jeden milimetr, motor to v pohodě pobere a za pár hodin si na to zvyknete...

U BV 500 žádný zázrak při použití dr. Pulley nečekejte. Jede to slušně i s origo válečky, spíš mám někdy problém s plným využitím výkonu tohoto skůtru na rozmlácených SČ silnicích, které se léta neopravují a pokud ano, tak primitivní technologií dálného východu, ale za západní ceny, které politici ze SČ kraje bez mrknutí oka vypláznou


Vážně uvažuji o pořízení alespoň litrového advanture - cendura s tlumiči s gigantickými zdvihy ...vám co máte lepší politiky a lepší asfalt mohu jen tiše závidět...
Uživatelský avatar
mzxy

50+
 
Reputace: 34
Příspěvky: 94
Registrován: 06 úno 2012, 12:35
Bydliště: Příbram
Skútr / moto: B-207, Beverly 500 ie

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod scarabeo500 » 28 čer 2017, 06:00

Hoši dík za vysvětlení. Utvrdilo mě to v tom, že různá gramáž v jednom variátoru asi není to pravé. Proč se teda ty těžší rychleji opotřebují...
K tomu střídání lehčí - těžší - lehčí atd. Pokud by se našel blbec, který by byl schopen dát na polovinu obvodu lehčí a na druhou polovinu těžší válečky, musel by to být korunovaný vůl a takový by snad nebyl schopen se do toho variátoru ani dostat.
Rodina mi koupila skútr k šedesátinám proto abych se na něm vozil, pokud by chtěli abych bádal koupili by mi spíš Mladého technika. :D
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 296
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod mzxy » 28 čer 2017, 07:56

Souhlasím, původně jsem chtěl napsat, že podobný tuning maxiskůtru je dle mého názoru zbytečný, motoru, který je výrobcem naladěn tak, že pracuje v relativně nízkých otáčkách se vytáčením logicky sníží životnost...a ty vysokootáčkové bzučáky se stejně brzy rozsypou
Já bych se zaměřil na udržování toho, co zkonstruoval výrobce , tak aby to bylo v bezvadném stavu...vibrace a drnčení způsobuje i vyběhaný vyriátor, otlačená polořemenice nebo ošoupaná hřídelka variátoru, špatná ložiska atd.-..skůtr bude sloužit spolehlivě celá léta, aprilia-piaggio, to je poctivá bytelná konstrukce, prostě italské perly...Italové umí
Uživatelský avatar
mzxy

50+
 
Reputace: 34
Příspěvky: 94
Registrován: 06 úno 2012, 12:35
Bydliště: Příbram
Skútr / moto: B-207, Beverly 500 ie

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod Mr.Voza » 28 čer 2017, 08:10

Scarabeo500: Za těch pár let, co chodím na tohle fórum a co jsem předtím chodil na scooter-tuning fórum, jsem se setkal s různejma montérama, který dělali i větší pí....ny, než by bylo poskládání válečků různejch hmotností do variátoru tak, aby to rozhodilo jeho vyvážení, proto jsem to pro jistotu napsal, aby to bylo opravdu každýmu jasný.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod Sharanista » 30 čer 2017, 14:18

Moje reálná zkušenost se slidery Dr. Pulley....
Objednány slidery Dr. Pulley - typ Dr.Pulley Sliding roll SR2015/6-11 gr. +
vodítka varíátoru - Dr.Pulley sliding pieces SP2015-J

odkazy zde:

https://drpulley.sho...R2015/6-11::541.html

https://drpulley.sho...-SP2015-J::1002.html

Cena dohromady i s poštovným: 52,70 EUR, což je při aktuálním kurzu cca 1350 ,- Kč

Před instalací jsem přemýšlel o váze sliderů, protože origo válečky mají 12,5 gr. Podle doporučení na shopu Dr. Pulley by se měly dávat slidery o cca 10 - 15 % lehčí. Chtěl jsem zvolit ideální kompromis, mezi akcelerací a max. rychlostí. Tudíž jsem i po přečetení pár příspěvků na německém fóru (odkaz zde:)

http://drpulley.info...da-s-wing-125-sh125/

zvolil váhu 11 gr. Toto jsem měl už i v reálném provozu otestováno od kolegy, který má taky S-Winga 125 s podobným nájezdem kilometrů a slidery pořídil cca o 14 dní dříve než já a než je pořizoval, tak jsme spolu laborovali, jaká hmotnost válečků bude ideálním kompromisem a shodli jsme se na 11 gr. Což se nám zatím ukazuje jako velmi dobrá volba. Já jsem je zatím vyzkoušel jen na pár km jízdy a tady jsou mé postřehy...

Maximální rychlost se mi z původních cca 110 km/h tachometrově při 10 000 ot/min posunula asi na 120 km/h při 9500 ot/min. A když to vezmu kolem a kolem tak se mi snížily otáčky v celém spektru od cca 70 km/h až po maximální rychlost o cca 500 ot/min, což bude mít v konečném důsledku i pozitivní efekt na spotřebu. Kolega, co je má již namontované mi potvrdil, že se mů zatím snížila průměrná spotřeba ze 2,9 - 3,0 na cca 2,7 l/100 km. Já teprve uvidím, ale myslím si, že to tak opravdu bude, když mi pal PC po testovací jízdě, kde jsem zkoušel akceleraci a max rychlost ukázal průměr 3,1 l/100 km, přičemž po tom co mám zatím s S-Wingem odježděno odhaduji, že ná původních válečcích bych byl někde na 3,4 - 3,5 l/100 km při stejném tempu a rychlostech. Zatím tedy mohu říct, že jsem velmi spokojen a byla to dobrá volba, pořízení sliderů Dr. Pulley do standardního variátoru...

Zde je ještě tabulka otáček motoru při různých rychlostech v době, když jsem měl ještě variátor s originálními válečky:

80 km/h - 7300 ot/min
90 km/h - 8200 ot/min
100 km/h - 9000 ot/min
max 110 km/h - 10000 ot/ min

po delší projížďce a podrobnějším odsledování otáček motoru s "vylepšeným variátorem" doplním tabulku ještě o aktuální hodnoty

Více na: http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=10 ... ddid=66277
Copyright © Motorkari.cz
Uživatelský avatar
Sharanista

50+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 58
Registrován: 24 bře 2013, 03:54
Bydliště: Brno
Skútr / moto: HONDA FORZA 300 ABS, r.v.2014
Tuning / úpravy: originální TOPCASE Honda 48 lt, vyhřívané gripy, variátor + Malossi Multivar MHR 3 x 14 gr + 3 x Dr.Pulley 17 gr + bílá kontr. pružina), deflektor na plexi, nastavitelné CNC páčky FORZA

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod JardaB » 30 čer 2017, 19:35

Takové příspěvky jsou dobré a přínosné --- pochvala. Já bych šel váhově ještě níže. Škoda, že jsi z Brna, porovnali bychom s Dowtownem 125
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1672
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod borout » 14 srp 2017, 20:05

Ahojte, po více jak roce provozu PCX 150 a ujetí 20.000 km jsem se rozhodl dát nové valecky. Vzhledem k tomu, ze to bylo potřeba tak jsem zvolil Valecky od Dr. Pulleyho. Objednal jsem to přímo z Německa i když nemám možnost placeni přes Pay, ani jiné podobné. Zkoušel jsem naše české prodejce, ale jeden nejmenovaný už půl roku nefunguje a druhy, který také nabízí omezený počet druhu mi nebyl schopen odpovědět přes tři měsíce na otázku, zda je v jeho možnostech dodat i takový, který nemá v nabídce (tudíž ho nikdy neprodaval). Přes všechny me obavy obchod proběhl v pohodě a počkali na platbu přes internet banku a do pěti dnů jsem to měl doma. Ta firma je výše jmenována - takže první krok proběhl na jedničku. Po prohlídce v servisu jsem požádal souseda a vrhli jsme se na to. Odmašlil jsem vše a pak mi soused pomohl sundat Variator a dali jsme Valecky - 12,5 gramu. Nyní jsem najezdil více jak 500 km. Me poznatky-
Jede to plynuleji, zrychlení je příjemnější, zrychluje to i ve vyšších rychlostech - je to pěkně cítit i nad 60 km až do tachometrovych 110. Maximalka se zvedla o takových 6 km (tacho 116). Ale je to prijemé, plynulé, tiché. Velmi plynula jízda ve všech rychlostech - jsem si nicméně vědom toho, že to zatím může být placebo efekt. Další věc co me příjemně překvapila, ze při ubrání plynu skutr tolik nebrzdí a je delší dojezd a příjemnější bez plynu. Uvidím, jaké to bude po 5000 km. Zatím jsem spokojen a staré Valecky jiz bylo potřeba dat pryč (byly na několika místech zploštělé ). Za mne doporučuji pokud člověk ma skutr jako dopravní prostředek z bodu A do bodu B (jezdím 140 km denně) a nechce do toho vrážet velké peníze. Spotřeba zatím nevím - vypadá to obdobně, ale je pravdou, ze za to více taham). Zatím tolik, čaute
Naposledy upravil borout dne 14 srp 2017, 21:19, celkově upraveno 2
PCX 150/2016 - 40.000 km, prodáno
borout

25+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 30
Registrován: 11 led 2017, 21:56
Bydliště: Střelice
Skútr / moto: FORZA 300

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod Dusan14 » 14 srp 2017, 20:22

Tak svhvalne napis kolko si to tak vezme pri plnom plyne v kuse
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod borout » 14 srp 2017, 21:17

Nevím, na plnej kotel jsem jel jen chvíli. Ukázalo mně to 2,6 v PC. Pak jsem jel přes 90 a spadlo to na 2,0 PC. Chce to dlouhodobější test. Uvidím za 2000 km. To budu schopen říci přesněji.
PCX 150/2016 - 40.000 km, prodáno
borout

25+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 30
Registrován: 11 led 2017, 21:56
Bydliště: Střelice
Skútr / moto: FORZA 300

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod erikkk » 05 zář 2017, 12:38

Na mojom plný plyn žere 3,3. Priemerná 2,3-4
Uživatelský avatar
erikkk

10+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 13
Registrován: 19 srp 2017, 07:41
Skútr / moto: Honda Pcx 125 - 2017
Tuning / úpravy: Plexi GIVI 81,5 cm. Remen GATES POWERLINK. Yuminashi torque control variator 8g. Pridane koliecko zotrvacnika yuminashi.

Re: Válečky Dr.Pulley

Příspěvekod borout » 04 čer 2018, 18:13

Ahojte, po ujeti 8000 km bych se konečně znova ozval ohledně zkušeností.Jsem stále příjemně překvapený a naladěný z válečků Dr. Pulley. Maximalka je stále vyšší - cca 118 tacho. Zrychlení lepší, chod čistý, příjemnější a kultivovanejsi. Spotřeba mně v průměru klesla o 1-2deci. Jel jsem i letos na jeden zátah z Brna do Žatce a pořád přes 100 tacho a velmi příjemné - spotřeba asi 2,3-2,4 dle PC. Když jedu na max tak je spotřeba 2,6. Za mne i po ujeti 8000km spokojenost z nákupem a výměnou valecku. Až bude potřeba, půjdu do toho znova.
PCX 150/2016 - 40.000 km, prodáno
borout

25+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 30
Registrován: 11 led 2017, 21:56
Bydliště: Střelice
Skútr / moto: FORZA 300

PředchozíDalší

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron