Správný průběh variátoru ?

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Hasmann » 17 zář 2009, 23:11

Jasně že šperkovat padesátku aby jela kilo je nesmysl a vyhozené peníze.Mi šlo jen o to,že když už je tam sedmdesátka a laďák,tak zbývá jen doladit varec a to zase není tak moc peněz.Když už tam ten výkon je z té sedmdesátky,tak by bylo škoda ho utopit na nějaké komponentě která vyjde na dva litry no ne? Tatík má čínskou padinu a mu to na pojížďky opravdu stačí.A já si nebudu-zatím dělat další papíry na velkou motorku jenom proto,abych jezdil 9-10 km do práce nu ni? Koupil jsem si na "staré" roky skútra,protože se v centru nedá parkovat a ta svoboda ve městě na motorce za to stojí,a parkovat můžu na kdejakém chodníku... :lol:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod jakattara » 18 zář 2009, 07:47

To Hassman - já né že bych s tebou nesouhlasil.Taky mám jen padoucha,kterého jsem si pořídil jen do práce a papíry jen na něj.Taiwan výroba.A že se u mě z toho stalo víc a chytlo mě to?Toho já nelituji.A na víc - neměl jsem na lepší.A pokud se pos..e dřív,než si budu moci a chtít pořídit nový,taky ho budu opravovat a rvát do něj.A třeba mi bude řečeno,že pokud přidám nějakou tu korunku,jelo by to i více,přidám.Ale dokud bude jezdit,nemíním do toho pořídit nic víc,než budu muset.Jen je fakt,že já pořídil rok old scoot,ještě v záruce a s najetýma 1200km,v původní ceně 32 990,- za 12 000,- i spřilbou.Ale až se budu koukat po jiném,budu tady brouzdat a zjišťovat,určitě to bude značkový a silnější.Jezdí mi to cca 60km a bylo by fajn,kdyby to jezdilo třeba 90km.Ale chci zůstat na zemi - nemyslím,že ty padesátkové stroje - třeba u mě Taiwanské výroby - jsou konstrukčně stavěné na takovou rychlost.Že to není jen o tom,že vytuníš motor.Pak by to chtělo lepší brzdy,tlumiče....a to jsou všechno další korunky.To se raději zadlužím a příště pořídím silnější stroj,kde s tím vším konstruktéři počítali již od výroby.Ale ať si nemyslíš,já nerozumuji,jsem naprostý laik,který jezdí chvíli,cca 2-3 měsíce,ani se nedovolím řadit mezi skutraře,ale ber to,že toto je jen můj názor a nikomu ho nervu.Už jsem tady někde četl - koupíš varec,pružinky,laďák,kit,tlumiče, ....atd. a najednou máš zaplacené papíry na silnější a kolikrát i značnou část třeba ojetého silnějšího mota.Ale taky jsem pod vidinou rychlejší jízdy pořídil Multivar.Jen musím říct,že možná zbytečně.
Omlouvám se za odskočení od tématu. :roll: :wink:
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Hasmann » 18 zář 2009, 17:08

To Jakattara: Já ti přece vůbec tvůj názor neberu a ani můj předešlý příspěvek nebyl namířen proti komukoliv,jen jsem tím chtěl říci,že když už jsem koupil old skútr a odstatně starší než ty,ale je to značkový a i konstrukce rámu a dalších věcí kolem je dimenzována jinak než jiné čínské skútry. Pokud konstruktér dělá motorku která běžně jezdí 80km/h,tak by měl vydržet daleko více,samozřejmě za předpokladu,že se zvyšující se rychlostí je třeba většího předvídání právě z důvodu brždění a i chování v zatáčkách apod...Ale že by nesnesly veškeré konstrukční prvky nárust rychlosti o 25% je zhola hloupé a velmi nepravděpodobné.
Pokud je auto stavěno na rychlost 165km/h,tak se při rychlosti 190km/h rozpadne? To rozhodně ne.Budou více vadnout brzdy,asi se bude i více třást a boční stabilita asi nebude nejlepší,ale s tím snad musí řidič počítat.
Já taky mám v zadu buben a když jedu na max,tak počítám s tím,že musím mít delší dráhu na brždění a pomyslně se dívám na místo úniku pro případ nutnosti (motorkou si ho najdeš vždycky lépe než s autem byť za cenu škrábanců,ale ne nárazu).
Šlo mi jen a pouze o to,mám skútra pár týdnů,že když mě stál pár korun,nutná zatím výměna řemene který šel do kopru,jinak jsem do něj nic neinvestoval,to vše předešlý majitel,tak já si ten varec s radostí vrazím do Aprilky,protože to není 50 ale 70ka a dimenze těchto skútrů je jiná.A investice se u mne rozhodně nerovnají novým papírům na silnější moto jen proto,abych jezdil do práce 9km.
Jsem s ní velmi spokojený a varec je jen vychytání větší mouchy nikoliv zásadní zásah do skútru....takže asi tak.Nikomu neradím,na to jsem příliš velký amatér skútrař,teprve si osahávám možnosti a způsoby jízdy a povrchu (600km za sebou).Jen si říkám,že je škoda nevyužít potenciál mi daný předchozím majitelem,nic více a nic méně. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod jakattara » 11 říj 2009, 19:46

Prosím o radu.
Mám 4T/Kymco Agility 50 MMC.Po výměne variátoru - originál vystřídal Multivar od Malossi - a neblokovaného racing CDI jsem se dostal z 42km/h. na rovince nějakých 75-76km/h.naměřených dle GPS.Tak co se týče rychlosti jsem zpokojen :) .Jen co se mi nepozdává,je to,že při rozjezdu z 0 na 15km vyletí otáčky velice rychle a pak to do těch 70 km točí +/- ve stejných otáčkách :| .Dnes jsem dal zpět i origo blokované CDI a průběh byl stejný,jen jsem se nedostal nad 60km/h.(tachometrových).Momentálně ve varci jsou 7.5g válečky a origo kontrastka (zdá se mi že tuhší,než bílá,dodávaná s Multivarem).Spojkové pružinky původní.
Asi tento průběh veriátoru není správný,že? :roll: Můžete poradit?Co pomůže?Jiná gramáž válečků,kontrastka,řemen či spojkové pružinky?Díky za každou radu,zkušenost i názor.
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Vitas » 11 říj 2009, 20:20

Jestli otáčky vyletí jen při 0-20 a pak se srovnají, tak tam dej měkčí spojkové pružinky. :wink:
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Vitas » 11 říj 2009, 22:34

Jo už to chápu. Samožřejmě, to že varec točí furt stejně ja naprosto vpořádku. Od dejme tomu 70 nahoru začne točit vic, protože už je řemen na kraji. Přirovnám to ke kolu. Když jedeš na kole, taky plynule řadíš, tak abys šlapal co nejefektivněji, ale když už nemáš co zařadit, tak prostě šlapeš víc, abys jel rychlejc :wink: Tak stejně pracuje varec. Jinak to vylitnuti otáček: Viz. příspěvek hore. :wink:
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod jakattara » 11 říj 2009, 22:42

Tak teď jsem to pochopil i já.To víš,jsem Pán Pitoma a někdy takové věci potřebuji vysvětlit tzv.polopaticky :wink: .Dík.
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod rickey » 23 led 2013, 14:58

Abych to tu dokončil, tak po výměně válečků jezdil skútřík podstatně lépe, než s originálním variátorem, zvedla se maximálka a trochu klesly otáčky to vše při zachování akcelerace... Tj. pan Polini nezklamal
rickey

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 26 kvě 2009, 09:57
Skútr / moto: Runner ST 200

Předchozí

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron