Spojka a Variator

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Spojka a Variator

Příspěvekod abusek » 16 pro 2014, 07:34

zdravmim mate s tim nekdo nejake zkusenosti ? je to dobra volba ?

variator http://www.scootland.cz/zbozi/stage6-variator-kit-stage6-r-t-minarelli/
spojka http://www.scootland.cz/zbozi/stage6-spojka-s6-torque-control-mkii-minarelli-107mm/

je treba k te spojce jeste dokoupit remenici atd ? dikes
Yamaha Aerox, Válec: Stage6 Sport 70ccm, Variator: Stage6 R/T Oversize, Klikovka: Stage6 HPC, Karbec: Dell Orto PHVB 22, Vyfuk: Bidalot Racing, Spojkovy zvon: Stage6 Wing Coller
abusek

50+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 50
Registrován: 28 lis 2014, 19:48
Skútr / moto: Yamaha Aerox
Tuning / úpravy: Yamaha Aerox, Válec: Stage6 Sport 70ccm, Variator: Stage6 R/T Oversize, Klikovka: Stage6 HPC, Karbec: Dell Orto PHVB 22, Vyfuk: Bidalot Racing

Re: Spojka a Variator

Příspěvekod Trabuk » 16 pro 2014, 09:35

Na jakej stroj to je?

Odesláno z mého Lenovo S660 pomocí Tapatalk
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1056
Registrován: 14 úno 2011, 21:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Yamaha T-Max 500, rv. 2005
Tuning / úpravy: Malossi Multivar a jízda s rozumem

Re: Spojka a Variator

Příspěvekod abusek » 16 pro 2014, 11:22

Yamaha aerox 70ccm
Yamaha Aerox, Válec: Stage6 Sport 70ccm, Variator: Stage6 R/T Oversize, Klikovka: Stage6 HPC, Karbec: Dell Orto PHVB 22, Vyfuk: Bidalot Racing, Spojkovy zvon: Stage6 Wing Coller
abusek

50+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 50
Registrován: 28 lis 2014, 19:48
Skútr / moto: Yamaha Aerox
Tuning / úpravy: Yamaha Aerox, Válec: Stage6 Sport 70ccm, Variator: Stage6 R/T Oversize, Klikovka: Stage6 HPC, Karbec: Dell Orto PHVB 22, Vyfuk: Bidalot Racing

Re: Spojka a Variator

Příspěvekod Mr.Voza » 16 pro 2014, 14:20

Spojka pasuje na původní řemenici.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1269
Registrován: 05 říj 2011, 20:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Spojka a Variator

Příspěvekod abusek » 16 pro 2014, 18:18

Jasne to vim. Ale jedna se mi trebas pokud koupim
Nakou jinou tak to bude mit vezsi a lepsi ucinek. Nebo to nepoznam ani.
Yamaha Aerox, Válec: Stage6 Sport 70ccm, Variator: Stage6 R/T Oversize, Klikovka: Stage6 HPC, Karbec: Dell Orto PHVB 22, Vyfuk: Bidalot Racing, Spojkovy zvon: Stage6 Wing Coller
abusek

50+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 50
Registrován: 28 lis 2014, 19:48
Skútr / moto: Yamaha Aerox
Tuning / úpravy: Yamaha Aerox, Válec: Stage6 Sport 70ccm, Variator: Stage6 R/T Oversize, Klikovka: Stage6 HPC, Karbec: Dell Orto PHVB 22, Vyfuk: Bidalot Racing

Re: Spojka a Variator

Příspěvekod Trabuk » 16 pro 2014, 20:14

Zkus se online zeptat na skutry-levne.cz , ja tam na 50ku kupoval celou sadu i s remenem za necele 4tis, tusim ze to bylo Naraku
tady se pohrabej a porovnávej :-)

http://www.skutry-levne.cz/3201-nabidka ... dovku-?p=7

nevím jakej přesně máš model
Odesláno z mého Lenovo S660 pomocí Tapatalk
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1056
Registrován: 14 úno 2011, 21:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Yamaha T-Max 500, rv. 2005
Tuning / úpravy: Malossi Multivar a jízda s rozumem

Re: Spojka a Variator

Příspěvekod TUNER » 17 pro 2014, 18:11

Spojka je pro to aby jsi se dobře rozjížděl,což u více upravených skútrů se sériovou spojkou bývá často problém,protože má těžké pakny. Pokud ti s tvrdýma pružinkama a laděným výfukem nedělá problém se rychle rozjet a dostat ihned motor do otáček,tak ti stačí sériová,pokud tam máš nějakou prodlevu,či řemen prokluzuje,kup si spojku lepší. Na samotném výkonu při jízdě to nepoznáš.

A prosím,zkus psát jako člověk.....díky.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 201
Příspěvky: 3749
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Spojka a Variator

Příspěvekod sinistre » 07 zář 2015, 10:17

Chtěl bych doladit svou 21 let starou Cagivu k dokonalosti. Provedené úpravy:
-Multivar (válečky 8g co byly k multivaru, kontrastní pružina taktéž)
-Výfuk LeoVince SP3

Jízdní vlastnosti:
-volnoběh: kolo se na stojanu roztočí už odhadem při 1500ot.
-rozjezd: bídný vzhledem k ostatním výkonům. Při 2-5km/h jakoby cukne, skůtr se chvilku podusí, pak se začne vzpamatovávat a až při cca 30km/h začne táhnout silou.
-střední rychlost: v pohodě, dá se celkem udržet tempo
-plný plyn: super, rozhodně bych neměnil, maximálka tacho kolem 85km/h (reál možná 70-75km/h), proti větru 75km/h
-kopce nic extra, kolem 40km/h, rozhodně si udržel dřív rychlost alespoň 50km/h tacho.

Potřeboval bych poladit ty rozjezdy, když by se zlepšily kopce, taky by to potěšilo. Stačí vyměnit spojkové pružinky a zlepší se to a zbytek zůstane beze změny, nebo se to celé rozhodí? Jakmile jsem v pohybu, tak mi to vše vyhovuje. Podle čeho se orientovat?
Našel jsem toto:

černá - ø 1,7 mm
- sepnutí spojky v 4000 otáčkách
- zvýšení tvrdosti: +20 %
zelená - ø 1,8 mm
- sepnutí spojky v 5000 otáčkách
- zvýšení tvrdosti: +35 %
žlutá - ø 1,9 mm
- sepnutí spojky v 6000 otáčkách
- zvýšení tvrdosti: +50 %
modrá - ø 2 mm
- sepnutí spojky v 7000 otáčkách
- zvýšení tvrdosti: +100 %

Dá se podle toho alespoň orientačně řídit?
Taky jsem si všimnul jedné věci. Když jsem měl předtím kevlarový řemen malossi, tak byl 703mm a teď mám polini obyč 725mm. Může to mít na něco vliv a případně na co? Co je výhodnější?
Uživatelský avatar
sinistre

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 409
Registrován: 08 zář 2012, 20:40
Skútr / moto: Cagiva City 50
Tuning / úpravy: multivar

Re: Spojka a Variator

Příspěvekod zdeny65 » 07 zář 2015, 12:00

Hele je to elaborát.Zkus nejdřív pružiny střední tvrdosti.Motor by se neměl zase až tak moc vytáčet.Kolik máš v TP napsaný max otáčky?No a řemen,tam pozor na jednu věc.Delší řemen potřebuje zásadně větší průměr řemenic.Je to ale trochu zmatený.Nejdřív jsi měl 703 a proč jsi dal delší?Proto,že by tam měl správně být a nebo že ho tam někdo dal?To si musíš zjistit,jakej tam má opravdu být.Delší řemen se dostane až za horní hranu řemenice a může se zničit,pakliže nejsou osazený větší řemenice.Ale jestli tam máš větší řemenice oproti originálu a delší řemen,tak se zvýší rychlost a zesílí rozjezdy.Zásadně čím je řemenice většího průměru,tak se zvyšují otáčky převodu.Čili hnací řemenice(průměr pouzdra na klikovce) a větší řemenice spojky je převod na sílu a naopak.Když nemáš natočený motor,kde je řemen na přední řemenici?Správně má být cca 1mm pod hranou.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 401
Registrován: 31 črc 2015, 18:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Spojka a Variator

Příspěvekod Mr.Voza » 07 zář 2015, 20:55

Můžeš zkusit tvrdší pružinky, ale myslím, že v tomhle případě nebudou moc platný. Podle toho, co popisješ, že to do 30km/h nejede, dusí se to a pak to vystřelí, takhle se projevuje malá mezera mezi variátorem a pevnou polořemenicí - řemen je pak jakoby v půlce cesty nahoru po variátoru a rozjíždíš se jakoby na dvojku. Variátor může bejt špatně poskládanej. Bejvaj k němu (nebo se daj dokoupit v různejch tloušťkách) podložky, který se vkládaj mezi kluznej čep a pevnou polořemenici - tím se zvětší mezera mezi variátorem a pevnou polořemenicí a řemen tak klesne na variátoru níž - při nulový rychlosti to víc "podřadí" a zlepší se rozjezd. Nesmí se to s nima ale přehnat, protože pak to omezí maximálku - variátor nevytlačí řemen až nahoru.

Další, co mě podle Tvýho popisu napadá, je krátkej řemen. Při nulový rychlosti by měl bejt vepředu na variátoru dole, jen kousek od kluznýho čepu, a vzadu na vnějším obvodu polořemenice - jestli je vepředu dole a vzadu víc zařízlej do řemenice, tak je moc krátkej a projevuje se to stejně, jak už jsem psal - dlouhej převodovej poměr při rozjezdu.

Taky může bejt řemen širokej, že se pořádně nevejde mezi variátor a pevnou polořemenici a nespadne při nulový rychlosti až dolů ke kluznýmu čepu - opět viz. můj první odstavec.

Co se týče tý rychlositi v kopci, to bych zkusil dohnat gramáží válečků. Válečky, který jsou k Multivaru jsou myslím dodávaný pro sériovej motor. Ten lauf, co uvádíš, neznám, ale podle tvaru předpoklávám, že to bude něco na způsob S6 street a ten jsem měl - vyžaduje proti sériovýmu vyšší otáčky motoru. Jestli máš teda variátor naleděnej na sérii a máš tenhle lauf, motor běží v otáčkách, kde ještě nemá maximální výkon. Zkus lehčí válečky.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1269
Registrován: 05 říj 2011, 20:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Spojka a Variator

Příspěvekod zdeny65 » 12 říj 2015, 09:12

Sinistr:Tak jak jsi dopadl?Ještě jedna věc.A co kluzný čep?Máš ho namazaný,volně po něm chodí řemenice?
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 401
Registrován: 31 črc 2015, 18:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak


Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron