Přeplňování motoru - turba a kompresory

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Přeplňování motoru - turba a kompresory

Příspěvekod skopi » 28 kvě 2007, 13:22

Ahoj,
je tu nejaky silenec, ktery premysli nad montazi preplnovani na scoota?
Nebo je tu majitel Peugeotu JetForce 125tky s preplnovanim?

Shanim informace na montaz turbo nebo kompresoroveho kitu.

Za kazdou radu/navod budu velice vdecny.

Dekuji

Skopi
Benelli Velvet 150 - stavba

Válec Top Performance 160 ccm
skopi

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 177
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň - Radčice
Skútr / moto: Benelli Velvet 150

Příspěvekod skopi » 28 kvě 2007, 13:47

Co se mi zatim podarilo zjistit:

Montaz kitu je mozna na karburator.

Je treba upravit/zmenit - pro bezproblemovy chod:

CDI - jiny program
sani - vetsi prumer
pri montazi turba se dava tlakova palivova pumpa
silnejsi klikovka - optimalne
vetsi vodni pumpa
vetsi olejova pumpa
eventuelne chladic oleje.

Bude treba upravit varec - z valecku 10 g na cca.tak 15 g asi
co ta sila udela s remenem je otazka...

Narust vykonu: o 33 - 75% v zavislosti na nastaveni plniciho tlaku. Tocici moment vzroste priblizne stejne

Z 13 koni by mel vykon hupsknout tak na 18-25 koni v zavislosti na nastaveni preplnovaciho zarizeni.

Ovsem cena...nevim...nevim...treba kompresor na Hayabusu pozvedl vykon na rovnych 300 koni!!! ovsem cena za kit je bezmala 8000 USD...

Zatim Cest S.
Naposledy upravil skopi dne 28 kvě 2007, 19:21, celkově upraveno 1
Benelli Velvet 150 - stavba

Válec Top Performance 160 ccm
skopi

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 177
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň - Radčice
Skútr / moto: Benelli Velvet 150

Příspěvekod jugizz » 26 črc 2007, 14:31

Zjistil si jeste neco dalsiho? kde se to da sehnat nebo tak neco?
jugizz

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 21 črc 2007, 21:29

Příspěvekod Miky » 28 črc 2007, 12:14

vim jen ze se dela peugeot jet force 125cc v serii s kompresorem a ma zatah v celym spektru otacek. jezdi s tim i typek zavody, ale je to chudak na jedny strane skrta deklem varia a na druhy vejfukem.
a rvat turbo nebo kompresor do scoota je takova spis vec kdyz mas hodne penez :) a muzes laborovat :)
PRODEJ !

Kdo je pro dát hruzamilovi BAN ? :lol:
Uživatelský avatar
Miky

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 74
Registrován: 10 čer 2007, 20:11
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Gullwing » 30 črc 2007, 22:43

2Miky: no nevim jak s tím zátahem. Otočíš plyn, vyletí na 9 tisíc a to pak už drží furt.
2:Skopi To by se ti Béňa asi rozletěl ne?
Vážně, viděl jsem spíš komresory, než turba.
Asi kvůli změti těch trubek. Nebo dát Nitro, to by bylo nejjednoduší. Ale zase jen na sprinty.
Problém bude vůbec sehnat přijatelnej kompresor. Možná právě z toho Pažouta, z nějaký totálky.
Jinak neznám nic kde by se foukala 125 - 200 ccm.
No a pak pár maličkostí aby to motor vydržel: sání, vstřikování, písty, ojnice, chlazení,...
Budu držet palce, na to bych se rád podíval
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Příspěvekod skopi » 03 srp 2007, 12:24

Ahoj Gullwingu,
vzpominam na Sumavu, kdy se pred nami otevrely serpentyny jaksme tam vleteli mezi auta a cyklisty a zacala honicka ;)
asi by byl na cimprcampr :D
jo, davaj se kompresory - maj zatah odspodu. ten scoot se menuje Peugeot JetForce 125 compressor a je drahej jako pr...., asi 150 tisic. Melo by cenu sehnat z crashe motor, jinak kity se na podobnou kubaturu nedelaj - alespon znami a renomovani vyrobci ne. musel bys najit nejakeho cinskeho vyrobce - ja prohledaval net a nic....navic cena odpovida kubature 400-500 - efekt neni takovy nehlede na naddimenzovani spousty soucasti jak popisujes.
Nitra bych se bal - zapeceni krouzku, propaleni ventilu a poskozeni pistu. ten plyn ma silu...
Takze uvidime....

Cest Skopi
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 17:25, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Benelli Velvet 150 - stavba

Válec Top Performance 160 ccm
skopi

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 177
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň - Radčice
Skútr / moto: Benelli Velvet 150

Příspěvekod Miky » 03 srp 2007, 14:09

gullwing: kdyz jedes na ctvrt plynu pridas plnej tak to tahne :) a necekas na nic :) muzes jet v klidu na 1/4 nebo 1/2 plynu a vzit za to a tahne to proste v celym spektru at jedes 20 nebo 80:wink:
na ST foru je ted kluk co ma peugeota jetforce 125 compressora - tak se mrknete
PRODEJ !

Kdo je pro dát hruzamilovi BAN ? :lol:
Uživatelský avatar
Miky

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 74
Registrován: 10 čer 2007, 20:11
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Gullwing » 03 srp 2007, 14:14

2Miky. jo to je jasný. Já jen někde čet, že to drží furt hodně vysoký otáčky, něco kolem 9000. Ale osobní zkušenost nemám.
2Skopi Jinak stojí cca 116tis
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Příspěvekod skopi » 10 led 2008, 20:05

Tak nasel jsem! Je to DellOrto - delaj karby a k nim i maly kompresory!!! Takze uvidime jak mi zvednou plat. Skopi
Benelli Velvet 150 - stavba

Válec Top Performance 160 ccm
skopi

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 177
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň - Radčice
Skútr / moto: Benelli Velvet 150

Příspěvekod Myschan » 31 led 2008, 21:48

Tohle asi nechceš slyšet, ale není lepší si ty prachy přidat a vyměnit stroj za silnější?
Lepší pozdě, nežli vůbec.
Uživatelský avatar
Myschan

1000+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 1187
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda Forza 300 (2020)

Re: Preplnovani motoru - turba a kompresory

Příspěvekod Šušeň » 17 zář 2009, 23:25

Znamej,jeste kdyz mel pezota 205ku,tak chtel taky preplnovat a z nedostatku penez zkusil do motoru nacpat klasickej kompresor na 12v na nafukovani pneu,takovej ten co maj v hypernove asi za dve stovky a svete div se,pezot potom jel jako blazen ale po case se mu ten kompresor utavil,jak porad bezel a nemel chlazeni.premyslel jsem o tom do scoota,jen to zkusit ale problem je v tom,ze nevim,jak to zapojit,o elektro nejde,spis nevim,kam to pripojit na karbec,resp.vstrik a jestli by se muselo laborovat jeste s necim jako treba cdi nebo by to zkouslo v pohode.ale urcite by to slo,kompresor je malej,udelat ho na cudl,aby se dal vypnout a motor jel normalne a urcite by se vesel nekam k motoru pod dekl nebo nekam a kde by bylo i mozno mu doprat chlazeni vzduchem.a myslim si,ze by ten malej moturek ten kompresor v pohode ufoukal.
Kingway Fartt 50QT 4T
Uživatelský avatar
Šušeň

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 59
Registrován: 29 srp 2009, 15:09
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Kingway Fartt 50 4T

Re: Preplnovani motoru - turba a kompresory

Příspěvekod KOPR » 18 zář 2009, 07:45

No tak to je extra hovadina!
Kompresor na 12v aby preplnoval MOTOR :lol: Neverim tomu ani za mak. Jestli chces vedet, proc je to totalni kravina, taxi nastuduj jen zakladni poucky o tom, jak funguje motor a budes v obraze. Staci fyzika ze zakladky :wink:
Nejde jen o tlak, ale o OBJEM vzduchu a tem maly kompresorek by naplnil valec v motoru tak asi za 5 sekund, coz je i pri volnobehu hrozne dlouho :lol:
Ono totiz kdyby to bylo takhle jednoduche, tak by se nevyrabela turodmychadla a mechanicka dmychadla, ale elektricke kompresorky z ciny by zaplavily svet.
Tim muzes preplnovat tak mozna motorek z RC modelu, zapomen na podobne hovadiny jako jsou vrtulky do sani, kompresorky na 12v nebo naporove sani v rychlosti mensi nez 150 km/h...

Jen pro info: Turbina turbodmychadla, roztacena vyfukovymi plyny, ma pracovni otacky 150 - 200 tisic!!! za minutu.To asi ten kompresorek neda, ze? :wink:
Uživatelský avatar
KOPR

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 05 dub 2009, 20:19
Skútr / moto: Kymco Xciting 500
Tuning / úpravy: :-)

Re: Preplnovani motoru - turba a kompresory

Příspěvekod Šušeň » 18 zář 2009, 10:03

Je jasny,ze samotnej kompresor by to asi nezvladl,to je fakt kravina a ja fakt netusim,jestli tam mel udelane jeste nejake upravy,vim jen o tom kompresoru a vzhledem k tomu,ze jsem s tim autem mel moznost jet pred a po uprave,bylo to rozhodne znat ale zase kdyz vezmes objem a velikost motoru u auta a objem a velikost motoru u scoota,mozna,ze by to ten kompresor zvladl ufoukat,ja fakt nevim,byl to jen napad
Kingway Fartt 50QT 4T
Uživatelský avatar
Šušeň

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 59
Registrován: 29 srp 2009, 15:09
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Kingway Fartt 50 4T

Re: Preplnovani motoru - turba a kompresory

Příspěvekod Gullwing » 18 zář 2009, 13:44

To jsem se pobavil. Tady jsou jednoduchý počty. Skútřik má objem starýho poctivýho panáka, když točí 8000 otáček za min. tak spapá 400 litrů vzduchu. To je 6,66 litrů vzduchu za sekundu. Jo a tlak tak do 1 Baru. Ať se ten motor nenafoukne. To už by pak nebyla padesátka a neprošel bys na STK :lol:
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: Preplnovani motoru - turba a kompresory

Příspěvekod Šušeň » 18 zář 2009, 21:10

Gullwing píše:To jsem se pobavil. Tady jsou jednoduchý počty. Skútřik má objem starýho poctivýho panáka, když točí 8000 otáček za min. tak spapá 400 litrů vzduchu. To je 6,66 litrů vzduchu za sekundu. Jo a tlak tak do 1 Baru. Ať se ten motor nenafoukne. To už by pak nebyla padesátka a neprošel bys na STK :lol:


jak rikam,byl to jen napad,ale asi je to fakt blbost :oops: :lol: :lol:
Kingway Fartt 50QT 4T
Uživatelský avatar
Šušeň

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 59
Registrován: 29 srp 2009, 15:09
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Kingway Fartt 50 4T

Další

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků