Otevření skútru

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Otevření skútru

Příspěvekod VVLLKK » 02 zář 2007, 22:01

Dneska jsem se tak bavil s tatkou o otevreni motorek a dosli jsme az ke skutrum. V inzeratech jsou psane u motorek ze v technicaku to ma 11kw ale jinak ze je to otevrene na 20 kw atd. Tatka rikal ze musí jít otevrit i skutr ze je to motor jako motor a to ze nema prevodovku by vadit nemelo. tak nevim co je na tom pravdy. Jestli se da otevrit skutr tak kde a zakolik?? ne ze by mi to nestacilo ten výkon ale je to dobre vedet??
[font=arial]Motorkář ježděním žije a jeho stroj je jeho nejlepší kamarád!![/font]
Uživatelský avatar
VVLLKK

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 461
Registrován: 21 říj 2006, 22:51
Bydliště: Frydek Místek (PASKOV)
Skútr / moto: Honda Pantheon 125 2T a Yuki Rally 50

Re: Otevření skútru

Příspěvekod Luca_69 » 03 zář 2007, 07:58

U Yamaha dvoutaktů to byla vložka ve výfuku, vlastně se jednalo o podložku s hodně malou dírou. :-) ale to je už nějaký rok.
Obrázek
Honda Deuaville 700V (2008)
Průměrná spotřeba je zatím 5,1 l/100 km
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2145
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda Deauville (2008)
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Otevření skútru

Příspěvekod Dj RE5PECT » 03 zář 2007, 10:27

skutr se da otevrit,pokud ma od vyroby omezeni na 45km/h - vetsinou krouzek na variatoru a slepy koleno vejfuku,vic se s stim delat neda,samozrejme krome tuningu potom B)
Dj RE5PECT

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 364
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Litvínov
Skútr / moto: two Runners :D

Re: Otevření skútru

Příspěvekod KYBLOS » 03 zář 2007, 10:39

Ještě tam bejvá na sání u karbece omezení takovým mosazným plíškem s otvorama pro vzduch a vstup pro vzduch do air-boxu mívá takový gumový kolínko, který vstup zužuje. I to se dá vyndat. Jo a na klasickým fucku od výrobce bejvá kromě slepýho kolene ještě jeden vývod a to do takový krabičky. To se dá taky uříznout a zavařit. Snadnější je ale jak u slepýho kolene, tak u tohoto vývodu do krabičky, laděnej vejfuck :)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Otevření skútru

Příspěvekod VVLLKK » 03 zář 2007, 10:42

[quote=Dj RE5PECT]skutr se da otevrit,pokud ma od vyroby omezeni na 45km/h - vetsinou krouzek na variatoru a slepy koleno vejfuku,vic se s stim delat neda,samozrejme krome tuningu potom B)[/quote]

o tehle restrikcích vím ale myslim ze se davaji jen na 50tky aspon jsem je nikdy na silnejsim skutru nevidel. Mam namysli otevreni u 125tek. B)
[font=arial]Motorkář ježděním žije a jeho stroj je jeho nejlepší kamarád!![/font]
Uživatelský avatar
VVLLKK

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 461
Registrován: 21 říj 2006, 22:51
Bydliště: Frydek Místek (PASKOV)
Skútr / moto: Honda Pantheon 125 2T a Yuki Rally 50

Re: Otevření skútru

Příspěvekod roman.mara » 03 zář 2007, 10:42

tak že vlastně odstranit všechny restrikce, případně elektronickou blokaci

jinak jak říkal Lenin je tunnit, je tunnit je tunnit..... :p
Honda CB SevenFifty

členem Scooter clubu KMK telefon: 724775546
Uživatelský avatar
roman.mara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 948
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Hostouň u Prahy
Skútr / moto: Honda CB SevenFifty
Tuning / úpravy: dva super laďáčky

Re: Otevření skútru

Příspěvekod KYBLOS » 03 zář 2007, 10:53

VVLLKK:
Aha, notak u 125ccm mě nenapadá nic, kromě možnosti, že má omezený CDI. B)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Otevření skútru

Příspěvekod Rob2 » 29 říj 2007, 18:13

Zdravím a mám dotaz. Mám nové (tedy přímo já ne, ale to není podstatné) NRG 50 (vyrobeno 7/2007), kde se jsem zatím odstranil restrikci ve variátoru, perforovaný plech v sání před karburátorem a zaslepil (zavařil) "slepé střevo" na výfuku. Tryska je 57 (původní 52) Stále však není výkon dostatečný (max. cca 65). Otáčky nejdou přes 7.300. Je ještě někde jinde omezení, nebo je ten motor tak mrtvý? Napadla mě ještě restrikce mezi kolenem sání a motorem, případně omezení v zapalovací soustavě. Nevíte prosím někdo víc?
Rob2

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 29 říj 2007, 17:47

Re: Otevření skútru

Příspěvekod KYBLOS » 30 říj 2007, 07:16

No myslím si, že tam máš taky sekundární vzduchový systém, což je taková krabička do který vede z fucku trubka. Je to snad kvůli emisím, či čemu, páč v tý krabičce je taková molitanová vložka, takže splodiny z fucku jdou částečně nejenom fuckem, ale jdou i přes tuhle krabičku, kde se částečně filtrujou a pak vycházejí někudy k variátoru a ven. Tu krabičku můžeš klidně sundat. Nevím jakej máš na tom fuck, ale pokud tam máš něco jako jsem tam měl u originálu já, tak ve fucku je katalyzátor a to max. rychlost brzdí. Když jsem tam měl origo fuck, dost sem to cítil jak se to jakoby dycky přidusí. Prostě to nechce pustit dál. Proto sem samo hned pokoupil laďák, protože ten to nemá. Pozor, některý laďáky můžou bejt homologovaný a omezený např. zúžením hrdla u hlavy motoru. Nevím jestli o tom víš, proto to píšu. Jinak taky nevím jestli si koukal na http://www.scootland.cz, ale je tam popsáno jaký restrikce na scootech bejvaj použitý. viz. http://www.scootland.cz/jaknato/Trestrikce/
Víc už mě toho nenapadá, takže toť vše B)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Otevření skútru

Příspěvekod Rob2 » 30 říj 2007, 18:22

To KYBLOS: Dík za odpověď. O "krabičce" vím, ale dle mě se jedná o ventil přisávání vzduchu ke spalinám z důvodu možnost dohoření nespálené směsi. Ostatně orientace membrán uvnitř "krabičky" tomu napovídá - směr proudění je možný pouze do výfuku. U auta jsem to již viděl také, ale vzduch je tlačen elektrickým ventilátorem a pouze chvíli po nastartování, kdy je směs bohatá. Co se týká laděného výfuku, tak na něj samozřejmě dojde. Jeho princip velmi dobře znám - rezonanční výfuky se na modelech letadel i aut (obé mám za sebou - dost jsem modelařil) používají standardně a zvýšení výkonu je opravdu značné. Stále mě ale zaráží, že otáčky nedostanu ani v odlehčeném stavu přes cca 7.300. Jakoby malý předstih či elektronika přestávala dávat svíčce napětí. Proto ten můj dotaz zde. Ještě jednou dík.
Rob2

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 29 říj 2007, 17:47

Re: Otevření skútru

Příspěvekod KYBLOS » 31 říj 2007, 07:19

No nemám na svým Atlantisu otáčkoměr a tak vůbec nevím kolik mi to točí, ale myslím si, že nijak vysokých otáček tenhle motor točit nebude. To by se tam musel dát nějakej snad racing válec, aby ten motor dosahoval vyšších otáček. Zablokovaný CDI to nemá, ale je fakt, že sem si nikdy nekoupil Malossi TC unit, nenamontoval a nezjistil tak, jestli to něco přidá nebo ne. Malossi TC unit zde: http://www.vltava2000.cz/scooter-tuning ... mentID=589 Jinak mě nic nenapadá a jestli ti někdo doporučí dát lehčí válečky, tak je to podle mě blbost, protože sem to taky zkoušel. Je možný, že to vyžene do otáček, ale efekt je takovej, že to víc řve a má to hovno záběr. Tak to bylo u mě, když sem to zkoušel. Max. rychlost mi spadla kamsi na 60km/hod. a dostat se na ní trvalo hodně dlouho. Vejš než na 60km/hod. sem se tak nedostal. B)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Otevření skútru

Příspěvekod Rob2 » 31 říj 2007, 18:27

To KYBLOS: Já šel do těžších válečků právě z důvodu nezrychlování. Motor šel na svých max. 7.300 a variátor nechtěl moc měnit převodový poměr. Až po instalaci těžších válečků (2 pokusy) jsem se dostal na cca 6.800, kde hmotnost válečků další nárůst otáček zastaví, motor je v tahu a má se možnost "opřít" do převodu. Ze začátku trošičku tupější akcelerace, dál to ale stále zrychluje ochotně až do vytočení motoru na zmíněných 7.300. Před tím 7.300 hned a stále bez snahy nabírat rychlost. Takže řev a na tacho 40 :( Teď cca 65, ale fakt by těch otáček mělo být více. Kdysi jsem měl Piaggio Typhoon, a to byl jiný mazec - 80 po rovině bez problému.
Rob2

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 29 říj 2007, 17:47

Re: Otevření skútru

Příspěvekod KYBLOS » 01 lis 2007, 07:22

No v těch rozjezdech by nejspíš pomohli žlutý spojk. pružinky Malossi do spojky, varec Malossi multivar a kevlar. řemen Hebo, nebo Malossi. No já mám Atlantis s r.v. 2004 a těch 80km/hod. udělal po odstranění restrikcí a teď si to už nepamatuju přesně, ale možná i po výměně fucku. Nepamatuju si prostě jestli těch 80km/hod. udělal s originálním laufem, nebo až s laďákem. No a jelikož má Piaggio NRG určo stejnej motor jako já, tak nechápu proč ti to nejede líp. B)
Naposledy upravil KYBLOS dne 01 lis 2007, 07:23, celkově upraveno 1
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Otevření skútru

Příspěvekod TheWitch » 01 lis 2007, 09:38

To Rob2: Nedělej si z toho hlavu! Kyblosek má totiž na scootu přídavnej reakční motor! :D Proto mu to tak jede...
http://www.thewitch.estranky.cz/ mluvící kost: 773 101 957
Uživatelský avatar
TheWitch

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1140
Registrován: 28 zář 2007, 10:49
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: KačenkaIII. (Yamaha Majesty 250:)

Re: Otevření skútru

Příspěvekod Rob2 » 01 lis 2007, 18:25

Zkusím zapátrat ještě okolo toho zapalování, neb absence nárustu otáček i v odlehčeném stavu (po mírném kopečku dolů, byť tohoto jednání nejsem příznivcem z důvodu přetáčení motoru. Jak to ale jinak zkusit, že?) nasvědčuje neochotě zapalování dávat energii svíčce. A když se směs nezapálí, tak nehoří, tudíž se nekoná práce,.......a potom to prostě nejede a nejede a nejede.... :mad:
Rob2

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 29 říj 2007, 17:47

Další

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník