Laděný výfuk na Aprilia SR

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Re: Laděný výfuk na Aprilia SR

Příspěvekod Zajda » 18 čer 2011, 20:47

dík za radu
Uživatelský avatar
Zajda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 07 kvě 2011, 15:30
Skútr / moto: Aprilia SR 50 R replika SBK

Re: Laděný výfuk na Aprilia SR

Příspěvekod SpeedySpider » 27 lis 2011, 15:21

Zdravím Tunera, prosím o radu. Je vidět, že se v tomhle oboru hodně vyznáte. Mám skůtra Aprilia SR 50R carb. (2005). Koupil jsem si laděný výfuk Giannelli Extra chrom, ale pak jsem zjistil, že se musí udělat ještě další úpravy, jako přetryskovat karburátor, pohnout s jehlou (obohatit směs). U výfuku byly i válečky od Giannelli - tak jestli by se dali k tomu použít. Výfuk jsem tam zkusil namontovat, a při jízdě to mělo výkonové mezery, ze začátku to netáhlo, zhruba od 40 km/h se to utrhlo a jelo to jako blázen (jízda byla nestandartní). Tak jsem laďák sundal a dal jsem tam seriovej.
Nějak se té přestavby bojím, protože slýchávám, že se motor může zadřít. Také, jakou životnost motoru bude mít s tím výfukem? Jak poznám, že má chudou směs? A :?: Jestli to bude stíhat mazat?
Proto potřebuji rady, pokud budou správné reference, tak si to nechám z jara přestavět.
Předem díky za odpovědi. :D
Jsem začátečník, je mi 15 let.
SpeedySpider

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 27 lis 2011, 15:00

Re: Laděný výfuk na Aprilia SR

Příspěvekod TUNER » 27 lis 2011, 15:42

Pokud až na jaře,tak máš celou zimu čas na pročítání fora. Vše zde najdeš,co je potřeba a jak na to.
Tak jen ve stručnosti. Nejelo to protože jak je výše popsáno,je potřeba k laděnému výfuku doladit zbytek. Ty jsi zřejmě nedal tvrdší pružinky do spojky,která zabírala příliš v malých otáčkách,kde nemá laděný výfuk výkon a je potřeba zvednout otáčky při kterých sepne spojka. Dále to chce doladit správnou váhu válečků,pokud jsou k výfuku,začal bych na nich a uvidíš jestli to bude ok,nebo bude ve výkonové křivce nějaký hrb. Dále směs,je potřeba větší tryska a stejně jako váhu válečků tak i směs si musíš odladit. Začal bych cca o 5-10 čísel větší. Směs naladíš podle barvy svíčky,musí mít cihlovou/rezavou barvu. Černá je moc bohatá a bílá/šedivá zase chudá. Pokud hodně ztrácí rychlost v kopci,chce to i tvrdší kontrastku.
Pokud je vše dobře naladěno,neměl by motor nijak extra trpět. Samozřejmě bude pracovat ve vyších otáčkách,tak nějaké vyší teoretické opotřebení tam bejt může,ale nebál bych se toho,motory vydrží daleko vyší výkony. Mazat by to mělo bez problemu,pokud to do teď mazalo jak má.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Laděný výfuk na Aprilia SR

Příspěvekod Dom999 » 13 pro 2011, 00:29

Na pružinky ve spojce se vykašli přidá ti to jenom kousem na rozjezd a pak když budeš popojíždět třeba ve městě tak z toho budeš akorát nešťastnej furt to ječí škube a jezdit se s tim nedá!
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 21:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Laděný výfuk na Aprilia SR

Příspěvekod SpeedySpider » 26 bře 2012, 17:21

Čau, chtěl bych se ještě zeptat. V servisu mi řekli, že zvednou otáčky k laďáku. O kolik to zhruba zvednou? Slyšel jsem že o 2 000, a to se mi zdá moc.
SpeedySpider

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 27 lis 2011, 15:00

Re: Laděný výfuk na Aprilia SR

Příspěvekod TUNER » 26 bře 2012, 17:48

Tím mají zřejmě na mysli otáčky záběru spojky a to klidně ty 2000 ot. může být.....čím výkonější setup/lepší výfuk,tim vyší jsou potřeba otáčky na rozjezd,protože pracovní otáčky takového motoru,jsou o mnohem výš než seriového motoru. Volnoběh může klidně zůstat stejný. Takže pokud ti zabírá spojka ve 3000,tak když to naladí na záběr v 5000 nevidim v tom problem. Ladí se kus od kusu a je potřeba to vyzkoušet.
Seriový motor při běžné jízdě točí třeba 7-90000 otáček. Závodní třeba 13-15000 otáček. Se seriovym strojem se můžeš rozjíždět prakticky z volnoběhu a u závodního je potřeba sepnutí spojky třeba na hodnotách 8-10000 otáček.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Předchozí

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník