CPI Oliver Sport 50

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod Bojkas » 08 říj 2016, 22:17

Ahoj,
Už celý večer studuju fórum a nemohu se dostat k řešení.
Dnes jsem pořídil za hodně dobré peníze CPI oliver sport s 6tkm na tachometru. Je to slušný skútr, ale na mojí váhu celkem slabý. Začnu údržbou, výměnou olejů, koupi nového filtru.

Rád bych se levně dopatral ke slušnému zvýšení výkonu, ale nenašel jsem jednoznačnou odpověď. Jaká úprava zvedne nejvíce výkon za nejméně peněz?

Mám v plánu odstranit restrikce na variatoru (odstranit kroužek a vybrousit na něm prsten). Určitě nechci investovat 10tKč a dělat kompletní tuning.
Co tedy použít, aby to vyšlo co nejlevněji? Co nejvíce přidá na síle?
Levný kit 70ccm za 1500kc nebo kratší koleno výfuku?
Mám to jen na popojíždění, vážím 100kg a přítelkyně 50kg. Chci docílit toho, aby TO s námi jelo do kopce alespoň 50kmh.

Na delší trasy mám auto. Určitě si nebudu kupovat silnější stroj, tento jsem koupil opravdu velice velice výhodně z za pár korun.

Děkuji za rady

Odesláno z mého LG-D802 pomocí Tapatalk
Bojkas

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 08 říj 2016, 22:02
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50ccm
Tuning / úpravy: Zatím nic

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod zdeny65 » 09 říj 2016, 07:52

Dej si tam sportovní filr,místo origo.Kit na 70 trochu pomůže.Do výfuku nehrabej.To tam dej celou tuning.sestavu výfuku a počítej,že bude třeba dát na 70cc.A aby to s váma jelo 50 do kopce,tak přítulka holt ten kopec bude muset vyběhnout...
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod TUNER » 10 říj 2016, 08:49

Většinou to chce víc věcí najednou aby stroj aspoň trochu fungoval.Pokud chceš aby to jelo,počítej i s vysokou spotřebou a nějakou tou investicí.
Osobně ti radim aby jsi jezdil jak to je a pokud nejsi spokojenej,kup něco silnějšího. Pokud chceš tunit,dal bych základní 70ku,streetový výfuk,karburátor 19 mm,variátor a všechno to sladil. Filtr nech určitě ten co tam je,max vyndat restrikci pokud tam je z airboxu.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod Bojkas » 10 říj 2016, 10:20

Skůtr mi spadl do klína za 3tis a nechci do něj dávat víc jak další 3tis. Nepotřebuju, aby to byla závodnička, chci jen aby to s námi vyjelo kopec a nepředjížděla nás babka na skládačce. :-D Bude to maximálně na 5km cesty ve vesnici. Nechci jezdit 70kmh, potřebuju jen, aby to jelo 50 za všech okolností.
Takže oddělám restrikce na Variatoru (to zvedne spíš maximální rychlost?)
Co to krátké koleno a vyměnit trysku? Dá to větší sílu?

Přemýšlím o tomto.
http://www.scootland.cz/zbozi/naraku-va ... pi-keeway/

Ps: neví někdo, jsou verzi restrikce ma cpi oliver sport 50ccm? Jestli kroužek nebo nalitek?
Bojkas

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 08 říj 2016, 22:02
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50ccm
Tuning / úpravy: Zatím nic

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod zdeny65 » 10 říj 2016, 19:50

Hele,jen taková rada.Nech to,jak to je.Jak začneš ladit spojku,kontrastku a ostatní kraviny,tak tam budeš za víc než trojku.Jestli tomu moc nerozumíš,tak to začne být jen forbes v hospodě.Jednou dá a pak dloho budeš dávat.Sorry,alepší přirovnání mě nenapadlo.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod TUNER » 11 říj 2016, 08:05

Ne.....z tohodle "závodničku" fakt nikdy neuděláš,o to se bát nemusíš ))))) Za 3k toho opravdu moc nevymyslíš. Raději bych stroj prohlédl a vrazil je do údržby,nových gum,prostě co bude potřeba. Válec dát můžeš,ale jak jsem psal,pokud něco dělat,tak aby to mělo smysl. Dát 70 ccm válec a mít to uškrcený seriovym výfukem a malym karburátorem moc smysl nedává..... Ono to třeba lépe pojede,ale otázkou je jak dlouho......a zdaleka nevyužiješ potenciál toho válce. To už spíš upravit stávající válec a sehnat třeba jetej street lauf a lepší karburátor.... ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod kerim7 » 11 říj 2016, 08:41

Jak ti tu někdo může radit výměnu válce. Jediná drobná nehoda, ke které někdo zavolá policii a jsi v háji. Nesplňuješ podmínky pro provoz na veřejné komunikaci, veškerá škoda půjde za tebou, ať ji způsobil třeba někdo jiný. To se ta úspora vyplatí, zejména, když to bude třeba škoda na zdraví... Jak radí Zdeny, nech to být. Nebo to prodej s nějakým ziskem a kup si 125 ccm a máš vystaráno a legálně.
kerim7

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 632
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, Honda CMX 500, byla Silvuška SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod Bostav » 11 říj 2016, 11:25

A kdo pozná že tam má 70ccm válec ? Myslíš že ti budou rozebírat motor a měřit velikost pístu ? :mrgreen:

Bojkas píše:Na delší trasy mám auto. Určitě si nebudu kupovat silnější stroj, tento jsem koupil opravdu velice velice výhodně z za pár korun.

Je jasné že o skůtry nemá zájem, ale protože mu spadl do klína skůtr skoro zadarmo, tak na něm chce jezdit. Tak proč mu radit silnější 125ccm ? Trochu divná rada.

Takže jediná možnost je jak piše "TUNER" , válec, varec, karbec, fuk.
Je to ale dost peněz a z toho důvodu bych se na to osobně vykašlal, cpát prachy do Olivera je nesmysl.
Od roku 1989 - Jawa Mustang ,pak spousta, ale opravdu spousta skůtrů 50ccm,70ccm a 125ccm.
Nedávná minulost: Honda PCX 2014, Yamaha N-Max 2017
Obrázek
Uživatelský avatar
Bostav

1000+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 úno 2016, 14:47
Bydliště: U Mladé Boleslavi
Skútr / moto: Honda Forza 125ccm 2018
Tuning / úpravy: Okouzlující muž za řidítky.

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod Bojkas » 11 říj 2016, 11:33

No přemýšlel jsem jen nad tou restrikcí, kratším kolenem výfuku, změnou trysky a v poslední řadě pak 70ccm. Takže tyto věci dohromady nedají nějakého toho koně navíc, aby to jelo 50 do kopečka ve dvou? Jaký vliv mají jednotlivé části?

PS: když už tady řešíme Olivera, potřebuji ještě radu. Dávám ho postupně do kupy, včera jsem vyměnil komplet olej ve variu, trochu profoukl vzduchový filtr. Každopádně mám problém s dušením (i před výměnou). Pokud jej nakopnu, chvíli jede se sytičem a můžu přidávat plyn krásně do plna, jakmile se vypne, přestane se točit kolo a jen tak si brble, tak když přidám plyn, v půlce přestane ten plyn reagovat a pomalu chcípá.
Myslím, že tam mám děravou hadičku z karbecu, která vede nevím kam. Je velmi tenká, průhledná a vede někam dolů. Co by to mohlo být za hadičku a mohlo by to být tím? Případně mám ještě polomrtvou baterii. (vše mám samozřejmě v plánu opravit a koupit, jen s tím tuningem zjišťuji dopředu.)
Naposledy upravil Bojkas dne 11 říj 2016, 11:45, celkově upraveno 1
Bojkas

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 08 říj 2016, 22:02
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50ccm
Tuning / úpravy: Zatím nic

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod Bostav » 11 říj 2016, 11:45

Vyměnil jsi olej ve variátoru ? Kde a jak ?

Pak pár rad pro začátek...
http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/
Od roku 1989 - Jawa Mustang ,pak spousta, ale opravdu spousta skůtrů 50ccm,70ccm a 125ccm.
Nedávná minulost: Honda PCX 2014, Yamaha N-Max 2017
Obrázek
Uživatelský avatar
Bostav

1000+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 úno 2016, 14:47
Bydliště: U Mladé Boleslavi
Skútr / moto: Honda Forza 125ccm 2018
Tuning / úpravy: Okouzlující muž za řidítky.

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod Bojkas » 11 říj 2016, 11:59

PPS: jedná se o hadičku z takové maličké trysky, která je nad tím ladícím šroubem na karbecu.

-- 11 říj 2016, 11:06 --

Ano, vyměnil. Otevřel jsem plnící otvor, odšrouboval výpustný otvor a čekal. Pak jsem musel položit skůtr na bok, zašrouboval výpusť a naplnil variator. Plnil jsem ho do té doby, než při postaveném skůtru velmi lehce nevytékal olej z nápustného otvoru.
Bojkas

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 08 říj 2016, 22:02
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50ccm
Tuning / úpravy: Zatím nic

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod kerim7 » 11 říj 2016, 12:09

Nejsi náhodou taky Kocur, že ne? Ze zvýšení výkonu se nám téma mění na nekonečně omílanou problematiku sytiče. Záludný dotaz v den registrace na fórum, profil nevyplněn, hlavně ne bydliště. Naplňuješ tyhle znaky a mám podezření. Tohle vlákno diskuze je k ničemu. Vytuň si to jak chceš, jistě to bude skoro zadarmo a lítat to bude jako čert. To všechno na základě dobře míněných rad místních nadšenců. Přeji diskutujícím příjemnou zábavu a dlouhé vlákno. Už k tomuhle psát nebudu, nemá to smysl.
kerim7

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 632
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, Honda CMX 500, byla Silvuška SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod Bojkas » 11 říj 2016, 12:20

kerim7: promiň, že sem se tě nějak dotkl. Bohužel o skůtrech vím víceméně prd, ale snažím se alespoň naučit základy. Zatím řeším teorii, protože jej chci trochu zlepšit a mezi tím jsem přišel na takovou blbou závadu a nechtěl jsem zakládat nové vlákno. Skůtr jsem si dovezl v sobotu domů. Kluci se mi snaží pomoct a za to jsem jim neskonale vděčný. Každopádně vím, jak docílit zrychlení. Buď do toho vložit 20k nebo koupit 125ccm za minimálně 30k, ale to není můj cíl. Nepotřebuji jezdit po rovině 100km/h, stačí mi jen, aby to jelo do kopce alespoň 40 a po rovině 50km/h. Na to snad není potřeba kompletní tuning, ne?
Netuším jakej kocour.
Bojkas

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 08 říj 2016, 22:02
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50ccm
Tuning / úpravy: Zatím nic

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod zdeny65 » 11 říj 2016, 12:56

Hele ještě jednou.Bez úprav za x-tisíc,nebudeš ve dvou jezdit do kopce padesát.Aby jsi měl větší sílu od motoru,tak potřebuješ řemenový převod do pomala.Jelikož nemáš řetěz a rozetu,jak to bylo na pinckovi,tak možnosti jsou skoro nemožný.Větší řemenici (na spojce),aby se změnil převod do pomala,ale mělo to sílu tam kvůli karteru nedostaneš a na klikovku taky ne.Změnou válečků si u týhle kubatury vykozlíš akorát to,že to pojede čím dál hůř a nepojedeš padesát ani po rovině.Kontrastní pružina taky nebude spolu s pružinkama na spojce žádná hitparáda.Kdyby jsi měl fichtla,tak tam se dá vcelku něco,co funguje udělat.
Uvědom si jedno.Skůtr má variabilní převod řešený dělenými řemenicemi a spojková část je ještě posílena o převodovku s šikmým ozubením na převodových kolech.Šikmost (náklon ozubení)je proto,aby na poměrně malém soukolí byla co největší styčná plocha ozubení.U některých skůtrů je možné sice na úkor pevnosti upravit kitem celé soukolí,které většinou bývá změnou převodového poměru do rychla.
Takže poslední věc.Zkus všechno rozebrat,dokonale vyčistit,zkontrolovat řemenice.ložiska a všechny pohyblivé části převodu.Totéž platí i o brzdách.Až budeš mít všechno stoprocentní,tak pak laboruj dál.
Jinak z osla valacha neuděláš.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: CPI Oliver Sport 50

Příspěvekod kerim7 » 11 říj 2016, 14:25

Já se neurážím, nedotkl ses mě, jen je mi líto, když se někde mrhá energií zbytečně.
Zestručním to, co psal Zdeny:
Motor má nějaký výkon. Nebude vysoký a se stářím a opotřebením ještě klesá. Výkon motoru se přenáší převodem (u skútru variabilním) na hnané kolo. K tomu převodu:
1/ Sílu získáš převodem dopomala (aby to vyjelo kopec s nákladem), jenže dopomala nechceš.
2/ Chceš převod dorychla, sílu to ještě ztratí, to je taky špatně.
3/ Pomůže jedině zvýšení výkonu, to neudělá žádný převod a o tom ti tu psali:
a/ nebude to za pár korun, jak chceš
b/ jestli ano, to zvýšení bude nevýznamné
c/ budeš jezdit na neschváleném stroji a to je riziko a klidně si mysli, že ne.
kerim7

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 632
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, Honda CMX 500, byla Silvuška SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Další

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků