98oktanový benzín

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

98oktanový benzín

Příspěvekod Roman ST1 » 24 úno 2009, 18:48

Chtěl bych se zeptat, jestli někdo používáte v pionýrech taky 98oktanový benzín (Verva 100, Shell V-Power Racing) Mám Atlantica 200 a nečekám, že by to bylo nějak znát na výkonu, spíš by mě zajímalo, jestli mu to neublíží. Asi hloupá otázka , ale raději se zeptám. V návodu píšou benzín minimálně 95oktanů, tak předpokládám, že by to neměl být problém.
Uživatelský avatar
Roman ST1

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 89
Registrován: 25 kvě 2008, 11:39
Bydliště: Okolí Řáholce (Jičín)
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod Marios » 24 úno 2009, 19:08

No řekl bych že je to jen zbytečně drahé .Takže škoda peněz :wink:
Člen Scooter Clubu NM
Marios

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2420
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Hodonín
Skútr / moto: YAMAHA T MAX
Tuning / úpravy: Vše Origginál

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod tom.boy » 25 úno 2009, 00:14

Nekde jsem o tom cet obsahlej clanek, ted nevim jestli na motorkarich nebo jinde. Kdosi to tam rozebral celkem vedecky, vysledek nic moc rozdil.
ObrázekGoogle ° www.tomas.in ° Srazy na Strahově jsou tady ° Srazy ve Středoklukách jsou tady °
Uživatelský avatar
tom.boy

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1779
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha Tel: 608444044
Skútr / moto: YAMASAKI Extra Super Grand DeLuxe Sport 50

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod rick » 25 úno 2009, 11:00

TB já sem tady na toto téma již napsal,že se mi to jelo pocitově líp-šlo to lépe do otáček a v kopci to i líp táhlo,ale pak sem dostal odkaz tuším na maxíky a tam to docela zdrchali - že to motoru nijak neprospěje.Mě se snížila spotřeba- ale benzín je to dražší,tak se to vyrovná.Můj názor proč to nevyzkoušet jednou za čas,to nemůže motoru uškodit,ale z principu zbytečnost. :)
Já mám tu japonku prostě rááád.t.602163350
Uživatelský avatar
rick

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 352
Registrován: 08 srp 2008, 06:29
Bydliště: Soběslav
Skútr / moto: Suz.Bandit 650

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod kraken.99 » 25 úno 2009, 11:16

nezkoušel jsem více oktanový benzín jen jsem bral dražší u shellky a je pravda že na pajdě to bylo poznat a i když jsem tam potom dal "obyčejný"jezdilo to lépe prý ta aditiva vyčistila kanálky
jinak dávat víc oktanů se podle mně nevyplatí máš jiný bod spálení čímž ti hrozí podpálení ventilů
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod xanta » 25 úno 2009, 14:21

Pokud máš na skutru proměndlivé časování ventilů tak to má smysl. Jinak si tím nic nepřidáš dokonce možná ubereš. Můj názor
ex Aprilia Atlantic Sprint 500ccm
ex Yamaha Aerox 70ccm
xanta

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 207
Registrován: 08 pro 2007, 15:44
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod WeCo » 25 úno 2009, 16:56

Jiné načasování detonace kvůli vyššímu okt. číslu motoru fakt neprospěje. Jestli chceš udělat něco pro svůj motor, tak nečerpej na lowcostových benzinkách a připlať si za značkový benzín s additivy. 98 ve čtyřtaktu je ničení stroje, u dvoutaktu nesmyslné mrhání penězi.
Derbi Atlantis 50 2T AC + black devil Gilera Runner 180 FXR 2T LC
historie: Keeway Hurricane 50@70ccm, Gilera Runner VXR 200, Suzuki BURGMAN 400 K8
Uživatelský avatar
WeCo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 415
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: ZLÍN
Skútr / moto: Gilera Runner 180 FXR SP 2T LC

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod Roman ST1 » 25 úno 2009, 19:43

Díky za názory, beru většinou u Benziny, nebo na Shellu a spokojenost. S 98kou experimentovat nebudu, přeci jen mám docela dost najeto (33tis.km)
Něco došetřím a koupím silnějšího skútra.
Co by jste mi doporučili za staršího skútra v ceně tak kolem 60-70tis. kč? Aprilii Atlantic 500, Burgmana 400 K3-5, nebo Majesty 400?
Uživatelský avatar
Roman ST1

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 89
Registrován: 25 kvě 2008, 11:39
Bydliště: Okolí Řáholce (Jičín)
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod kraken.99 » 25 úno 2009, 19:48

záleží co preferuješ pokud se jedná o výkon aprilii 500 těch 100cc je opravdu znát pokud o pohodlí pro batůžek burgmana 400
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod novaka » 07 bře 2009, 11:16

BE98 a s vyssim oktanovym cislem se pouziva do motoru s vysokym kompresnim pomerem, takze na normalnim motoru to s vykonem nic neudela. Jedinou vyhodou je pritimnost detergentu tretiho druhu v tomto BE. Detergenty tretiho druhu cisti spalovaci prostor. Jestli to jak nebo neni at posoudi kazdy sam. Myslim, ze do bezneho motoru zbytecne. Nadruhou stranu kdo ma za barakem shellku, tak proc ne.
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod Neos50 » 07 bře 2009, 13:52

Jo jo je to jak píšeš..ta komprese je myslim přes 12:1,ale jistej si nejsem.Jinak se efektivně ten benzín nevyužije.Já mám výbornou zkušenost s benzínem od Shellu 95+ ten je jen doplněnej aditiva a je to znát...jak na dynamice jízdy tak pak výsledně i na o něco menší spotřebě.
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod janon » 07 bře 2009, 17:01

Podle mne je to celkem zbytecny, za hodne penez, malo muziky.

Roman ST1: Jednoznacne M400: :D
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod vicena » 08 bře 2009, 22:59

Nevím, co na 98 poví palubní comp, ale pravděpodobně se ani nedoví co žere, a že má patřičně upravit předstih, časování ventilů a velikost spalovacího prostoru.
Von ten benál totiž rychleji hoří,tzn. že směs po zapálení jiskrou prohoří rychleji, a píst se nemusí dostat včas do správné polohy.
Pokud se do compu natáhne jiná výkonová křivka tak by to mělo jít dobře. CHce to trochu víc potunit. Hlava, píst, ostrá vačka, comp.
Bez úprav to pojede, ale nevyužije se potenciál. Navíc je tu riziko detonačního hoření.
Jezděte na to na co máte a je po problému.
Vicena
vicena

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 81
Registrován: 14 črc 2008, 23:57
Bydliště: Slavičín
Skútr / moto: piaggio x9-180 amalfi
Tuning / úpravy: na co?

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod Mlha » 14 čer 2009, 22:30

Pokud vím tak v Čechách vyrábí benzín akorát Kralupy a všechny benzínky berou benzín zde. Dokonce i ten V-Power se míchá z úplně stejného benzínu, jen tam přidávají aditiva. Na netu jsem viděl někde tabulku, že za míň peněz se dají sehnat daleko lepší aditiva (teď ji nemůžu najít, kdyžtak přidejte odkaz), takže pokud chceš aditivovaný benzín je lepší (a levnější) si to namíchat sám. Pak ještě dováží Slovnaft ten svůj šmejd, ale před tímto benzínem jem byl z několika stran varován, neboť je nekvalitní a údajně ani nemá ty oktany co jsou na stojanu deklarovány.

Použitím vyššího oktanového čísla motoru škodíme (hrozi propálení ventilů, jak zde již zaznělo), pěkný článek o kompresi a detonacích jsem našel zde:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387
Uživatelský avatar
Mlha

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 58
Registrován: 28 srp 2008, 13:54
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PS125
Tuning / úpravy: když to funguje, tak se v tom nešťourám

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod semjaboooooorek » 14 čer 2009, 23:31

Zdravim, Mam Peugeot TKR 50,, jen pri koupi tam bylo asi pul nadrze nakyho benzinu, od ty doby tankuju jedine SHELL V-Power, najeto 7560km, olej pouzivam Mobil1 racing 2T ,, a absolutne zadny karbon, pri sundani hlavy po delsi jizde, motor 100% cistej, vyfuk taky bez usazenin :P ,, vzduchovej filtr peru kazdejch 1000km a strikam Denicol Filter Oil,, neco to sice stoji ale zase se mi to vrati na zivotnosti motoru :D,, co sem rozdelaval skutry tak cistci motor + fuck sem jeste na zadnym nevidel :D :( nwm jak to delam:D
semjaboooooorek

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 09 kvě 2008, 14:50

Další

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků