98oktanový benzín

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod janon » 19 dub 2013, 16:51

LadasM píše:...Rozdíl s Verva 100 mě oproti N95 vůbec nepřišel znatelný...:

Ty si necitil tu vyssi cenu za litr? :?: :wink:
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod skútr » 04 kvě 2013, 00:09

quote="Gandalf"].
Jde mi o to, jestli mi zkušenější mohou doporučit v Brně a okolí ověřené benzínky - tím myslím, nabízející kvalitní palivo za rozumnou cenu. Nehledám nejlevnější benzín, klidně si připlatím, ale chci vědět, že to za to stojí.
Zkrátka pokud máte pro tuto lokalitu osobně ověřené tipy, kam mohu zajet natankovat a nepřemýšlet, jestli tam leju nějaké svinstvo, se kterým si můj jednoválec moc neužije... :wink:
Díky za zkušenosti :)[/quote]

- pokud bych hledal 95, jezdil bych tam, kde mají vyšší výtoč (kvůli malé oxidační stabilitě biosložky)
- v autech se mi benzín jen povaluje klidně i 4-5 měsíců (jedno na lpg, druhé na veteznačkách), beru raději 98-100, kde tenhle kyselý výdobytek moderní doby údajně není. se vším jezdím na černovickou (donedávna avanti), nemám to daleko, zavážejí omv a je to levnější než ostatní omv, které si obvykle drží ceny shellu.

pokud benzín modernímu motoru v autě nesedí, řj v určitém omezeném rozsahu sníží předstih a mírně upraví bohatost směsi (vždycky reaguje, jako by bylo nižší oc). řidič to pozná víceméně jen zvýšením potřeby, u hodně špatných benzínů pak i výkonově (všichni mají zkušenost s vyšším nájezdem s benzínem čerpaným v de, at...).

motory s karburátory bez elektroniky jsou seřízené natvrdo, takže se každá odchylka vlastností paliva projevuje tradičními neduhy. po určité fázi experimentování jsem nakonec s veteránem vždycky (bylo jich už víc a všechny se chovaly stejně) skončil u paliva 98/100. aktuální kousek má papírovou kompresi 9:1 (srovnej to s kompresním poměrem motoru ve skútru...), a stejně se mu 95 nelíbila, přestože přepočtený oktanový nárok motoru toho auta je max. 93! to co je u benzínky napsané na stojanu, ve většině případů nebude v tanku. aspoň ne u nás. nejde přitom jen o zápornou toleranci oktanového čísla, ale rovněž o další vlastnosti paliva, které se liší stát od státu, kontinent od kontinentu

mám-li tedy motorku/skútr s karburátorem/bez elektroniky a motor má kompresní poměr 11-12:1 neřešil bych to, a lil hned 98/100 a nanejvýš si seřídil předstih/směs. no a u stříkaček s elektronikou se to holt musí vyzkoušet tak trochu naslepo. ale jedná-li se o moderní motor v dobrém stavu, už vzhledem k jeho kompresnímu poměru si určitě spíš poradí s tuzemským 98/100 než s tím, co se u nás prodává jako 95. (pokud má přece jen někdo vyšší spotřebu na 98/100 než na 95, tak jeho motor z určitých důvodu (i opotřebení) prostě všechno nespálí. pak má tedy důvod zůstat u 95)
Obrázek
skútr

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 10 čer 2012, 18:11
Bydliště: Brno
Skútr / moto: PCX125/2012
Tuning / úpravy: ermax+12

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod ravoj » 04 kvě 2013, 13:23

Tak pokud jde o doporučení jednotlivých čerpacích stanic, tak bych se vyhnul Unicorn v Modřicích a té, co je na prvním sjezdu do Brna z Vyškova.. v autě mi po opakovaném natankování začal kuckat motor.. když jsem začal tankovat jinde, tak se to "vyčistilo" a pohoda..

Jinak já osobně tankuju "V Power", nebo u OMV tu lepší verzi 95. Když jsem natankoval normální 95, tak to podle mě bylo znát... A to jak u skutru s karbecem, tak u stříkačky... ne že by se nějak skutr zrychlil, ale pár procent na lepších jízdních vlastnostech to přidalo.. 98 oktanů jsem zatím nezkoušel... V Power a pod. mi zatím stačí..
ravoj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 82
Registrován: 17 led 2013, 23:54
Bydliště: Vyškov, původem Brňák
Skútr / moto: Capirelli Maximus 50, Honda FES Pantheon 125

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod mickielli15 » 08 kvě 2013, 21:16

Mě se prémiová paliva (kterým jsem se jednu dobu věnoval hodně, ale už to nechci všechno psát znovu) vyplatila u auta, které je hodně citlivé na vstřiky a turbo. S autem jsem najel za 3 roky 110000km a bez jediného problému. 70% nájezdu Verva diesel, 30% MaxxMotion diesel... v zimě je ještě trochu lepší ten MaxxMotion (filtrovatelnost), ale cetanové číslo si zachovává v zimě jen Verva, která je přeaditivovaná, ale zase má v sobě biosložku :-) 40-50Kč na nádrž navíc za to stojí. To je jak bageta navíc... ale zpět k vůni benzínu:
Se skútrem beru v podstatě pořád MaxxMotion 95 u OMV (ten je prost biosložek, stejně jako 100-kové benzíny - neptejte se mě proč, je to na dlouho, ale je to tak :-) ), sem tam tam dám 100-ku od Benziny, nebo nějakej jinej, když není toto. Normálně by k tomu nebyl důvod, ale zrovna v naší republice koumáci dovedou prodat leccos, což potvrzijí i testy, nebo zkušenosti lidí s no-name pumpami. A u skútra je rozdíl na nádrži ... držme si čepice ... třeba i celých 9 korun!!!! :mrgreen:

... a názory jako "stejně je to všechno podfuk - i ty prémiovky" - to v tomhle případě platí jen u firmy Shell, ale to je taky na dlouho... prostě kvalitní palivo je zaručeno (většinou - nabrat za slovo) u OMV, Benziny. Agip - standard, ale kvalitní. No, už budu končit :D
SH 300i najeto 70000km
Uživatelský avatar
mickielli15

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 571
Registrován: 05 dub 2012, 01:33
Bydliště: pár km od Brna na sever :-)
Skútr / moto: Honda SH 300i 2011
Tuning / úpravy: Nechci do toho Hondě fušovat :-))

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod sedli » 08 kvě 2013, 21:21

mickielli15 : Já zase beru hlavně jen OMV ale klasickej, minulej týden jsem se přehmátl pro MaxxMotion ( stejná barva na štítku, jen nápis MaxxMotion :-) ) a jen jsem na něj najel míň km při stejným stylu jízdy, tak si beru zase ten standartní 95 a absolutně no stress. Jo a kvůli těm 9 kč to nedělám :-)
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod mickielli15 » 08 kvě 2013, 21:29

Ale stále bereš OMV, která spolu s Benzinou mají i docela přísné kontroly distribuce. Takže OK :-) OMV na jihu republiky někdy vozí i standardní, neprémiová paliva z domoviny, tedy z Rakouska. Prémiovky vždy z Rakouska. Na severu republiky už je situace složitější, ale pokud člověk chce, zeptá se na konkrétní stanici a tam se to dozví... ukážou Ti list paliv a jakmile u konkrétního paliva uvidíš zkratku ETBE, je z Rakjouska :-)
A já neberu prémiovky kvůli nájezdu a spotřebě, ale kvůli aditivům chránícím motor a čistícím vstřiky :-) U OMV speciálně i kvůli jejich patentované náhradě biosložek, zvané právě ETBE.
SH 300i najeto 70000km
Uživatelský avatar
mickielli15

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 571
Registrován: 05 dub 2012, 01:33
Bydliště: pár km od Brna na sever :-)
Skútr / moto: Honda SH 300i 2011
Tuning / úpravy: Nechci do toho Hondě fušovat :-))

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod Majka » 09 kvě 2016, 15:44

Nový skútr Majesty 125 a první nádrž Natural 95 při zrychlování bylo cítit, jak se motoru podle zvuku nechce do otáček. Druhá nádrž OMV 100, změnil se zvuk motoru při zajíždění a jde lépe do otáček (najeto 600km). Od té doby ho dávám i do Oktavie 1.6. Soused do nové Astry a ukazuje mu to nižší spotřebu o cca 0.5l.
Není důležitá výše důchodu, ale jak dlouho jej budeš brát a při tom jezdit na skútru.
Uživatelský avatar
Majka

10+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 14
Registrován: 23 dub 2016, 17:40
Bydliště: Stará Ves nad Ondřejnicí
Skútr / moto: Majesty 125

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod radkocernohous » 26 srp 2016, 17:51

No vzhledem k příchodu E10 do našich končin tu 98 asi budeme kupovat všichni.
Jezdím za 2,4 l/100 km
radkocernohous

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 51
Registrován: 24 srp 2007, 21:24
Bydliště: Otrokovice
Skútr / moto: SH 125 2013

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod JardaB » 26 srp 2016, 18:23

Dle mne nejlepší poměr cena výkon Optimal 95E u Euroil (Čepro) --- bez biosložky a aditivovaný (to se o Naturalu říci nedá) - z přísad pro mne podstatná mazací.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1671
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod FullSoft » 26 lis 2016, 01:02

2 JardaB:

Ale Optimal 95E obsahuje bioetanol - oproti klasickému Naturalu má však výhodu v tom, že obsahuje přísady, které minimalizují negativní účinky biosložky na palivovou soustavu a motor.

Osobně tankuji Vervu 100 od Benziny nebo MaxxMotion 100 u ÖMW - na 100 km nedosahuje rozdíl v ceně paliva u skútru ani 10 Kč, takže pohoda... ;-) U aut mi ten rozdíl dělá navýšení v průměru 20 Kč na 100 km, což také suma, co by člověka přivedla na mizinu...



_______________________
Odesláno z "founa"
Uživatelský avatar
FullSoft

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 66
Registrován: 16 lis 2015, 20:17
Skútr / moto: Jonway GTS125
Tuning / úpravy: kit 150ccm, variátor Malossi

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod JardaB » 26 lis 2016, 17:27

Omlouvám se za nepřesné tvrzení u Optimalu 95E, alespoň oproti Naturalu 95 má odpovídající aditivaci korigující částečně negativa bioethanolu.

Striktně bez bioethanolu jsou jsou jen tyto :
Benzina Verva 100 ... bez ethanolu (náhradou je ETBE)!!!! - vhodný ke skladování (ověřeno dotazem)
Shell V Power Nitro+ Racing - ETBE a jenom stopy bioetanolu (pod 0,5%)
Naposledy upravil JardaB dne 26 lis 2016, 22:39, celkově upraveno 1
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1671
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod FullSoft » 26 lis 2016, 18:43

Osobně mám otestovaný MaxxMotion 100 od ÖMW, u kterého je biosložka nahrazena éterem (neověřená informace, kterou jsem dostal od jednoho majitele servisu na skútry v Pardubicích) - 20 litrů tohoto benzínu jsem měl uskladněno v klasickém plastovém kanystru déle jak 15 měsíců (má skleróza způsobila, že jsem tuto zásobu našel asi před 10 dny při zazimování sekačky), minulý týden jsem ho asi polovinu nalil do skútru a zbytek do auta a vše v pohodě, skútr i auto jezdí a startují bez potíží.

_______________________
Odesláno z "founa"
Uživatelský avatar
FullSoft

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 66
Registrován: 16 lis 2015, 20:17
Skútr / moto: Jonway GTS125
Tuning / úpravy: kit 150ccm, variátor Malossi

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod forester » 26 lis 2016, 18:50

Ako to tak prečitávam, môže byť problém keď klasický benzín N95 mám povedzme 1/2 roka v kanistru a potom ho šupnem do skútra?
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 651
Příspěvky: 5469
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod FullSoft » 26 lis 2016, 20:05

2 forester:

Může a nemusí, on totiž není N95 jako N95, záleží na tom, jak je kvalitní, tedy kde jsi ho koupil... Kupoval jsem klasiku do sekačky na podzim u Benziny (září), nějakých 6 - 7 litrů mi v kanystru zbylo, na jaře (konec května) jsem to nalil do sekačky a křovinořezu a pohoda. Ale také jsem v sezóně koupil benzín u malé vesnické pumpy a sekačka ani neškytla Nakonec ten rádoby benzín "sežral" kámošův podomácku dělaný traktůrek s motorem ze staré Škody 100...

_______________________
Odesláno z "founa"
Uživatelský avatar
FullSoft

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 66
Registrován: 16 lis 2015, 20:17
Skútr / moto: Jonway GTS125
Tuning / úpravy: kit 150ccm, variátor Malossi

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod forester » 26 lis 2016, 21:00

Pýtam sa v súvislosti s mojím problémom keď som mal v nádrži abnormálne množstvo vody a toto by vysvetlovalo ako sa tam dostala keď ja vlastne z bandasiek kŕmim skúter na 90%
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 651
Příspěvky: 5469
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

PředchozíDalší

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků