Vůle - Piaggio Fly 150

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Vůle - Piaggio Fly 150

Příspěvekod mike033 » 23 srp 2019, 15:47

Ahoj, je tato vůle na klice normální na Fly 150 2005? Pouze ilustrativní video, ale projev závady totožný. https://www.youtube.com/watch?v=CeSw7npIFiI
Předpokládám, že není a pravděpodobně v lepším případě ložisko. Přišel jsem na to při výměně válečků a řemene. Mimochodem mezi polořemenicí a řemenem chyběla ona podložka (někdo ji tam nedal). Po složení mi začaly lopatky na polořemenici drnčet o plech v deklu variatoru a to pouze při zvýšení otáček. Domnívám se, že je to kvůli oné vůli na klice. Podotýkám, že i po dotažení řemenice je vůle stejná. Na kolik tak vyjde oprava v servisu? Na toto už bohužel nemám v garáži kapacitu a nervy.
mike033

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 21 čer 2019, 09:20

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

Příspěvekod kalis323 » 23 srp 2019, 18:16

Typická vůle na motorech Piaggio. Taky jsem měl větší vůli motor běhal dobře. Máš správně podložky? Při demontáži víčka sis označil polohu pokud ne máš problém.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
kalis323

100+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 165
Registrován: 11 zář 2016, 20:19
Bydliště: Jižní Čechy-Česko Budějovicko
Skútr / moto: piaggio mp3 500ie lt business abs, SKYCRUISER 125

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

Příspěvekod mike033 » 23 srp 2019, 18:51

Takže ta vůle je normální? To je zajímavé.

Počkat, jaké víčko máš namysli? Klasicky jsem měnil přitlačný talířek s vodítky, válečky plus řemen a dokoupil jsem podložku mezi ozubenou polořeminici a řemen, tam chyběla. Druhá větší podložka je pod tou matkou.
Je tedy divné, že by se mělo něco označovat. Ani v servisním manuálu nic není o označení víčka.
mike033

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 21 čer 2019, 09:20

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

Příspěvekod kalis323 » 23 srp 2019, 19:01

Pokud se podíváš do manuálu tak je tam přípravek s kterým víčko nalisuješ na přesné dané místo. Jde o to že zdruhé strany víčka šponovák ( nebo vedení řetězu čerpadla oleje).

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
kalis323

100+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 165
Registrován: 11 zář 2016, 20:19
Bydliště: Jižní Čechy-Česko Budějovicko
Skútr / moto: piaggio mp3 500ie lt business abs, SKYCRUISER 125

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

Příspěvekod mike033 » 23 srp 2019, 19:48

Jo ty myslíš ten kryt, když sundáš komplet řemenice. Hele tenhle kryt jsem ani nesundával, tak jak to má ve videu.

Takže vůle je tedy typická u těchto motorů, ale to pořád nevysvětluje, proč lopatky polořemenice drnčej o ten plech v deklu. Že by ta podložka, která tam chyběla? https://www.scootland.cz/zbozi/piaggio- ... e-17x32x1/
Když dám plech pryč, drnčení vymizí. Každopádně to není normální.

Mimochodem objevila se mi další závada :D. Opět video pro ilustraci:
https://www.youtube.com/watch?v=PTJuoqLNfmI

Já to tipuji na rozvoďák, hluk mám zepředu. Divný, že před výměnou válečků a vodítek to nedělalo. Všechno jsem pečlivě vyčistil (zahnojený jak jetel). Možná, že tou očistou vylezly závady :D.
mike033

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 21 čer 2019, 09:20

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

Příspěvekod nem.pe » 23 srp 2019, 23:14

na X9 200 vůli jsem měl taky žádné škrtání nebylo motor měl najeto 67000km a jezdil v pohodě není ten plech ne deklu ohnutý? nebo není zasunutý talířek varátoru na klice až do zadu (vymačkané drážky na klice od starého talířku.

druhý zvuk nevypadá na rozvoďák ale na kmitající řemen co plácá o kladku s už hodně jetým ložiskem nebo o stěny krytu
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 41500Km (já 5500)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
Uživatelský avatar
nem.pe

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 391
Registrován: 06 bře 2010, 20:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

Příspěvekod Karlos 1 » 24 srp 2019, 16:11

Může to způsobovat ta podložka, ta vnější polořemenice je o její tloušťku teď povysunutá ke krytu a jestli je tam jen malá mezera, tak už to může v otáčkách škrtat. Já bych to zkusil bez ní. Předtím tam přece taky nebyla a vadilo to ?
Karlos 1

100+
 
Reputace: 16
Příspěvky: 199
Registrován: 11 zář 2014, 08:22
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Vůle - Piaggio Fly 150

Příspěvekod mike033 » 24 srp 2019, 20:11

No rozhodně je to tou podložkou, ale měla by tam být dle výrobce. Odstranil jsem ten plech než podložku a je po drncání.
Nemyslím si, že by byly vamačkaný zuby na klice, nic jsem tam nevidel. Je teda fakt, že původní talířek měl lehce ojeb** zuby tak jsem ho vyměnil. Ale zase, kdyby byl více zasunutý dovnitř tak by tam byla logicky větší mezera a nic by nedrnčelo.

K tomu řemenu. Jestli to dělá řemen tak je zvláštní, že s původním to nedělalo. Myšlíš tedy ložisko ve spojce? Na to jsem nedávno koukal a nevypadalo špatný.

Edit: tak jsem byl u kluků v KTM (piaggio dealer a servis) a mechoš říkal, že klika má vždycky nějakou vůli takže asi to je normální. Na ten zvuk mi řekl, že to dělají válečky a nebo ložisko na spojce, ale z motoru to nejde.
A taková zvláštnost s tou podložkou. Ani podle vinka nemohl určit jestli tam má být nebo ne. Do některých modelů se vůbec nedávala. Takže jestli tam nebyla předtím tak by ji tam nedával ani teď když nedrhlo o plech.
Jsem objednán koncem září, ale normálně s tím v klidu můžu jezdit.
mike033

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 21 čer 2019, 09:20


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků