Regulátor dobíjení - jsou všechny stejné??

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Regulátor dobíjení - jsou všechny stejné??

Příspěvekod macman » 19 zář 2016, 10:41

měl bych teoretický dotaz.. Jak je to s regulátory dobíjení.. Z principu mají všechny vstup z alternátoru 3 žlutými dráty a pak dva dráty (někdy zdvojené) k baterce.. Je mi jasné, že bude rozdíl v maximálním možném zatížení, takže asi nepůjde použít regulátor z 50ky na maxi skůtr... ale jsou jinak stejné??

Předpokládám že ostatní rozdíly jsou v mechanickém provedení a v kabeláží a konektorech...

Koupil jsem totiž manželce Beverly 500 a původní majitel místo toho aby regulátor vyměnil, tak jen vyndal kontrolku diagnostiky.. Závadu jsem odhalil a válí se mi tu regulátor z X9 250 (s motorem Honda).. Můžu ho upravit a použít???

macman
macman

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 39
Registrován: 01 čer 2013, 07:38
Skútr / moto: Honda SCV100 Lead/Piaggio Skipper 150/Beverly 500

Re: Regulátor dobíjení - jsou všechny stejné??

Příspěvekod HonzaR » 19 zář 2016, 12:02

Vím o několika případech, kdy se na různé motorky dávali regulátory od tuzemského výrobce VAPE. Takže v principu to jde, nejsem však elektrikář, abych to nějak upřesnil.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1859
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Regulátor dobíjení - jsou všechny stejné??

Příspěvekod macman » 19 zář 2016, 18:30

To je právě to, čemu nějak nerozumím... V létě jsme byli na moto v Alpách a po 500km zdechla CBR600R na regulátor.. Podařilo se nám sehnat regulátor z CBR600RR, který měl jiné držení a jinak napinovaný konektor.. Volali jsme elektrikáři do čech, který nás ujistil, že regulátory jsou shodné, jelikož VAPE nabízí totožný regulátor pro obě motorky.. Regulátor jsme vyměnili a po 1000km opět zdechnul ve Švýcarsku...
macman

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 39
Registrován: 01 čer 2013, 07:38
Skútr / moto: Honda SCV100 Lead/Piaggio Skipper 150/Beverly 500

Re: Regulátor dobíjení - jsou všechny stejné??

Příspěvekod Lubon » 19 zář 2016, 20:57

V základě jsou regulátory záměnné, je důležité zjistit výkony alternátorů zdali ta 250 nemá slabší alternátor jak Beverly, potom na Beverlyně se regler bude moc hřát a časem odejde.Taky je důležité proměřit altík a důsledně prohlédnout vedení k regleru.
Lubon

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 283
Registrován: 18 led 2014, 23:43
Bydliště: Brno-Žebětín
Skútr / moto: Honda X-ADV Honda VFR 800 Triumph Tiger


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron