Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod t.roder » 27 srp 2008, 15:27

Mám otázku .Budu měnit řemen ,válečky,pružinky..atd a nikde jsem nenarazil na jasnou odpověď ,jakým momentem musí být dotažena matice na variátoru a matice na spojce. Mám X9 500 i.e. r.v.02 . Starý typ krytu variátoru,ale to bude asi jedno .Na skutrech 50cm je to kolem 40 Nm,ale 500cm musí mít odhaduji utahovací moment kolem 100Nm .Nevíte to někdo přesně??

Má druhá otázka je spíš pro znalce X9. :Musí se demontovat celý zadek X9 ,abych se dostal k variátoru, nebo jde jen demontovat spodní nelakovány díl,který částečně zakrývá variátor.

Díky předem
Tom z Velbernu
Honda Forza 750
minulost:
Yamaha T Max ABS
minulost bylo Piaggio X9 500i.e
Uživatelský avatar
t.roder

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 101
Registrován: 18 kvě 2008, 07:10
Bydliště: Velbern
Skútr / moto: Forza 750, T Max ,Suzuki AN50 a byl Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod kodajz » 28 srp 2008, 08:04

čau, taky mám pia 500. do variatoru jsem lezl asi 4x a i spojku jsem měl 2x dole. Vždy jsem dal lepidlo na závity a dotáhl na max, no tak nějak to v rukách jde poznat kdy je ten max. Brácha má Nexuse 500 a to samé. Zkrátka bych se dotahování bez momenťáku vůbec nebál, dělají to tak všichni a věř mi, že v itálii si nelámou hlavu ani s lepidlem na závity. Netuším ani kde ty momenty sehnat.
Piaggio Beverly 500
Uživatelský avatar
kodajz

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 11 čer 2007, 08:08
Bydliště: krmelín
Skútr / moto: byl piaggio beverly 500. Teď GILERA NEXUS 500
Tuning / úpravy: custom a lehký malossi

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod KYBLOS » 28 srp 2008, 14:26

Nejenom v itálii :cyclops: Já sem lepidlo nepoužil nikdy a žádnej momentovej klíč taky nemám. Dotáhnu to v momentu, ale to je asi tak všechno :cyclops: :D Prostě rukou, odhadnout sílu, kdy to asi tak stačí a nazdar. Jenom používám takový ty matky s tím plastem uvnitř, či gumou, bo co to je, aby se samy nepovolovaly. B) Dříve sem je ale taky neměl a ani s normální matkou se mi to nepovolilo. :)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod t.roder » 28 srp 2008, 15:08

Tak ten moment nebude problem ,ale zatím žádná dobrá duše ,která mi poradí ,jestli celej zadek demontovat nebo to jde jednodušeji s dostat variátoru.
Tom z Velbernu
Honda Forza 750
minulost:
Yamaha T Max ABS
minulost bylo Piaggio X9 500i.e
Uživatelský avatar
t.roder

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 101
Registrován: 18 kvě 2008, 07:10
Bydliště: Velbern
Skútr / moto: Forza 750, T Max ,Suzuki AN50 a byl Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod Daelimek » 28 srp 2008, 16:23

KYBLOS: Nebo-li pojistné matice... :rolleyes: ;)
Uživatelský avatar
Daelimek

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 660
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: Vybírá se..v merku mám PCX :)

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod KYBLOS » 28 srp 2008, 17:42

No mě je jedno co v tom je. Pro mě za mě to může bejt 10dkg másla a jmenovat se to může klidně svíčková s brusinkami. Prostě mi to připomíná u mých matek modrý plast a brzdí to proti povolení :cyclops: :rolleyes: Všechno ostatní je pro mě nepodstatný.
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod supr.tomo » 28 srp 2008, 19:41

nejlepší je na povolení a utažení vzduchová pistole :D tou to jde hned
Uživatelský avatar
supr.tomo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 415
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mělník
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125
Tuning / úpravy: Variátor Malossi Multivar

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod t.roder » 29 srp 2008, 20:37

[quote=t.roder]Mám otázku .Budu měnit řemen ,válečky,pružinky..atd a nikde jsem nenarazil na jasnou odpověď ,jakým momentem musí být dotažena matice na variátoru a matice na spojce. Mám X9 500 i.e. r.v.02 . Starý typ krytu variátoru,ale to bude asi jedno .Na skutrech 50cm je to kolem 40 Nm,ale 500cm musí mít odhaduji utahovací moment kolem 100Nm .Nevíte to někdo přesně??

Má druhá otázka je spíš pro znalce X9. :Musí se demontovat celý zadek X9 ,abych se dostal k variátoru, nebo jde jen demontovat spodní nelakovány díl,který částečně zakrývá variátor.

Díky předem[/quote]
Pánové téma je jiné .Jak se dostat k variátoru u X9. Díky
Tom z Velbernu
Honda Forza 750
minulost:
Yamaha T Max ABS
minulost bylo Piaggio X9 500i.e
Uživatelský avatar
t.roder

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 101
Registrován: 18 kvě 2008, 07:10
Bydliště: Velbern
Skútr / moto: Forza 750, T Max ,Suzuki AN50 a byl Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod Mirek X9 » 30 srp 2008, 11:09

demontuješ pouze kryt a vzduchový filtr tak to mám já....a stím momentem bych to neřešil prostě pořádně zatáhnout ;)
Uživatelský avatar
Mirek X9

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 36
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Roudnice nad Labem
Skútr / moto: Piaggio X9 200 rv.2004

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod t.roder » 31 srp 2008, 18:22

Tím myslíš nelakovaný plast těsně nad varitorem? Jak tam drží.

Teď jsem si všimnul ,že máš 200ku,ale 500ka má variátor docela velkej a je schovanej pod plasty.

26.10. edit:
Včera jsem si přivezl svojí X9 ze servisu(Moto Filipenský). Nechal jsem si vyměnit řemen,válečky(27,3g),kontrastní pružinu(Malossi barva bíla) a spojkové pružinky (Malossi,barva bílá). K tomu ještě nové gumy Pirelli. A můžu říci ,že jsem byl mile šokován, jak plynule a velmi rychle se skutr rozjíždí. Při prohlídce demontovaných dílů, bych tvrdil ,že to ještě mohlo vydržet, ale ten přenos vykonu na kolo je s použitím nových dílů opravdu úplně jinde.
Škoda jen toho počasí :mad:

Mate podobné zkušenosti ?
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 14:18, celkově upraveno 3
Důvod: Citace posledního příspěvku. Sloučeny 3 příspěvky pod sebou.
Tom z Velbernu
Honda Forza 750
minulost:
Yamaha T Max ABS
minulost bylo Piaggio X9 500i.e
Uživatelský avatar
t.roder

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 101
Registrován: 18 kvě 2008, 07:10
Bydliště: Velbern
Skútr / moto: Forza 750, T Max ,Suzuki AN50 a byl Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod xanta » 26 říj 2008, 21:34

Cím zastavujete kliku na Piaggio Motoru 500? Abyjste povolili vario? Vzduchovou pistol doma fakt nemam :-(
ex Aprilia Atlantic Sprint 500ccm
ex Yamaha Aerox 70ccm
xanta

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 207
Registrován: 08 pro 2007, 15:44
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod Marios » 26 říj 2008, 21:47

Člen Scooter Clubu NM
Marios

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2420
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Hodonín
Skútr / moto: YAMAHA T MAX
Tuning / úpravy: Vše Origginál

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod t.roder » 27 říj 2008, 19:15

Blokovací klíč Buzetti ,který prodávají ve Scootlandu se nedá použít na variátor Piaggio 500 !!!!!!!

Pro zájemce variátor bez krytu,aby bylo jasné,že není místo, kam ten klíč nasadit.

Klíč jsem si k tomuto účelu koupil a využiju ho tak na "padesátku" .Navíc je matka velmi utažená a polořemenice má lopatky jako ventilátor z duralu.Řemenice je odvrtáváním vyvážená a ulomením jedné malé lopatky bych předpokládal velké vibrace !!!
Kopie%20-%20P9230503.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Tom z Velbernu
Honda Forza 750
minulost:
Yamaha T Max ABS
minulost bylo Piaggio X9 500i.e
Uživatelský avatar
t.roder

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 101
Registrován: 18 kvě 2008, 07:10
Bydliště: Velbern
Skútr / moto: Forza 750, T Max ,Suzuki AN50 a byl Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod xanta » 27 říj 2008, 19:35

Díky za radu a super fotku. Na fichlovi jsem jsem zastavoval píst "stoperem" místo svíčky. Tady asi nezbude nic jiného než pneumatická pistole?!

To tady má každý doma pneupistoli a nebo vozí i na výměnu válečku do servisu?

Rozhodně bych to nezastavoval nějkým bazmekem mezi lopatky vetráčku, ale něco by šlo možná nasadit za matku jak jsou tam ty otvory..
Naposledy upravil xanta dne 27 říj 2008, 19:42, celkově upraveno 1
ex Aprilia Atlantic Sprint 500ccm
ex Yamaha Aerox 70ccm
xanta

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 207
Registrován: 08 pro 2007, 15:44
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

Příspěvekod dr.snake » 27 říj 2008, 22:13

pneumaticka pistol alebo si daj urobit fixator ako ja na mieru tam mas dajake dva zarezy tak neni problem
dr.snake

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 262
Registrován: 07 říj 2008, 18:32
Bydliště: kosice slovensko
Skútr / moto: majesty 125

Další

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 6 návštevníků

cron