Kymco Nexxon 50 - problém při podřazení (asi karburátor)

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Kymco Nexxon 50 - problém při podřazení (asi karburátor)

Příspěvekod PowerfulCZ » 27 kvě 2014, 19:17

Dobrý den,
Mám Nexxona 50. Má nalítáno necelých 3000Km. Ale po naježdění cca 600Km stál delší dobu, možná necelý rok, nedotčen pod plachtou a je spíš jisté, že nebyl řádně zajet, ale to se zas tak neprojevilo, alespoň zatím. Vím, že to není dobře, ale náš známý s tím prostě neměl žádné zkušenosti, ale to je teď jedno. Po tom jsem ho koupil a jezdil. Skůtr musel do servisu okolo 2200Km? Asi tak něják... Protože jsem byl taky nováček, tak jsem spousty věcí nevěděl a nechal si poradit. Při jednom rozhovoru došlo na to, že mám možná povolený řetěz, a jiný známý řekl, že mi to pomůže naštelovat. Sám má Kawasaki Ninju, tak jsem mu věřil. Ale nevěděl, že se to má měřit, alespoň u Nexxona v nasednutém stavu, tak to přetáhl a hlavně to našteloval 1-2cm na jednu stranu takže jsem s tím asi 1 Km najel na křivo. Dělalo se to ve spěchu a on měl kalhoty a košili, takže prostě jen tak od ruky noo :D. Takže nakonec strhaly napínáky, které šli nastavit jen pro jednu osobu max. do těch 65 Kg pak už to bylo moc přeplé. Ale to asi není určitě příčina problému, to jsem spíše konstatoval hlavní důvod servisu. Ještě bylo zapotřebí aby zjistili, proč motorka občas po dlouhé jízdě v cca 60-65Km po příjezdu na křižovatku (zastavení) chcípne (né vždy). V servise prý něják dotáhli přívodní hadici či co benzínu, která byla povolená a tak to něják mohlo špatně dávkovat benzín či co. Snad i čistil možná karburátor, ale tomu jsem moc něvěnoval pozornost, tak si tím nejsem jistý a zapomněl jsem se zeptat. A ještě doladili kosmetické vady jako zrcátka, která by jste nikdo nechtěl, pač se sklepávají, kvůli 2 pádům, jeden na vozíku a druhý na nějáké prý křižovatce. No na první nastartování po servise, jsem měl pocit, že motorka má menší otáčky, ale nijak jsem tomu nevěnoval pozornost. Měl sem taky pocit, že lépe jede, ale jen pocit :D Natankoval jsem jednorázově pro pocit, že to pojede lépe, na OMW ten nějáký 100 oktanový benzín(ředěný i 95, která tam ještě byla), ale jak už jsem zjistil, je to jen prodražení, až zničení motoru. Na to jsem najel asi 200 Km. No ale při té cestě domů z Prahy z servisu jsem začal sledovat špatné věci. Motorka opět po delší jizdě v 60-65 Km (tachometrových) zase na křižovtkách chcípala. No a asi 7 Km od domova se mi stalo, že na jedné křižovatce to asi necelou sekundu po rozjedu na 1 nechtěl jakoby táhnou, ale hned se to samo chytlo. Od té doby se to děje často a je to horší, kolikrát takhle po té jizdě zpomalím na 40Km hodím tam trojku a chci po/při průjezdu zatáčkou zabrat tak to 1 až 2 sekundy jakoby jede bez akcelerace prostě si to tak prdí. Je to spíš až ve stavu zahřátého motoru. Trochu jsem přidali otáčky volnoběhu a po dostatečném zahřátí už motor na křižovatkách při zastavení nechcípá, ale ta "neakcelerace" přetrvává. Občas to i střílí do výfuku při rychlém zavření plynu, ale tam je to celkem logické, ale mám pocit, že to dělá i při jen mírném nebo dokonce i jen tak z ničeho nic, ale to už tak nepoznám, pač motor jede "nahlas" a málo to slyším. ještě jsme zkusily zavřít a otevřít přívod benzínu, podle doporučených otáček šroubku, ale to také nepomhlo. Všechno štelování jsme samozřejmě dělali při zahřátém motoru. Jo a svíčka? Tu měnily snad vždy, když byla moto v servise, což je celkem 3x asi za půl roku. Po prvé než nám ji dali známí, pak při garančce a pak při tomhle servisu. 2x NGK a 1x teďka Densolka.

Chci se teda zeptat, jestli nevíte alespoň okrajově, čím to může být?

Omlouvám se Vám za takovou slohovku, ale horzně rád se rozepisuju a nevím co z toho pro Vás může být důležité při posuzování problému. :)

Máme teď v plánu jet ve dvou a prostě po každých cca 10 Km zkusit něják opatrně naštelovat karburátor, jestli se nám nepovede třeba chytit správnost směsi, pokud by to byl ten problém. Pokud ne, tak ještě vymontovat karburátor a vyčistit ho, ale to je trochu pro nás náročnější, takže to budem dělat asi ještě s jiným dobrým známým, který tomu opravdu rozumí a sám si tyhle věci dělá atp.

Ptám se protože víc hlav víc ví. Nechci ze sebe tady dělat pitomce, ale radši se prostě zeptám než, abych to něják složitě koumal. Tak prosím o neukamenování. :D

PowefulCZ
PowerfulCZ

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 12 dub 2014, 15:07
Skútr / moto: Kymco Nexxon 50 :D

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků