Honda SCV-100 - nemá výkon

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod macman » 25 črc 2015, 11:52

Zdravím vespolek..

předevčírem jsem koupil manželce skůtr a vykazuje následující problém... Rozjezd je dejme tomu v pohodě až do 40 km/h.. Pak skůtr velmi neochotně přidává do 60km/h (tachometrových, dle radaru 53km/h) a dál nic.. Pokud jedu naplno, je cítít jak třeba vteřinu má motor tendenci přidat a po chvílí zase ubírá...

S manželkou, která váží 40kg udělá skůtr tachometrových 70... Přitom v techničáku je max. 81...

Při rozjezdu je také znát kolísání výkonu a hlavně mi subjektivně přijde, že motor má nízké otáčky.. Bohužel nemám je jak zjistit a je to jen můj pocit..

Takže CVT rozebrána, na variátoru je vidět že se už delší dobu řemen nedostal uplně nahoru a obě polořemenice se nedostanou až k sobě.. Je mezi nimi cca 2mm škvíra, jako by tam byl restrikční kroužek, ale není... Válečky ve variátoru jsou OK, správná velikost i hmotnost s originálem..Vše jsem vyčistil..

Řemen byl cca o 1mm zbroušený, dal jsem nový - beze změny..

Ke kontrasce jsem se nedostal, mám už objednaný přípravek na zablokování spojky..

Rozebrán karburátor, vše OK včetně trysek.. Membrána nepoškozená...

Jediný co mě momentálně napadá, je že je vyměklá kontraska a tím pádem nejde motor do otáček.. Jenže to by pak řemen na variátoru vylezl až nahoru - což stejně nevyleze...

Už mě nic dál nenapadá, prosím o radu...

macman
IMG_20150724_132524.jpg

IMG_20150724_132533.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
macman

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 39
Registrován: 01 čer 2013, 07:38
Skútr / moto: Honda SCV100 Lead/Piaggio Skipper 150/Beverly 500

Re: Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod zitow » 28 črc 2015, 12:36

Kdyby jsi měl unavenou kontrastku , tak ti jde motor do otáček, ale nepojedeš do kopce, páč ti bude řemen prokluzuvat na zadní polořemenici. Ty přední polořemenice nemůžou jít až k sobě, protože by se do sebe zakusovaly. Jukni ještě na vzduchovou cestu.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod macman » 28 črc 2015, 19:07

Když najdu fotky rozebraných variátorů, tak je vidět že jde řemen podstatně více nahoru než mě.. Navíc pokud má nějaký skůtr omezovač, tak je to často řešeno kroužkem ve variátoru.. Sice tam žádný kroužek nemám, ale chová se to jako by tam byl... 3mm škvíra...

Zkusil jsem jet s odpojeným filterboxem, zkusil jsem opět rozebrat do šroubku karburátor.. Na stojánku motor točí takřka dvojnásobné otáčky, než vytáhne za jízdy... Na stojánku je vidět, že šoupě karburátoru se zcela otevírá.. Zkusím nějak vymyslet, jak vypozorovat chování šoupěte za jízdy..

Jinak jsem zkoušel odpojit EGR, různě zkontrolovat podtlaky.. a žádná změna.. Pořád vytáhne max. 60 a to je na hraně, pokud jedu proti větru, více než 50 nejede.. Do kopce se ovšem rozjede i s mými 100kg bez jakéhokoliv problému..

Jasně.. s tou kontraskou to je kravina.. Spíše se to chová, jako by byla naopak moc tvrdá... Nejde motor do otáček.. Ale pochybuju že by jí někdo měnil, vše je na skůtru originál a podle toho jak vypadá, tak je tam dlouho.. Nicméně i s trvrdou kontraskou bych nakonem měl dosáhnout max rychlosti... Sice pomaleji, ale měl...

Mimochodem ve filterboxu je na separátní hadičce z karburátoru takový mosazný bazmek.. Víme k čemu to slouží??

Jinak díky za reakci.. prostě na to CHCI přijít :-)

macman

-- 28. 7. 2015 19:35 --

Tak jsem se snažil znovu to pochopit s tou kontrastní pružinou... Není to naopak??? Moc měkká pružina znamená, že se variátor má malý protitlak a dříve se roztahuje.. Takže bude mít stále zařazen těžký převod, takže nepůjde do otáček a bude pomalý rozjezd.. Sice by to nemělo ovlivnit maximální rychlost, ale při mých 100kg by byly malé otáčky znamenaly malý výkon a té rychlosti by skůtr nemohl dosáhnout...

začínám se v tom zamotávat... ale z principu bych čekal toto chování...

macman
macman

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 39
Registrován: 01 čer 2013, 07:38
Skútr / moto: Honda SCV100 Lead/Piaggio Skipper 150/Beverly 500

Re: Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod zitow » 28 črc 2015, 22:04

Bazmek zkus vyfotit, asi to bude pro připojení nějaké hadičky. Jestli někde na netu najdeš servisní manuál, tak tam bude délka pružiny v nestlačeném stavu +- uvedená. Asi bych zkusil lehčí válečky, když ti to bez zatížení do otáček jde. A nebo zkus dát podložku pod přitlačný talířek.
https://www.beedspeed.com/images/variator-malossi.jpg

Každopádně novou kontrastkou nic nepokazíš.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod macman » 19 kvě 2016, 22:14

Takže skoro po roce se v tom zase hrabu a stále řeším problém maximální rychlosti... Dokonce jsem se dostal do situace, že jsem si koupil ještě jeden totožný skůtr, abych mohl přehazovat a díly a hledat chybku...

Nechapu, proč na takhle běžný skůtr neexistují nikde náhradní díly, takže kontrastní pružinu jsem nesehnal a hlavně se mi nepodařilo povolit spojkovej koš.. Nicméně, koupil jsem lehčí 8g válečky (origo 10g) a skůtr s nimi má podstatně lepší akceleraci, konečně jde do otáček, ale maximimální rychost je stále stejná... Což mi opět není jasný.. Takže mám vyšší otáčky motoru a přesto jede naprosto stejně.. Zkusil jsem i kombinaci 3x8 a 3x10g a je to takový kompromis mezi zrychlením a zbytečným točením motoru...

Čímž mi je jasné, že kontrastní pružina je slabší, takže dohnáno o fous lehčímí válečky..

K druhému skůtru co jsem koupil, tak je trošku v dezolátním stavu, tachometr se mu zastavil na 52000km, takže těžko říct kolik už má najeto.. Nicméně startuje na brnknutí, dusí se ovšem karburátor a zatím se mi ho nedaří seštelovat.. Abych udržel volnoběh, musí být šroub bohatosti směsi takřka vytočený ven.. minimálně 10 otáček, místo 1,5..

Ovšem polořemenice variátoru stejně jako u toho prvního není sjetá až nadoraz, takže pravděpodobně u tohoto typu řemen nikdy neleze až nahoru... Mimochodem jeho maximálka je naprosto stejná a u obou jsem schopen dosáhnou max 65km/h.. v TP oba 81..

Tu podložku pod segment variátoru vyzkouším.. Rovnou objednám malinko delší řemen a uvidím co se změní...

macman
macman

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 39
Registrován: 01 čer 2013, 07:38
Skútr / moto: Honda SCV100 Lead/Piaggio Skipper 150/Beverly 500

Re: Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod janon » 20 kvě 2016, 10:32

Ze je v TP napsano 81km/h, jeste neznamena, ze teto rychlosti bude skutr bez problemu bezne dosahovat. Je to maximalni povolena rychlost, kterou je skutr za IDEALNICH podminek schopen dosahnout, nikoli bezne dosahovat. Sam jsem 12 let tento skutr mel a najeto poctivych 40t km a u tohoto skutru byla normalne dosazitelna rychlost, tak 70-75. Dal se sice rozvasnit na tech 80, ale to si ho musel, fakt dost drzet pod krkem, ale moturek te v tu chvili "miloval".
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod macman » 20 kvě 2016, 16:51

Takže kroužek pod variátor nic neřeší, jelikož by se muset zkrátit i váleček pod variátorem.. Takhle bych měl jen posunutý variátor a nedala by se už namontovat pastorek na nakopávačku.. Bohužel nejbližší delší řemen je moc dlouhý a pak škrtá o blok variátoru.. tudy cesta nevede..

Ohledně té rychlosti... Problém je celkový nízký výkon skůtru a samozřejmě ta rychost je spíše taková měřitelná veličina, podle které chchi ten skůtr naladit..

V mém případě se jedná takřka o ideální stav.. Cesta je z kopce, poté 500m dlouhá rovina zakončená obecním radarem... A přes 65 se nedostanu (tachometr 70). I s manželčinými 45 kg to rychleji nejede...

Ten skůtr dávám dohromady manželce místo Gilery Runner 50, která jí lítá k 90km/h (nějaké úpravy tam jsou), ale vadí jí hluk... Takže nechci závoďák, ale alespoň přes 70 by se to dostat mohlo..

macman
macman

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 39
Registrován: 01 čer 2013, 07:38
Skútr / moto: Honda SCV100 Lead/Piaggio Skipper 150/Beverly 500

Re: Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod Dusan14 » 20 kvě 2016, 17:28

Tak si kup TGB 125 a nebudes mat problem. Pojde to troska slusnejsie.
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod angel2904 » 20 kvě 2016, 17:47

..že na to chudák nepřišel dříve a sám. Myslím, že přesně na takovou radu čekal :shock: :roll:

macman: zdá se, že jsi šikula kutil. Zkus změřit kompresi ve válci! Máš tam kvalitní a čerstvý benzin nebo nějaký ležák? Co svíčka, je tam správná? Vzduchový fitlr asi čistý máš předpokládám. Když strčíš prst do výfuku, jsou tam jen černé suché "saze" nebo mazlavá černá kaše? Jestli s tím moc nejezdíte, nepoznáš jestli bere olej na úbytku hladiny, ale ta černá by mohla napovědět, že se něco děje ve válci. Zapečené kroužky - malá komprese :idea:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod macman » 20 kvě 2016, 19:06

Přesně tak.. že mě nenapadlo si koupit skůtr s čínským motorem GY6, který oplývá výkonem a spolehlivostí a řeším Hondy.. :-)

Měřák komprese si půjčit mohu, ale kdyby byl problém s kompresí, neočekával bych pohodlné starty na škrtnutí... Obě dvě Hondy startují tak, že se stačí ostře podívat na nakopávačku a chytnou... Samozřejmě jsem u obou seřídil ventily, takže únik komprese nedovřeným ventilem nehrozí... Zkusit to ale mohu..

Jinak benzín u obou samozřejmě čerstvý a svíčku jsem koupil novou NGK CR6HSA - originál..

Kutil jsem, to jo... Asi by mě ani nebavilo si koupit pěkný a pojízdný skůtr.. Raději koupím šrot za pár peněz a hrabu se v tom.. Ale začíná se z toho stávat trošku úchylka.. momentálně mám 6 skůtrů.. :-)

macman
macman

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 39
Registrován: 01 čer 2013, 07:38
Skútr / moto: Honda SCV100 Lead/Piaggio Skipper 150/Beverly 500

Re: Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod macman » 22 kvě 2016, 16:05

Takže závada odhalena.. Včera jsem tomu věnoval celý den a situace se má takto...

mám dva skůtry, pro rozlišení:
modrej = najeto 14000km, koupenej před rokem, problém s výkonem
stříbrnej = najeto přes 52000, koupený před týdnem na pokusy..

Takže u stříbrnýho jsem zjistil, že je vadný obvod sytiče, proto nešla seřídit bohatost směsi.. Po nastartování nejde do sytiče 12V, ale nezjistil jsem odkud to je připojený.. Celej skůtr má všehovšudy jednu pojistku, starovací relé, relé blinkrů a CDI.. Zkoušel jsem to propípat, ale nikam to nevede.. Takže předpokládám, že to je napájené z CDI a přerušený drát... Dále má vadný zadní převod.. V tahu je OK, ale při brždění motorem, nebo jízdě na volnoběh (neseplá spojka) řve jak startující stíhačka.. Olej tam je, ale přijde mi moc řídkej, na to že tam má být lepidýlko SAE 80... Zkusím vyměnit..

Zatímco u modrýho jsem zjistil problém s karburátorem.. Měl jsem ho několikrát rozebranej, vyčištěnej, seřízenej a jakmile jsem si půjčil karbec ze stříbrnýho, tak najednou ožil a začal spolupracovat.. Teď najednou s válečkama 8g hrabe jak o život, s kombinací 3x10g a 3x8g do prudkýho kopce 60 a rovinka přes 80.. Nakonec jsem tedy dal originál válečky 10g a sice to není už takový drak, ale motůrek nebude moc namáhanej..

Zítra zkusím prohodit membrány v karbecích a uvidím.. pohledově nikde prasklá není, jehla se u tohoto karburátoru štelovat nedá, plovák je taky fix bez možnosti seřízení.. Přinejhorším zkusím ultrazvuk...


macman
macman

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 39
Registrován: 01 čer 2013, 07:38
Skútr / moto: Honda SCV100 Lead/Piaggio Skipper 150/Beverly 500

Re: Honda SCV-100 - nemá výkon

Příspěvekod Berry78 » 30 kvě 2016, 12:55

Ahoj Macmane ... stáhni si tady manual: http://www.motorkari.cz/downloader.php?cfile=vnlim .. je tam i schema . U mojeho LEADa jsem měl také problém ze sytičem .. byl úplně shnilý předradný odpor který je vepředu přiděláný pod baterkou na rámu aby se chladil ... na novém bylo napsáno 5-9 Ohm 5W .. při změření ale ukazuje 12 Ohm .. tak nevím :-) .. Jinak sytic má jeden kontakt zapojený na mezi alternátor a regulátor žlutým vodičem ... klidně si ho vytáhni vepředu od regulátoru. Je tam střídavé napětí .. a druhý je připojen na zem přes ten odpor co jsem zmiňoval zeleno černým vodičem.
Berry78

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 30 kvě 2016, 12:37
Skútr / moto: Honda SCV 100 LEAD
Tuning / úpravy: Vyhrivane rukojeti Oxford, alarm na DO, výstražné blinkry, Palubní voltmetr


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz a 21 návštevníků