Honda Pantheon 150 2T - po výměně motoru nestartuje

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Honda Pantheon 150 2T - po výměně motoru nestartuje

Příspěvekod vikous » 03 čer 2010, 14:06

Skůtr jsem koupil s 125ccm motorem s najetými 40tkm a hvízdajícím ložiskem na klice, sehnal jsem 150ccm motor s najetými 15tkm, který do skůtru podle typu patří. Se starým motorem skůtr startoval a jezdil, po výměně motoru nechce nastartovat.
"Nový" je blok motoru, hlava, válec, píst, klikovka. Ostatní jsem přeházel z původního motoru. Vše jsem poskládal dohromady a teď skůtr nechce nastartovat. Startér motorem točí, svíčka jiskru hází, po pokusu o nastartování je svíčka mokrá.

Zkoušel jsem:
- vyčistit karburátor
- novou svíčku
- nový VN kabel
- nabít baterku
- odpojit automatický sytič, pokud posvítím do obtokovového kanálu toho sytiče vidím, že je nahoře a tryska je tedy otevřená.
- startovat se sundaným airboxem a hadrem namočeným v benzínu strčeným v sání
- startovat se sundaným airboxem s rukou na sání - podtlak byl cítit. Ruku jem měl od benzínu z karburátoru vyteklo cca 1ml benzínu - to nevím jesli je dobře.

Zdá se mi, že motor má po cca 10s startování tendenci chytnout - startér začne motorem točit rychleji, jako by to trochu zapalovalo, koleno výfuku je pak teplé i svíčka je po vyšroubování teplá.
Taky nevím jak mám zjistit předstih, jestli to třeba nepálí pozdě, nebo brzo.

Moje 15 let staré zkušenisti s fichtlem a kejvačkou mi tady už nestačí. Budu rád za každý i sebemenší nápad a připomínku co s tím dál.

8.6. edit:
Další pokusy, které jsem provedl:
- zkusil jsem jinou cívku.
- koupil jsem jiný benzín a pustil jsem ho do karburátoru samospádem z PET láhve.
pořád ta potvora nechce nastartovat...

Ještě jeden dotaz: když točím motorem startérem s vyndanou svíčkou jisku to hází. Když točím ručně tak to jiskru nehází (zapalování zapnuté mám). Máte někdo zkušenosti jak to funguje?

10.6. edit:
Vyřešeno. Panťák už jezdí.
Na radu automechanika "stříknout do sání něco, co hodně hoří" jsem sundal baňku z příruby mezi karburátorem a klapkami sání a do uvlolněné díry jsem, za stálého startování, stříknul Berner čistič brzd. Chytlo to, z vejfuku se vyvalil bílej kouř, čadilo to pak asi 10minut.Od té doby už Panťák startuje a jezdí, bez kouření.
Naposledy upravil KYBLOS dne 19 lis 2013, 15:27, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Honda Pantheon 150 2T - po výměně motoru nestartuje

Příspěvekod DJcz » 29 zář 2013, 00:25

Ahoj mám v plánu udělat totéž a tak mě zajímá kolik ti to teď jede? A nezapomeň že tachometr kecá (ukazuje o 15km/h víc) nejlepší je změřit to navigací..
DJcz
DJcz
Uživatelský avatar
DJcz

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 52
Registrován: 11 črc 2013, 23:20
Bydliště: UH.Hradiště-Štěpnice
Skútr / moto: Kymco Downtown 125
Tuning / úpravy: Variátor multivar,válečky,otevřený výfuk,kryty rukou,větší zrcátka,přídavné brzdové světlo,přídavný voltmetr/teploměr,topcase 64L,držáky navigace a kamery+USB zasuvky4x.

Re: Honda Pantheon 150 2T - po výměně motoru nestartuje

Příspěvekod vikous » 14 říj 2013, 14:45

Asi tě zklamu, já jsem ten motor neměnil kvůli maximálce. Maximální rychlost mě zajímala kdysi, když jsem jezdil, v 15ti, na Simsonu a z toho už jsem dávno vyrostl. Vůbec netuším kolik ten fichtl jel před a po výměně motoru.

Měnil jsem motor kvůli tomu, že mi to nechtěli přehlásit. Na skůtru byl motor JF05E a v TP byl KF02E, a zároveň začalo hvízdat ložisko na klikové hřídeli, a zároveň jsem sehnal správný motor s najetými málo kilometry za slušnou cenu.

V akceleraci a normální jízdě jsem žádnou změnu nezaznamenal, tedy potom, co jsem tam vrátil 15,5g válečky.
S 16g válečky a 150ccm motorem fichtl akceleroval pomaleji, než s15,5g válečky a 125ccm motorem.

Osobně si myslím, že měnit motor jen kvůli těm 25 kubíkům nemá smysl, víc bude IMHO znát stav toho motoru, jak to bylo zajetý atd...
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Honda Pantheon 150 2T - po výměně motoru nestartuje

Příspěvekod DJcz » 14 říj 2013, 15:49

Tak jsem tam kde jsem byl.. zase nevím o kolik se to zlepší..
DJcz
DJcz
Uživatelský avatar
DJcz

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 52
Registrován: 11 črc 2013, 23:20
Bydliště: UH.Hradiště-Štěpnice
Skútr / moto: Kymco Downtown 125
Tuning / úpravy: Variátor multivar,válečky,otevřený výfuk,kryty rukou,větší zrcátka,přídavné brzdové světlo,přídavný voltmetr/teploměr,topcase 64L,držáky navigace a kamery+USB zasuvky4x.

Re: Honda Pantheon 150 2T - po výměně motoru nestartuje

Příspěvekod Kuboo » 31 kvě 2014, 12:41

ja taktiež do môjho pantheona uvažujem vložiť motor 150 lebo už mam nabehané tiež cez 40 tisic a už keby som to mal generalkovať tak aspon 150ccm a valčeky neviem ake mam dnu musim to vybrať zmerať a objednať nove ;) motorický som spokojný ale občas by tých par kobiliek navyše sa hodilo ;).... napadla ma vec či by som tam nenarval z foresighta motor 250 4takt ;) ale asi je to blbý napad
Kuboo

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 14 srp 2013, 09:18
Skútr / moto: Honda Pantheon 125


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron