Gilera Nexus 250 - chcípá a nedrží otáčky

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Gilera Nexus 250 - chcípá a nedrží otáčky

Příspěvekod filip.nenicka » 11 čer 2019, 19:07

Ahoj.
Mám skútr Gilera Nexus 250 rok výroby 2007. Skútr mi při příjezdu do garáže najednou chcípl a od té doby v podstatě nejede. Nastartuje, ale není schopen dlouhodobě udržet volnoběh a do pohybu se dostane pouze kmitáním plynu a to s divným zvukem a s problémy. Zkoušel jsem vyměnit svíčku, vytáhli jsme benzínové čerpadlo a vypadá že jede. Vycucl jsem benzín a dal tam nejdražší od shellky ale nepomohlo. Další co nás napadá je vstřik, ale ten je drahý na to ho jen tak koupit bez toho aby jsme to na 100% věděli. Měl někdo podobný problém? Nějaké rady co by to mohlo být, případně jak na 100% ověřit ten vstřik? Ještě nás napadlo sehnat někoho kdo má stejný vstřik a narychlo to prohodit. Máte někdo nexuse 250 z jižní moravy? :D Vzduchový filtr byl vyčištěný nedávno.

Díky za rady.

Filip.
filip.nenicka

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 11 čer 2019, 18:59
Skútr / moto: Gilera Nexus 250

Re: Gilera Nexus 250 - chcípá a nedrží otáčky

Příspěvekod LukášV » 01 srp 2019, 06:41

Jak to dopadlo ? Podobný problém mám u 500ky.
LukášV

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 31 črc 2019, 22:59
Skútr / moto: Nexus 500

Re: Gilera Nexus 250 - chcípá a nedrží otáčky

Příspěvekod mhi » 12 zář 2019, 23:05

Mam takovou babskou radu ohledne vstriku, ono se jich nedela az zase tak moc druhu. V ramci jedne typove rady se lisi jen charakteristikou otevreni/zavreni a kolik nadavkuji paliva.

Takze lze vcelku snadno vzit PODOBNY vstrik treba z auta a vyzkouset. Drzel bych se vypoctu aby zdvihovy objem na valec byl co nejpodobnejsi (tzn. u ctyrvalce x 250 = cca 1 litr). Vyzkouseno, funguje to. Dokonce i kdyz je ten rozdil skoro osminasobny, akorat se to rychle uleje. Vrakoviste urcite bude mit nejaky levny vstrik.

Samozrejme to je jenom na test, ne na jezdeni.

Druha vec je, ze do vstriku musi jit palivo pod tlakem, je potreba zkontrolovat zda palivove cerpadlo opravdu tlaci a regulacni ventil skutecne reguluje jak ma. To resi manometr z nejakych vodo-topo e-shopu za asi 200 Kc. + sikovne ruce.

Vstrik se da vyzkouset tez tak, ze se pripoji velka strikacka plna benzinu a zacne se vsi silou tlacit a u toho se startuje - dokonce se takhle da chvili motor udrzet v chodu. Pozor na necistoty, nektere vstriky nemaji ani filtracni vlozku.
mhi

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 15 úno 2019, 15:14
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Peug JetForce 125, Satelis 125, Simson SR50


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: srnka1010 a 7 návštevníků