Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod pattuning » 18 kvě 2017, 22:02

Ahoj všem,

skútr přestal startovat, resp. poslední dobou startoval čím dál hůře. Provedena demontáž motoru mimo rám skútru, sundána hlava a válec - přidřený...
Drážky na pístu i válci brutální. Objednám válec asi RMS litina - pokud neexistuje jiné řešení. Dále asi bude potřeba vyřešit příčinu - olejové čepradlo.
Řemínek je OK, není přetržený ale raději vyměním. Olejové čerpadlo zkusím vyndat a nějak zjistit zda funguje a tady je problém jak povolit šroub řemenice variátoru - nějaký nápad abych nezničil kliku???? Co může odejít na mechanickém olejovém čerpadle? Přívodní hadice oleje plná oleje - výstupní do motoru suchá... :-(

Poprosím o rady, děkuji. Případně pokud má někdo použité a hlavně použitelné díly nabízejte...

díky
pattuning

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 18 říj 2009, 13:59

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod Foter » 19 kvě 2017, 22:43

Ja som vario blokol týmto: http://www.scootland.cz/zbozi/r-p-bloko ... iaggio-50/
Dá sa vyrezať z cca 2,5mm plechu,presnosť tvaru nemusíš dodržať,hlavne aby tam boli zuby na remenicu a voľné diery pre skrutky.Spodna sa dáva do diery pri tom nešťastnom čerpadle.Tu to máš ako pre školáka,teda aj pre penzistu :) ja som si sám nahodil multivar podľa tohto:https://www.youtube.com/watch?v=ZANXyeNGPsk
Z toho čerpadla mám ja stará škola tiež strach,zvlášť,keď píšeš olej pred,sucho za a remeň ok.Niekde tu bol aj návod,ako ho odstaviť,že nestačí len vybrať remeň.Tankujem v garáži spolu s VIFom,ľahko pridám aj olej.....
Prosím napíš potom,čo bolo čerpadlu.
1973-Jawa 21,1975-Jawa 20,1979-ČZ 175,1986-Jawa 350,30 rokov bez 2 kolies,1982-2016 12ks os.autá,2016-nový začiatok X-max 250ABS
Uživatelský avatar
Foter

25+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 29
Registrován: 15 lis 2015, 10:27
Bydliště: P.Bystrica
Skútr / moto: X-max 250 ABS 2016 matt grey

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod pattuning » 29 kvě 2017, 14:37

Provedl jsem zakoupení blokovacího nástroje variátoru, rozebral motor, koupil válec s pístem, vše namazal a složil, ale skútr ne a ne naskočit, jen blafe. Provedeno měření komprese - cca 3 bary :-(

Nevím jaký má být správná komprese, ale provedl jsem měření motorové pily (taky 2-takt) a je tam okolo 8-barů


Opětovná demontáž, ale na žádnou chybu při skládání jsem nenarazil... Netuším co s tím.... Jinak olejové čerpadlo jsem dle návodu z youtube rozebral, vyčistil, nic poškozeného nenašel. Nemám možnost ověřit, motor neběží. Vůbec netuším proč motor nemá kompresi. :-( Výrobní chyba válce???

Pokusím se sehnat nějaký použitý válec v dobré kondici, jinak nevím co s tím motorem dělat.
pattuning

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 18 říj 2009, 13:59

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod stretavka » 29 kvě 2017, 14:47

ještě bych vyměnil gufera na klikový hřídeli - jestli ti pod nima profukuje, tak pak se není čemu divit, že není komprese. Otázka pár korun, jen potřebuješ cajk na sundání variátoru a magneta.
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 496
Registrován: 21 črc 2011, 12:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod pattuning » 29 kvě 2017, 15:27

Ahoj,

děkuji za informaci, zkusím tedy rozpůlit a sundat zápalko (přípravek si vyrobím kdyžtak) ještě bych poprosil o informaci či konfrontaci - přeci gufera jsou pod pístem, maximálně by mohli natáhnout falešný vzduch, ale komprese (tlak) se tvoří nad pístem??? Vždycky si nějaký vzduch někde natáhne???
Nebo se mýlím???

Nemáte info, kdo by na ten motor mohl mrknout? Ideálně Brno a okolí, ale nemám problém i dál....Motor je vymontovaný vyčištěný a leží zrovna na stole...

díky
pattuning

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 18 říj 2009, 13:59

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod Argo22 » 29 kvě 2017, 18:37

sice pises ze si koupil valec ale vzal si i pist a novy krouzky ?
Argo22

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 25 kvě 2017, 12:00
Skútr / moto: piaggio X8 125

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod nem.pe » 29 kvě 2017, 19:42

a co klapky na sání jsou v pořádku?
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod pattuning » 29 kvě 2017, 20:47

#Argo22: sice pises ze si koupil valec ale vzal si i pist a novy krouzky ?

koupil jsem celou sadu:

http://www.scootershop.cz/858-valec-rms-50ccm-0091-aprilia-gilera-piaggio.html
Obrázek

#nem.pe: a co klapky na sání jsou v pořádku?

klapky jdu vytáhnout.... díky za nápad
pattuning

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 18 říj 2009, 13:59

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod TUNER » 31 kvě 2017, 07:56

V Brně můžeš zajet do Scootlandu i s motorem ať ti na to mrknou. ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod pattuning » 31 kvě 2017, 12:39

V Brně stříkačky DiTech neberou - nedělají. Spíš mě zajímá jaká má být komprese - minimální schopná pro start motoru - bohužel bohu měřit jen při studeném motoru, teplý logicky nemám možnost otestovat, nenastartuje.
pattuning

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 18 říj 2009, 13:59

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod Argo22 » 01 čer 2017, 20:59

no koukam ze je to 2 takt takze skusit kouktout gufera na klice... jinak tlak by mel byt podle me aspon 8 bar :D pises ze je to strikacka.. takze pokud je to tak tak pak muze byt v haji i nakej snimac... nevim jak to je konkretne u tehohle skutru ale u aut mas snimac otacek na klice.... skus jestli te to vubec hazi jiskru... pokud bude hazet a svicka je mokra je problem nekde v predstihu.... bud se mohlo pootocit magneto na klice (ustrihne se klinek )nebo pak uz nevim :D este me napadla posledni vec jestli to treba nema imobilizer .. :D
Argo22

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 25 kvě 2017, 12:00
Skútr / moto: piaggio X8 125

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod pattuning » 04 čer 2017, 19:23

Doplnění info - sundal jsem klapky (membránový blok) - nalil jsem do domečku benzín a ten se jen velmi pomalu ztrácí, opticky netěsnost není vidět.

Gufera můžu samozřejmě vyměnit, nicméně žádná mastnota v jejich okolí není vidět.

Motor má najeto něco přes 20-tis km a je původní, takže přidření díky nefunkčnosti olejového čerpadla je logická, ale co prostě nechápu, že po výměně sady válce s pístem, nemá dle všeho motor "správnou" kompresi. I při otáčení motoru rukou nepůsobí žádným extra odporem, při startování motor točí skoro jak bez svíčky, což nízkou kompresi potvrzuje. Jelikož si nepřipadám jako totální technická lama, netuším kromě vadné nové sady příčinu.

Pro porovnání a vyloučení vady měřiče komprese (není to home made, ale továrně vyráběné zařízení) jsem zkusil změřit kompresi na motorové pile cca 9-barů (motor studený).

Nemám problém motor, který je kompletně vymontovaný - oddělený od scootera komukoliv kdo tomu rozumí dát do péče, ale prostě nikoho takového neznám.... :-(

Díky všem za jakýkoliv nápad, podmět....
pattuning

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 18 říj 2009, 13:59

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod pattuning » 06 čer 2017, 19:45

Tak namontován druhý válec, se 100 procentní zárukou, originál Piaggio... Komprese po namontování 3 BARy... :-(

Odesláno z mého Redmi Note 2 pomocí Tapatalk
pattuning

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 18 říj 2009, 13:59

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod nem.pe » 06 čer 2017, 20:49

hlava je vždy stejná?
nemůže být prasklá, jinak mě ještě napadá těsnění pod hlavou netlakuje to chladící okruh?
pokud dáš dva různé válce a vždy tam jsou jen 3 bary komprese je divný
protože kdyby gufera na klice tak si to přes ně prostě natáhne a komprese tam nějaká bude
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Aprila SR 50 - Ditech (motor Piaggio) - přidřený

Příspěvekod pattuning » 09 čer 2017, 07:09

Prostě taková je komprese... :-(

Teď probíhá výměna ložisek a gufer na klice...

Odpo budu možná moudřejší....ObrázekObrázek

Odesláno z mého Redmi Note 2 pomocí Tapatalk
pattuning

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 18 říj 2009, 13:59

Další

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron