Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Diskuze o stylingu skútrů. Úpravy vzhledu. Plasty, lak, světla, hudba,...

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod KYBLOS » 28 úno 2011, 08:51

Ne není to dálkovejma. Dálkový sem mu tam pustil až poté, co sem se k němu moc přiblížil - právě proto, že nebyl pořádně vidět. Prostě si představ, že vyjíždíš na most - ne rovnej, ale oblý nahoru. Naproti tobě svítí - teda trošku - zapadající slunce a tím, že vyjíždíš na most tj. auto má předek výš než zadek, se dostaneš do roviny se sluncem, takže ti svítí přesně do xichtu. V tu chvíli ti šedá, či stříbrná barva auta před tebou splývá s okolím, protože most je šedivý, paneláky v pozadí sou šedivý, prostě většina věcí okolo je šedivá. Kdyby mu svítili zadní světla tj. červená, narušilo by to tu splývající šedivou a já bych ho viděl. Je celkem složitý popsat přesně tu situaci, proto je to tak dlouhý :roll:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod jel.en » 28 úno 2011, 16:42

já tomu rozumim... Takže si se dostal, do jedný přímky se sluncem, mostem a xichtem... A kde byl měsíc? :shock:
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod Jerry40 » 28 úno 2011, 18:10

:D :D :D :D :D ten byl asi v zatmění. :wink: :wink: :wink:
Goldwing 1800
Uživatelský avatar
Jerry40

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 75
Registrován: 10 čer 2009, 21:47
Bydliště: Praha 6-Řepy
Skútr / moto: Honda Silver Wing 600 ABS PRODÁNO

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod KYBLOS » 28 úno 2011, 18:12

Tak nic. Už se nebudu vyjadřovat, když už ani jel.en nemůže přijmout vysvětlení bez toho, aby nehledal něco jak si rejpnout. :( Jel.ene nevím kde se v tu chvíli nachází měsíc a nezajímá mě to, mě oslňovalo zapadající slunce. Nebudu tady pořád dokola vysvětlovat danou situaci. Dělejte si co chcete. Já světla vpředu s tím, že zadek nesvítí nepříjímám. Rozhodně pokud taková situace znovu nastane, pustím mu tam dálkový přesto, že je to proti předpisům. Neměli zákonodárci tohle povolit. Když nevidím pořádně já jeho kvůli tomu, že není schopnej používat klasický světla, tak mě ohrožuje, páč to do něj můžu narvat a to mi vadí.
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod Dom999 » 28 úno 2011, 20:57

tomu rozumim jde o to zda by jsi ty svetla proti tomu slunco videl ale je pravda ze v ten okamzik co jsi popsal tak jsi ho videt nemohl.
A jeste se chci zeptat proc to denni sviceni u tech skutru delate kvuli spotrebe nebo proc?
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod MisaKacenka » 28 úno 2011, 22:32

Kyblik: Chapu to a plne rozumim :) taky to neakceptuju :) je to blbost :)

Dom: Z nudy :)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod jel.en » 01 bře 2011, 08:52

Tak tedy ještě jednou pro KYBLOSE. V předjarním a podzimním období je slunce vůči horizontu velice nízko a tak vzniká přesně to co popisuješ (stává se to i po dešti, kdy de sluneční svit "opře" do mokré silnice) a poloha měsíce na to nemá vliv :wink: Jde o to, že každej člověk v těchto podmínkách mizerně vidí a jediná pomoc jsou brýle 8) .Nejsem si jistej jak se jim přesně říká, ale myslím že polarizační.Každopádně sou drahý jako vepř :cry:
Světla pro denní svícení.Pokud jsou už přímo od výrobce svítí velice dobře a jen v PŘEDNÍ části vozidla.Tam bohatě stačí, už jen proto že se mají používat když není snížená viditelnost.Zadní část osvětlena být nemusí.Stále nějak nechápu co se ti na tom nezamlouvá? Pokud si myslíš že je to nějaká novinka, "jsi vedle jak Baťa s dřevákam" Pouze se to rozšiřuje.(Dřív také mněla jen malá část aut zadní mlhovku a dnes jí maj všichni.)

Co se týče debaty o denních světlometech na motorce, podle mého je mnohem bezpečnější, vzít si reflexní (žlutou) vestu, která vyjde mnohem levněji a nemusim se nikde přít o to jesli je schválená nebo ne. 8)
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod KYBLOS » 01 bře 2011, 10:08

Tak snížená viditelnost v danou chvíli byla a teď mi řekni, jestli si každej řidič stoprocentně uvědomuje, kde je hranice špatné viditelnosti a tedy, že v tu chvíli to musí přepnout na klasická světla? No a když si to uvědomí, neříkej mi, že nikdy nezapomene. :roll: Kdyby svítila klasika, nemusel by nad tím přemýšlet tj. kdy to přepnout apod. a taky by na to nezapoměl, tedy pokud nezapoměl rozsvítit světlomety po nasednutí do plechovky a než se rozjel. Jednoduše na tom nevidím žádný plus, spíš přesně naopak. Nevím jestli nějaký nový Mercedes, BMW apod. mají, či nemají nějaký automatický vyhodnocování dané situace venku a přepnou se sami na normální světla, pokud je náhle venku snížená viditelnost, ale jestli ano, tak na takovou plechovku asi každý nemá. 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod jel.en » 01 bře 2011, 10:27

dáváš dohromady lidskej faktor a přírodní podmínky.Do lidskejch mozků já opravdu nevidim.U těch světel pro denní svícení je to navíc ekologický lobby.Když si vemu že při rozsvícenejch světlech je větší spotřeba PHM (a ím i větší vypouštěné emise) je toto řešení vcelku logické.Hlavně když bych si sečetl počet vozidel krát uspořené PHM.
Jednoduše ti můžu napsat: MŮŽEŠ NADÁVAT, STĚŽOVAT SI, ALE TO JE ASI TAK JEDINÝ, CO S TIM MŮŽEŠ DĚLAT.PROSTĚ SI ZVYKNI. :lol: Pokud někoho přehlídneš budeš na vině ty.Pokud budeš svítit na lidi dálkovejma a nějakej aktivní policajt tě zastaví, dostaneš pokutu. Pokud natrefíš na nějakeho magora, zastaví a rozbije ti ciferník že ho oslňuješ :mrgreen:
Takže jediná rade je jezit opatrně. :wink:




PS: Myslim že tuhle debatu oba ženeme do extrémů a ani jeden z nás neustoupí... (ale já mám pravdu!) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod KYBLOS » 01 bře 2011, 10:50

Asi máš recht čéče, házíme na to bobek :roll: Ty máš tvrdý paroží a Kýbl dno, takže to by bylo nekonečný :mrgreen: Jedu se projet za Tomulátorem, když je tak hezky :D
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vp

Příspěvekod Jerry40 » 14 dub 2011, 17:34

jel.en dávám ti 100% souhlas. Vkaždém případě pokud jedu přes horizont kam nevidím a mám v proti sobě ještě sluníčko tak prostě zpomalím proto že tam může být cokoliv a pokud tam pojede třeba superb I kterému jsou vidět koncová světla na 20m a ještě za tmy tak může svítit jak chce stejně ho neuvidíš a kyblos ty se podívej co se rozumí "snížená viditelnost". :wink: :wink: :wink:
Goldwing 1800
Uživatelský avatar
Jerry40

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 75
Registrován: 10 čer 2009, 21:47
Bydliště: Praha 6-Řepy
Skútr / moto: Honda Silver Wing 600 ABS PRODÁNO

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vp

Příspěvekod hagrid » 14 dub 2011, 21:55

Máte někdo zkušenost s tímhle: http://www.e-xenony.cz/led-diody/led-za ... 4--9led-6w ?

myslím svítivost......
MBK 300 Kilibre kilibre(kyselaryba)email.cz
Uživatelský avatar
hagrid

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 676
Registrován: 28 zář 2010, 22:00
Bydliště: Sezimák dvojka
Skútr / moto: MBK 300 Klilibre, Baotian Cyborg QT 50

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vp

Příspěvekod Psycho vlk Wolf » 14 dub 2011, 22:04

Třeba se to bude někomu hodit 8)

Informace společnosti TÜV SÜD Czech, s.r.o., týkající se
DENNÍHO SVÍCENÍ JEDNOSTOPÝCH VOZIDEL



Provozování denního svícení u jednostopých vozidel umožňuje mezinárodní předpis EHK č. 53, který je platným i v ČR a popisuje montáž a použití denních svítilen u motocyklů kategorie L3 (Lc), tzn. motocykly o obsahu vyšším než 50cm3.
Denní svícení na mopedech a skútrech - kat. L1 (LA) do objemu 50cm3 není řešeno žádným mezinárodním EHK předpisem ani směrnicí ES.
Svítilny pro denní svícení musí být schváleny dle předpisu EHK č. 87 neboli homologovány pro denní svícení. Svítilny musí být na krytu označeny homologační značkou:


ObrázekRL 00 XXXX , kde


E homologační zkratka předpisu EHK-OSN
XX dvě číslice značí kód státu, kde byla homologace udělena (01 SRN,..08 ČR,...)
RL Running light - značka denní svítilny dle předpisu EHK 87.00
XXXX číslo, udělené homologace


TOTO OZNAČENÍ MUSÍ MÍT VŽDY KAŽDÁ DENNÍ SVÍTILNA !


Pokračování na str. 2 – montáž a zapojení
VÝTAH Z PŘEDPISU EHK č. 53.01, doplněk 11 z 9.12. 2010
Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel kategorie L3 (motocykly) z hlediska montáže jejich zarízení k osvětlení a ke světelné signalizaci

5.11.1. Pokud je namontována denní svítilna, musí se automaticky rozsvítit, pokud motor beží. (Pokud není denní svítilna namontována, musí se automaticky rozsvítit potkávací světlomet, pokud motor běží)
6.13. DENNÍ SVÍTILNA
6.13.1. Užití
Volitelné u motocyklu.
6.13.2. Počet
Jedna nebo dvě svítilny homologované podle předpisu č. 87.
6.13.3. Uspořádání
Žádné zvláštní požadavky.
6.13.4. Umístění
6.13.4.1 Na šířku:
6.13.4.1.1 Nezávislá denní svítilna může být montována nad, pod nebo po straně jiné přední
svítilny/světlometu. Pokud jsou tyto svítilny/světlomety nad sebou, musí být vztažná osa umístěna v podélné střední rovině vozidla; pokud jsou tyto svítilny po straně, nesmí být okraj svítící plochy dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla
6.13.4.1.2 Denní svítilna, která je sloučená s jinou přední svítilnou / světlometem (dálkový světlomet nebo přední obrysová svítilna), musí být montována tak, aby okraj její svítící plochy nebyl dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla.
6.13.4.1.3 Dvě denní svítilny, z nichž buď jedna nebo obě jsou sloučené s jinou přední svítilnou/ světlometem, musí být montovány tak, aby jejich vztažné středy byly umístěny symetricky vůči podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.1.4 V případě dvou denních svítilen nesmí být vzdálenost mezi jejich svítícími plochami větší než 420 mm.
6.13.4.1.5 Maximální vzdálenost oddělení se nepoužije, pokud denní svítilny:
a) jsou ve skupině, sdružené nebo sloučené s jiným světlometem, nebo
b) leží na průmětu předního obrysu motocyklu na ortogonální rovině kolmé
k podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.2 Na výšku:
Nad zemí nejméne 250 mm a ne výše než 1500 mm.
6.13.4.3 Na délku:
Na předku vozidla.
6.13.5 Geometrická viditelnost
Horizontálně: směrem ven 20° a směrem dovnitř 10°.
Vertikálně: směrem vzhůru 10° a směrem dolů 10°.
6.13.6. Orientace
Směrem dopředu. Svítilna (svítilny) se může pohybovat současně s úhlem řízení.
6.13.7 Elektrické zapojení.
6.13.7.1 Pokud je denní svítilna namontována, musí se rozsvítit automaticky, pokud je zařízení, které startuje a/nebo zhasíná motor, v poloze, která umožňuje, aby motor byl v provozu.
Denní svítilna se automaticky zhasíná, pokud se rozsvítí světlomety s tou výjimkou, kdy se světlomety užívají k varovnému rozsvícení krátkodobých intervalech.
Dále se svítilny/světlomety o nichž se hovoří v odstavci 5.10 nerozsvěcují (přední, zadní obrysová sv.,
osvětlení SPZ (zatím)), pokud je denní svítilna (svítilny) rozsvícena.
6.13.7.2 Pokud je vzdálenost mezi přední směrovou svítilnou a denní svítilnou rovna nebo menší než 40 mm, může být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby buď:
(a) denní svítilna zhasla, nebo
(b) její svítivost se snížila
po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.7.3 Pokud je směrová svítilna sloučená s denní svítilnou, musí být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby denní svítilna zhasla po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.8. Sdělovač (kontrolka)
Sdělovač zapnutého obvodu je volitelný.
Suzuki GS500E
Uživatelský avatar
Psycho vlk Wolf

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 99
Registrován: 12 kvě 2010, 15:03
Bydliště: Praha 4 / Lhotka
Skútr / moto: Kymco Quannon 125

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vp

Příspěvekod jel.en » 14 dub 2011, 22:08

Já myslim že odpověď máš přímo u výrobku ;-)

"Žárovka není schválena pro provoz na pozemních komunikacích. Určeno pro tuningové účely.
Není vhodné pro noční jízdu, vhodné spíše pro tuning. Nemá větší svítivost než klasická žárovka."

Kam by si to chtěl dát?
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: Světla pro denní svícení

Příspěvekod medved.m » 20 čer 2013, 18:00

 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Předchozí

Zpět na Styling

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků