Musíte rozlišovat v jaké významu slovo Čína používate. Jedna možnost je "Vyrobeno v Číně" (Mada in PRC) a to může být na výrobku jakékoli značky (Apple) a kvality a druhá možnost je "je to Čína" ve hanlivém smyslu označení nekvalitního levného výrobku z Číny nebo Asie (oni si ti číňani si dělaji fabriky v okolních asijských státech, kde je levnější pracovní síla než u nich). Mnohé výrobky jsou výrobně pomíchané (brzdy, vstřiky, pneu, ABS). Taiwanci mají samozřejmě své montovny na pevnině. A ty montovny ... jak píše @BurnesOldman ... oni jen montují a mnohý výrobce si sám dodá či nakoupí část nebo většinu dílů podle svého gusta. Z toho plyne, že rozhodující je značka výrobce.
I když haníme tyto Číny, mají poměr cena výkon skvělý (někdy je to vykoupeno trochou trápení). Ale vždycky jde jde o peníze. Pokud je nízký rozpočet musí se človíček rozhodnout zda si za 40 tisíc koupí nový levný v záruce nebo ojetinu zvučnější značky kde ho nějaký servis a vady mohou a nemusí potkat. I ty Číny po vychytání počátečních much někdy jezdí překvapivě spolehlivě ... ale je to loterie.
Ojetiny značkových výrobců - taky super. Tříletý stroj za 70% ceny třeba ... proč ne. Dtto starší. Kdybych posuzoval třeba svůj prodaný DT 125 po třech letech ... i po pěti letech bych ho bral a věřil bych mu. Asi by mne zajímaly kusy z ČR od prvního majitele (možná i druhého )
Já bych "čínu nehaněl" spíše bych porovnával možnosti rozpočtu a možnosti trhu v rámci rozpočtu.