Skuter celorocne

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým JardaB v 18 úno 2021, 18:18.

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod duky5 » 18 úno 2021, 18:48

Pcx je vzduchom chladený? Bol som v tom že je to vodník...
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 107
Příspěvky: 1200
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod Webka » 18 úno 2021, 20:23

LadoM, "no jisťééé" proto byl skútr vymyšlen. Za chladného počasí nejdříve nastartím skútra a pak se oblíkám, takže vyjíždím již s částečně zahřátým motorem (viz ukazatel teploty chladící kap.). A prostě mu nedávám hned napít. Cca 2km jízdy a je motor zahřátý (viz ukazatel teploty chladící kap.). V zimním období na skútru nejezdím. Mě to stačí v dubnu a říjnu. Několikrát se jsem se vyválel a to vždy za nepřízně počasí, vždy při dobržďování a odbočování, potlučenej jak píšťala, K.O. vazy v koleni jak jsem se to snažil upádlovat. Za nepřízně počasí, vždy jedu defenzivně jinak to ani nejde a to mě moc neba. Tak hodně štěstí.
P.S. Ještě pár týdnů a je to tady i když vychytat pěknou SO/NE.
Webka

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 17 říj 2011, 10:41
Bydliště: Praha - Uhříněves
Skútr / moto: SH 150/ Scarabeo 200 Light/ Beverly 300

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod Citelis » 19 úno 2021, 09:28

duky5 píše:Pcx je vzduchom chladený? Bol som v tom že je to vodník...

Je to vodník, ale jak už jsem psal celý chladící okruh má 0,5l chladící kapaliny. Má to termostat. Motor je zavřený pod kapotou, takže se nechladí vzduchem za jízdy ... a je trochu rozdíl ohřát 5kg motor ve skůtru a 150kg motor v autě....
Citelis

100+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 183
Registrován: 20 bře 2019, 17:19
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PCX 2015
Tuning / úpravy: Yamaha FZS 600 Fazer 2000

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod goes » 19 úno 2021, 10:59

Webka píše:LadoM, "no jisťééé" proto byl skútr vymyšlen. Za chladného počasí nejdříve nastartím skútra a pak se oblíkám, takže vyjíždím již s částečně zahřátým motorem (viz ukazatel teploty chladící kap.). A prostě mu nedávám hned napít. Cca 2km jízdy a je motor zahřátý (viz ukazatel teploty chladící kap.). V zimním období na skútru nejezdím. Mě to stačí v dubnu a říjnu. Několikrát se jsem se vyválel a to vždy za nepřízně počasí, vždy při dobržďování a odbočování, potlučenej jak píšťala, K.O. vazy v koleni jak jsem se to snažil upádlovat. Za nepřízně počasí, vždy jedu defenzivně jinak to ani nejde a to mě moc neba. Tak hodně štěstí.
P.S. Ještě pár týdnů a je to tady i když vychytat pěknou SO/NE.


Pro auto/ motorku je dukezita teplota oleje a ne vody. Zaroven i prohrati dalsich casti jako byvaji prevodovky apod. Ukazatel teploty je dost zavadejici.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1022
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod Webka » 19 úno 2021, 18:34

Já, ale netvrdil, že co ukazuje teploměr to odpovídá zahřátí všech částí mota/auta. A ty máš ukazatel teploty motorového oleje? Standardě se tento ukazatel do vozidel nedodává. Takže pro mne je ukazatel teploty chladící kapaliny to jediné možné vodítko jak je ohřátý motor, samo, né, však ložisko v předním kole nebo převodovka, ta však bývá rychleji zahřátá než motor. A jelikož používám předepsané provozní kapaliny a předepsaný servis, nemám problémy se studenými starty, potažmo s nadměrným opotřebením jednotlivých částí mota/auta.
Webka

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 17 říj 2011, 10:41
Bydliště: Praha - Uhříněves
Skútr / moto: SH 150/ Scarabeo 200 Light/ Beverly 300

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod moto.joker » 19 úno 2021, 20:30

Trocha inspirace
https://electrek.co/2020/07/26/the-top-5-electric-mopeds-tested-for-summer-2020/

Dost dobře vypadá ta e-Babeta na konci.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250
Je: Honda Forza 350; Yamaha YBR 125
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 323
Příspěvky: 1707
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod goes » 19 úno 2021, 20:49

Webka píše:Já, ale netvrdil, že co ukazuje teploměr to odpovídá zahřátí všech částí mota/auta. A ty máš ukazatel teploty motorového oleje? Standardě se tento ukazatel do vozidel nedodává. Takže pro mne je ukazatel teploty chladící kapaliny to jediné možné vodítko jak je ohřátý motor, samo, né, však ložisko v předním kole nebo převodovka, ta však bývá rychleji zahřátá než motor. A jelikož používám předepsané provozní kapaliny a předepsaný servis, nemám problémy se studenými starty, potažmo s nadměrným opotřebením jednotlivých částí mota/auta.


Napr na aute mam jak teplotu oleje tak i pneu nebo i teplotu prevodovky. A mohu te ujistit ze teolota vody byva nahore nejrychleji. Olej vyrazne pomaleji a takova prevodovka se zahriva o tri parniky pomaleji.

Nicmene pointa byla spise v tom ze ridit se teplotou vody ze uz je nahore tak tomu muzu nalozit neni nejrozumenjsi. A pouzivani predepsanych kapalin na tom nic nezmeni.

Na druhou stranu vetsina tech stroju majitele prezije nez se jkaze to opotrebeni...
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1022
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod forester » 19 úno 2021, 21:19

S tým zahriatím oleja ako píše goes je to skutočne tak. Vidieť že sa v tom vyzná a má technické zmýšlanie. Ten kto tomu neverí tak si môže kúpiť merač oleja ktorý sa jednoducho našróbuje namiesto zátky nalievacieho otvoru alebo mierky na množstvo oleja a to podla typu motocykla.Niekde je kontrolné okno na meranie oleja tak zátka sa zamení za merák a niekde sa iba vymení za mierku oleja.Majú ho napr.tu:
https://all4moto.sk/pristrojove-dosky-b ... 06699.html
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 652
Příspěvky: 5474
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod IvanzJihu » 20 úno 2021, 09:06

Je to tak , voda v motoru, motor. olej a nakonec převodovka.
Dnes se jet podívat na parking kamionů, uvidíš, nastartuje a jede, žádné zahřívání nebo naopak dochlazování, stejně tak i u automobilu, systém start stop.
A nevjede na dálnicu a zahřívá, ale pozvolnou jízdou zrychluje.
U moto je to obdobné, trochu zehřeješ a pozvolně zrychluješ, přece nikdo ráno nevstane a neběží 100 m sprintu.
Kdybys měl čekat než ohřeješ všechno na provozní teplotu, tak by ti nádrž nestačila.
Stačí používat selský rozum.
IvanzJihu

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 120
Registrován: 14 zář 2020, 07:45
Bydliště: Hodonín ( JihoVýchodní hranice)
Skútr / moto: Honda silver wing 600, Simson skútr SR 50

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod goes » 20 úno 2021, 11:23

Tak prevodovku bys cekanim na miste asi slozite zahrival. Jinak jasne ze clovek nastartuje a jede a tim se prohriva postupne cely stroj. Ja pouze narazel na to ze zahrata voda neni indikator zahrati celeho stroje ale jeden z udaju. Nevyhodou skutru v timto je cvt prevodovka kdy se blbe drzi otacky dole :) nicmene je to jak pises v klidu a zvysivat tempo a i kdyzbza to clovek vezme hned tak se zase tolik nestane
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1022
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod keto » 20 úno 2021, 16:06

U větších kubatur to není problém ani u skútru, prostě jdeš na čtvrt max půl plynu alespoň první kilometry, důležité je nechtít plný výkon hned za studena, vyšší otáčky tu až tak velký problém nejsou, problém je zatížení, samozřejmě vyššími otáčkami nemyslím něco u červeného pole :wink: , ideálně někde k polovině otáčkového rozsahu. Blbé je, když člověk má výjezd někde pod kopcem za studena a ještě třeba ve dvou a 125 ccm, kdy je tomu třeba dát napít, aby to jelo. Jinak je pro motor mnohem lepší ho zahřívat jízdou, než na volnoběhu, protože se motor zahřeje mnohem dříve a to je důležité, že pracuje za studena mnohem kratší dobu. Osobně to dělám tak, že vytlačím z garáže, nakopnu a nechám bublat po dobu, než obleču helmu a rukavice a pomalu vyrážím 50 km/h v obci a než vyjedu z obce, která má 4km na jednu stranu a 5 na druhou mám zahřáto :mrgreen:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod Webka » 20 úno 2021, 18:14

goes píše:
Webka píše:Já, ale netvrdil, že co ukazuje teploměr to odpovídá zahřátí všech částí mota/auta. A ty máš ukazatel teploty motorového oleje? Standardě se tento ukazatel do vozidel nedodává. Takže pro mne je ukazatel teploty chladící kapaliny to jediné možné vodítko jak je ohřátý motor, samo, né, však ložisko v předním kole nebo převodovka, ta však bývá rychleji zahřátá než motor. A jelikož používám předepsané provozní kapaliny a předepsaný servis, nemám problémy se studenými starty, potažmo s nadměrným opotřebením jednotlivých částí mota/auta.


Napr na aute mam jak teplotu oleje tak i pneu nebo i teplotu prevodovky. A mohu te ujistit ze teolota vody byva nahore nejrychleji. Olej vyrazne pomaleji a takova prevodovka se zahriva o tri parniky pomaleji.

Nicmene pointa byla spise v tom ze ridit se teplotou vody ze uz je nahore tak tomu muzu nalozit neni nejrozumenjsi. A pouzivani predepsanych kapalin na tom nic nezmeni.

Na druhou stranu vetsina tech stroju majitele prezije nez se jkaze to opotrebeni...


Ahoj, asi mi stále nerozumíš. "Za studena" musíš tak jako tak vyjet, bez ohledu na to co ukazují nejrůznější ukazatele, ne? Nastartim skútra a oblíkám se, pak nasednu a jedu, vždy však s ohledem na počasí a na silniční provoz. Zatím jsem nikdy neměl potřebu jet hned na MAX, pač to ani nejde :D

-- 20. 2. 2021 17:44 --

Ahoj, nicméně dnes 20.2.21 jsem byl skútra "zahřát projíždkou" no nebyl jsem jedinej :lol: Na vzdory relativně chlednému počasí, byť svítilo slunce se motor ohřál již po 2km, brzdy brzdily, převodovka převodovkovala, prostě nic co by se mělo na skútru pokazit kvůli chladu. I přes všechny vymoženosti motocyklového průmyslu se i tak do mne po 40km dala zima a tak jsem první projížďku docela rád ukončil a divil se kudy všudy táhlo. Njn, zítra je taky den, ne? Izolačka je již připravená :lol: Všem hodně zdaru
Webka

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 17 říj 2011, 10:41
Bydliště: Praha - Uhříněves
Skútr / moto: SH 150/ Scarabeo 200 Light/ Beverly 300

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod goes » 20 úno 2021, 20:34

A pritom staci koupit dobre hadry a da se jezdit i v minus deseti v pohode.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1022
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Skuter celorocne

Příspěvekod keto » 20 úno 2021, 21:33

Ta pohoda v chladu se mění i věkem, od svých 30 let jsem každých 10 let něco slevil s ježděním v chladu až jsem se propracoval do dnešní situace, kdy pod bodem mrazu ani ránu a používal jsem vymoženosti jako elektricky vyhřívané vložky do bot, vyhřívané rukavice a tří vrstvé moto hadry s kvalitním merinem pod nimi a stejně to už prostě nebylo ono, už to nepohodlí být takto navlečený mne odrazuje. Největší problém ježdění v chladu je ovšem mlžení nebo i namrzání hledí na helmě, používal jsem různou chemii a i ve větší zimě šnorchl, abych vydýchával vodní páru až mimo helmu, ale dnes si říkám, stojí mi to za to, dnes už jezdím vyloženě na pohodu a ta se s blížícím se bodem mrazu nenávratně vytrácí :mrgreen: .
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

PředchozíDalší

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků