Nováček se vším všudy

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Re: Poprvé na skútr

Příspěvekod hagrid » 25 dub 2011, 07:38

Kalhoty se dají vyřešit riflema s kevlarem. Do těch chci jít taky. 8)
Ještě bych doplnil, že já vozím vždycky i ledviňák. :wink:
MBK 300 Kilibre kilibre(kyselaryba)email.cz
Uživatelský avatar
hagrid

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 676
Registrován: 28 zář 2010, 22:00
Bydliště: Sezimák dvojka
Skútr / moto: MBK 300 Klilibre, Baotian Cyborg QT 50

Re: Poprvé na skútr

Příspěvekod TUNER » 25 dub 2011, 08:26

Tatík se rozepsal jako vždy,super. Myslim ale že první základy získáš v autoškole až si na to poprvé sedneš a uplně nejlepší než takhle od klávesnice je vše si osahat a vyzkoušet naživo...Vše ti tam vysvětlí a ukážou,takže z toho neměj vůbec strach. V době kdy jsem si dělal řidičák já,bylo normální že kluci jezdily na babetách,fichtlech atd již třeba od 12 let po vesnicích,loukach a lesích. Takže do autoškoly jsem už šel s tim že jsem pár let na prskoletech jezdil. Stejně tak pak na velkou motorku,auto atd.
Jaké stroje vybrat,se řeší ve spoustě témat,takže je na tobě,co zvolit. Vzhledem tomu že ti je jen 15 a můžeš jezdit jen na malé 50ce tak bych zvolil něco co jde i upravit a poté pojede i více než zmíněných 45 km/h. Dneska není problém s pár úpravama kvalitního 2taktu dosáhnout rychlosti 80-100 km/h ale pro začátek bych najezdil pár set km na nějakém neupraveném stroji,aby jsi vše dostal do ruky a na vše si zvykl. S nějakou tou úpravou tam budeš mít třeba 10 koníků a pokud jsi na ničem ještě nejezdil,bylo by to do začátku asi zbytečně moc. Samozřejmě je pak vyší spotřeba a s laděným výfukem i hluk. S normálním skůtrem budeš jezdit kolem 3 litrů s upravenym třeba kolem 4 litrů na 100 km. Vše záleží jak moc je skútr upraven a vyladěn.
Úprav se bát nemusíš,nikam se nic nezapisuje,pořád to je skútr s konstrukční rychlostí 45 km/h a dneska nikdo neřeší a ani pořádně nepozná co tam je za válec atd. Taky se mi stalo že jsem v obci za zatáčkou a do kopce byl změřen a na 50ce s konstrukční rychlostí 45 mi bylo naměřeno 70 km/h a policista ještě říkal že to mam změřený jak mi to jede dobře a můžu bejt rád za takovej stroj.... (to jsem mu ani neříkal že před tim jsem byl testovat maximálku která byla dle GPSky přes 120 ))) a zaplatil jsem jen pokutu 1000 kč a jelo se dál ;-)
K oblečení na skútra,tak to je samozřejmě na tobě,jak se máš rád...... Protože budeš jezdit v provozu poprvé,tak nebudeš určitě ještě tak zběhlej v provozu a riziko čehokoliv bych řekl je vyší a alespoň kvalitní rukavice a bundu bych doporučil. Já si tyto 2 věci beru i v létě v horku. Přilba je jasná,tu ani nebudu zmiňovat.Rukavice koupíš už za 500 a bundu třeba 1500-2000 a to neni zase tak moc na to co to dovede ušetřit na následcích.
Takže asi tak. První bych teď začal řešit autoškolu a v jejim průběhu ještě něco pročetl a v klidu a s rozvahou vybíral skútra,přece jen nekupuješ rohlíky a ten měsíc na vyselektování správného stroje,je ideální čas.
Pokud máš 20k tak to už se dá vybrat slušnej stroj. Držel bych se značkového stroje v této kubatuře jen s 2T motorem a vodnim chlazenim.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Poprvé na skútr

Příspěvekod Jimmy » 25 dub 2011, 08:43

Není třeba jezdit ve skafandru. Podívejte se v čem se jezdí na skútrech někde v jižních státech, kde na skútrech jezdí značná část obyvatel. Viděl jsem jak se jezdí v Itálii, Francii, Japonsku a nedávno i v Thajsku a všude kde je teplo se běžně jezdí v sandálech, kraťasech a tričku a nikde tam nevidíte nějaké davy lidí zmrzačených na motorce nebo skútru. Ono většina chráničů zabrání maximálně odřeninám (s páteřákem asi jezdí málokdo), což je sice nepříjemná věc, ale odřenina se tak do měsíce zahojí. A pokud se jedná o větší ránu, kde se začnou lámat kosti a trhat vnitřní orgány, tak tam už jsou nějaké chrániče většinou k ničemu.

Na druhou stranu, takové teplo aby se dalo jezdit v tričku a kraťasech je u nás tak dva měsíce odpoledne v létě. I létě když je ráno 20 C, tak to na tričko není, takže se stejně u nás člověk potřebuje ochranu před větrem a zimou. Takže když už člověk kupuje teplé a neprofukující oblečení, tak je vhodné si koupit něco s chrániči. Ty odřeniny a naraženiny před kterými tě ochrání sice nejsou vážným ohrožením zdraví, ale rozhodně jsou bolestivé.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Poprvé na skútr

Příspěvekod digger » 25 dub 2011, 09:03

Jimmy píše:Není třeba jezdit ve skafandru. Podívejte se v čem se jezdí na skútrech někde v jižních státech, kde na skútrech jezdí značná část obyvatel. Viděl jsem jak se jezdí v Itálii, Francii, Japonsku a nedávno i v Thajsku a všude kde je teplo se běžně jezdí v sandálech, kraťasech a tričku a nikde tam nevidíte nějaké davy lidí zmrzačených na motorce nebo skútru.


Právě to je ono. Já jsem napůl Ital, celé léto trávím v Itálii a přijde mi celkem nepřirozený jezdit na skútru tak "zabalený" než jak je tomu třeba v Itálii :D Je asi fakt, že při jízdě to bude asi dost foukat, takže tu bundu si budu stejně muset koupit a u nás se jezdí asi i jinak, řidiči nejsou na skútry tak zvyklí, nebo ne? :o
digger

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 23 dub 2011, 19:28

Re: Poprvé na skútr

Příspěvekod Jimmy » 25 dub 2011, 09:15

digger píše:... u nás se jezdí asi i jinak, řidiči nejsou na skútry tak zvyklí, nebo ne? :o

Ano, u nás nejsou řidiči na skútry zvyklí, takže je třeba k tomu přizpůsobit svoji jízdu. Takže předjíždět nebo projíždět stojící kolonu na semaforech je u nás OK (z pohledu bezpečnosti, ne zákona), ale projíždět jedoucí kolonu je velké riziko. Stejně tak vypálit na bliknutí zelené je sice možné, ale je nutné koukat zda ještě z boku někdo nejede na červenou, což se u nás občas stává. Takže u nás je nutné jezdit více defenzivně a když vidím, že mě někdo ignoruje, tak raději zabrzdím, i když mám přednost (a dalších semaforech třeba dotyčnému řeknu co si o něm myslím :wink: ). Nicméně pokud jezdíš na kole, tak na skútru jezdi zhruba stejně a budeš podstupovat zhruba stejné riziko.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Poprvé na skútr

Příspěvekod Myschan » 25 dub 2011, 16:12

Každý padá na skútru, na motorce, na kole, každý bourá v autě...To je přeci nesmysl. Havárku můžeš mít i jako chodec, co jde po chodníku - smete tě nějakej idi.... autem a nenaděláš nic. Nebo uklouzneš v zimě na ledu a zlomíš si nohu, nebo na tebe spadne ze střechy taška. To bys nesměl vůbec nic. Nepopírám, že jízda na motorce (skůtru) je určitě míň bezpečná než v autě. Ale jízda v malém autě je určitě míň bezpečná než v Hummeru :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 26 bře 2013, 01:03, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Lepší pozdě, nežli vůbec.
Uživatelský avatar
Myschan

1000+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 1187
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda Forza 300 (2020)

Re: Poprvé na skútru

Příspěvekod Kašťa » 25 dub 2011, 21:51

Souhlasím s Myschanem to bys nemohl vůbec nic :D každopádně já nic moc chrániče nemám, jezdím jen v dlouhejch kalhotech a mikině občas v bundě, jen si chci koupit kevlarový kalhoty kámoš je má a říkal že by je doporučil každýmu a nejsou zase tak drahý :)
Kašťa

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 25 bře 2011, 18:12
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125

Re: Poprvé na skútru

Příspěvekod tatík » 26 dub 2011, 16:40

já bych taky až tak neřešil na padesátce nějaký drahý kombinézy s pátéřákem a podobně.Přilba a rukavice ano,to je bez debat,zbytek postačí běžný oděv zakrývající tělo.Když je venku ráno 20 C,v rychlosti 60 km/hod na tom za pul hodiny zmrzneš.Počítej taky s tím,že Tě občas trefí nějakej ten hmyz a bývá to celkem slušná rána.Ten oděv je hlavně kvuli chladu,ale muže zabránit i odřeninám,bavíme se ovšem o normálním pádu,když Ti to například uklouzne někde v zatáčce.Když to složíš pod kamion nebo čelně do pevný překážky,tam už bude celkem jedno co máš na sobě.Navíc kvalitní oblečení není nic levnýho a pokud je Ti patnáct,za rok to třeba už neoblíkneš.Chce to jezdit z rozvahou a sledovat provoz nejen před sebou ale i za sebou,všichni Tě budou předjíždět,čím užší silnice,tím huř a náraz větru od kamionu je taky docela dost pocítit.O to horší je,že se budeš znažit držet u kraje,kde je ovšem nejvíc nerovností,výtluku,kamínku a prachu.Skrytý nebezpečí je ve vyjetých kolejích a hlavně ve vymačkaných hranách u krajnice,někdy si toho ani nevšimneš.To má snahu uhnout skutr bud do středu vozovky,nebo do příkopu,na to velký pozor,zde platí,že čím větší kola,tím lepší.Souhlasím s lidma,co zde psali,že nebezpečí je skoro u všeho,co děláš.Jízda na motocyklu je nebezpečnější než jízda v autě,to je jasný,ale to bys opravdu nemohl vyjít z domu.Na druhou stranu se na malým skutru naučíš praktické základy,orientaci v provozu,předvídavosti a všemu,co Ti později usnadní přechod na větší kubaturu.Já osobně jsem pro to,aby se řidičák dělal postupně a ne najednou.Znám ve svém okolí případ,kdy si kluk před maturitou udělal řidičák,v životě na ničem neseděl a tatínek mu koupil 600.Dojel na tom pul kilometru a zabil se.To sem asi moc nepatří,ale každej zkušenej motorkář Ti řekne,že vzít za plyn a nasázet to tam na pár metrech není až takový umění.Ono je to o brzdění,o zatáčkách,o citu,o správnejch a rychlejch reakcích a taky o zodpovědnosti k sobě i k druhejm.Jízdní vlastnosti malýho skutra jsou taky někde jinde,než má rychlá polozávodní motorka,to Tě taky naučí opatrnosti.Někdy jsou situace,kdy i ta 60ti kilometrová rychlost je strašně moc a ta brzdná dráha strašně dlouhá.To musíš mít pořád na paměti.Žádný pásy,žádný airbagy,žádnej plech kolem Tebe,místo toho máš jen svuj ksicht a to co máš na sobě.Takže opatrnost ano,ale nechce se to zase tak bát,to bys nevyjel nikdy
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1450
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto 10473 km
Tuning / úpravy: originální stav

Re: Poprvé na skútru

Příspěvekod tatík » 26 dub 2011, 17:17

ještě sem zapoměl,nejezdí v nějakých polootevřených sandálech a v pantoflích už vubec ne.Alespon nějaký sportovní boty na běžný nošení.Nikdy bych nevěřil,jak bolejí odřeniny na prstech u nohou,auu :roll: ,ješte si to pamatuju.Abych to trochu odlehčil,vzpomenu několik vlastních chyb,kdy mi bylo 15-16 a drásal jsem Jawu 20 :evil: :evil: .Předně NEČUM KAM NEMÁŠ-toho památného dne jsem valil po čistý rovině a upřeně pozoroval :shock: počítadlo km,které mělo 5999,9 a čekal jsem až tam skočí ta šestka.Když se tak stalo :D ,zjistil jsem,že už jsem v zatáčce,a skokem jsem skončil v bažině u rybníka v kopřivách a roští. :lol: :lol: Zde bych tenkrát ocenil vhodné oblečení,což tričko a kratasy jaksi zrovna nebylo :?: NEMACHRUJ V DEŠTI V ZATÁČCE-jsem spěchal domu ze školy,lilo jako z konve a před křižovatkou tvaru T šla po chodníku nějaká skupina děvčat.Tak jsem to tavil do poslední chvilky,pak jsem šel na brzdy :twisted: ,podřadil z několika meziplyny za dvě :twisted: :twisted: a poklopil to doprava.Složil jsem se,sedím na zadku v prostřed silnice a muj červenej drakouš vletěl až pod autobus,kterej tam stál zaparkovanej :D :D :D .Nejhorší bylo,že se tam tak narval,že sem ho nemohl vytáhnout :( :( Takže,rozvahu a odvahu :D :D :D
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1450
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto 10473 km
Tuning / úpravy: originální stav

Re: Poprvé na skútru

Příspěvekod Myschan » 26 dub 2011, 18:05

Je to na zvážení každého soudruha. Pokud není fakt 35 ve stínu a nejedu 100 metrů, určitě bych volil dlouhý kalhoty - používám kožený a je v nich menší nepohodlí, než jsem čekal - servaná kůže o asfalt není nic moc - osobní zkušenost. A rukavice, protože když padáš, tak asi automaticky především na ruce - myslím v menší rychlosti. Jasně že pokud tam máš 90 a do protisměru ti vjede kamion, tak už ti ty chrániče a páteřáky stejně nepomůžou. O přilbě nemluvím, to je snad samozřejmost. Homologovaná, nikoliv skořápka za 300 Kč - té bych nevěřil ani kdybych jel na kole.
Lepší pozdě, nežli vůbec.
Uživatelský avatar
Myschan

1000+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 1187
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda Forza 300 (2020)

Re: Poprvé na skútru

Příspěvekod Nuramon11 » 26 dub 2011, 18:17

Myschan píše:JO přilbě nemluvím, to je snad samozřejmost. Homologovaná, nikoliv skořápka za 300 Kč - té bych nevěřil ani kdybych jel na kole.


Uživatelský avatar
Nuramon11

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 113
Registrován: 09 čer 2010, 19:20
Bydliště: Břeclav
Skútr / moto: JMSTAR EAGLE 50
Tuning / úpravy: Variátor Naraku HS, válečky 5g, větší tryska karburátoru... a odrané oba boky

Re: Poprvé na skútr

Příspěvekod jarafari » 27 dub 2011, 17:17

digger píše:Tak to pak určitě napiš! :) Stejně si myslim, že autoškola bude trvat tak měsíc a až potom si budu vyberu skútr. Ale pořád jsem ještě nepochopil ten princip :D Můžu řídit i skútra, kterej má 50ccm a má maximálku třeba 70 km/h?

čau 8) tak jak jsem psal, že příští měsíc STK tak prdlajs :) Druhej den co jsem ti to tu psal,jsem kouknul na nálepku a týjo :lol: ono už to propadlo v březnu :shock: No byl jsem 30km od domova, takže konec vyjížďky a alou domu,než mě někdo zastaví :oops:
Nicméně včera jsem teda vlít na STK, no a ÚPLNĚ V POHODĚ... Pán jenom zkouknul vin kód.. jestli blikaj blinkry a to je všechno...ani hlavní světlo ho nezajmalo... prostě kouknul v zádu na blinkry a to je vše (no bylo už kolem paté večer, tak už toho měl asi za ten den dost :twisted: )... motor nikdo neřešil. Teď mám zase na 4 roky klid :wink: juchuchů
Uživatelský avatar
jarafari

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 949
Registrován: 17 led 2009, 16:04
Bydliště: Praha 4

Re: nováček se vším všudy

Příspěvekod Milo » 27 dub 2011, 18:03

Byl jsem v rozmezí pár měsíců se dvěma skútry odlišných kubatur na dvou různých STK a krom čísel a světel fakt nic jinýho nekontrolujou :wink:
Kdo se plazí, nezakopne ;)

Yamaha Majesty 125, skoro 70 000km
dříve Suzuki Address 50 (1997) a babička ve skvělý kondici MZ 150ETZ (1987)

Skútr Klub Ústeckého Kraje - www.skuk.cz

Obrázek
Uživatelský avatar
Milo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 325
Registrován: 27 led 2011, 01:30
Bydliště: Ústí nad Labem
Skútr / moto: yamaha majesty 125 (2002)

Re: nováček se vším všudy

Příspěvekod digger » 27 dub 2011, 20:04

Jak říkáte, helma samozřemost, o zbytku jsem ani netušil, že se v reálu na skútr používá :D Tak za všechny rady k bezpečnosti moc díky :wink:

Teď projíždim všemožný skútry a nabídky. Nejprve se mi zalíbilo Derbi Atlantis 2T, ale teď spíš rozmýšlim mezi Piaggio NRG a Gilera Runner 50. Jsou si dost podobné, stejná konstrukce a všechno. Ale Gilera bude možná pro dva lidi o trochu lepší? Občas chci někoho svézt a tak, samozřejmě nepočítám se 100% komfortem, ale hlavně, aby to trošku jelo :lol:
digger

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 23 dub 2011, 19:28

Re: nováček se vším všudy

Příspěvekod TUNER » 27 dub 2011, 20:07

Runner je perfektní volba ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

PředchozíDalší

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků