Koupě - je to ještě na skútr???

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Koupě - je to ještě na skútr???

Příspěvekod gus » 06 dub 2014, 16:04

Ahoj všem...

Přemýšlím o co nejlevnějším cestování... Už slyším ty komentáře: "a jeje, zas další, to už tu bylo tolikrát..." Projížděl jsem různá fóra a chtěl bych tak nějak obecně od těch, co maj podobnou zkušenost.

Řeším dopravu z domova do práce - jedna cesta cca 85km. Pracuju jako hasič, čili každý třetí den (všední den, víkend, svátky,...) musím být v práci před 7:00 nejlépe kolem půl 7. A jelikož bydlím na vesnici, je to problém. Výhodou je, že mám "u baráku" nájezd na Dálnici, ale autem mě stojí cesta do práce a zpět necelých 500,- Kč. Řeším to tak, že jezdím autem do města k vlaku a dojíždím vlakem - dostanu se na částku cca 240,- Kč. Což je fajn. Zabere mi to však min. 2 hodiny. Bohužel se budeme v práci stěhovat a já už pravděpodobně nebudu časově stíhat a náklady vzrostou na 320,- Kč (jízdné v Pze). Čas se prodlouží minimálně na 2 a půl hodiny.

Moje otázka zní, dá se najít skůtr, kde bych na tom byl s výslednou spotřebou podobně jako kombinace - auto + vlak - max 300,- Kč. A s dobou dopravy kolem hoďky a půl??? Abych to kvůli spotřebě nejel dvě a půl hodiny.

V diskuzi jsem si všiml, že "radkocernohous" jezdí do práce přes 100km a má Hondu SH 125, ale když jsem na ni kouknul, tak bych na ní měl asi strach vyjet na dálnici. Bohužel se dálnici asi nevyhnu - je to nejjednodušší varianta, ale jedu po ní 60km. Je "radkocernohous" bílou vránou, která jezdí takové štreky, nebo je to normální?? Nebylo by lepší jít do něčeho většího??? Nejsem limitován řidičákem - mám "A" bez omezení.... Tam ale asi zas poroste spotřeba. A samozřejmě je průs... průšvih doprava od podzimu do jara... V jistém smyslu by bylo řešením BMW C1, ale tam bude spotřeba asi někde úplně jinde...

Měl jsem Bandita 1250S, ale úplně jsem se na něm necítil, tak jsem ho prodal...