Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 22 říj 2015, 18:19

Tak dnes jsem se stal majitelem oné Gilery. A musím říct že se ve mě pere opravdu velké množství pozitivních věcí. Už jenom první usednutí mi sdělovalo že to je o několik tříd propracovanější než číňan. Startování startérem v mžiku, pohodlné a měkké sedlo, vysoká míra vybavení (topení na nohy, pokročilejší přístrojovka, velký prostor pod sedlem) - to jsou věci které jsem u číny nezažil. Opravdový šok přišel až když jsem přidal plyn. První rozjezd jsem vesměs praktikoval tak, jak to bylo nutné u číny a nestačil jsem zírat. Tak živý a výkonný skútr jsem nejen neřídil, ale taky snad ani neviděl (možná to bude tím že většinou potkávám jenom číny). Ovladatelnost, výkon, pohodlí - musím říct že nic lepšího už se snad asi ani sehnat nedá.¨Všechno je do detailu propracované. Na půl plynu se dá jet obcí 60 Km/h bez vážnějších problémů, když za vsí zatáhnu, 70-75 není problém (s protivětrem). S větrem v zádech dala přes 80. Podotýkám že to jsou tacho hodnoty. Mám ale takový malý dotaz na teploměr vody. Když je ohřátá, a projíždím jen tak pomalu na parkovišti, tak ručka vyleze i na druhou čárku. Jak ale jedu rychlejc, tak spadne. Teď k večeru kdy je chladnějc spadla až na C. Znamená to, že dobře chladí nebo je teploměr jenom na ozdobu ? :)

Tak podle manuálu by to mohl být nedostatek vody. Zítra se podívám na hladinu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod crhy » 22 říj 2015, 19:03

Pokud je chladněji a po zahřátí skůtra nehoníš na plnej, je úplně normální, že teplota vody ( chlad. kapal. ) klesne, nejpatrnější je to při jízdě z kopce.
Hladinu chladící kapaliny zkontroluj, nebo nejlépe ještě před zimou vyměň za novou, pokud to předešlý majitel "nedávno" nedělal... :wink:
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod Vratas » 22 říj 2015, 19:34

Na to, že jsi byl bojovníkem za čínské skútry mluvíš velice hezky o tomto značkovém. Je to rozdíl co udělá 50 kubíků čínských a těch značkových co? 8)

Jinak teplota v tomto počasí nebude moc šplhat, sám jsem měl kdysi SPčko novější verzi a v tomto počasí jsem měl asi dvě až tři digitální čárky, takže to nebylo ani v půlce teploměru, čili na optimu.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 22 říj 2015, 20:07

Rozdíl je to neuvěřitelnej a pro mě až extrémní :) (jinak ta čína byla dokonce z výroby 70ccm - poznat to ale nebylo :) ) Nemůžu uvěřit že to je padesátka -která motorka jede takhle brutálně v 50ccm...

S tou teplotou si to myslím, na vodu ale radši stejně mrknu :)
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod Vratas » 22 říj 2015, 20:23

Aspoň vidíš, proč vám to tady všem říkáme. Ať slouží :D
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 22 říj 2015, 20:39

Doufejme že lépe jak Cyborg :D
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod HonzaR » 23 říj 2015, 09:09

Gratuluji, udělal jsi dobře. A jak s oblibou říkám - není nad vlastní zkušenost :D
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1859
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 23 říj 2015, 17:13

Tak jsem právě dojel takovou seznamovací cca 30 km dlouhou projížďku a je to úžasný. Už konečně nemám křeč v nohou po delší jízdě :) Na čtvrt až půl plynu je to schopen bez problému udržet 70 Km/h. Na plný plyn to šlo přes 80 a stále to mělo potenciál lehce zrychlovat. Na čtvrt plynu má stejnou akceleraci jako číňan na plnej. V silném protivětru neklesla rychlost pod 70. Do prudšího kopce neklesá pod 60, kopce teď vyjíždím uplně jiným tempem než na číňanoj. Do menšího kopce dokonce zrychluje a táhne. Jinak voda je hladinově OK, je i lehce nad MAX. Teploměr se teď když je chladno pohybuje okolo první čárky a je to pravděpodobně normální. Mám takovej dotaz. Je normální, že když jedu třeba čtyřicet na trošku plynu a najednou prudce přidám na plno tak má motor lehkou prodlevu než začne táhnout? Číňan dělal něco podobnýho že když se dal plnej tak se trošku zakuckal a až potom začal táhnout.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod Vratas » 23 říj 2015, 17:27

Děje se to za ohřátého motoru? Tomu se říká bogging a nejvíc to trápí jednoválcové motory s karburátorem. V momentě plného otevření plynu tam jde něčeho moc a než se to sebere, tak to trvá. Příčiny jsou buď neseřízená bohatost směsi, znečištění trysek jak vzduchových tak palivových nebo i jejich nesprávně zvolená velikost, zanesený filtr, posunutá jehla šoupátka nebo nesprávně seřízená AC Pumpa, kterou ale tvůj karburátor patrně nemá. Také sytič může být problém, zvláště, pokud je automatický. Postupuj od nejlevnějšího a nejdostupnějšího řešení a uvidíš.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 23 říj 2015, 17:37

Mě to nějak extra nevadí, prodleva je kraťounká a potom to začne táhnou jako ďas. Pokud to motoru nějak neškodí tak to raději nechám být. Nechci to hnedka ladit a nastavovat když to šlape. Myslím že bych to spíš rozhasil. S číny jsem poučenej na nic moc nešahat dokud se něco nepokazí :) . Jinak studené starty jsou bez problému, sytič funguje určitě protože startuje krásně a krásně drží otáčky. U číny jsem musel přidávat aby to nezdechlo. Taky když je to studenější tak se to po větším přidání plynu zadusí (asi jak je ještě sytič aktivní) - je to něco jinýho než to co jsem popisoval za tepla. Tady to za studena vyloženě zadusí. To co se děje za tepla při prudkém přidání není zadušení ale spíš prodleva než začne táhnout (prostě jede stejně jak jel a po chviličce začne táhnout).
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod Vratas » 23 říj 2015, 17:42

To bude jen vyladění směsi, kdy po otevření plynu ze čtvrtiny na celý přebírá komplet úlohu dopravy paliva hlavní tryska. Pokud jedeš na čtvrtinu třeba, tak je to ještě bere z části volnoběžná a je pak prodleva mezi tím, než to přebere ta hlavní. Ale jestli to není díra v plynu, která by tě omezila jako tady na ukázce, tak do toho nehrab.

Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 23 říj 2015, 17:46

Ve videu už je to opravdu obrovská díra v plynu (řekl bych až dušení). U mě je to jenom kraťoučká prodleva než začne plně zrychlovat. Nechám to být a budu si užívat italských kvalit :D
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod Mr.Voza » 23 říj 2015, 18:41

nebo to taky muzou bejt sjety valecky ve variatoru, jestli to neni jakoby dira v plynu a priduseni motoru, ale jenom chvili trva, nez to zacne radit a tahnout. jestli uz maj valecky plosky, tak maj vetsi treci odpor a chvili jim trva, nez se po svejch drahach zacnou soupat a otevirat variator. jak jsem psal - udelej takovou pokupni kontolu celyho variatoru, vycisti ho a vymen opotrebeny vecy, taky vycisti a namaz vzduchovej filtr. pak az hrabej do karburatoru. ale jestli je to vsechno origo, tak ten bude nastavenej nejspis dobre. a urcite vymen ten reminek olejovy pumpy, jak jsem psal.

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod ROBOTOX » 23 říj 2015, 19:45

Skútr měl pravidelný servis v ověřené hradecké moto firmě takže si myslím že bude OK. Co se válečků týče, tak skútr zrychluje krásně rovnoměrně, otáčky nijak nekolísají, sjeté válečky by se snad projevily nerovnoměrnou akcelerací. Olejový řemínek má podle manuálu interval výměny 20 tisíc takže má ještě chvíli čas. Zatím do toho neplánuji lézt, na to je ještě čas.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50SP - rady pro nezkušeného

Příspěvekod Mr.Voza » 23 říj 2015, 23:58

Aha, vycházel jsem z informace na scootlandu: http://www.scootland.cz/zbozi/racing-pl ... y-piaggio/ tady píšou 10 tisíc. No, asi jich chtěj prodávat 2x tolik :wink: Sorry za mystifikaci :oops:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

PředchozíDalší

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků