Zajíždění

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Zajíždění

Příspěvekod generic » 12 úno 2009, 20:23

ahoj všichni chtěl sem se zeptat jaké máte s touto částí života motorky zkušenosti :D někde třeba píšou že záleží na rychlosti - třeba do 150km max 35km/h atd.. no a někde zas že na plynu - třeba do 300km maximálně 1/4 plynu atd.. ae někde sem zase čet, že se prej vůbec nemá motorka zajíždět takhle ale nepřekračovat třeba těch 60km/h a přidávat plyn podle terénu - do kopce klidně na plnej a z kopce jenom trošku. Tak já nevim, je to různý, tak sem pište zkušenosti, mám najeto 1100km, tak jak bych měl postupovat dál, doted sem se řídil tou třetí možností :)
New speedy 80ccm
Uživatelský avatar
generic

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 190
Registrován: 18 říj 2008, 19:57
Bydliště: Jarov, kousek od Plzně
Skútr / moto: YUKI NewSpeedy80 4T
Tuning / úpravy: Malossi multivar, větší tryska Naraku, svíčka NGK CR7HSA, řemen Malossi X-kevlar, válec Naraku 80ccm... to vše asi 4kW

Re: zajíždění

Příspěvekod ESO RIMER » 12 úno 2009, 21:55

Hele nezáleží na tom jak rychle pojedeš ale na tom jak s tim motorem cejtíš,rozhodně bych ho nedávil do kopce, ale zase na druhou stranu bych ho projel po rovince na krátko aš na doraz a potom zase jenom lechtat a udržovat rychlost a postupem času tu část na plno prodlužovat a čas od času ve dvou mu taky neuškodí ale bacha abys nezadřel to bys měl poznat podle toho že bude strácet výkon a bude (hučet) pozor to je otázka pár vteřin :!:
tak držim palce
Bylo 2x Simson enduro ,Mz 150 ,Jaweta, Stadionek,Znen 50 (koupeno nové a po 1250 km prodáno),Yamaha majesty 250 r.v.2002 italka co dělala jenom radost, Yamaha majesty 400 r.v 2005 zotavená italka co věrně sloužila.BMW F 650GS
Uživatelský avatar
ESO RIMER

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 361
Registrován: 09 led 2009, 09:47
Bydliště: Česká Třebová
Skútr / moto: Yamaha X city 250 + Kawasaki Vesris SE 1000

Re: zajíždění

Příspěvekod Dave Krčmik » 13 úno 2009, 17:36

Já mám padesátku a prvních 300 Km sem jezdil okolo 30Km/h s tim že sem to občas nakrátko prohnal po rovině pak sem jezdil do těch 70km/h až do 1000Km tak že sem se snažil aby motor neměl vysoký otáčky prostě abych ho točil tak akorát, na zajíždění hodně záleží protože jak si to zajedeš takový to máš.
Uživatelský avatar
Dave Krčmik

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 252
Registrován: 26 bře 2008, 22:13
Bydliště: Kostelec nad Černými lesy
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN 400 K7

Re: zajíždění

Příspěvekod xanta » 13 úno 2009, 18:29

O zajíždění se toho dá dočíst spousta. Každopádně v začátku (řekněme do 50km) hodně šetřit, pak už jen nedavat plny a držet se do půl plynu občas krátce prohnat. Ideální pro zajíždění je měnit otáčky motoru nikoliv jet jako želva 100km v kuse. Popřípadě vypnout motor a nechat schládnout. V tvém případě 1100km už máš skutra zajetého 3x :-) Takže si s tím lítej jako chceš.
ex Aprilia Atlantic Sprint 500ccm
ex Yamaha Aerox 70ccm
xanta

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 207
Registrován: 08 pro 2007, 15:44
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: zajíždění

Příspěvekod jel.en » 13 úno 2009, 19:59

Přesně jak píše xanta k tomu se nedá nic dodat.



A ještě jedna osobní zkušenost: Nakládat mu jako sv.ňa.Přetáčet, na zadní stavit, zatáčky driftovat a vůbec jezdit jako vepř! Číňan má stejně životnost (alespoň morální) tak 10 tis.km pak sám umře na materiálové nemoci. Jo na nejlepší je na zajetí vyrazit na plnej plyn z Práglu přes Chánov až do Cemniczu(nebo jak se tý vsi v NDR teť zrovna řiká) NEBER MNĚ VÁŽNĚ! JÁ BYCH DAL NA TO CO PÍŠE XANTA
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: zajíždění

Příspěvekod Gullwing » 13 úno 2009, 20:22

jj, prvních tak 150km bych pajdu šetřil. Pak by měla pracovat ve všech teplotních režimech. Ale ne dlouhodobě. Myslím střídat to. Určitě nedávit. Taky se dá přilejt panák oleje do nádrže. Myslím, že se tím nic nezkazí. Ale jestli máš přes 1000km tak už je to jedno. Hlavně vylej špony a dej novej olej :-)
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: zajíždění

Příspěvekod generic » 13 úno 2009, 20:55

no to sem vyndal po 500km :) ae zajížděl sem to tim způsobem že prostě když sem potřeboval tk sem přidal do kopce na plnej ale většinou krátkodobě a z kopce zase sem to šetřil a střídal sem rychlosti no a cca při 1000km sem přešmiknul drátek červenej no a de to i do těch vyšších otáček, ale zase to tolik nedřu, stačí mi rychlost kolem 60 :D
New speedy 80ccm
Uživatelský avatar
generic

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 190
Registrován: 18 říj 2008, 19:57
Bydliště: Jarov, kousek od Plzně
Skútr / moto: YUKI NewSpeedy80 4T
Tuning / úpravy: Malossi multivar, větší tryska Naraku, svíčka NGK CR7HSA, řemen Malossi X-kevlar, válec Naraku 80ccm... to vše asi 4kW

Re: zajíždění

Příspěvekod scooter83 » 13 úno 2009, 22:39

Ahoj, tyhle mýty o zajíždění jsou kecy! Pokud si nekdo koupí fungl nový skůtr, tak je už zajetý a není potřeba ho nejak šetřit a pokud by se náááááááhodou neco stalo, je pořád v záruce, takže jim ho mužete s bez obav hodit na hlavu. Pokud vša někdo zvyšuje výkon tím myslím dává např. 70-tkovej válec, stačí poštelovat karburátor a přimazávat benzín olejem. Vedlejší učinky jsou minimální. Akorát se Vám více kouří z výfuku. Toť vše. A doba zajíždení je tak maximálně 150 kM. Scooter83 :D
scooter83

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 13 úno 2009, 21:55
Skútr / moto: yamaha
Tuning / úpravy: tunning

Re: zajíždění

Příspěvekod Dave Krčmik » 13 úno 2009, 23:38

scooter83 píše:Ahoj, tyhle mýty o zajíždění jsou kecy! Pokud si nekdo koupí fungl nový skůtr, tak je už zajetý a není potřeba ho nejak šetřit a pokud by se náááááááhodou neco stalo, je pořád v záruce, takže jim ho mužete s bez obav hodit na hlavu. Pokud vša někdo zvyšuje výkon tím myslím dává např. 70-tkovej válec, stačí poštelovat karburátor a přimazávat benzín olejem. Vedlejší učinky jsou minimální. Akorát se Vám více kouří z výfuku. Toť vše. A doba zajíždení je tak maximálně 150 kM. Scooter83 :D


Musim s tebou nesouhlasit když kupuješ nový skútr záruka se nevztahuje na to že si s nim lítal jako prase motory sou sice zajeté z továrny kde ale běží navolno bez zátěže jen samotný motor takže jako by ani pořádně zajetý nebyl ono když si koupíš novýho skútra a vykašleš se na zajíždění tak to sice jezdí ale otázka jak dlouho spousta dílů odchází dřív než by musela ono to zajíždění přeci jen k něčemu je. :?
Uživatelský avatar
Dave Krčmik

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 252
Registrován: 26 bře 2008, 22:13
Bydliště: Kostelec nad Černými lesy
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN 400 K7

Re: zajíždění

Příspěvekod scooter83 » 14 úno 2009, 00:51

Jo v pohodě. každy má své zkušenosti. Napříkladjsem dával fungl nový válec mallosi hodinu před závodem v písku. Zájel jsem ho na nejvíš 2 km a slouží mi do ted. :D
scooter83

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 13 úno 2009, 21:55
Skútr / moto: yamaha
Tuning / úpravy: tunning

Re: zajíždění

Příspěvekod generic » 14 úno 2009, 10:55

Proč přimazávat benzín olejem? to se má i u 4t?? jo a v životě sem neslyšel že číny maj limit 10000km a konec. sem tam se něco vymění ale nerozsype se to přece ze dne na den po 10000km ne?? :o
New speedy 80ccm
Uživatelský avatar
generic

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 190
Registrován: 18 říj 2008, 19:57
Bydliště: Jarov, kousek od Plzně
Skútr / moto: YUKI NewSpeedy80 4T
Tuning / úpravy: Malossi multivar, větší tryska Naraku, svíčka NGK CR7HSA, řemen Malossi X-kevlar, válec Naraku 80ccm... to vše asi 4kW

Re: zajíždění

Příspěvekod kraken.99 » 14 úno 2009, 12:23

to jsi špatně pochopil jelen psal morálních 10 000 km ne že by to nevydrželo víc ale po nějaké době ti postupně začnou odcházet věci jedna za druhou u číny je to trochu loterie někdo najede 2 000 km a už neví co s tím někdo třeba těch 10 000 km bez problému ale to jsou opravdu spíš jen vyjímky
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: zajíždění

Příspěvekod generic » 14 úno 2009, 13:04

no tak se to bude řešit opravou těch dílů co odejdou, já myslím že to zas tak tragické neni..neměl jsem zatím jediný problém, ale mám tky najeto jen 1100km to je pravda no..
New speedy 80ccm
Uživatelský avatar
generic

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 190
Registrován: 18 říj 2008, 19:57
Bydliště: Jarov, kousek od Plzně
Skútr / moto: YUKI NewSpeedy80 4T
Tuning / úpravy: Malossi multivar, větší tryska Naraku, svíčka NGK CR7HSA, řemen Malossi X-kevlar, válec Naraku 80ccm... to vše asi 4kW

Re: zajíždění

Příspěvekod xanta » 14 úno 2009, 14:45

scooter83: Rád bych Tě opravil. U 2T motoru je zásadní rozdíl zda zajíždíš litinový válec a nebo nicasilový. Nicasil se opravdu zajíždět moc nemusí, respektive 5km aby si sedla ložiska atd. U litiny bych těch 150km najel a alespon jednu nádrž mazat 1:33, víc to nemá to už moc smysl. Raděj kvalitnější olej (repsol scooter).
Netvrdím, že zajetí konkrétně u fichtlů má nějaký vliv na výkon a životnost, je to jen pro jistotu a věc každého...

Každopádně pochybuji, že číny zajíždí motory a i renomovaní výrobci. "zajetí" bude probíhat asi tak, že na salonu se skutr vybali z krabice, nakopne a to je celé zajetí :-), možná už to nakopne borec ve fabrice.
ex Aprilia Atlantic Sprint 500ccm
ex Yamaha Aerox 70ccm
xanta

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 207
Registrován: 08 pro 2007, 15:44
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: zajíždění

Příspěvekod scooter83 » 14 úno 2009, 14:49

4-takty maj olej v motoru, který tam je po celou dobu dokud ho nekdo po deseti tisících nevymění. Zatím co u 2-taktů maš externí nádržku na olej a ten se míchá s brnzínem při přidání plynu. :D
scooter83

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 13 úno 2009, 21:55
Skútr / moto: yamaha
Tuning / úpravy: tunning

Další

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník