Pneumatiky - plnění dusíkem, pěnou?

Diskuze o pneumatikách. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: Pneumatiky - plnění dusíkem, pěnou?

Příspěvekod illegal » 04 črc 2014, 18:21

Strmal: presne to som sem isiel napisat, ale predbehol si ma :)
Plnenie dusikom ma vyznam motosporte, kde sa ide na hrane moznosti a tych 20 % tam moze byt citit. Pri beznom pouziti to je fakt len vyhadzovanie penazi.
PS: ano, je tam kvoli tepelnej roztaznosti, takze sa s meniacou teplotou tak nemeni tlak v nej.
Obrázek
Don't dress for the ride, dress for the SLIDE.
Uživatelský avatar
illegal

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 229
Registrován: 12 dub 2013, 15:07
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Analogove hodiny, 12 V zasuvka, sedlo bez bobku

Re: Pneumatiky - plnění dusíkem, pěnou?

Příspěvekod zitow » 05 črc 2014, 08:11

No ono to ma vice pozitivnich vlastnosti. Dusik je inertni (netecna) atmosfera. Protoze neni pritomen kyslik :D , nema co uvnitr gumy korodovat.
neco z netu:
Výhodou huštění dusíkem je netečnost tohoto plynu - nepůsobí na pneumatiku zevně nijak korozívně. Každá dnešní bezdušová pneumatika má bezdušovou vložku. Tato vložka je obohacena o směs silikonu, který dočasně zpomaluje její stárnutí. Jelikož patří silikon mezi dražší část pneumatiky, někteří výrobci - dle značky - silikonu přidávají více, druzí(snažící se vyrobit levnou pneu) méně. Vzduch obsahuje 21% kyslíku. Kyslík, zároveň s částečnou směsí oleje a vodního kondenzátu působí na vnitřek pneumatiky korozívně a prožírají si mikroskopické cestičky ven. Tento proces trvá několik let(závisle na kvalitě pneu). Následuje postupné zrychlování úniku vzduchu, které má za následek nepříjemné a stále častější dohušťování pneumatik. Přestože je molekula dusíku menší než molekula vzduchu, máme dlouhodobé zkušenosti s žádným, či mnohonásobně nižším únikem dusíku, oproti vzduchu. Co se týče tepelné roztažnosti dusíku, či vzduchu, je tepelná roztažnost všech plynů s rozdílem nějaké té promile úplně stejná, takže lhát o stálém tlaku i přes nejteplejší a slunné dny není na místě. Pravda ale je, že dusík má horší tepelnou vodivost jako vzduch, takže se neroztáhne nebo nesmrskne tolik, jako vzduch. Tohle pravidlo ale platí v závislosti na velikosti pneumatiky,takže malých, nízkoprofilových a úzkých pneu se to netýká. Co se tepelné vodivosti dusíku týče, znatelnější využití je u nákladních pneu. Pozor! Směs vzduchu je při extrémně vysokých teplotách výbušná! Dusík nikoliv. Nabízíme nejen huštění dusíkem, ale i vakuaci pneu před jejím nahuštěním. Při samotném huštění dusíku do pneumatiky, která již obsahuje okolní vzduch, se dostaneme na nějakých 96% celkového objemu, ale pokud pneumatiku již usazenou v patkách ještě odsajeme pomocí vakuovacího stroje do tvaru, který pneumatiku moc nepřipomíná, dostáváme na téměř 100% objemu dusíku v pneumatice, čímž se jeho účinnost ještě umocňuje.
zdroj: http://www.mppneu.cz/pneuservis.html
Naposledy upravil zitow dne 05 črc 2014, 13:32, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Pneumatiky - plnění dusíkem, pěnou?

Příspěvekod Strmal » 05 črc 2014, 13:20

asi tu pneu stejně sjedu dřív něž mi "zkoroduje" :-)
Malaguti Madison 200 Blak Rider

Dříve bylo - Malaguti F15 Firefox
___________________________________
http://skutrkyjov.webnode.cz/
Uživatelský avatar
Strmal

250+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 319
Registrován: 12 kvě 2008, 13:07
Bydliště: Kyjov / Brno
Skútr / moto: Malaguti Madison S200 Black Rider
Tuning / úpravy: Multivárek, LeoVince GranTurismo

Re: Pneumatiky - plnění dusíkem, pěnou?

Příspěvekod medved.m » 05 črc 2014, 21:27

Abych si trochu ještě doplnil znalosti sám, trochu jsem hledal:
V první řadě samozřejmě není pravda, že by měl dusík sám znatelně jiný součinitel teplotní roztažnosti. Důvod, proč se používá v závodním motorsportu, je ten, že vzduch opravdu není čistý a obsahuje mj. vodní páry, kvůli kterým roste tlak nelineárně (a také nepředvídatelně) hlavně při vyšších teplotách. Chápu, že na závodních gumách F1 rozhicovaných na 115° to dělá větší problém než mně, který popojíždím po štatlu.

A s tou kyslíkovou degradací bych to nebral nijak fatálně. Každýmu z nás ty gumy sežere dřív asfalt než kyslík :D
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Předchozí

Zpět na Pneumatiky

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník