Metzeler FeelFree - reference?

Diskuze o pneumatikách. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod eddie29 » 30 říj 2014, 19:44

Mr.Voza píše:Na STK je smerodatny to co je v TP jako rychlostni index pneu - musi bejt mimimalne ten co je v TP nebo vyssi. Konstrukcni rychlost uvedena v TP na to nema vliv.

Odeslano z mobilu pres Tapatalk


Nemas pravdu ted jsem prezouval octavii 3 rs a zimni guma v takovem rychlostnim indexu se nevyrabi. Rychlostni index se musi tedy použít nizzsi.... Zkusim to jeste pohledat ve vyhlášce
Edit:
Tak jsem to nasel...
V každém případě pro letní provoz určitě dodržujte rychlostní index, který je uveden ve velkém technickém průkazu.

Rychlostní index u zimních pneumatik

Rychlostní index u zimních pneumatik, je v posledních letech velmi diskutovaný. V technických průkazech bývá často jen jeden rozměr pro léto a u něho je pochopitelně rychlostní index vyšší. Někde bývá rozměrů i více a rozměr určený pro zimu je označen M+S a to znamená, že pro zimní provoz máte možnost výběru.

Zde je nutné říci, že lze použít na zimu pneumatiky s nižším rychlostním indexem, než je uvedeno v TP průkazu vozidla a vyhláška na to pamatuje. Ono to má své opodstatnění, protože spousta pneumatik se v daných rychlostních indexech v zimním provedení ani nevyrábí. Některá auta mají psané dokonce W v rozměru, kde se zimní pneumatiky vyrábí pouze H nebo v lepším případě V. Například v rozměru 175/65 R14 se na zimu vyrábí všechny pneu v T, ale v H vůbec.

Ve vyhlášce konkrétně stojí:

§ 21 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, v níž je uvedeno toto:

Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).

Zákon už ale nestanovuje, jak taková nálepka má vypadat. Viděli jsme ji asi jednou, ani výrobci tím zrovna moc nehýří, že by ji nějak pravidelně vyráběly. Takže když si napíšete na papír, mám pneumatiky s indexem T (190 km/h) a nalepíte si to na přístrojovku, tak abyste na to viděli splníte vyhlášku na 100%. U nových aut tuto funkci nahrazuje palubní počítat. V koncernu VW, to má například Maxi-Dot, kde si lze nastavit maximální rychlost pro zimní pneumatiky a v případě jejího překročení Vás na to palubní počítač upozorní.

V poslední době se navíc setkáváme s řidiči, kteří se bojí dát pneumatiky s nižším rychlostním indexem, aby jim v případě nehody pojišťovna nekrátila plnění. Pojišťovna nemůže jentak krátit plnění, že máte na automobilu nižší rychlostní index, pokud to nebude v přímé konfrontaci s nehodou. Například, když budete stát na křižovatce a někdo do Vás zezadu nabourá,nebo dojde k nehodě třeba v 80 km/h, tak Vám nemůže pojišťovna krátit plnění za to, že máte pneumatiky do 190 Km/h, když máte maximální rychlost 210 Km/h. Mohla by to krátit v případě, že by ta rychlost byla překročena nad konstrukční rychlost pneumatiky. Ale i to už je problém druhotný, protože primárně by se pojišťovna točila na tom, že byla překročena maximální dovolená rychlost na komunikaci. U nás tedy maximálně 130 km/h v případě jízdy na dálnici.
Bylo F15 TUNED,Teď už jenom DERBI GP1 a F12
Uživatelský avatar
eddie29

250+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 291
Registrován: 01 lis 2010, 15:39
Skútr / moto: Bylo F15,F12/derbi gp1 125/teď Ymah fz8 a Xmax250

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod MP » 30 říj 2014, 21:06

OT
eddie29 píše:Zákon už ale nestanovuje, jak taková nálepka má vypadat. Viděli jsme ji asi jednou, ani výrobci tím zrovna moc nehýří, že by ji nějak pravidelně vyráběly. Takže když si napíšete na papír, mám pneumatiky s indexem T (190 km/h) a nalepíte si to na přístrojovku, tak abyste na to viděli splníte vyhlášku na 100%.


Vypadá asi takhle , třeba konkrétně od Barumu :
Obrázek
Aktuálně Honda XL 600 V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Exskůtry - Majesty 250 DX , Suzuki Burgman 400 , Silver Wing 600
Uživatelský avatar
MP

1500+
 
Reputace: 84
Příspěvky: 1530
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Su z Třebíča, Vysočina - drsnej kraj, drsní lidi, tak to jsme my.
Skútr / moto: Honda XL 600V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod Kamilus » 30 říj 2014, 21:57

angel2904 píše:Proč? Město, tedy styl brzda / plyn, se podepíše (nejen) na pneu víc než plynulé dálkové jízdy


Máš recht. Já jezdím většinou jen město, brzda plyn a sportovní jízda a po 5 tis km mám vzadu sliku ať mám pneu jakoukoliv. Původní IRC jsem sjel dokonce za 3,5 tis km :mrgreen: .
Kejši: Aprilia SR 50, rv.01, SR50 R, rv.10, SR 125, rv.99, PCX125 r.v.11
125ka Obrázek 150ka Obrázek
Uživatelský avatar
Kamilus

500+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 594
Registrován: 22 lis 2009, 20:09
Bydliště: Šumbark
Skútr / moto: Honda 150 PCX

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod Stanley Henkl » 30 říj 2014, 22:32

Zítra mi metzelery dojdou, tak uvidím. Dunlopy nechci na burakovi ani videt!
Suzuki Burgman 650
Suzuki V-Strom 650
Tel.: 776498775
Uživatelský avatar
Stanley Henkl

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 262
Registrován: 25 zář 2012, 15:39
Bydliště: Olomouc.
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN 650, Suzuki DL 650 V-STROM.

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod Mr.Voza » 31 říj 2014, 21:08

To o těch zimákách jsem vůbec nevědel, že lze namontovat s nižším rychlostním indexem. Sorry za dezorientaci.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod Stanley Henkl » 05 lis 2014, 22:01

Tak zadní kolo přezuté a nasazené. Bohužel na přední přezutí ještě čekám :cry: ........moc plechovek :D

[img][img]http://t5.pixhost.org/thumbs/1511/23788792_p1030588.jpg[/img][/img]
[img][img]http://t5.pixhost.org/thumbs/1511/23788796_p1030593.jpg[/img][/img]
[img][img]http://t5.pixhost.org/thumbs/1511/23788801_p1030594.jpg[/img][/img]
Suzuki Burgman 650
Suzuki V-Strom 650
Tel.: 776498775
Uživatelský avatar
Stanley Henkl

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 262
Registrován: 25 zář 2012, 15:39
Bydliště: Olomouc.
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN 650, Suzuki DL 650 V-STROM.

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod p@t » 06 lis 2014, 08:52

Jezdím je od jara a spokojenost, zadní se sjíždí více stejnoměrně, nedělá se ve středu taková placička.
Stanley Henkl: když si najedeš zadkem na dvě velkoformátové dlažky, nebo zahradní obrubníčky 5cm tlusté, zadní pod kolem potom vyndáš,
tak nemusíš demontovat žádné plasty navíc a dokonce ani přední blatník. ( pro příště ...)
Bylo: B650 exe K8, najeto 48000km, Piaggio Carnaby 200
Uživatelský avatar
p@t

250+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 262
Registrován: 14 kvě 2010, 14:11
Bydliště: Dolní Břežany PZ
Skútr / moto: XT1200Z Super Tenere

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod Stanley Henkl » 06 lis 2014, 12:21

Zadní plasty jsem stejne musel oddelat, mel jsem tam nejake polamane spojky. A predni blatnik chci prodloužit. Na fotkách je vidět jak je zajeba.y chladic. Ale i tak dík za info[WINKING FACE]
Suzuki Burgman 650
Suzuki V-Strom 650
Tel.: 776498775
Uživatelský avatar
Stanley Henkl

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 262
Registrován: 25 zář 2012, 15:39
Bydliště: Olomouc.
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN 650, Suzuki DL 650 V-STROM.

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod Stanley Henkl » 11 lis 2014, 15:38

Tak na gumách najeto prvních 200km a naprostá spokojenost :wink: . 1000 lidí - 1000 názorů. S Dunlopama se nedá vůbec srovnat. A to jezdím dálnice, okresky, město. Už po prvních kilometrech je znát, že jsou měkčí a tak nějak lépe se lepí na silnici (logicky). Teď jen budu sledovat kolik na nich najedu :wink: .
Suzuki Burgman 650
Suzuki V-Strom 650
Tel.: 776498775
Uživatelský avatar
Stanley Henkl

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 262
Registrován: 25 zář 2012, 15:39
Bydliště: Olomouc.
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN 650, Suzuki DL 650 V-STROM.

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod Mr.Voza » 13 lis 2014, 08:53

Co jsi měl předtím za Dunlopy?
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod Stanley Henkl » 13 lis 2014, 10:45

ScootSmart
Suzuki Burgman 650
Suzuki V-Strom 650
Tel.: 776498775
Uživatelský avatar
Stanley Henkl

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 262
Registrován: 25 zář 2012, 15:39
Bydliště: Olomouc.
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN 650, Suzuki DL 650 V-STROM.

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod Mr.Voza » 13 lis 2014, 16:44

Nestraš. Mám už v garáži připravený ScootSmarty na přezutí za moje starý, spuchřelý a sjetý Mischelinky. Chtěl jsem Metzelery, ale nedělaj se v mým rozměru :( Pak mě jako další padly do oka ty ScootSmarty - tak doufám, že to nebudou nějaký shity, lidi je tady celkem chválili :?

Proč konrétně jsi s nima nespokojenej? Něco, co by jsi jim vytknul? Nebo byly na normální ježdění OK, ale Metzelery jsou "prostě lepší"? Můžeš klidně do SZ, ať to tady nezasíráme OffTopic.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod mirsil » 13 lis 2014, 23:09

Stanley Henkl píše:Tak na gumách najeto prvních 200km a naprostá spokojenost :wink: . 1000 lidí - 1000 názorů. S Dunlopama se nedá vůbec srovnat. A to jezdím dálnice, okresky, město. Už po prvních kilometrech je znát, že jsou měkčí a tak nějak lépe se lepí na silnici (logicky). Teď jen budu sledovat kolik na nich najedu :wink: .


Stando, tak to jsem tedy zvědav, jestli na nich najedeš víc než já ... 12 tis. ( z toho 5 tis. ve dvou ) a mám z nich slick a zadní ještě k tomu do lichoběžníku :lol:

P1030542.JPG

P1030543.JPG


Příští týden budu měnit zase za ty samé celoroční Wintecy na obou kolech, protože mi z těch, co jsem zatím měl, připadají nejbezpečnější a mých 12 tis. km letu v pohodě vydrží i když jsou měkčí, což mi vyhovuje protože mám hlavní sezónu jaro, podzim. Měl jsem obavy jestli z nich v letních vedrech nebude na rozpálené silnici žvýkačka, ale myslím, že směs je docela vyvážená od mrazu po vedro a že si ten přívlastek celoroční ( myšleno určitě kromě sněhu a náledí, protože na to nemají vzorek ) zaslouží :wink: Zatím první pneu bez kmitajících puštěných řidítek. A navíc jsou se slonečkamááááá :lol:
Jinak, jen tak mimochodem, jsme asi s Wintecy v tomto vlákně trochu OT, protože bylo původně založeno pro Metzeller FeelFree, ale když už jsi s tím začal ...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1828
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod MP » 14 lis 2014, 05:32

Pěkně jsi ji Míro "vyhladil" :lol:
Já ji přezouval při nájezdu 10 600 , ale do tohoto měla ještě daleko ;-) Mám teda na zadku menší , takže oproti Tvé se na stejný km musela vícekrát otočit . Zhruba stejnej počet km taky při max. naložení .
A ve Francii jsem si dovolil jezzdit "až na slonečky" , jak dobře seděla .
Obrázek
Aktuálně Honda XL 600 V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Exskůtry - Majesty 250 DX , Suzuki Burgman 400 , Silver Wing 600
Uživatelský avatar
MP

1500+
 
Reputace: 84
Příspěvky: 1530
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Su z Třebíča, Vysočina - drsnej kraj, drsní lidi, tak to jsme my.
Skútr / moto: Honda XL 600V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Metzeler FeelFree - reference?

Příspěvekod mirsil » 14 lis 2014, 10:59

Ty moje celoroční Winteky asi budou ještě měkčí, protože mám od zatáček úplně zhoblované boky, jako kdyby byly dvousměsové, což ale nejsou.
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1828
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

PředchozíDalší

Zpět na Pneumatiky

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků