152qmi - v horkém počasí se dusí

Technické problémy s čínskými skútry s objemem nad 50ccm.

152qmi - v horkém počasí se dusí

Příspěvekod Leon Peenut » 16 zář 2015, 17:10

Zdravím vás, skútraři! V červnu jsem koupil ojeté MP Korado Admiral 125 s motorem 152qmi a od začátku se potýkám s problémem, který nastává za horkého počasí a taky, když skůtr stojí déle na přímém slunci. Situace za chladna, např. ráno, vypadá následovně: Nastartuju, volnoběh točí cca 3500 ot (někdy i lehce roztáčí zadní kolo), které po pár minutách jízdy spadnou na cca 1800 ot., skůtr jde pěkně za plynem, motor má výkon. Takto mohu jet i desítky kilometrů a vše je v pohodě. Za horka je ale vše jinak: Po startu volnoběh točí někdy i více než 3500 (zadní kolo se točí), ani po deseti a více ujetých minutách volnoběh neklesá, po zabrždění má skútr tendenci se rozjíždět, tudíž musím držet brzdy (za většího horka se stroj i klepe, jak zabírá spojka a držím přitom brzdy). Výkon je mizerný, nechce to jít za plynem a když ho přidám víc, abych nezdržoval dopravu, začne se motor dusit. Pokud v tomto případě chvíli nepustím plyn, ale přídávám ho víc (což nemá žádný efekt), zřejmě se to uchlastá a chcípne. Pak bývá i problém nastartovat a musím čekat. V jednom příšerném servisu ve Staré Líšni mi (údajně) vyměnili karburátor a podtlakový ventil, problém však setrvává. V servise ve Šlapanicích si všimli, že automatický sytič byl pouze nasazený v karburátoru, takže vyměnili steřelé těsnění a pevně jej přišroubovali. Osobně mi přijde, že se problém zlepšil, přinejmenším za chladnějšího počasí.
Má někdo nějaké nápady? Budu rád za každou radu. Díky!
It's just a ride
Uživatelský avatar
Leon Peenut

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 06 zář 2015, 18:44
Bydliště: Brno
Skútr / moto: MP Korado Admiral 125 / Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Korado: Válec 150ccm / Honda: vzduchokapalinové tlumiče RFY

Re: 152qmi - v horkém počasí se dusí

Příspěvekod Valheru_KOKr » 16 zář 2015, 20:32

Svíčka byla měněná? Podle mě ti tam někde vzniká vlivem tepla velký přechodový odpor a tím horší spalování.
Potom se podívej, zda ti jede ventilátor na pravém boku, zda něco nezabraňuje proudění vzduchu k motoru. Ono s teplem se materiál rozpíná a můžeš rychleji narazit na limit roztažnosti.

Ještě bych se podíval na automatický sytič, to co popisuješ, je opačný projev jeho správné funkce, Za studena má držet více otáček, za tepla by ti stačilo zhruba 1900 +/- 200

Jinak pocitově lepší projev za chladu je normální a po dešti to je potom úplně nejlepší, ale to málo kdo vyhledává :D
Kája

Yuki CITY 125 - Nová čína, s jasnou historií a zcela nejasným osudem
Kokříkovi cesty
Nevidí mě! Neslyší mě! Nepředvídá mě! Nedává pozor! Nerespektuje mě, protože jsem na 2 kolech! Vím to, předpokládám to, a proto ještě jezdím a stále píši!
Uživatelský avatar
Valheru_KOKr

250+
 
Reputace: 33
Příspěvky: 394
Registrován: 29 čer 2015, 15:48
Bydliště: Praha 13
Skútr / moto: Yuki CITY 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: 152qmi - v horkém počasí se dusí

Příspěvekod Dědek64 » 26 zář 2015, 22:20

Seřídit hlavně karburátor,hladinu,vzduchový šroubek ,podívat se na sytič,vzduchový filtr,spoje mezi karbecem a válce.
Dědek64

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 284
Registrován: 06 lis 2013, 17:41
Skútr / moto: Mors

Re: 152qmi - v horkém počasí se dusí

Příspěvekod koftun » 27 zář 2015, 07:39

nejlíp uděláš,když si necháš vyměnit automatickej sytič za manuální. dá se koupit sada,kdy si vytáhneš lanko a páčku někam na dosah.
Uživatelský avatar
koftun

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 100
Registrován: 21 úno 2011, 18:42
Skútr / moto: Yama Vity - prodáno, Yukáč City - totální stavba
Tuning / úpravy: City - komplet tunning...

Re: 152qmi - v horkém počasí se dusí

Příspěvekod Leon Peenut » 17 říj 2015, 20:04

tak už tam mám novej sytič a taky regulátor dobíjení, kterej byl kaput. motor šlape jak hodinky :)
It's just a ride
Uživatelský avatar
Leon Peenut

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 06 zář 2015, 18:44
Bydliště: Brno
Skútr / moto: MP Korado Admiral 125 / Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Korado: Válec 150ccm / Honda: vzduchokapalinové tlumiče RFY


Zpět na Nad 50 cccm

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník