Yamaha X-MAX 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod aldav » 30 srp 2019, 10:21

Nezajíždím, sednu, jedu mimo dálnici, nezávodím a je zajeto. To je asi tak všechno.

tap S9+
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 95
Příspěvky: 612
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/44.000 km, ADV 350/2022/14.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod Zelinář » 30 srp 2019, 12:01

Taky to dava smysl, proste to nehonit. Zase vyrobce udava prvnich 1000km do 4000ot, kratkodobe pres. ale to je sakra 60km v hodine! Si zase rikam, abych tu motorku nejak nezkur... myslim nezlenivel.
Kdo se bojí, sere v síni...
Zelinář

50+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 99
Registrován: 12 srp 2015, 12:25
Bydliště: Znojmo
Skútr / moto: X-MAX 400 Ironmax 2019

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod srnka1010 » 30 srp 2019, 14:03

Zober to do mesta,nevyrážaj z križovatky ako pretekár,jazdi medzi plechovkama.Všemu sa tam dostane do syta a máš to zabehnuté.Prečo by to malo zlenivieť?Kúpil si si snáď fichtla?
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod HonzaR » 30 srp 2019, 14:23

U motoru s variátorem budeš těžko hlídat otáčky. Vyhni se krátkým jízdám, kdy se motor sotva ohřeje. Vždycky jsem jezdil prvních cca 1000km na půl plynu, raději delší trasy, aby byl motor ohřátý, členitým terénem, aby se pořád měnila rychlost. Ideálně mírně zvlněné okresky. Hlavně se toho neboj. Abys záběh pokazil, musel bys s tím zacházet, jak čuně.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod aldav » 30 srp 2019, 22:20

Třeba já z Brna, bych vyrazil přes Znojmo do Mariazell, Liezen, Leoben, Spittal ani der Drau, přespíš u jezera a zpět a ještě něco uvidíš a je to špičkově zajety do 1000 km za 2 dny. Zatáček a kopců tři prdele a tlumiče to ani nepostřehnou
Druhou část zajíždění, výlet na STELVIO , 3x nahoru a dolů na všechny tři strany a budeš mít skútr jako já, kdy 300 ccm chlemtá 2.4 l, mimo dalnice, bez nějakého šetření.

tap S9+
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 95
Příspěvky: 612
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/44.000 km, ADV 350/2022/14.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod dejavu » 31 srp 2019, 07:37

1000 lidí, tisíc názorů :) Mě zas bylo řečeno to zajíždět v klidu, ne jednou až dvěma jízdami.

Jako fááákt 2,4? Tak to blahopřeju ;)

Jinak včera jsem v UH u BILLA potkal jednu 400ku - někdo z vás? :)
Uživatelský avatar
dejavu

250+
 
Reputace: 41
Příspěvky: 384
Registrován: 10 srp 2016, 08:59
Bydliště: Uherské Hradiště
Skútr / moto: X Max 300 IM
Tuning / úpravy: žádné

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod vikino » 31 srp 2019, 08:02

Možno má aldav 50kg aj s topánkami a viac ako 80 km/hod tomu nedá, tak potom 2,4 je reálne. :-)
Minule som bol na jednom výjazde vo Zvolene, keď som tam prišiel natankoval som na miestnej benzínke a vynuloval počítadlá. Potom sa šlo na spoločnú vyjizdku a šlo sa v kolóne asi 50-80km rýchlosťou. Skutrik mi po 50 km ukazoval priemernú spotrebu 2,1l/100!!! ;-)
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 678
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod petr311 » 31 srp 2019, 14:52

Ono je asi vůbec nejlepší, pokud si skútr zajíždí každý sám podle sebe jak uzná za vhodné, protože jak už tu kolega zmínil, 100 lidí = 100 názorů a každý bude trvat na svém zaručeném způsobu zajíždění :mrgreen: Přijde mi, že někteří se tu tváří chytřejší jak všichni inženýři v Yamaze dohromady :mrgreen:
Každý, kdo kupuje nový stroj, měl by dostat manuál, kde je popsáno, jak se má skútr zajíždět. A řekl bych, že snad výrobce po letech vývoje by měl nejlépe vědět, co daný stroj potřebuje, aby co nejlépe majiteli sloužil. Rozhodně si nemyslím, že je zrovna nejvhodnější nápad trápit nový, surový stroj na jeden zátah 1.000 km někde po Alpských kopcích nebo bůhví kde, řekl bych, že tohle asi nebude zrovna to nejlepší pro nový stroj, ale patrně kolega ví o správném zajíždění více než vývojáři v Yamaze... No je na každém, ať si to každý zajíždí jak chce, já jsem rozhodně zastáncem toho, co doporučuje výrobce a zajíždím už třetí X-Max v posledních letech způsobem, jak jsem popisoval výše a naprosto bez problémů :-). Nedávno jsem prodal malého X-Maxe 125 ve špičkovém stavu, perfektně zajetý a motor běží jak hodinky. Žádném problém ani s olejem, žádná spotřeba ani úniky, nic. A skútr jezdil špičkově, věřím, že nový majitel bude také spokojen.
Stejně tak jsem zajížděl Maxe 400 a už máme na něm najeto přes 13.000 km a stále jak nový, až ho budem prodávat, tak opět bude to luxusní stroj v top stavu. Žádné huntování od novoty, ale tak jak se má zajíždět. Tak samo teď zajíždím Maxe 300 a to úplně člověk cítí, jak se Max odvděčuje, jak se k němu chovám. žádné zápřahy od novoty, pěkně pozvolna a s přibývajícími km, jak si vše krásně sedá, to je úplná radost to sledovat. Postupně ho zatěžuji a to je úplně cítit tu dravost, co v sobě skrývá a kterou naplno projeví, až přijde jeho čas.
Takže toť můj léty prověřený způsob zajíždění, nikomu to nevnucuji, každý se stejně nakonec zařídí podle sebe. Jak si to kdo zajede, tak to bude mít. Hezký den a hlavně kolama dolů :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1119
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 400 ABS 2018 / YAMAHA X-Max 300 ABS
Tuning / úpravy: X-Max 400: zadní nosič kufru Yamaha + zadní kufr Yamaha 50 l s opěrkou pro spolujezdce, držák telefonu (GPS) - na střed řídítek, velké plexi Puig kouřové, brašna pod přístrojový panel Yamaha

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod aldav » 31 srp 2019, 16:53

Aldav má 105 kg a skútr byl plně naložený na dlouhý výlet, včetně 3L kanystru a 3 preservativů, takže se počítalo i s jednou nebo dvěma subtilníma, ale temperamentníma italkama. Je to můj sluha a tak jsem ho ani nepojmenoval. I když takový " Pátek " hmm..... ještě to zvažím
A Forester potvrdí, že jsem ho nešetřil.
Tohle je po 1400 km AT, IT . 2.4 L mě čekalo před Amstetten, než jsem vjel na dálnici, blížila se noc.

Edit: upozorňuji, že neradím jak zajíždět, k reakci mě vyprovokovala debata, kdy se z to ho dělá zbytečná věda.


tap S9+
Obrázek
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 95
Příspěvky: 612
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/44.000 km, ADV 350/2022/14.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod vikino » 31 srp 2019, 18:49

Aldav pekne pekne... :-) tak potom pri tej spotrebe si musel ísť dosť setrne a pomaly. Inak mi to hlava nebere takú nízku spotrebu.
Teraz som sa vrátil zo scooter campu 2019 , od rána nabehaných 350 km a spotreba priemer 2,8. Pár km aj po diaľnici , väčšinou okresky a priemerná rýchlosť 65km/hod.
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 678
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod aldav » 31 srp 2019, 19:04

Nejezdím pomalu , spíš brzda plyn, možná rakouský benzín ÖMV 100 plus. Navíc na passech a v horách průměr 65 km neuděláš. Doma jezdím skoro jako Ty, 2.7L . Za poslední měsíc jsem ujel v zahraničí 5500 km, teď mám celkový nájezd 13000 km.
A co je zajímavé , tak skútr je předváděčka, kterou určitě nikdo nijak extra nezajížděl, takže tady je rozřešení zápletky, jak zajíždět

tap S9+
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 95
Příspěvky: 612
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/44.000 km, ADV 350/2022/14.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod vikino » 31 srp 2019, 19:26

Tak sme na to prišli , treba kupovať ptedvadzacky ;-) a ja keď som vyberal medzi ironmax predvadzacku s 200km a novym xmaxom , zobral som nového. Chyba :-)
Inak, budúci týždeň mám cestu do Brna na skutriku, tak na 2 dní. ( Streda , štvrtok) Budem v Cernovicich alebo v Komarove. Ak by si chcel môžme dať spicha na pár minút....
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 678
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod aldav » 31 srp 2019, 19:35

No super , obojí je Bronx Pošli před tím SZ, nevím zatím jak budu volný.

tap S9+
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 95
Příspěvky: 612
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/44.000 km, ADV 350/2022/14.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod vikino » 31 srp 2019, 19:58

Ok, keď budem v Brne, napíšem SZ. Môžme ak bude čas sa prebehnúť na prygl, veď uvidíme....
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 678
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Yamaha X-MAX 400

Příspěvekod petr311 » 31 srp 2019, 20:31

Tak abychom se zase vrátili zpět k tématu tohoto vlákna... když se tu řešila spotřeba, tak já přidám svou - na Maxovi 400 máme aktuální reálnou průměrnou spotřebu 3,6 litru/100km. Není to údaj z palubního počítače, ale reálná sledovaná spotřeba - na spotreby.cz, kde si eviduji spotřebu všech svých vozidel, takže dokonalý přehled o nákladech :-)
Ještě doplním - ta spotřeba je při téměř maximálním zatížení - na velkém Maxovi se jezdí převážně ve dvou, jezdíme plynulým stylem, žádná brzda/plyn, prostě na pohodu a v toleranci předpisů :-) Takže to jen tak pro srovnání, abyste měli podle čeho porovnávat vaše spotřeby na Maxovi 400.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1119
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 400 ABS 2018 / YAMAHA X-Max 300 ABS
Tuning / úpravy: X-Max 400: zadní nosič kufru Yamaha + zadní kufr Yamaha 50 l s opěrkou pro spolujezdce, držák telefonu (GPS) - na střed řídítek, velké plexi Puig kouřové, brašna pod přístrojový panel Yamaha

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Gandalf a 12 návštevníků