Yamaha X-max 300

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod moto.joker » 17 lis 2020, 11:12

10w30 :mrgreen:
Výrobce je jedno. Jakýkoliv dnes vyráběný olej bude OK.
Jedu a kochám se ...
Honda SCV Lead 100 (prodáno); Suzuki Burgman 250 (prodáno); Honda CB 900F Hornet (prodáno); Honda Dylan 125 (prodáno); Yamaha N-Max 125 (prodáno); Yamaha X-Max 250
Uživatelský avatar
moto.joker

1000+
 
Reputace: 258
Příspěvky: 1432
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Yamaha N-Max + X-Max

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Petros1 » 19 lis 2020, 13:19

Pro jednoduchost ten samý co dáváš do motoru. Se tam v tom stejně čmachtají dvě kolečka :-)
Bývalé: Jawa 23 Mustang - 4'500 km, Aprilia SR MAX 125 - 20'100 km.
Současné: Yamaha X-Max 300 - 35'500 km.
Uživatelský avatar
Petros1

25+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 28
Registrován: 20 črc 2017, 19:00
Bydliště: Ústecký kraj
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 300 Bronze
Tuning / úpravy: Válečky Malossi 23x18-15gr.

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod josuk » 21 lis 2020, 14:13



Narazil jsem na videa těhle řeků, rozbalovaní z krabice není asi tak zajímavé, jako demontáž montáž kol, opěrky, výfuku, koho by to zajímalo..


a tady variátor, kontrastka, jak se to a kde maže, jak se to utahuje, kde se to diagnostikuje a jak to pak jede.. rozumět slovům asi netřeba
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 516
Příspěvky: 1194
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a letní Xciting 400
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod bouky » 23 lis 2020, 09:09

Ahoj, chci se zeptat. Mate nekdo nejak poresenou diagnostiku? Alespon nacteni a mazani chybovych kodu? dekuji
Uživatelský avatar
bouky

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 136
Registrován: 13 zář 2011, 11:47

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod bado » 25 lis 2020, 12:07

Já to měl. (str. 20)
Uživatelský avatar
bado

250+
 
Reputace: 126
Příspěvky: 281
Registrován: 22 kvě 2018, 07:43

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod bouky » 26 lis 2020, 12:51

Měl bych na vás dotaz. Všiml jsem si, že skutr pod plynem, někde mezi 80-90km/h, začne odněkud drnčet/rezonovat. Když pustím plyn, tak to přestane. Neřešil toto někdo z vás? Děkuji
Uživatelský avatar
bouky

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 136
Registrován: 13 zář 2011, 11:47

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod aldav » 28 lis 2020, 08:43

Jakmile tohle začneš sledovat, jsi zralý na Chocholuška. Ten můj má dny, kdy je v této rychlosti absolutně sametový a pak najednou jindy "drnčí" . Přikládám to vlivu atmosferickeho tlaku.
Uživatelský avatar
aldav

250+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 432
Registrován: 09 zář 2012, 00:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 300 + Honda Integra 750 DCT Tricolor

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod HANZTD » 28 lis 2020, 10:35

bouky

přesně jak psáno vejš aldav.. každej skutr je original a žije si svojim vlastnim životem , neřikám , neřešit že ti odlítáva kapotáž nebo lehky vypodložení , ale SEM TAM drnčení při ňakejch otáčkách je originální vlastnost čehokoliv ... neřeš jezdi nebo se nesvezeš 8)
z APRILIA SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-) .. + DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO

NEBREČIM , MÁM ITALKY .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

100+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 208
Registrován: 05 zář 2014, 21:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod icask2 » 30 lis 2020, 16:15

Moj otec hovoril: kazdy stroj ma svoje cvrcky.
Zacni sa bat, az sa tie pravidelne zvuky stratia. Az to bude problem.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 56
Příspěvky: 558
Registrován: 14 črc 2018, 08:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod JardaB » 30 lis 2020, 18:49

Ano ... variátor je vyvážená soustava pružin, závaží, odstředivých sil, klínových řemenic a kmitajícího řemene, který kmitá vlastní, za provozu měnící se frekvencí. Frekvence jsou závislá od napětí řemen. Pokud je budící frekvence shodná s vlastní frekvencí řemene - amplituda rozkmitu výrazně vzroste.

Vibrace řemene jsou nežádoucí - snižují jeho životnost a vyvolávají hluk. Kmity je možné v běžných řemenových převodech ovlivnit správným napnutím řemene a tlumícímu kladkami. V případě skútru, má na frekvenci a velikost kmitů vliv stav (napětí) kontrastní pružiny a volnost chodu a hystereze pohyblivých klínových řemenic při změně jejich šířky. Další nepatrný vliv má možná opotřebení řemene - jeho zmenšující se šířka a tím menší hmotnost.

Variátor by byl rozhodně ještě zajímavější pokud by obsahoval i nakloněné roviny, šroubové převody, jednoklonné a dvouklonné páky. Někdy přemýšlím, jak to vůbec může fungovat ... je to zázrak techniky.

P.S.: Přes primitivnost této technologie dokonce ještě dnes, najdeme auto s variátorem ... jedním z nich je MITSUBISHI SPACE STAR. motor 50-60kW, maximálka 170km/h, hmotnost těsně po 1.000 kg, délka 380cm, spotřeb 4,5-5,5 litru A hlavně vyšš posaz ... díky němu budou jásat i senioři, kteří po ukončení výroby modelů Ford Fusion nebo Hyundai iX20 nemají moc po čem sáhnout.
Naposledy upravil JardaB dne 02 pro 2020, 16:10, celkově upraveno 2
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Ex auctoritae Dei omnipotentis, Patris, et Filii, et Spiritus Sacti, et sanctorum canonum, sanctaeque et intemeratae Virginis Dei genetricis Mariae. Atque omnium coelestium virtutum, angelorum, archangel, ... anathema sit.
Uživatelský avatar
JardaB

1000+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 1121
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod aldav » 02 pro 2020, 01:03

Tohle je prostě nejlepší univerzální strojek, dynamičtější než Forza 300 a úspornější. Ověřeno!
Uživatelský avatar
aldav

250+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 432
Registrován: 09 zář 2012, 00:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 300 + Honda Integra 750 DCT Tricolor

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod sraldo rýny » 02 pro 2020, 14:08

JardaB píše:Ano ... variátor je vyvážená soustava pružin, závaží, odstředivých sil, klínových řemenic a kmitajícího řemene, který kmitá vlastní, za provozu měnící se frekvencí. Frekvence jsou závislá od napětí řemen. Pokud je budící frekvence shodná s vlastní frekvencí řemene - amlituda rozkmitu výrazně vzroste.

Vibrace řemene jsou nežádoucí - snižují jeho životnost a vyvolávají hluk. Kmity je možné v běžných řemenových převodech ovlivnit správným napnutím řemene a tlumícímu kladkami. V případě skútru, má na frekvenci a velikost kmitů vliv stav (napětí) kontrastní pružiny a volnost chodu a hystereze pohyblivých klínových řemenic při změně jejich šířky. Další nepatrný vliv má možná opotřebení řemene - jeho zmenšující se šířka a tím menší hmotnost.

Variátor by byl rozhodně ještě zajímavější pokud by obsahoval i nakloněné roviny, šroubové převody, jednoklonné a dvouklonné páky. Někdy přemýšlím, jak to vůbec může fungovat ... je to zázrak techniky.

P.S.: Přes primitivnost této technologie dokonce ještě dnes, najdeme auto s variátorem ... jedním z nich je MITSUBISHI SPACE STAR. motor 50-60kW, maximálka 170km/h, hmotnost těsně po 1.000 kg, délka 380cm, spotřeb 4,5-5,5 litru


Tak sakra?! To abych na ten tvůj vyklad použil slovník.
sraldo rýny

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 04 čer 2018, 14:59
Bydliště: Ivančice
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350
Tuning / úpravy: vysoké plexi Faco

Předchozí

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník