Yamaha X-max 300

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Ricinr » 19 zář 2018, 21:22

petr311 píše:pro Ricinr: Dobrý, akorát s tím deflektorem cos dal na plexi to moc dobře nevypadá, měl sis raději pořídit větší plexi např. od Puig, mám ho na X-Maxu 400, nejen že to vypadá mnohem lépe, ale je i funkční. K tomu úložnému prostoru pod sedlem - tady Yamaha skutečně zapracovala, bez problémů tam vlezou 2 otevřené helmy a dokonce 2 velké výklopné LS2 co máme - sice ve předku je to trochu natěsno, ale dá se tam vtlačit :-) To na předchozím modelu tam 2 výklopky nevlezou ani omylem. Takže tady je posun opravdu velký. Sedlo je také velmi pohodlné, manželka si ho také chválí.

Co se týče světel a seřízení, tak tady (nejen) Yamaha to má dost blbě řešeno. Nám X-Max 400 od novoty zas svítil moc nahoru - pánubohu do oken :mrgreen: :mrgreen: S tím seřízením jsem si taky nevěděl rady, až teď jak jsem byl na servis po 5.000km, tak mi to v servise ukázali, kde a jak se to šteluje. Je to hodně krkolomné, není třeba nic oddeklovávat, nicméně člověk si musí pod skútr vyloženě ustlat a dá se ke štelovacímu šroubu dostat buď z levé strany skútru (myšleno ve směru jízdy) a nejlépe dlouhým křížovým šroubovákem seřídit nebo druhý způsob - z pravé strany, když se podíváš zespod, tak je tam vidět takový bílý šestihran, maticový klíč 8, nejlépe nějaký prstencový klíč apod. a zde seřídit. Musí se poměrně hodně otočit, aby se ty světla pohly :-) Nějak se k tomu nemůžu dokopat, abych to názorně natočil, ono je k tomu potřeba asistence alespoň jedné další osoby, protože jednak krkolomný přístup a dost blbě je tam vidět :-(

Dost mě štve, že u takto drahých strojů už nevyřešili nějak třeba elektronické seřizování světel. Dávají tam všelijaké elektronické carapatičky, ale takovou podstatnou věc ještě nevyřešili. U těch skútrů by to přitom bylo více než potřeba. Ty světla svítí jinak při zatížení jednou osobou a jinak při zatížení dvěma nemluvě při zatížení batožin apod. … Takže tady mají ještě inženýři nejen v Yamaze co dohánět.


Deflektor je skutočne nie moc pekný. Ďík za radu. Pozriem sa po niečom. Chcem však kúpiť veľkú mašinu Benelli TRK 502. Z toho dôvodu pozastavujem investície do skútrika, ktorý mám však veľmi obľúbený aj napriek tomu, že sa vozievam aj na motorkách.
Čo sa týka tých svetiel. Ak je to tá osminka s takou zubatou, pozink podložkou tak som ju našiel a krútil s ňou. Ale zmenu som nepozoroval a tak som odkapotoval. Dnes som skúsil tú 2mm gumu podložiť a svietenie je vyriešené. Dokonca ani autá oproti neblikajú. Keď som tam mal 4mm tak blikal každý druhý.
Inak zabudol som spomenúť, že predné plexi ako aj riaditká sa dajú prestaviť. Plexi jednoduchšie a riaditká treba odkapotovať. Ale to asi všetci viete. Je to aj v návode.
Raz začni s jednou stopou a nevieš kedy prestať
Ricinr

10+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2018, 21:40
Bydliště: Nitra
Skútr / moto: Honda PCX 2017/ Yamaha X-max 300 2018

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod petr311 » 19 zář 2018, 21:34

Nedovedu si představit situaci, že bych kvůli každému seřízení světel musel rozdělávat půlku skútru, to je fakt nesmysl. Ještě celkem obstojně to bylo vyřešeno u X-Max 125 r.2017, kde se daly světla seřídit přes přední schránky šroubovákem. Ale tady u té nové verze to fakt podělali. Místo aby seřizování světel zjednodušili, tak člověk aby u toho cvičil gymnastiku. Tady vývoj nějak zaspal.

-- 19 zář 2018, 21:49 --

Ricinr píše: Deflektor je skutočne nie moc pekný. Ďík za radu. Pozriem sa po niečom. Chcem však kúpiť veľkú mašinu Benelli TRK 502. Z toho dôvodu pozastavujem investície do skútrika, ktorý mám však veľmi obľúbený aj napriek tomu, že sa vozievam aj na motorkách.


Jak jsem už psal, já tam dal větší plexi od Puig a jak to vypadá v reálu se můžeš kouknout třeba v tomto videu.
Ricinr píše: Čo sa týka tých svetiel. Ak je to tá osminka s takou zubatou, pozink podložkou tak som ju našiel a krútil s ňou. Ale zmenu som nepozoroval a tak som odkapotoval...

Jak jsem psal, mě to seřizovali až v servise. Já to doma taky zkoušel z té pravé strany osmičkou klíčem, prárkrát otočil a nic se nedělo, jelikož jsem si nebyl jistý, jestli točím správným šroubkem, abych něco nepodělal, tak jsem to vzdal a počkal si až na servis. No a tam k seřizování použil dlouhý křížový šroubovák, nevím jak bych to vysvětlil, je tam z levé strany skutru nachystané tak, aby to šlo seřídit tím šroubovákem. No i tak u toho ležel pod skútrem a točil nevím snad minutu, než se to pohlo. :mrgreen: :mrgreen: Teď už to zas naopak svítí moc dolů, takže i když jsem svítil dálkovými, tak moc daleko dopředu nebylo vidět. Takže budu muset pod to vlízt sám a znovu laborovat. No prostě neskutečná drbačka ve 21. století, tady s tím seřizováním se fakt vývoj zcela zastavil. Místo aby tuto činnost co nejvíce zjednodušili, tak je to spíše horší, za tohle fakt palec dolů pro Yamahu :-(
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1119
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 400 ABS 2018 / YAMAHA X-Max 300 ABS
Tuning / úpravy: X-Max 400: zadní nosič kufru Yamaha + zadní kufr Yamaha 50 l s opěrkou pro spolujezdce, držák telefonu (GPS) - na střed řídítek, velké plexi Puig kouřové, brašna pod přístrojový panel Yamaha

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Ricinr » 19 zář 2018, 22:08

Ak prídeš na tú skrutku, ktorá to presne je tak napíš.

Inak plexi na videu vyzerá v pohode, dokonca sa javí, že sa vplyvom veľkosti a náporu vetra netrasie viac ako pôvodné. Aký si vysoký? Chráni ťa dostatočne?
Raz začni s jednou stopou a nevieš kedy prestať
Ricinr

10+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2018, 21:40
Bydliště: Nitra
Skútr / moto: Honda PCX 2017/ Yamaha X-max 300 2018

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod forester » 19 zář 2018, 22:25

Spravíte to iba raz a je pokoj nechápem čo s toho robíte takú vedu.Netreba to robiť zima a leto,je to ma furt :D
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 654
Příspěvky: 5477
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod petr311 » 20 zář 2018, 06:41

Ricinr píše:
Inak plexi na videu vyzerá v pohode, dokonca sa javí, že sa vplyvom veľkosti a náporu vetra netrasie viac ako pôvodné. Aký si vysoký? Chráni ťa dostatočne?

Plexi je dostatečně pevné, nezaznamenávám žádné vibrace nebo prohýbání ani při vyšších rychlostech, chrání velmi dobře, vysoký 176cm. Akorát bych teda doporučil zvážit, jestli jít do čirého nebo kouřového. Já vzal kouřové, víceméně i na doporučení prodejce, prý ho lidi berou nejvíce. Jako vypadá dobře, to jo, ale má to jeden háček, dá se s ním jezdit pouze za denního světla. Za tmy je skrz něj hůře vidět. No dneska už bych si vybral raději čiré...
forester píše:
Spravíte to iba raz a je pokoj nechápem čo s toho robíte takú vedu.Netreba to robiť zima a leto,je to ma furt

A seš si tím opravdu jistý?? A co třeba různé zatížení skútru, např. jízda solo / ve dvou / s plnou zátěží?? Jako jasné, dá se ty světla seřídit na nějaký kompromis pro převažující provozní podmínky, ale i tak pak stačí nějaká změna a prostě už to svítí jinam. Vím jak jsme to měli na MP3 - tam jsem měl světla seřízená při zatížení ve dvou, no a jak jsem jel sám, tak už to svítilo víc dolů, nebo jak se jelo na dovolenou s bagáží, tak zas více nahoru. No prostě tohle se nedá okecat, nějaké plynulé seřízení světel s možností regulovat ideálně i za jízdy by u takto drahých strojů měl být standart, stejně jak je tomu běžně i u aut, tohle se prostě okecat nedá. Je mi jasné, že kdo jezdí jen sám a převážně za světla, tak takové problémy asi fakt nemusí řešit...
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1119
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 400 ABS 2018 / YAMAHA X-Max 300 ABS
Tuning / úpravy: X-Max 400: zadní nosič kufru Yamaha + zadní kufr Yamaha 50 l s opěrkou pro spolujezdce, držák telefonu (GPS) - na střed řídítek, velké plexi Puig kouřové, brašna pod přístrojový panel Yamaha

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod icask2 » 20 zář 2018, 07:58

K plexi sa pridavam k nazoru, brat cire. To dymove aj ked je len jemne v noci je uplna hroza.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 62
Příspěvky: 605
Registrován: 14 črc 2018, 09:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod MatkoF » 21 zář 2018, 14:18

Mam taku otazocku ci niekto vie aky je rozidel medzi modelovym rokom 2017 a 2018.
Co som zistil v predajni:
2018
-novy otackomer
- palubny pc ale myslim ze 2017 bol lepsi
- sedadlo je krajsie aj pohodlnejsie ale aj z vl. skusenosti viem ze ostava tam voda za dazda na zadku :-(
- a uz su michelin pneu a nie dunlop.

Zaujima ma ci sa zmenil aj motor or nejake casti lebo predajca nemal ani tusenie ...
MatkoF

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 26 črc 2018, 18:11
Skútr / moto: Xmax 300

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Ricinr » 24 zář 2018, 10:52

Dnes som vyrobil držiak na mobil za čelne plexi. Zajtra KTlakovanie, povrchovka a osadenie. Potom už len pripevniť púzdro. A chcel som dať obrázky a neviem kde :D
Raz začni s jednou stopou a nevieš kedy prestať
Ricinr

10+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2018, 21:40
Bydliště: Nitra
Skútr / moto: Honda PCX 2017/ Yamaha X-max 300 2018

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod pcx » 24 zář 2018, 10:57

sak sem :D

alebo mi to posli do mailu a ja to postnem
milson@centrum.sk

-- 24 zář 2018, 11:16 --

foto od Ricinr...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
pcx

500+
 
Reputace: 36
Příspěvky: 588
Registrován: 07 led 2015, 10:58
Bydliště: Nitra, SK
Skútr / moto: Yamaha X-Max 400 MOMO DESIGN

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Ricinr » 26 zář 2018, 20:32

dnes final KL lakovanie + povrchovka + prichytenie púzdra. Najviac ma teší, že držiak je pevne spojený s moto a vôbec sa netrasie mobil.

20180926_165352.jpg

20180926_165345.jpg

20180926_165046.jpg

20180926_165031.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil Ricinr dne 26 zář 2018, 21:31, celkově upraveno 1
Raz začni s jednou stopou a nevieš kedy prestať
Ricinr

10+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2018, 21:40
Bydliště: Nitra
Skútr / moto: Honda PCX 2017/ Yamaha X-max 300 2018

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod icask2 » 26 zář 2018, 20:34

Nahod aj final foto. Som zvedavy ako to vyzera

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 62
Příspěvky: 605
Registrován: 14 črc 2018, 09:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod forester » 26 zář 2018, 20:55

Ricinr:Dole pod textom je okno “príloha/vybrať subor” preklikáš nájdeš a dvojklik na neho, vložíš a umiestniť do príspevku.Najlepšie je mať
velikosť obrázku 800x600 keď ho memáš v tejto velikosti tak je ho potrebné najprv upraviť.
Naposledy upravil forester dne 27 zář 2018, 07:05, celkově upraveno 1
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 654
Příspěvky: 5477
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod bado » 26 zář 2018, 21:09

Zdravím, Nesehnal jsem CZ manuál a z AJ nejsem dvakrát moudrý. Na co jsou ty dva mechanické klíče a kam se strkají. Nebo jak vlastně ten "smart key" bezdrát funguje. Uvažuji o pořízení nějakého zánovního a tak se snažím studovat předem.
Uživatelský avatar
bado

250+
 
Reputace: 130
Příspěvky: 323
Registrován: 22 kvě 2018, 08:43

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Ricinr » 26 zář 2018, 22:09

manuálnym kľúčom sa dá odomknúť kufor zo spodu, keď stratíš elektroniku, prípadne odíde baterka.
Raz začni s jednou stopou a nevieš kedy prestať
Ricinr

10+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2018, 21:40
Bydliště: Nitra
Skútr / moto: Honda PCX 2017/ Yamaha X-max 300 2018

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod bado » 26 zář 2018, 22:24

No ale to je to co nechápu. Co v tom kufru jako budu hledat? Proč mám dva "havarijní klíče" ale jen jeden provozní bezdotykový. Už jsem třeba v minulosti z auta honil vypadlý čip imobilizéru když mě spadly klíče na zem. Takže když se mi poškodí ten bezdrát tak jsem jako dojezdil? (než si asi za těžké peníze seženu a nakoduju druhý?)
Uživatelský avatar
bado

250+
 
Reputace: 130
Příspěvky: 323
Registrován: 22 kvě 2018, 08:43

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků

cron