Yamaha X-max 300

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod MatkoF » 04 srp 2018, 16:39

Ahojte, ma niekto vedomost ako sa nastavuju svetla ? Lebo tie moje su fakt tragicke :-( inak skutrik fajn az na brzdy a svetla som spokojnyyy
MatkoF

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 26 črc 2018, 18:11
Skútr / moto: Xmax 300

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod petr311 » 04 srp 2018, 20:22

Máme, nastavuje se to dost kostrbatě. V manuálu o tom bohužel ani zmínka, alespoň mě se to nepovedlo najít, tak jsem požádal o radu servis, kam s tím jezdím, tak zrovna nedávno mi to ukazovali, no přístup je tam zespod kapoty, údajně křížovým šroubovákem by se to mělo dát seřídit. Ještě jsem to nezkoušel, jak se k tomu dostanu, mohu dát vědět, teda pokud to mezitím někdo nepopíše detailněji :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1119
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 400 ABS 2018 / YAMAHA X-Max 300 ABS
Tuning / úpravy: X-Max 400: zadní nosič kufru Yamaha + zadní kufr Yamaha 50 l s opěrkou pro spolujezdce, držák telefonu (GPS) - na střed řídítek, velké plexi Puig kouřové, brašna pod přístrojový panel Yamaha

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Petros1 » 04 srp 2018, 22:35

Brzdy si sednou po pár stech kilometrech a brzdí fakt skvěle a není problém zablokovat přední kolo do zásahu ABS. K těm světlům. Od výroby to mají blbě seřízené, že z nějakého důvodu to svítí pár metrů před skútr, ale stačí ho hodit na hlavní stojan proti zdi s rozsvícenými světly, otočit řidítka doleva a zašmátrat levou rukou za světlo a případně i pravou mezi vidlicemi. Po chvilce hledání šroubu je možné otáčením zvednout sklon světlometů. Šroub je i na imbus, ale ani omylem se mi ho tam nepovedlo dostat. Po správném nastavení je se skútrem v noci nádherné cestování.
Bývalé: Jawa 23 Mustang - 4'500 km, Aprilia SR MAX 125 - 20'100 km.
Současné: Yamaha X-Max 300 - 46'500 km.
Uživatelský avatar
Petros1

25+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 31
Registrován: 20 črc 2017, 20:00
Bydliště: Ústecký kraj
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 300 Bronze
Tuning / úpravy: Válečky Malossi 23x18-15gr.

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod MatkoF » 05 srp 2018, 07:12

Dik za rady skusim to dnes ci sa mi to podari... Inak uz mam 1900km za tri tyzdne a to sa motam iba tu. Ani neviem ako to tam naskocilo :-D a k tym brzdam mam este vespu 50 rok 98 a brzdy musim povedat ze mam znich lepsi pocit taky istejsi aj ked ide max 60kmh ale brzdi to tip topp
MatkoF

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 26 črc 2018, 18:11
Skútr / moto: Xmax 300

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod BI-xenon » 09 srp 2018, 07:39

Mám 14 dní nového X Maxe a brzdy prvních 200km slabší, brzdit jemně a déle, pak za to brát co to unese než sepne ABS. Nyní brzdí skvěle na dotyk. Samo není to dual nebo silnice, dvě ruce jsou potřeba na zastavení, na přibrzďění stačí předek.

Podvozek je tvrdej, jistej, obratnej, ale na rolety a záplaty, nerovnosti tragédie i když to je na měkko. To nějak v těch testech nezmiňovali. Ve dvou zas už to jde a komfort naroste o 70%.

Kvalita některých plastových výlisků a slícování děs běs, tohle bych od Yamahy nečekal, že to vůbec projde kontrolou jakosti.

Motor jede skvěle, zátah super, je to vyráběný v MBK Francie motor Minarelli.

Taky už to mohli dát do full led. Ostatní ukáže čas.
BI-xenon

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 11 čer 2010, 10:24
Skútr / moto: Keeway Matrix 125
Tuning / úpravy: moře :-)

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Ricinr » 16 zář 2018, 21:48

X-maxa 300 mám tento rok. V princípe dobrý skúter. Jedine čo mi vadí je, že keď prejdem po trávnatej ceste tak sa mi nachytá zelina pod predné plasty a musím ju vyťahovať.

-- 17 zář 2018, 10:45 --

Dal som si dnes na základe niektorého predchádzajúceho príspevku za úlohu nájisť na X-maxe šróby na štelovanie svetiel. Odkapotoval som pravú stranu zo smerovkou a Skrutky som nenašiel. Ale na svetlách zo zadu je jeden plastový výlisok uložený do gumy, ktorá tlmí vybrácie. Medzi tento výlisok a gumu som zasunul hlinníkovú podložku cca 4mm hrubú a to mi zdvihlo svetlá cca o 4cm na stene oproti cca 2m od motorky. Uvidím čo bude v noci, lebo tie pôvodné nastavenia sú fakt katastrofálne.
Raz začni s jednou stopou a nevieš kedy prestať
Ricinr

10+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2018, 21:40
Bydliště: Nitra
Skútr / moto: Honda PCX 2017/ Yamaha X-max 300 2018

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Ricinr » 19 zář 2018, 06:31

A krátke video s o X-max 300.
Technické parametre neopisujem, nakoľko tie si nájdete na stránkach výrobcu. Skôr som chcel opísať bežné jazdné vlastnosti.
https://www.youtube.com/watch?v=lZ1ukGkx8ig
Raz začni s jednou stopou a nevieš kedy prestať
Ricinr

10+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2018, 21:40
Bydliště: Nitra
Skútr / moto: Honda PCX 2017/ Yamaha X-max 300 2018

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod petr311 » 19 zář 2018, 08:57

pro Ricinr: Dobrý, akorát s tím deflektorem cos dal na plexi to moc dobře nevypadá, měl sis raději pořídit větší plexi např. od Puig, mám ho na X-Maxu 400, nejen že to vypadá mnohem lépe, ale je i funkční. K tomu úložnému prostoru pod sedlem - tady Yamaha skutečně zapracovala, bez problémů tam vlezou 2 otevřené helmy a dokonce 2 velké výklopné LS2 co máme - sice ve předku je to trochu natěsno, ale dá se tam vtlačit :-) To na předchozím modelu tam 2 výklopky nevlezou ani omylem. Takže tady je posun opravdu velký. Sedlo je také velmi pohodlné, manželka si ho také chválí.

Co se týče světel a seřízení, tak tady (nejen) Yamaha to má dost blbě řešeno. Nám X-Max 400 od novoty zas svítil moc nahoru - pánubohu do oken :mrgreen: :mrgreen: S tím seřízením jsem si taky nevěděl rady, až teď jak jsem byl na servis po 5.000km, tak mi to v servise ukázali, kde a jak se to šteluje. Je to hodně krkolomné, není třeba nic oddeklovávat, nicméně člověk si musí pod skútr vyloženě ustlat a dá se ke štelovacímu šroubu dostat buď z levé strany skútru (myšleno ve směru jízdy) a nejlépe dlouhým křížovým šroubovákem seřídit nebo druhý způsob - z pravé strany, když se podíváš zespod, tak je tam vidět takový bílý šestihran, maticový klíč 8, nejlépe nějaký prstencový klíč apod. a zde seřídit. Musí se poměrně hodně otočit, aby se ty světla pohly :-) Nějak se k tomu nemůžu dokopat, abych to názorně natočil, ono je k tomu potřeba asistence alespoň jedné další osoby, protože jednak krkolomný přístup a dost blbě je tam vidět :-(

Dost mě štve, že u takto drahých strojů už nevyřešili nějak třeba elektronické seřizování světel. Dávají tam všelijaké elektronické carapatičky, ale takovou podstatnou věc ještě nevyřešili. U těch skútrů by to přitom bylo více než potřeba. Ty světla svítí jinak při zatížení jednou osobou a jinak při zatížení dvěma nemluvě při zatížení batožin apod. … Takže tady mají ještě inženýři nejen v Yamaze co dohánět.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1119
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 400 ABS 2018 / YAMAHA X-Max 300 ABS
Tuning / úpravy: X-Max 400: zadní nosič kufru Yamaha + zadní kufr Yamaha 50 l s opěrkou pro spolujezdce, držák telefonu (GPS) - na střed řídítek, velké plexi Puig kouřové, brašna pod přístrojový panel Yamaha

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod icask2 » 19 zář 2018, 10:26

S tymi svetlami mas pravdu u vsetkych skutroch. Downtown ma svetla prilis nizko nastavene, stelovat sa to da pri troche sikovnosti. Tiez nechapem preco nedavaju aspon to zakladne nastavenie ako byva u aut. Nemusi byt ziadne super automatika.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 62
Příspěvky: 605
Registrován: 14 črc 2018, 09:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod petr311 » 19 zář 2018, 10:39

Přesně tak, tohle přece nemůže být až tak technicky náročné. U levnějších strojů by to mohlo být třeba manuálně, u dražších elektronicky. Ptal jsem se na to přímo u dealera Yamahy a tam mi potvrdili, že štelování světel mají přímo na řídítkách pouze větší motorky, tuším že některé modely Tracer apod. Takže ono to jde, když se chce, nechápu, proč není vůle to jednodušší štelování světel udělat i na skútrech. Jako jestli tvůrci nepředpokládají, že by s tím někdo jezdil i v noci či co nevím.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1119
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 400 ABS 2018 / YAMAHA X-Max 300 ABS
Tuning / úpravy: X-Max 400: zadní nosič kufru Yamaha + zadní kufr Yamaha 50 l s opěrkou pro spolujezdce, držák telefonu (GPS) - na střed řídítek, velké plexi Puig kouřové, brašna pod přístrojový panel Yamaha

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod icask2 » 19 zář 2018, 17:03

Myslim, ze skuter sa berie ako topanka. Zoberies a ides. Neriesis nic. Ak sa nieco vyskitne das do servisu. Motorka je zas opak, musis sa o nu starat inak ti to vrati.
Toto si myslim

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 62
Příspěvky: 605
Registrován: 14 črc 2018, 09:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod PBM2 » 19 zář 2018, 17:34

K tomu štelování světel taková malá připomínka nebo tip. Bývalý kolega měl podobný problém, je to už dost dávno. Taky se musel plazit po zemi, aby viděl na špatně přístupný šroub. Následně se dosti dlouho snažil na něj nasadit vhodný klíč, aby mu co chvíli několikrát sklouzl. Nas.al se tak moc, že odstrojil snad půlku motorky, následně si po dlouhém měření, zkoušení a sakrování pořídil ohebný nástrčný klíč, který musel přizpůsobit, a ten potom napevno přichytil k tomu šroubu. Vše upravil tak, aby to neklepalo, netlouklo. A když potřeboval nastavit světla, stačilo nasadit rukojeť a otáčet. Není to zdaleka tak šikovné, jako řešení od výrobce, ale jak sám říkal, funguje to a nejde vidět. Bylo to něco podobného tomuto - https://shop.toolsko.cz/cs/015-nastrcne-klice/2244-ohebny-nastrcny-klic-7-mm-sestihranny-5024763038921.html . Jak dlouhé to měl a další podrobnosti nevím, ale když si tady poradí někteří s nosiči kufrů a dalšími doplňky, tak co takhle popřemýšlet i nad touto variantou? :wink: 8)
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod crhy » 19 zář 2018, 17:52

To je právě jeden z důvodů, proč mi přijdou skůtry od Yamahy "lehce řečeno" nedotažené, Swt má ze spodu obrovské plastové růžice (na každou lampu zvlášť) , velmi snadno nahmatatelné, takže se ani člověk nemusí zrovna plazit, aby pošteloval světlo...
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod Badarala » 19 zář 2018, 19:47

icask2 píše:Myslim, ze skuter sa berie ako topanka. Zoberies a ides. Neriesis nic. Ak sa nieco vyskitne das do servisu. Motorka je zas opak, musis sa o nu starat inak ti to vrati.
Toto si myslim
Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

To jsou vcelku, ve vší úctě, idealizace a romantické představy.Po světě (a tím myslím i svět unás) jezdí tolik motorek na hranici i za hranicí vraku. Naopak, spousta lidí se o skutr slušně stará.
Jasně, většina čoprůúcruiserů se udržuje, tam je to trošku jinak, ale běžné motorky? Stačí co vidídm u nás po kopcích, po vesnicích. Jen udržovat správný tlak v gumách, nemít je sjeté na prasáka a mít správně napnutý a namazaný řetěz je velmi často problém...Hlavní velmi často je akorát to, že to jede rychle, staví se to na záda a pořádně řve :wink:
Badarala

750+
 
Reputace: 312
Příspěvky: 971
Registrován: 27 říj 2013, 23:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza
Tuning / úpravy: běžné doplňky pro každodenní užívání

Re: Yamaha X-max 300

Příspěvekod forester » 19 zář 2018, 20:57

Tak vidím že s tými nadstaveniami svetiel bojujete,tak pridám aj ja svoj. Dialkové svietili fakt moc ďaleko ale tie sa používajú málo a keď som ich už aj rosvietil tak som bol viac menej sám na ceste a nikoho s tým neotravoval.Aj som sa snažil ich nadstaviť ale to sa fakt zo spodu nedalo a tak ma to dlhšie netrápilo až keď mi odišla žiarovka.Vtedy som si pred demontážou kapoty v garáži spravil čiaru pokial svietia svetlá a demotoval kapotu a vymenil žiarovku.Takto som sa hravo dostal aj k štelovacím šróbom kroré som od oka potočil a po namotovaní odmeral s čiarami a to bolo všetko.Potom som už len čakal na nočnú jazdu aby som si to odkontroloval a čuduj sa svete že som to asi dobre nadstavil lebo už to svietilo k spokojnosti a pri kontrole na STK tiež to bolo v poriadku.To bol iba jeden krát a dosť.Od vtedy som menil už aj druhú žiarovku a absolvoval ďalšiu STK a je vśetko OK.Trochu piplačky s demontažou ale zato perfektný prístup, pre niekoho asi strašiak ale asi najednoduchší spôsob.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 654
Příspěvky: 5476
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

cron