Sym Maxsym TL

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod Badarala » 09 lis 2019, 17:48

30kw u skútru a motorky je dost jiná věc. U variátoru špička přijde defacto na otočení plynem (je-li správně naladěno), kdežto u motorky v nějakých konkrétních otáčkách, tzn. musí být přesně zařazeno, většinu času zabírá citelně menší stádečko...
Podsedlový prostor je standard této kategorie, tj. helma a kus. Viděl jsem na obrázku že menší otevřená se k integrále ještě vleze.
Hmotnost je taky standard. Mimochodem zrovna Yamaha ráda s hmotnostmi kouzlí (čti lže...), jako třeba že ne s plnou nádrží a tak. To vím z nějakých Francouzských testů, kde stroje doopravdy zváží. :wink:
A k tomu řetězu: pořád je to z hlediska ztrát výkonu nejúčinnější přenos síly na kolo, tedy pokud není rezavý jak liška a vytahaný jako kšanda. A údržba zase tak strašné utrpení není.
Badarala

500+
 
Reputace: 270
Příspěvky: 710
Registrován: 27 říj 2013, 22:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod Badarala » 10 lis 2019, 19:45

První testy v Evropě. Z Italštiny s google-prekladacem... Vypadá to dobře. A že nemá palivové mapy a kontrolu trakce by mi nevadilo.
https://www.motorbox.com/moto/moto-vist ... ica-uscita

-- 10. 11. 2019 19:48 --

A Frantici už taky testují.
https://www.motoservices.com/essai-scoo ... killer.htm
Badarala

500+
 
Reputace: 270
Příspěvky: 710
Registrován: 27 říj 2013, 22:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod josuk » 10 lis 2019, 20:49

Jako jo, asi dobrý, i když jak to tak tipuju se tady na fóru, jestli někdy, tak se koupí maximálně jeden kus..?? ;-)

Jak tak ale na ty reklamní obrázky koukám, vidím tam velmi podobné zelené šrouby, co jich mám na kymcu plno. Ty mají jednu „užasnou“ vlastnost, že se na jejich závitu tvoří takový bílý prášek, nějaká oxidace asi, která trochu liší jestli je ten šroub do hliníku motoru, do zlatavé závitové vložky v plastu nebo do stříbrné (asi) oceli. Nejlepší je to jen do plechu, když ten závit zůstává ve vzduchu, tam se nic moc netvoří. Podle mě ty materiály se k sobě nehodí v našich podmínkách... Ta oxidace způsobuje, že ty šrouby se při zpětné montáži chovají, jako by k sobě vůbec nepatřily, pak se razdva strhne imbus v měkké hlavě a... vrtačka.. :-O). A to dávám většinou přesně na původní místa.. Je to taková blbost, ale u yamahy je to uplně jinak… tam se mi to ještě nestalo, tam ty šrouby dokonce dobře držej v dírách jiných velikostí ;- ) a kromě opravdu exponovaných výjimek nijak extra neoxidují a vůbec ne v závitu..
I když původní japonské a západní značky v ekonomice výroby Čínu následují, podle mě taková určitá materiálová tradice a zkušenosti, který vidím i 60 let staré Jawy, kde se ty matriály ani po letech prostě neperou, tady u tohoto druhu asijské výroby chybí. ;-)
Reklama a levné peníze, dobře, ale asi to není všechno! Ten řetěz je tam taky jen čistě ekonomicky. Řemen je modernější, lepší, ale dražší a náročnější na ložiska .. Takže obrázky mě naplňují trochu skepsí, vypadá to hodně podobně jako to co si "užívám" s kymcem ale přeju hodně štěstí se SYM ;-)
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 487
Příspěvky: 1113
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Yamaha X Max 250 a Kymco Xciting 400
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod Badarala » 10 lis 2019, 21:04

Honda založena 1948
Sym založeno 1954
Yamaha založeno1955
Kymco založeno 1963
To nejsou čínské rychlokvašky.
Což ovšem neznamená že nemůžou mít mizerné šrouby. :mrgreen:
Badarala

500+
 
Reputace: 270
Příspěvky: 710
Registrován: 27 říj 2013, 22:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod josuk » 10 lis 2019, 21:24

:-D díky, ale.. za Symem i Kymcem byla dlouho dlouho Honda, která je „jen“nechala něco málo pro sebe vyrábět.. (ty inženýři, s vysokou přidanou hodnotou imho byli pořád v japonsku) podle mě je to podobné, jako když Renault nechal vyrábět rumuny a Fiat v rusku.. ;-) prostě nakreslený výkresy dobrý, technicky sešroubovaný dobrý…ale rozdíl tam prostě je.. ;-)
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 487
Příspěvky: 1113
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Yamaha X Max 250 a Kymco Xciting 400
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod Badarala » 10 lis 2019, 22:38

Já jen reagoval na slova o tradici. Poukazoval na to, že jde o vcelku srovnatelně staré firmy. A že přece jen taková ta klasická čínská sragora a Sym jsou rozdílné ligy. Nejsem obhájcem mizerných šroubů ;-)
Ani rezavych drátu Hondy :-D
Badarala

500+
 
Reputace: 270
Příspěvky: 710
Registrován: 27 říj 2013, 22:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod josuk » 11 lis 2019, 07:52

Vždyť to je v pořádku. Tradice je ale něco jiného, než to kdy byla firma zapsaná.. aby mj. plnila imperiální choutky japonců v asii. ;-) Založený sice byli, ale samostatně vyráběli až mnohem později.
Já si myslím, jak se mi zkušeností potvrzuje, a naposledy živě při páteční montáži kymco tlumičů a porovnání s čistěním variátoru u xmaxe, že ten rozdíl je v tom, tradice vzniklá vývojem nejde přeskočit a dohnat kopírováním. Jako se nepodařilo nakopírovat po 89 demokracii a kapitalismus k nám, jako se nepodařilo nakopírovat britská pravidla silničního provozu do indie (nejvíc nehod a mrtvých na hlavu) protože to ti lidé berou jako něco co jim není vlastní. Tak nevěřím, že je to jinak při výrobě těhle strojů, a že 100 let evropského průmyslového vývoje jde dohnat za pár let, i když reklama, co vím, hlavně v německu se snaží mocně – kvůli recenzi SYMU TL dokonce odložili vydání časopisu Scooter… (kvůli BMW tolik snahy nebylo.. ;-) )
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 487
Příspěvky: 1113
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Yamaha X Max 250 a Kymco Xciting 400
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod Badarala » 05 bře 2020, 19:21

Ve Francii už je v prodeji s ofiko cenovkou 8199 éček a 5letou :!: zárukou (nebo 100kkm)...
Badarala

500+
 
Reputace: 270
Příspěvky: 710
Registrován: 27 říj 2013, 22:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod forester » 06 bře 2020, 08:06

Badarala píše:Tedy čím musí zaujmout, je v první řadě cena. Musí být výrazně níž než u Kymca, které má asi 12 koní navrch, což je strašně moc v dané třídě. SYM by měl mít cenovku začínající jedničkou - i kdyby to mělo být 199999kc - aby mohl pomýšlet na nějaký ten prodejní úspěch...


Tá cenovka sa posunula do kategórie luxusu a teda jedničkou nezačína.208000Kč. A síce záruka je pekná ale za tých 5 rokov chodenia do servisu aby bola podmienka záruky zachovaná zákazníka tiež pekne podoja. Prognóza že aspoň jeden by si to môhol kúpiť u nás bude asi utópiou.
Naposledy upravil forester dne 06 bře 2020, 08:48, celkově upraveno 2
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,41 tis km
Yamaha X-Max 250,2012, 80 tis km
Honda Forza 300, 2018, 10 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 438
Příspěvky: 4574
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod Badarala » 06 bře 2020, 08:20

Otázka je jak funguje ve Francii vztah reálná prodejní cena vs. ceník...
Podoji, to asi jo, ale možnost 5 let záruky je možnost 5 let záruky a u nového produktu na trhu má svoji váhu.
Badarala

500+
 
Reputace: 270
Příspěvky: 710
Registrován: 27 říj 2013, 22:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod forester » 06 bře 2020, 08:58

Neviem presne ako vo Francii ale bude to podobné ako v Rakúsku. Také ta “naša kultúra” a handlovanie u dealera nie je vôbec zvykom a ani si o to nikto nedovolí požiadať.

Ja som sa u Hondy záruky dobrovolne vzdal a to tak že som si začal robiť servis sám a nemám pečiatku v knižke :D
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,41 tis km
Yamaha X-Max 250,2012, 80 tis km
Honda Forza 300, 2018, 10 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 438
Příspěvky: 4574
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod icask2 » 06 bře 2020, 14:24

Ja som prvy skuter handloval slusne. Sice cena isla dole iba o 90€ ale dostal som v cene slusny kufrik za takych 180 € spokojny som bol. Druhy skuter mi padol do ruk uz vo vybornej cene.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 54
Příspěvky: 508
Registrován: 14 črc 2018, 08:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod vikino » 01 dub 2020, 13:40

Aktuálne som tento skutrik našiel u jedného slovenského predajcu skútrov ako novinku za 7500€.
Uživatelský avatar
vikino

250+
 
Reputace: 56
Příspěvky: 294
Registrován: 09 kvě 2014, 09:53
Bydliště: Slovensko
Skútr / moto: Piaggio X10 350

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod icask2 » 02 dub 2020, 13:38

To je celkom dobra cena. Uz som zvedavy ako vyzera nazivo.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 54
Příspěvky: 508
Registrován: 14 črc 2018, 08:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Sym Maxsym TL

Příspěvekod vikino » 02 dub 2020, 16:03

Ak to máš po ceste choď pozrieť superstvorkolky sk v obci Košeca.
Uživatelský avatar
vikino

250+
 
Reputace: 56
Příspěvky: 294
Registrován: 09 kvě 2014, 09:53
Bydliště: Slovensko
Skútr / moto: Piaggio X10 350

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků