Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 22 bře 2019, 17:55

Na X9 mi začaly "cvakat" přední brzdy, resp. destičky. Má být na třmenu plech, pérko, něco co drží destičky v "nehlučné" poloze? U verze EVO jsem našel, že tam má být pružinka, ale já tam nic nemám :-(. Má tam něco být? Pokud ano, poprosím o foto. Díky
Naposledy upravil michal73 dne 22 bře 2019, 22:18, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 309
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod crhy » 22 bře 2019, 21:50

Je to možný, Forester by mohl o chybějících "plíšcích" na brzdách jeho nesmrtelného Xmaxe vyprávět :D
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Yogi02 » 29 dub 2019, 00:44

Čaute. Mal som drobnú nehodu na X9 500 evolution a chcem sa spýtať či pasujú spätné zrkadlá z X9 na evolution lebo originálne sú neskutočne drahé.
Yogi02

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 29 dub 2019, 00:14
Skútr / moto: Piaggio X9 500 evolution

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Peeetr » 30 kvě 2019, 21:07

Ahoj, objevila se mi na mé X9 500 závada, kterou bych s vámi rád zkonzultoval.
Začaly se mi sekat budíky. Konkrétně tachometr a otáčkoměr.
Za jízdy se ručičky zastaví na nějaké hodnotě a zůstanou tam. Po chvíli se zase chytí a ukazují správně.
Častěji to dělá tachometr. Někdy se seknou oba zároveň.
Když zástavím a na kapličku přístrojů poklepu, tak ručičky spadnou.
Ty ručičky se mi za chodu vždy klepaly a chod nebyl tak hladký jak třeba v autě. Bral jsem to však tak, že ten skútr prostě při rozjezdu vibruje, tak vibrují i ručičky.
Našel jsem, že pod maskou je nějaký konektor, který je spojkou z čidla otáček z kola do tachometru a že by stálo za pokus ho vyčistit.
Je však zajímavé, že se začal sekat tachometr a otáčkoměr zároveň. Předpokládám, že by ty dva budíky měly měřit nezávisle.
Máte s tímto problémem nějaké zkušenosti?
Uživatelský avatar
Peeetr

50+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 73
Registrován: 06 bře 2017, 21:10
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution + Manet Korado
Tuning / úpravy: Vyhřívané rukojeti, vyšší plexi GIVI, sedlo s protiskluzy.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 01 čer 2019, 05:47

Měl jsem to samý. Pomohlo vyčistit kontakty na displeji sprejem na čištění kontaktů a pak jsem je nastříkal ochranným sprejem a zatím všechno funguje.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 309
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Peeetr » 01 čer 2019, 09:32

Díky za odpověď.
Ještě bych se rád zeptal, kde přesně je ten konektor, který jsi čistil?
Mně se zasekávají analogové budíky v kapličce přístrojů a ty uvádíš čištění kontaktu na displeji (předpokládám ten displej v řiditkách, kde je celkový počet ujetých km).
Na netu jsem našel, že je potřeba vyčistit konektor, který spojuje čidlo v kole s kapličkou přístrojů. Pokud je ještě nějaký propoj z kapličky přístrojů na displej v řiditkách, který je potřeba taky vyčistit, tak abych věděl, co všechno vlastně hledám, než se pustím do sundávání plastů z půlky stroje :D
Uživatelský avatar
Peeetr

50+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 73
Registrován: 06 bře 2017, 21:10
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution + Manet Korado
Tuning / úpravy: Vyhřívané rukojeti, vyšší plexi GIVI, sedlo s protiskluzy.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 01 čer 2019, 14:12

Čistil jsem ten pod displejem, to co je na řídítkách. Budíky jsou "jen" budíky, řízení je podle mě v displeji. Nejsem si úplně jistý, ale z budíků vede svazek vodičů do konektoru pod displejem a na cestě už žádný konektor není. Nicméně je asi nanejvýš vhodné ošetřit všechny kontakty, většina jich není voděodolná, takže kdekoli může vzniknout přechoďák.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 309
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Peeetr » 08 čer 2019, 21:39

michal73 díky za rady. Zdá se, že jsem sekající se ručičky budíků úspěšně opravil. Trochu popíšu, jak to proběhlo, kdyby se to někomu hodilo.
Do analogových budíků opravdu vede svazek z displeje, který je na řiditkách. Prvně jsem tedy demontoval displej v řiditkách a odpojil všechny tři konektory, který jsou do něj zapojeny. Konektory vypadaly čistě a v dobré kondici. Přesto jsem je nastříkal sprejem na kontakty. Budíky se však sekaly dál.
Tak jsem si řekl, že se pokusím prohlédnout i kapličku analogových budíků a dal jsem se do jejich vykuchání. Přikládám nějaké fotky, kde je vidět, jak se musí skútr rozdělat, aby se dalo k budíkům dostat. Rozdělání bylo celkem snadné. Více času zabralo složit to zpět a ještě mi chybí dva vruty na uchycení masky, což nechápu, protože tam před rozděláním byly :lol:
Když jsem kapličku vykuchal, byla ze zadní strany dost zaprášená a konektor, který do ní vede z displeje z řiditek byl trošičku uvolněný (šel ještě kousek zatlačit).
Pak jsem ho ale odpojil pryč úplně a prostříkal WD. Stejně tak protikus v kapličce. Ještě jsem zkusil, jestli nejsou ručičky uvolněné z osek, ale to bylo OK. Cvičně jsem si zkusil nastartovat s připojenou kapličkou, ale nepřidělanými plasty atd. a ručičiky už chodily dobře. Dnes jsem udělal testovací jízdu cca 30km a vše v pořádku, tak snad od toho bude klid.
Ještě jeden typ, který jsem neznal: když se podrží tlačítko CLOCK+S a zároveň se otočí klíček zapalování doprava, tak se aktivuje test, kdy se všechny ručičky protočí na maximální hodnoty a zpět. Sice u mého problému, kdy kontakt občas byl a občas ne, to moc nepomohlo, ale může se hodit pro jiné případy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Peeetr

50+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 73
Registrován: 06 bře 2017, 21:10
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution + Manet Korado
Tuning / úpravy: Vyhřívané rukojeti, vyšší plexi GIVI, sedlo s protiskluzy.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod jarous » 22 čer 2019, 06:15

Mohu se zeptat o radu,mam x9 500 a tolik uz na ni nejezdim.Minuly tyden jsem ho vytahl na skutrsnuru a vse ok az mi to zacalo chcipat do kopcu na Slapy .Od te doby me nedrzi volnobeh nebo kolisa a i to chcipne.Zda se mi ze to i ma zpocatku pytel pak to jede ok.Mohu se zeptat co muze byt pricina diky moc.
Piaggio X9 125-200 2004 evo -prodano
Piaggio X9 500 2007 evo
jarous

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 86
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Holohlavy
Skútr / moto: Piaggio X9 500
Tuning / úpravy: zatím žádné

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod JardaB » 22 čer 2019, 12:19

Vyměnit benzín v nádrži
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1668
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod bobe » 22 čer 2019, 12:53

Zdravím,
Potřeboval bych poradit ohledně předních tlumičů.
Dají se někde sehnat pružiny?
Ty mé jsou již ko.
Kupovat tohle na vrakovištich je nesmysl ale na nové jsem nikde nenarazil :-(
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod duky5 » 22 čer 2019, 16:34

Ja som kúpil rovno celé tlmiče, nové. Pri 60000 km...
jazdim za Obrázek, dlhodoby priemer za cca 60 000 km
nejaké cestopisy tu: http://motoduky.blogspot.sk/
Drziak GPS, Termoscud Tucano Urbano, Vyhrievaná vložka pod bundu
Youtube
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 106
Příspěvky: 1185
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Gilera Nexus 500 mk2 2007 Dragon Red
Tuning / úpravy: Dr. Pulley valčeky, turistické givi plexi, kufor givi maxia 52l vo farbe

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Spatty » 22 čer 2019, 20:12

Zdravím, koupil jsem x9 500 r.v. 02. Při jízdě okolo 50 km/h mám motor nepravidelný chod a trochu cuká. Při stání třeba na semaforech motor po chvíli chcipne. Na červený klidně 3x. Po čem bych měl prosím vás jít?
Spatty

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 22 čer 2019, 19:58
Skútr / moto: Piaggio x9 500

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod bobe » 23 čer 2019, 09:27

Určitě po škrtící klapce. Vyndat, a vyčistit případně vyměnit svíčku. Pak přestane chcípat a cukat.

-- 23. 6. 2019 08:28 --

A máš odkaz kde koupit ty tlumiče?
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků