Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Ivanhorse » 18 dub 2017, 22:55

Díky moc za všechny připomínky. Taky mám ten dojem, že jsem někde četl, že typ pumpy se láme před nebo po 01/2004. Já mám první registraci 01/2004- v malém TP, takže jsem přesně na rozhraní- zkusím ještě kouknout do velkého techničáku, jestli tam bude něco víc, nebo jestli by se někde nenašlo zozkodování VIN kodu. Ale spíše předpokládám, že budu DO 01/2004. Nepředpokládal jsem výměnu hřídele či oběžného kola, pouze včechny těsnění, ale je otázka, že pokud to bude otevřené jestli nestojí za tu práci i výměna těchto dílů. Skutr má na displeji 42 tis km, ale je z Itálie- já jsem druhý majitel v ČR - tj může tam být i více a je možné že osa pumpy může být sjetá na průměru a pak po složení to znovu otevírat - je asi lepší preventivně výměna. Předpokládám i těsnění mezi blokem a tělesem vodní pumpy jako celku. Zatím jsem se nedostal na delší pátrání, snad zítra.
IvanHorse
Ivanhorse

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 08 kvě 2009, 10:10
Bydliště: Velešín
Skútr / moto: PiaX9500EVO,Burg250-98,Husq WR360,StadionS 11,Pion

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod libor_m » 18 dub 2017, 22:57

Každý Ital má při prvním majiteli v ČR 22500
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod boboh » 20 dub 2017, 15:27

To Ivanhorse:
.... typ pumpy se nikde nelámou a ani podle VINu ti to v Aprilii neřeknou páč Italové tam bouchali co zrovna měli skladem :idea: .... kup určitě sadu a vyměň vše :idea: .... protože :!: i ta hřídelka bude orezlá (nemá cenu na orezlou dávat nové gufera - břity co jsou na nich by šli velmi rychle kukat :!: ) a když to budeš dělat, tak .... opojíš kabely regulátoru (zkontroluj jejich stav, zda nejsou přepálené a ztvrdlé - když to neuděláš uděláš si pakárnu a budeš to dělat znovu v budoucnu :idea: ), vypustíš vodu + olej, vyndáš filtr, až budeš sundavat pravý boční dekl motoru roztrhneš si těsnění :!: (stojí 200-300 čechokreditů - měj ho koupené :!: :idea: ), pak ti z deklu vypadne vespod taková malá pružinka s kuličkou :shock: (nebudeš čekat, že tam něco takového je - neboj, jde vrátit), pak se budeš mordovat s guferama v té úzké hluboké díře ..... no a pak až to budeš mít v cajku a daný do kopy :lol: ..... řekneš si "Jo, jsem dobrej" :twisted: :lol:
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod TUNER » 21 dub 2017, 11:07

Kluci mají pravdu,hřídelku určitě novou. Taky jsem to řešil - strana 85. Jo a kdyby jsi někdy jel směrem na Plzeň a chtěl klíč na olejový filtr (strana 83),tak se mi jich ještě doma pár povaluje - cena stále stejná :D ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Peeetr » 30 dub 2017, 09:29

horrabin píše:1. Bzuceni je normalni. Jsou to motorky od rucicek a kalibruji se polohy.
2. Dvirka pod zamkem se oteviraji stiskem (zamacknutim) zamku. Nelze v poloze zamknuto.
3. Konektor v kastliku typu RJ je pro pripojeni telefonu jako handsfree. Jak ho lze pouzivat mas v manualu. Pochybuji ale, ze najdes redukci na dnesni USB nebo nedej boze na iPhone. Intercom, tedy sluchatka s mikrofonem se pripojuji u leve nohy pomoci atypickeho konektoru jack 4,5mm. Pokud nebudou nahlavni soupravy primo ke skutru, tak muzes na jejich dodatecne shaneni zapomenout. Obcas se nekde vyskytnou, ale cena je nehorazna.

Díky za odpovědi. Itercom naštěsí mám. Když zmiňuješ návod, nevíš prosím, kde by se CZ manuál na 500 dal sehat? Ten mi ještě chybí.
Uživatelský avatar
Peeetr

50+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 73
Registrován: 06 bře 2017, 21:10
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution + Manet Korado
Tuning / úpravy: Vyhřívané rukojeti, vyšší plexi GIVI, sedlo s protiskluzy.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod bobe » 16 črc 2017, 19:28

Zdravím lidi,
Můžete mi prosím poradit jaký olej používáte v předních tlumičech.
Dle manuálu je to 20w ale zdá se mi to dosti hustý.
Dále pak, kde se dají koupit náhradní díly na přední tlumiče?
Dotazy se týkají X9 - 500 - 2002
Díky :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Peeetr » 14 srp 2017, 13:25

Ahoj,

ještě mě napadl dotaz k úložnému prostoru pod sedadlem. Je standardní, že se nedá nijak zamknout? I když mám vydělaný klíč ze zapalování, stačí zmáčknout tlačítko pod řidítky a elektricky se to odemče.
Takže když stojím třeba u obchodu, nic nemůžu nechat v úložném prostoru.
Uživatelský avatar
Peeetr

50+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 73
Registrován: 06 bře 2017, 21:10
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution + Manet Korado
Tuning / úpravy: Vyhřívané rukojeti, vyšší plexi GIVI, sedlo s protiskluzy.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 14 srp 2017, 14:12

Já teda mám dodělávané elektrické ovládání s dálkou, které sice funguje kdykoli, ale musíš mít ovladač. Připadá mi dost nesmyslné, aby šel kufr otevřít tlačítkem bez klíčku.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 309
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Peeetr » 14 srp 2017, 14:22

Mám také dálkový ovladač, kterým to jde odemčít, ale ještě i to tlačítko přímo na stroji. Ty tedy tlačítko pod řidítky vůbec nemáš, nebo je odpojené?
Uživatelský avatar
Peeetr

50+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 73
Registrován: 06 bře 2017, 21:10
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution + Manet Korado
Tuning / úpravy: Vyhřívané rukojeti, vyšší plexi GIVI, sedlo s protiskluzy.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod libor_m » 14 srp 2017, 15:25

Standard tlačítko funguje jen při zaplém zapalování... Dálka kdykoliv
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 14 srp 2017, 17:14

Tlacitko na kufr nemam. Ale zato mam vedle tlacitka starteru jedno zapojene, bez oznaceni. K cemu by mohlo byt? Elhydro stojanek nemam.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 309
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod libor_m » 14 srp 2017, 17:45

Jj, to je na stojan. Dělá něco?
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 14 srp 2017, 18:51

Tlačítko nic nedělá, stojánek mám jen mechanický. Spíš mě to trochu utvrzuje v tom, že je ten skútr poskládán z více kusů :(
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 309
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod libor_m » 14 srp 2017, 19:51

Asi jo
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Peeetr » 14 srp 2017, 20:47

Tak to na mém stroji při nějaké opravě asi někdy někdo to tlačítko blbě zapojil, protože s ním jde úložný prostor otevřít opravdu kdykoliv. Vzhledem k tomu, že se mi nechce rozdělávat kapoty, nebudu se pouštět do větších akcí.

michal73 jakou u tebe má barvu to tlačítko, které je na elektrohydraulický stojan? Díval jsem se na fotky jednoho stoje, který jsem byl obhlížet a který ho neměl a na fotkách to vypadá, jak kdyby tam měl černé tlačítko. Ale možná je tam jen záslepka. Já elektrohydraulický stojan mám a tlačítko je žluté. Tak třeba všechny 500 tlačítko mají.

Ještě mě napadl jeden dotaz. Je rozdíl mezi pravým a levým zrcátkem? Pravé mně přijde, že hodně přibližuje a povedlo se mi téměř hned nastavit ideálně. Levé mně přijde jako by se dívalo hodně do dálky a obraz v něm je zmenšený a seřízení mi dalo pěkně zabrat. Snad je to pochopitelné.
Uživatelský avatar
Peeetr

50+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 73
Registrován: 06 bře 2017, 21:10
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution + Manet Korado
Tuning / úpravy: Vyhřívané rukojeti, vyšší plexi GIVI, sedlo s protiskluzy.

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků